هاوکینگ: برای بقای بشر تا صد سال دیگر از زمین خارج شوید


هاوکینگ: برای بقای بشر تا صد سال دیگر از زمین خارج شوید

استیون هاوکینگ

استیون هاوکینگ فیزیکدان برجسته بریتانیایی هشدار می‌دهد که اگر بشریت در یک‌صد سال آینده به خارج از جو زمین حرکت نکند با خطر انقراض روبه‌رو خواهد شد.

به گزارش روزنامه دیلی تلگراف این اخترفیزیکدان معتقد است که بشریت با خطرات بزرگی روبه‌رو است و برای بقا باید آینده خود را در فضا جستجو کند. استیون هاوکینگ می‌گوید تهدیداتی همچون جنگ، پایان یافتن منابع و جمعیت بیش از حد، هستی نوع بشر را بیش از هر زمان دیگری تهدید می‌کند.

هر چند استیون هاوکینگ همواره از مدافعان کشف و تصرف فضا بوده ولی این سخنان شدید‌ترین هشدارهای وی تا امروز است.
او در مصاحبه‌ای با وب‌سایت «بیگ تینک»‌ گفت: «پیشگیری از وقوع فجایع بزرگ حتی در یک‌صد سال آینده بسیار دشوار است چه رسد به هزارهٔ آینده یا میلیون‌ها سال دیگر. تنها راه بقای طولانی‌مدت بشر این است که بیش از این به سیاره زمین محدود نماند و در فکر کوچ و گسترش در فضا باشد.»

به نوشته روزنامه دیلی تلگراف پروفسور هاوکینگ چند ماه پیش هشدار داده بود که کشف فضا خالی از خطر نخواهد بود. او در گفت‌وگو با مجموعه‌برنامه‌های علمی که از شبکه تلویزیونی دیسکاوری پخش شد گفت که انسان در مورد برقرار کردن تماس با موجودات فضایی و ساکنان سایر سیاره‌ها باید بسیار هوشیار باشد چون رفتار آن‌ها ممکن است دوستانه نباشد.

اما به باور پروفسور هاوکینگ تا زمانی که بشر تنها موجود هوشمند این کهکشان باشد و زمینه نابودی خود را فراهم نکند آینده آن تضمین است.

وی در بخشی از مصاحبه جدید خود می‌گوید: «من خطرات بزرگی برای بشریت می‌بینم. در گذشته موارد جدی از تهدید بقا نزدیک به وقوع بوده‌است. یک نمونه آن بحران موشکی کوبا در سال ۱۹۶۳ بود. احتمال می‌رود که موارد و تناوب وقوع این نوع حوادث در آینده بیشتر شود.»

البته او در ادامه می‌افزاید که به آینده خوشبین است و به باور او اگر انسان بتواند تا دو نسل دیگر از فجایع جان سالم به‌در ببرد نوع بشر امنیت خواهد داشت چرا که تا آن زمان زیستگاه انسان در فضا گسترش یافته است.

روزنامه دیلی تلگراف در پایان می‌نویسد که رسیدن به یک سیاره دیگر چالش بسیار دشواری است چه رسد به فتح و سپس استقرار در آن. نزدیک‌ترین ستاره به کره زمین که «پروکسیما قنطورس» نام دارد ۴٫۲ سال نوری از زمین فاصله دارد. این به آن معنا است که سفر به این ستاره با سرعتی معادل نور ۴٫۲ سال طول می‌کشد. اما هم‌اینک با استفاده از فناوری موشکی موجود، سفر به این ستاره در حدود ۵۰ هزار سال به طول می‌انجامد.
قازقلنگ - ایران - تهران
جدن عرض میکنم من باید در این رابطه از حضرت ایت الله کسب تکلیف کنم تا ببینم فتوا چیه اگه ایشون صلاح بدونند که در زمین باقی بمونم عمرن اگه پامو تو اون ستاره قنتروس منتروس بذارم
چهار‌شنبه 20 مرداد 1389

i.am.the.world - لوکزامبورک - اش
انقراض بشر به مراتب از حال و روزی که دارد بهتر است. نه؟ شادباشید.
چهار‌شنبه 20 مرداد 1389

ey.javidan.iran - استرالیا - سیدنی
حالا بر فرض هم نسل بشر نابود بشه از اول پیدایش این موجود بی اصالت . چه تاجی به سر عالم زده شده ..که دلمون بسوزه که قراره منقرض شه..انصافا تنها موجودی که جایی در عالم نداره انسانه. تا حالا هیچ حیوانی رو دیدید که بتونه مثل انسان جنایت کار باشه؟ همهشون معصوم و با اصالتند
چهار‌شنبه 20 مرداد 1389

mjh24 - ایران - کرج
هم اش 50هزار سال!
چهار‌شنبه 20 مرداد 1389

7-aseman - اتریش - وین
من حاضرم بمیرم ولی دیگه به غربت نرم اونم در فضا. البته دلم میخواد تو ایران بمیرم
چهار‌شنبه 20 مرداد 1389

fatemeh shin - انگلیس - لندن
نگرانی بی مورداست احمدی نژاد که نمرده ایشان مشکلات دنیارا بادست توانای خود حل خواهدکرد.بی خیال.
چهار‌شنبه 20 مرداد 1389

قاضی القضات - ایران - تهران
حالا فرض کنیم با فن اوری جدید تمام مقدمات این سفر 50000 هزار ساله با صد در صد تضمین موفقیت فراهم بشه , مسئله عمر کوتاه انسان رو چطور میخواهند حل کنند ...اگر حضرت نوح هم میخواست این سفینه را هدایت کنه 42000 سال کم میاورد!!!
چهار‌شنبه 20 مرداد 1389

tarrega - ایران - مازندران
حالا یکی بگه ما که رفتیم یه کره ی دیگه .... اونجا قبله کدوم وریه ؟. چطور بفهمیم ماه رمضون کیه کی عید فطر . اومدو اونجا جاذبه نبود چادر خواهران بر باد رفت . با اینهمه بار گناه چه کنیم . این هاوکینک کافره و این چیزا حالیش نمیشه . ما امت مسلمان چه کنیم .؟؟؟؟. مگه امام زمان یه فکری کنه ... D:
پنج‌شنبه 21 مرداد 1389

ساعت 12 - ایران - تهران
جالبه بعد 50000سال که به این ستاره رسیدند ببینند آدرس را اشتباهی اومدند و باید دوباره به زمین برگردند. لول
پنج‌شنبه 21 مرداد 1389

hamina - بلژیک - گنت
بعد میگن چرا مشروب میخوری بابا هنگ کردم از بزرگی دنیا وکوچکی خودم خیام راست میگفت که نا امدگان اگر بدانند که ما از دهر چه میکشیم نایند دگر
پنج‌شنبه 21 مرداد 1389

ARTEMIS-SW - فرانسه - .پاریس
i.am.the.world - لوکزامبورک - اش . با شما موافقم حتی در مقایسه با دهه 60 و 70 معنویات و احساسات عاطفی بنحو وحشتناکی رو به افول است و فقط شعار های زیبا باقیست.
پنج‌شنبه 21 مرداد 1389

ukguy4u - بریتانیا - لندن
امام زمان در میاد نسل بشر زودتر منقرض میکنه
پنج‌شنبه 21 مرداد 1389

Pezhman - اتریش - وین
یکی نیست به این بابا حالی کنه همه ما خواهیم مرد.اما مهم چگونه زیستن است.نه اینکه کره زمین را خراب کنیم بعد سکنه سیاره دیگر را (هپلی هپو)کنیم.وسپس آنجا راهم مثل زمین ویران کنیم.که چی!؟. مگر مانمیتوانیم رفتار ملخ وارمان را کنارگذاشته.مثل سوئیسی ها از امکانات محیطی استفاده نموده بدون آنکه آنرا نابود کنیم.عقل سالم در بدن سالم.به هیتلر گفته بخواب که من بیدارم.
پنج‌شنبه 21 مرداد 1389

movafeg - ایران - زوریخ
به جای نظر دادن بی مورد وبی اساس چند لحظه ای به عکس پروفسور خیره شوید ...واقعا شگفت انگیزه .او با این حد بیماری وفلج جسمانی ببینید به کجا رفته هزارها سال از ما جلوتره دنبال کشف چه چیزهایی هست .چه فکر می کند ؟ ولی افسوس ما بااین همه سلامتی که داریم چه کار کرده ایم وبه چه چیزهایی فکر کرده ایم .ما بااین همه سال تحصیل وتحقیق عاقبت در گرداب پرداخت اقساط وامها افتاده ایم برای خرید خانه وماشین وازدواج فکر کرده ایم ودیگر هیچ .شاید این هم یک سیاست بوده ونگذاشته اند ما فراتر از محله شهر وکشور مان بیاندیشیم وهمیشه محدود بمانیم .
پنج‌شنبه 21 مرداد 1389

habibollah - ایران - تهران
ساعت 12 - ایران - تهران. خدایی باحال بود وکلی خندیدم دمت گرم.
پنج‌شنبه 21 مرداد 1389

ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس
movafeg - ایران - زوریخ . دوست عزیز 90 در صد انسانها می ایند میروند فرزندی بجای می گذارند و احتمالا تخریب طبیعت و این جدا از سیاسیون قاتل است..من احترام زیادی برای این جواهر بشریت قائلم و او را گلی میدانم که در پائیز و زمسان شکوفاست و مفهوم واقعی زیستن کاوش در ناشناخته ها.
پنج‌شنبه 21 مرداد 1389

tiger.man - بریطانیا - گیلفورد
ARTEMIS-SW - فرانسه - .پاریس معنویات و احساسات عاطفی ؟؟؟؟ پس شما هم یه چیزهایی از این مسائل میدونید ؟ جالبه، نمی دونستم
پنج‌شنبه 21 مرداد 1389

مستانه شرق - المان - هایدلبرگ
این امام زمان کشککی خودش حلال مشکلاته استغفرالله.یادش به خیر در دوران مدرسه اسم امام 12 که می امد باید با احترام از جایمان بلند میشدیم حالا این اخوکها کاری کردند که برای از اولی تا اخری تره هم خرد نمیکنیم.
پنج‌شنبه 21 مرداد 1389

alexxx - اتریش - وین
توی قنطورس هم دین و مذهب و از این حرفها هست ? یا اینکه بردش به اونجاها . نمیرسه.
پنج‌شنبه 21 مرداد 1389

آلیگاتور بلژیک - بلژیک - آنتورپن
من حاضرم ,شاتل کی راه می افته! ببینم نکنه ادم و حوا هم به همین دلیل رو زمین گذاشتن و رفتن? بعدشم تبدیل شدن به خدایانی که گاه گاهی سری به بندگان خود میزدند ولی بعدها دیگه خبری از اون خدایان نشد چون دیگه مرده بودن و نسلشون تو اون کره ای که بودن منقرض شده بود?
جمعه 22 مرداد 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.