فتح‌الله‌زاده: به من نمره ۲۰ بدهید چون از خودم گذشتم


فتح‌الله‌زاده: به من نمره 20 بدهید چون از خودم گذشتم

سرپرست باشگاه استقلال گفت: با آمدن حجازی به من نمره 20 بدهید چون از خودم گذشتم.

علی فتح‌الله‌زاده  درباره تصمیم خود مبنی بر استفاده از ناصر حجازی به عنوان رئیس کمیته فنی باشگاه استقلال صحبت‌های زیر را انجام داد.

بعضی از خبرنگاران نسبت به تصمیم شما درباره بازگرداندن ناصر حجازی به استقلال موضع مثبتی ندارند، چرا که در یک ماه گذشته تندترین انتقادات را به شخص شما وارد کرد. فکر نمی‌کنید انتقاد از شما به دلیل این تصمیم درست باشد؟
وقتی خودم را جای شما خبرنگاران می‌گذارم این طور مطلب می‌نویسم و می‌گویم باید به فتح‌الله‌زاده نمره بیست بدهیم چرا که با وجود توهین‌هایی که شنید خودش را ندید و برای استقلال از خودش گذشت.

اما ناصر حجازی در یکی از مصاحبه‌هایش گفته بود برای بار سوم با شما همکاری نمی‌کند تا گزیده نشود؟
من که چنین حرفی نزدم. این صحبت آقای حجازی بوده است. همان روزهایی که چنین صحبت‌هایی مطرح می‌شد من می‌دانستم که منشاء این حرف‌ها از کجاست. ایشان من را به یک پیتزا فروشی دعوت کرد و در آنجا ما درباره این صحبت‌های منتشر شده در روزنامه‌ها حرف زدیم و او گفت که خودش هم از چاپ شدن چنین مطالبی ناراحت است. حتی ثابت کرد که برخی از آن حرف‌ها را او نزده است. ما آن روز روزنامه مورد نظر که از قول آقای حجازی مصاحبه کار کرده بود را ورق زدیم. در یک صفحه از قول ناصرخان نوشته بودند که باید به مربی وقت داد و با دو بازی نمی‌شود قضاوت کرد اما در صفحه دیگری از این روزنامه از قول ایشان مطالب دیگری نوشته بودند. به نظر من عکسی که دیروز در باشگاه استقلال گرفته شد عکس تاریخی بود.

چطور؟
ایستادن مظلومی، حجازی و پورحیدری در کنار هم که عمرشان را در استقلال گذرانده‌اند، تاریخی است. من دیروز به پورحیدری و حجازی گفتم هر چقدر هم که بزرگ باشید زمانی که خود روی نیمکت می‌نشستید پیش خود می‌گفتید که ای کاش یک نفر دیگر هم بود تا بتوانید با او مشورت کنید ولی شما آن روزها چنین کسی را پیش خود نداشتید اما اکنون برای مظلومی این فرصت هست که از وجود شما دو نفر استفاده کند. از مطبوعات هم می‌خواهم که به من کمک کنند تا استقلال به همدلی برسد و بتوانیم از مشاوره‌های فنی پورحیدری و حجازی و مظلومی برای ارتقای استقلال استفاده کنیم. گرد آوردن بزرگان استقلال کار ساده‌ای نیست اما این کار را انجام دادم تا استقلال شرایط بهتری پیدا کند. مطمئن هستم که استقلال به لحاظ فنی پیشرفت می‌کند اگر تا دیروز 90 درصد تصمیمات کادر فنی صحیح بود از امروز دیگر 100 درصد صحیح می‌شود.

با وجود همه خوشبینی‌هایی که شما دارید تصور می‌شود ناصر حجازی با همان زبان صریح‌اللهجه دید انتقادی خود را نسبت به مسائل داشته باشد؟
حجازی به استقلال آمده که اگر من هم نسبت به حمایت کادر فنی تزلزل پیدا کردم، ایشان از مربی حمایت کند. نفر اول کادر فنی پرویز مظلومی است. او جوابگوی همه مسائل فنی خواهد بود. اما در کلیات فنی در کمیته فنی سؤال و جواب‌هایی خواهیم داشت که من شرح وظایف را به ناصر حجازی گفته‌ام. همه همدل شده‌ایم به تیم کمک کنیم. کار سختی پیش رو داریم و برای اینکه بتوانیم فکرهایمان را در جهت پیشبرد اهدافمان در استقلال یکی کنیم به زمان هم نیاز داریم.

به نظر می‌رسد خیلی راحت از انتقادهای ناصر حجازی گذشتید و این کمی عجیب است. او شما را متهم به این کرده بود در جمع بازیکنان لطیفه می‌گویید؟
سوابق کاری‌ام مشخص است. مردم هم متوجه همه چیز هستند. شما فکر می‌کنید چرا هواداران به من لطف دارند؟ دلیلش کارنامه من است. به نظر شما اگر کسی تا به حال 6 جام آورده و این شش جام به خاطر جوک تعریف کردن برای بازیکنان است که خیلی اتفاق خوبی می‌تواند باشد. به نظر شما با جوک گفتن می‌توان جام گرفت؟ من احساس می‌کنم انسان باید گاهی اوقات از موضع بالاتر به مسائل نگاه کند و به خاطر کارهای بزرگتر از اشتباهات کوچک چشم پوشی کند.

اما همه مثل شما فکر نمی‌کنند. در همین استقلال امیر قلعه‌نویی با این تیم قهرمان شد. اما مدیریت سابق استقلال چون با این سرمربی اختلاف نظر داشت از او دیگر استفاده نکرد در حالیکه همه می‌دانستیم امیر قلعه‌نویی به لحاظ فنی در چه جایگاهی قرار دارد.
به نظر شما دودش به چشم چه کسی رفت؟ نه آقای واعظ و نه آقای قلعه‌نویی. دودش به چشم استقلال رفت و از قهرمانی دور شد. من که صاحب باشگاه نیستم. من امانتدار این تیم هستم. احساس می‌کنم ناصرخان می‌تواند به این تیم کمک کند.

چرا کمیته انضباطی بدون اینکه آقای مظلومی را احضار کند او را به دلیل مصاحبه علیه قطبی با جریمه نقدی روبه‌رو کرد؟
باید دید چه اتفاقی افتاده است. کمیته انضباطی باید با همه مربیان برخورد یکسان داشته باشد. سایر مربیان لیگ هم در این باره صحبت کرده بودند و نباید فقط مظلومی جریمه می‌شد.

شنیده می‌شود که بعضی از بازیکنان جدا شده استقلال مثل جانواریو از نگرفتن باقی مطالباتشان از این باشگاه گلایه دارند.
صحبت جانواریو درست است. نه تنها او بلکه کل بازیکنان جدا شده از استقلال، کادر فنی سال گذشته و حتی بازیکنان خود این تیم 50، 80 درصد مطالبات فصل گذشته خود را دریافت نکرده‌اند. من فقط 3 میلیارد تومان پول تهیه کردم تا بتوانم قراردادهای سال جدید را صادر کنم. به محض اینکه اولین پول به دستم برسد مطالبات بازیکنان جدا شده را می‌دهم. این نکته را بگویم که کادر فنی جدید استقلال تا امروز حتی یک ریال هم پول نگرفته است و من شرمنده آنها هستم.

دیشب در برنامه تلویزیونی 90 هم عصبانی بودید.
عصبانی نبودم اما از برنامه ای مثل 90 توقع نمی رود که بگوید باشگاه استقلال نسبت به بازی کردن پسر آقای افشاریان در تیم ذوب آهن شکایت کرده است. ما اصلا موضعی در این باره نداریم و با پدر بچه بحث داشتیم که به موقع آوانتاژ نداد. حتی بحثی روی آفساید بودن گل مجیدی هم نداشتیم. من می دانم که اشتباهات داوری هست و امیدواریم که کمتر شود.

zoroye iran - اتریش - وین
حجازی و فتح الله زاده تا تونستن از خجالت هم در اومدن حالا با هم کار میکنن دعوا سر پست و جا و مقام اقای حجازی مردم در مورد تو یه فکر دیگری میکردن تو هم بابا ما فکر میکردیم رجال سیاسی بخاطر جا و مکان با هم دعوا دارن حال همه رو بهم زدید .الان یه مکل دیگه بوجود مییاد الان حجازی و پور حیدری و مظلومی زیراب همو میزنن
سه‌شنبه 19 مرداد 1389

perspolisi - استرالیا - سیدنی
باشه، نمرهٔ ۲۰ مال تو عقده ای، ولی‌ تو و امثال تو جان مادرتون از فوتبال این کشور برین بیرون،.
چهار‌شنبه 20 مرداد 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.