طالبان یک زن را به اتهام داشتن رابطه نامشروع اعدام کردند


طالبان یک زن را به اتهام داشتن رابطه نامشروع اعدام کردند

به نظر می رسد که برخورد طالبان با زنان همچنان مانند گذشته است

طالبان یک زن ساله را به اتهام داشتن رابطه نامشروع در ملاء عام در ولایت بادغیس، در شمال غرب افغانستان اعدام کرده اند.

مقامهای دولتی در ولایت بادغیس، واقع در شمال غرب افغانستان، گفته اند که یک زن چهل و هشت ساله که شوهرش چند سال پیش کشته شده بود، اخیراً به اتهام باردار شدن از مرد دیگری توسط افراد طالبان دستگیر و پس از محاکمه توسط یکی از افراد این گروه، به ضرب گلوله به قتل رسید.

این زن بیوه ظاهرا با مردی که به او وعده ازدواج داده بود ارتباط برقرار کرده و از او باردار شده بود.

حکم اعدام این زن روز یکشنبه به اجرا گذاشته شد و عبدالجبار، یک مقام پلیس بادغیس، به بی بی سی گفته است که طالبان نخست این زن را در حضور مردم دویست ضربه شلاق زدند و سپس او را به ضرب گلوله کشتند.

گفته شده است که چند روز پیش از کشته شدن این زن، جنین شش ماهه او به دلایلی که مشخص نشده سقط شده بود.

عبدالجبار گفت: "این زن بیچاره بیوه بود و از کسی به او گفته بوده که با او ازدواج می کند بعد حامله شده بوده است. اما مردی که به او وعده ازدواج کرده بود، فرار کرده و گروه ظالم ملا یوسف (فرمانده طالبان) او (زن) را دستگیر می کند و آن مرد را هم دستگیر می کند، مرد با دادن پول آزاد می شود، ولی (فرمانده طالبان) زن را برای چند شب و روز زندانی می کند."

این مقام پلیس گفت: "بعد (ملا یوسف) علیه این زن حکم اعدام صادر می کند و امروز (یکشنبه، ۱۷ اسد/مرداد) ساعت ۹ و سی دقیقه او را در محضر عام بیش از دویست دره (شلاق) می زند و بعد با شلیک گلوله او را از بین می برد."

عبدالجبار گفت که طالبان این زن را در منطقه ای موسوم به "قادس" اعدام کردند که به گفته او، خارج از کنترل دولت است و به همین دلیل نیروهای دولتی نتوانستند از اعدام او جلوگیری کنند.

این مقام پلیس گفت که قادس منطقه ای دور دست و کوهستانی واقع در نزدیکی مرز ولایت بادغیس و ولایت هرات است و دولت بر آن حاکمیت موثر ندارد.

به گفته او، مقامهای دولتی تلاش کردند که از اعدام این زن جلوگیری کنند اما موفق نشدند.

عبدالجبار افزود که پس از کشته شدن این زن، جسد او با همکاری مردم و سران قومی به منطقه تحت حاکمیت دولت منتقل و به خاک سپرده شد.

در نخستین واکنش ها به اعدام این زن، سیما سمر، رئیس کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان، آن را "عملی غیرقانونی" خوانده و آن را به عنوان "تخلف از حقوق بشر" محکوم کرده است.

خانم سمر گفت: "این عمل غیرقانونی و به صراحت تخطی از حقوق بشر است. اگر خانمی متهم به جرمی هم باشد، ما نهادهای قانونی داریم که با آن برخورد کنند و هر فردی نمی تواند قضاوت کند."

مقامهای امنیتی در ولایت بادغیس می گویند که از سوی دولت مرکزی به آنها دستور داده شده تا روز دو شنبه عملیاتی را با هدف بازداشت عاملان کشتن ازن زن در منطقه ای که این قتل در آن صورت گرفته اجرا کنند.

این نخستین بار نیست که گروه طالبان زنی را به مرگ محکوم کرده و این حکم خود را به اجرا می گذارند.

چهار سال پیش نیز افراد وابسته به این گروه زن دیگری را در ولایت زابل به اتهام "جاسوسی" برای نیروهای آمریکایی تیرباران کرده بودند.

همچنین اخیرا در ولایت ارزگان یک دادگاه طالبان دختر هجده ساله ای را به اتهام فرار از خانه شوهرش محکوم به بریدن گوش و بینی کرد در حالیکه این زن جوان تا آن زمان شوهرش را ندیده بود.

حکم بریدن گوش و بینی این دختر توسط شوهرش، که گفته می شود از جنگجویان طالبان است، در دامنه کوهی در ارزگان به اجرا درآمد.

این دختر عایشه نام دارد و به آمریکا رفته تا با عمل جراحی پلاستیک سلامتی گوش و بینی اش را بازیابد.

ماجرای قطع گوش و بینی عایشه به طور گسترده در رسانه های جهانی منعکس و با محکومیت گسترده مواجه شد.

هنگام حکومت طالبان بر افغانستان، زنان این کشور از بسیاری از حقوق اجتماعی محروم و با فشار فراوان از سوی حکومت مواجه بودند.

standard - انگلیس - لندن
قانون طالبان عین قانون مملکت خودمون. فکر کنم طالبان این جور قوانین رو از مملکت ما.. و ... الان روح خمینی خیلی خوشحال که انقلابش داره صادر میشه..ولی این زن عجب دل و جرائتی داشته که تو اون شرایط وخفقان دست به این کار زده.
دوشنبه 18 مرداد 1389

dokhtare_ariaei - ایتالیا - میلان
به امید منقرض شدن نسل این وحشی ها ادم کش حیوان صفت ننگ واقعی بر انها
دوشنبه 18 مرداد 1389

alireza.ch - سوییس - نوشاتل
خدا پدرت را بیامرزد ملا یوسف. روی سرداران و امیرالمومنین صدر اسلام را سفید کردی.
دوشنبه 18 مرداد 1389

sargalesh - ایران - شیراز
طالبان = اسلام = فضول مردم = قیم مردم, یک زن را به اتهام داشتن رابطه نامشروع اعدام کردند ! اگر این اسلامیستها به ارزوی و ارمانشان برسند, چه از طالبان گرفته تا اسلام وهابی و اسلام خمینی: دنیا شاهد اعدام زنان در سراسر دنیا ! من بعنوان مسلمان ( شاید بسیجیهای کاربری web site فکر کنند من یهود, مسیحی, کافرم ), بسیار خوشحالم که اسپانیا جلوی این وحشیها را گرفت و دنیا دارای " منطق و دین " دیگری است که این "تنوع " دینی مانند تنوع طبیعت ( گیاهان / جانوران مختلف ) "الزمی " میباشه !
دوشنبه 18 مرداد 1389

sapho - ایران - اصفهان
من این طالبانو بیشتر دوست دارم چون موضع گیریشو آشکاره برعکس جمهوری اسلامی. واقعا مرگ بر طالبان چه کابل چه تهران
دوشنبه 18 مرداد 1389

hamid100 - یونان - اتن
خاک بر سر طالبانهای افغانی و ایرانی.
دوشنبه 18 مرداد 1389

Garfieldx - ایران - تهران
standard - انگلیس - لندن حرف دلمو زدی: " قانون طالبان عین قانون مملکت خودمون." دارم اینجا دیوونه میشم از دست این احمق ها.
دوشنبه 18 مرداد 1389

برگشته - بحرین - محرق
خدا ریشه ی طالبان را بخشکاند که حتی افکار خشک خودش هم قبول ندارد مگر حکم زانیه صد ضربه شلاق نیست اینها چرا اعدامش کردند !! متحجرانی و گمراهانی بنام دین افتادند به جان و مال مردم و طعمه ای شدند که دین ستیزان ازانها برای ضربه زدن استفاده بکنند . خاک بر سر ابن تیمیه و وهابیت احمق که شما از اتباع انها هستید و با این طرز فکرتان بهترین کمک به دشمنان خدا و دین کردید.
دوشنبه 18 مرداد 1389

saeed1 - کانادا - تورونتو
طالبان و القاعده را امریکاییها درست کردند که اسلام را خشن و بی منطق نشان بدهند!
دوشنبه 18 مرداد 1389

gorgnama - ایران - تهران
طالبان دماغ زنها بیرون باشه دو شقشون میکنن!ببین با این بیچاره چیکار کردن؟؟؟؟؟کاش با فاطی رجبیم همین کارو میکردن!!!
دوشنبه 18 مرداد 1389

ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس
200 ضربه شلاق سپس اعدام???????ای هزاران مرگ ....که انسان را چنین وحشی و قاتل می سازد مرگ و ننگ بر کسی که در اندیشه تداوم این..دین تاریخ بشر در ایران و جهان است. مردهای روانی اسلامی ابجی زینبهای متعفن از خدای .خود نمی پرسید به چه دلیل مرد حق دارد3 زن جز همسر اولش را به بستر ببرد و صیغه در شیعه ی ..و این زن چنین سرنوشتی????مرگ بر او مروجینش چه سنی چه شیعه چه وهابی چه کوفتی و زهر ماری//باز از امثال بلو استار و دیگر خل و چلهای اسلامی و مروجین سبز پوش داخلی دفاع کنید .ننگ بر شما هزار چهرگان سیاسی.
دوشنبه 18 مرداد 1389

ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس
ابجی زینب مدرن شیرین عبادی یادت هست در اولین مصاحبه ی تلویزیونیت به جای مطرح کردن فاجعه ی داخل ایران از اسارت این جانوران وحشی قاتل پست بی شرف لاشخور در زندان گوانتانامو انتقاد کردی و انقلابی ایرانی ???که دل در گرو اسلام داری برای خر سواری!!!! تو هم همپای برادران و خواهران اسلامیت اگراندیسمان شرایط زندانیان در گوانتانامو???امریکا طالبان و القاعده را اورد چشمش کور ولی اعدام این جانوران جبران قسمتی از اشتباهاتش من گفته ام مخالف اعدام هستم ولی افراد طالبان و القاعده دقیقا مثل ویروس امراض کشنده و نابودی و محو انان امکان زیستن دیگران!!!!!!!!!زیاد هم به تاریخ 7000 ساله ننازید بیش از 50 سنگسار تعداد زیادی دستهای قطع شده و چشمهای بیرون اورده شده در همین ایران . ایا می دانید تحمل 200 ضربه شلاق قبل از اعدام یعنی چه????????باز برای بهره برداری سیاسی بگوئید///اسلام اعتقاد ملت است و باید احترام گذاشت/// و دفاع از اسلام دیگر مجاهدین به عنوان مبارز ملا!!!!!!ننگ و نفرت بر شما.
دوشنبه 18 مرداد 1389

PrinceZia - استرالیا - ملجورا
به امید نابودی نسل این وحشی ها ادم کش حیوان صفت ننگ واقعی بر انها
دوشنبه 18 مرداد 1389

afghn boy - دانمارک - ویبورگ
sapho-ایران اصفهان چه موضع گیریی دارند جز کشتن مردم بیگناه.اگر اندازه اخوندها در ایران درایت داشتند 15سال ملت خودشان را قتل عام نمیکردند که بعد پشتونهای خودشان رای به نابودیشان بدهند و با باد اپاچیهای امریکایی پروبالشان بریزد.
دوشنبه 18 مرداد 1389

maryamafghan - اتریش - سالزبورگ
امید وارم این طالبان مثل هر حیوانی که نسلش منقرض شد منقرض شوند یه روزی بالاخره خودم باید شخصا حالشونو بگیرم لووووووووووول
دوشنبه 18 مرداد 1389

زیتون بهبهان - ایران - بهبهان
بسیارکارشجاعانه ای کردن.زنان و مردان فاسد جامعه رابفساد میکشانند. بایداز روی زمین برداشته شوندتاعبرت دیگران شود.
دوشنبه 18 مرداد 1389

porharfi - هلند - آرنم
خوش بحال کرزای که حق و حقوق ِ رییس جمهوری یه کشور را صاحاب شده اما عملا". بسادگی فقط کابل " را از افغانستان را مالخود کرده است!!!....
دوشنبه 18 مرداد 1389

فراز_نروژ - نروژ - تونسبرگ
این زن بیوه بوده و مجازات او حتی طبق دستور دین طالبان مرگ نیست.در48 سالگی گول خوردن و حامله شدن آنهم در افغانستان البته که به چنین مکافاتی می انجامد.
دوشنبه 18 مرداد 1389

MIRZADEH E ESHGHI - آلمان - دوسلدورف
زبل خان نامی می گفت:"امریکا طالبان رو شکست داده وفقط دربخش های کوچکی در افغانستان هستن که اونها هم به زودی به سزای .....".لابد این "بخش کوچک"از هراته تا قندهار-از هلمند تا جلال اباد!که طالبان هر جا که بخوان گوش ودماغ میبرن واعدام میکنن!!!!راستی امریکا توان دستگیری ملا عمر وملا یوسف رونداره?زور امریکا به ظالم ملا یوسفها نمیرسه که اینجور میتازن?معنی" پیروزی" روهم فهمیدیم.زککککککککککککککککی!
دوشنبه 18 مرداد 1389

standard - انگلیس - لندن
Garfieldx - ایران - تهران . دعا کن این این انگل ها نابود بشن خودم یک .. %40 اسکاتیش برات دارم. تو هم منو به سیرابی و کله پاچه دعوت میکنی...
دوشنبه 18 مرداد 1389

MIRZADEH E ESHGHI - دوسلدورف - آلمان
طالبان وصدام مارهائی بودن که درآستین امریکا پرورش یافتن.
دوشنبه 18 مرداد 1389

ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس
saeed1 - کانادا - تورونتو . اقا اسلام را ماله نکش مگه اسلام نگفته// زمین را از خون کافران رنگین کنید/// کافران را با زجر بکشید// دست چپ و پای راست دزد را قطع کنید// زنان را اگر اطاعت نکردند بزنید/// این خشونت نیست پس چه هست????????اخر تا کی ترویج خرافات و خشونت ننگینترین دین تاریخ بشر??? اقای کانادائی قرن 21 هست نه 1400 سال پیش و جزیرالعرب. دین و وجودت توهین به ایرانیست دینت در حمله به ایران صدها هزار نفر ایرانی را کشت و زنانشان را برده کرد. برو سایت ملاها تبلیغ کن یک سایت ازاد هست اینرا هم می خواهید به گند بکشید.
دوشنبه 18 مرداد 1389

AFGPersian - سوئد - مالمو
سلام عزیزان من تازه عضو شدم. راستی این تازگی ها از طالبان و افغانستان زیاد نوشتن من هم گقتم عضو بشم. مرگ بر هر چی ظالم تو دنیاست
دوشنبه 18 مرداد 1389

alireza.ch - سوییس - نوشاتل
راننده، خمینی را از قلم انداختی :-)
دوشنبه 18 مرداد 1389

ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس
زیتون بهبهان - ایران - بهبهان. ای قاتل ننگین .شرم کن تازیزاده ی متعفن که اجدادت از عربستان وحشی امدند و با اختلاط نژادی وضع ایران این شد. خون از کتابت می جکد.
دوشنبه 18 مرداد 1389

alireza.ch - سوییس - نوشاتل
afghn boy - دانمارک - ویبورگ. آیا طالب فارس هم در افغانستان هست یا همه پشتون هستند؟
دوشنبه 18 مرداد 1389

MIRZADEH E ESHGHI - آلمان - آلمان
علیرضا خان.ممنون از ارادت ویاد اوری بی ربطتت!!!!به نفعت نبود به شغل جدیدم که"پس از پایان"تحصیلاتم به اون مشغولم اشاره کنی.البته یاد دوران تحصیل به خیر که پولم رو با کارگری ساختمان وظرفشوئی ورانندگی وانبار داری دراوردم.راستی هنوز معتقدی که "افغانستان هنوز داره چهار نعل به سمت دروازه های تمدن حرکت میکنه"? هنوز جرات داری بگی با 32 سال سن 6 سال سابقه تدریس در دانشگاه داشتی?هنوز زندیق رو با ذال مینویسی?هنوز از جواب دادن طفره می ری?با این همه به خاطر معلوماتت دوستت دارم.هر چند سیاه باز وخالی بندی.
سه‌شنبه 19 مرداد 1389

afghn boy - دانمارک - ویبورگ
alireza.ch-سویس طالبان پشتونهایی هسنند که از مدارس مذهیی پاکستان و با حمایت پاکستان و کشورهای عربی ظهور کردند ورفته رفته به یک ایدئولوژی تبدیل شده و از کشورهایی مثل چچن بوسنی و عمدتا کشورهای عربی نیروهایی با همان افکار بنیادگرانه جذب انها شدند
سه‌شنبه 19 مرداد 1389

saeed1 - کانادا - تورونتو
ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس . هیچ دینی کامل مطلق نیست. منتها اسلام کاملترین آنها است. اگر در ادیان مطرح دنیا مطالعه داشته باشی این را میفهمی. اگر میخواهی بی جهت عیب جویی کنی چرا با خلقت یا طبیعت درگیر نمیشوی که مثلا چرا در بدن انسان اینهمه چرک و خون و ادرار و مدفوع قرار داده؟. ایه ها در زمان خودشان کاربرد داشته اند . مهم اصول است.
سه‌شنبه 19 مرداد 1389

MIRZADEH E ESHGHI - آلمان - آلمان
ارتمیس تو اجداد واعقابت رو خوب میشناسی???میتونی تضمین بدی که هیچ کدوم از اجدادت چه زن چه مرد ربط ونسبتی به مهاجمان عرب نداشته-یا اصلا خودش عرب نبوده-و نسل تو مستقیم مستقیم بر می گرده به ایرانیان زمان یزدگرد سوم?
سه‌شنبه 19 مرداد 1389

MIRZADEH E ESHGHI - آلمان - آلمان
تو همه پدر پدر پدربزرگهات رو به شخصه میشناختی?!!!!می دونی عرب نبودن?ارتمیس!----حالاست که جز جیگر زدنها و"ننه الهی خیر نبینی "هات به سمت من سرازیر شه.
سه‌شنبه 19 مرداد 1389

زیتون بهبهان - ایران - بهبهان
ARTEMIS-SW-فرانسه/مرام تو برداشته ازکدام مکتبه که زن حق زنا داره و نبایدمجازات بشه.زنهایی مثل تو و این زن افغانی وسکینه حقشون سنگساره.
سه‌شنبه 19 مرداد 1389

Garfieldx - ایران - تهران
standard - انگلیس - لندن مگه تو سیرابی دوست داری؟!؟!؟!؟ :O
سه‌شنبه 19 مرداد 1389

مازیار - ایران - دگنبزون
حکم شرعی اسلام بایداین خانم اعدام بشه . چرا حساسیت بی جا دارید . قران کلام خداست و خدا هم حکم داده تازه باید سنگسار می شد.
سه‌شنبه 19 مرداد 1389

ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس
زیتون بهبهان - ایران - بهبهان. پس رهبر اسلام و تمام امامان باید 100 بار 200 بار 300 بار سنگسار شوند چون بجز زن اصلی با صدها نفر رابطه داشتند فهمیدی قاتلی از بهبهان و زیتون فاسد???
سه‌شنبه 19 مرداد 1389

maryamafghan - اتریش - سالزبورگ
آخرین اطلاعیه که من دارم در پاکستان در منطقه‌ای به نامه وزیر آباد ۵۰۰۰ نیروی آماده و شستو شومغزی داده شده برای فرستادن به افغانستان هستند که برای کارای کثیفی آموزش ددس شدند. L  یا وزیرستن درست یادم نمیاد
سه‌شنبه 19 مرداد 1389

maryamafghan - اتریش - سالزبورگ
afghn boy - دانمارک - ویبورگ نگفته نماند این طالبان فقط از کشورهای دیگه نیستند بلکه از افغانهای خودمان هم هستند که . شامل پشتونها میشند اما منشأ اصلی‌ اینها از پاکستان هست
سه‌شنبه 19 مرداد 1389

timeless miracle - کانادا - تورنتو
دلم برای افغانها میسوزه اینا دیگه خیلی بدبختر از ما هستن امیدوارم نسل همه ظالمین از روی زمین پاک بشه. به هر حال یک انسان به خاطر یک مساله شخصی که به خودش مربوط میشد به نا حق کشتنش و قبلش هم که شلاقش زدن . پس انسانیت چه شد؟ اینها یک مشت حیوان 2 پا هستن با ریش و پشم که کثیف ترین موجودات روی کره زمین.دی شیخ با چراغ همی گشت گرد شهر کز دیو و دل ملولم و انسانم آرزوست گفتند یافت می نشود گشته ایم ما گفت آن چه یافت می نشود آنم آرزوست . به امید روزی که انسانیت حاکم باشد نه حیوانیت
سه‌شنبه 19 مرداد 1389

sapho - ایران - اصفهان
afghan boy ویبورگ منظورم به آشکاری زن ستیز بودنشونه. دلم میخواد جمهوری اسلامی هم به قول شما بی سیاست باشه و گور خودشو بکنه.
سه‌شنبه 19 مرداد 1389

salarkhan - آلمان - هامبورگ
اسلام دین محبته!!!راستی مگه زنه مجرد نبوده(شوهرش مرده)مگه در این حالت حکم قرآن شلاق نیست؟چرا اعدام شده؟اسلام ناب تر محمدیه!!!
چهار‌شنبه 20 مرداد 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.