شکایت هفت چهره اصلاح‌طلب از بعضی از فرماندهان سپاه پاسداران


شکایت هفت چهره اصلاح‌طلب از بعضی از فرماندهان سپاه پاسداران

هفت فعال سیاسی اصلاح طلب در اعتراض به دخالت سازمان یافته گروهی از نظامیان در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته و اقدامات "خلاف قانون این گروه مداخله گر در انتخابات" به صادق لاریجانی رئیس قوه قضائیه شکایت کرده اند.

استناد این هفت فعال سیاسی به سخنان فردی به نام سردار مشفق، "یکی از مسئولان ارشد اطلاعاتی قرارگاه ثارالله" است "که ماه ها قبل (احتمالا در آبان سال گذشته) در جمع عده ای از روحانیون در مشهد ایراد شده است."

قرارگاه ثارالله، مطابق تقسیم کار واحدهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مسئولیت امنیت پایتخت را در مواقع بروز بحران های امنیتی بر عهده دارد.

امضا کنندگان نامه بهزاد نبوی، مصطفی تاج زاده و فیض الله عرب سرخی از اعضای سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، محسن میردامادی دبیرکل جبهه مشارکت، محسن امین زاده، عبدالله رمضان زاده و محسن صفایی فراهانی دیگر اعضای جبهه مشارکت هستند.

این هفت نفر که بعد از انتخابات جنجال برانگیز ریاست جمهوری دستگیر و محاکمه شده اند در این نامه خود را "تعدادی از قربانیان پرونده سازی ها و خلاف کاری های گروهی استبدادطلب" معرفی کرده اند.

این گروه از فعالان اصلاح طلب که از طرف گروهی از نیروهای سپاه پاسداران دستگیر و متهم به اقدام علیه امنیت کشور شده اند، از رئیس قوه قضائیه خواسته اند که با استناد به اعترافات صریح سردار مشفق، به شکایت آنها از آقای مشفق و دیگر مسئولان و فرماندهان قرارگاه ثارالله وابسته به سپاه پاسداران رسیدگی کند.

این هفت نفر با استناد به بخش هایی از سخنان سردار مشفق، می گویند که این سخنان "صریحا پرده از روی مداخلات غیرقانونی این گروه نظامی و اطلاعاتی در جهت پیروز کردن آقای احمدی نژاد در انتخابات دور دهم و جلوگیری از پیروزی نامزدهای دیگر بر می دارد."

در حالی که این هفت نفر به اتهام های مشابهی چون اقدام علیه امنیت ملی در دادگاه محاکمه شده اند، می گویند این گروه نظامی وابسته به سپاه، چهار روز پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری درخواست دستگیری ده ها نفر از فعالان سیاسی، فرهنگی و مطبوعاتی را به سعید مرتضوی دادستان وقت تهران داده بودند که امضاکنندگان این نامه نیز جزو آن بودند.

این افراد می گویند در طول بازداشت، بازجویی و محاکمه بارها ماموران نظامی و اطلاعاتی به آنها گفته اند که "قوه قضائیه نقشی در اتهامات و تعیین وضعیت متهمان ندارد و در این موارد و حتی احکام صادره نیز آنها (ماموران نظامی و اطلاعاتی) تصمیم گیرنده هستند."

نحوه فعالیت

یکی از اعتراضات نامزدهای ریاست جمهوری به خصوص میرحسین موسوی این بود که اجازه داده نشده تا نمایندگانش در صندوق ها حاضر شوند و جلوی ارتباط نمایندگانش در صندوقها با دفاتر اصلی گرفته شده است.

بخشی از سخنان سردار مشفق مربوط به نحوه قطع کردن و اختلال در پیام های کوتاه نمایندگان آقای موسوی در صندوق های اخذ رای است که به گفته فعالان اصلاح طلب، باید مشخص شود که "چرا این گروه نظامی – اطلاعاتی، رقبای آقای احمدی نژاد را از امکان نظارت قانونی بر شعب اخذ رای محروم کرد؟"

این چهره های اصلاح طلب می گویند که ممانعت از فعالیت قانونی نمایندگان کاندیداهای اصلاح طلب، اولین قدم در "جهت جلوگیری از پیروزی رقبای آقای احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری بوده است."

این افراد که از چهره های اصلی دو حزب مشارکت و مجاهدین انقلاب اسلامی هستند، با استناد به بخش هایی از سخنان سردار مشفق می گویند که ماموران نظامی و اطلاعاتی با استفاده از ابزارهای اطلاعاتی، از خبر دیدارهای آقای موسوی "برای تبلیغات علیه نامزد رقیب آقای احمدی نژاد بهره می گرفتند."

علاوه بر این، ظاهرا این گروه وابسته به سپاه پاسداران، سعی کرده تا جلوی نامزدی دیگر اصولگرایان را بگیرد چنانکه به گفته سردار مشفق گروهش کاری کرده اند که علی لاریجانی رئیس کنونی مجلس، از نامزدی کناره گیری کند.

از نظر فعالان اصلاح طلب اقدامات این گروه حتی فراتر از این بوده و سعی می کردند با ارائه اطلاعاتی "کذب" از نشست های اصلاح طلبان، بین نامزدهای اصلاح طلب به نفع آقای احمدی نژاد اختلاف ایجاد کنند.

ظاهرا فعالیت های این گروه از سالها پیش شروع شده است و انتخابات مجلس هشتم نمونه ای از آن است که سردار مشفق محدوده فعالیت اصلاح طلبان در انتخابات را این طور شرح می دهد که "نظام هم ۱۸۰ فرصت برای اینها (اصلاح طلبان) به وجود آورده بود ... و اینها می توانستند در یک رقابت منطقی به ۱۸۰ کرسی در مجلس دست پیدا کنند."

از نظر فعالان اصلاح طلب هزاران نفر داوطلب به خصوص صدها داوطلب اصلاح طلب در انتخابات مجلس هشتم رد صلاحیت شدند و "عملا تنها درمحدوده ای کمتر از نصف حوزه های انتخاباتی برخی نامزدهای اصلاح طلب اجازه رقابت پیدا کردند."

به گفته فعالان اصلاح طلب به این ترتیب عملا در "حداقل ۱۱۰ حوزه انتخابیه، انتخابات فرمایشی برگزار شده است."

فعالان اصلاح طلب که نامه خود را علاوه بر رئیس قوه قضائیه به رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح فرستاده اند، می گویند که به دلیل فعالیت این جریان "مداخله گر" نسبت به "استقلال ملی، تمامیت ارضی کشور، آزادی ها و حقوق شهروندی، بنیان های انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی" نگران هستند.

این افراد نسبت به نفوذ این جریان نظامی - اطلاعاتی هشدار داده و نوشته اند که اگر به شکایت محمد خاتمی رئیس جمهور وقت در سال ۱۳۸۴ در مورد تخلفات برخی فرماندهان نظامی در انتخابات دوره نهم ریاست جمهوری رسیدگی می شد، دیگر شاهد دخالت های این گروه در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته نبودیم.

Black Chador - امریکا - ولدن
اقایون به کره شمالی اسلامی خوش امدید.
یکشنبه 17 مرداد 1389

surena1611 - آلمان - اشتوتگارت
از اول ان قلاب همین طوری بود و مطلب جدیدی نیست که!!! نظام مقدس!!! بر همین پایه بنا شد وگرنه چنین رژیمی وجود خارجی پیدا نمیکرد. اصلاح طلبان امروزی یادشون رفته که خودشون هم به همین شکل بر سرقدرت اومده بودند و رای و نظر مردم در انتخاب آنها ارزشی نداشته. حالا بماند که خود خمینی هم به مردم ایران قالب شد. سرنگون باد رژیم جرم و جنایت ولی وقیح
یکشنبه 17 مرداد 1389

بینوایان - ایران - تهران
وارد شدن بحث های انتخابات سال گذشته به مسیر قانون همون چیزیه که اصلاح طلبان و کلیه کودتاچیان سبز ازش وحشت دارند و می دونن که در این صورت باید فاتحه جریان سبز رو خوند. جریانی که بر اساس دروغ و فریب هواداران موسوی شکل گرفت. اینگونه شکایات هم نمیتونه زیاد جدی باشه.
یکشنبه 17 مرداد 1389

naslesookhteh - ایران - تهران
بینوایان - ایران - تهران . با این قسمت حرفت موافقم "ینگونه شکایات هم نمیتونه زیاد جدی باشه." چون شکایت گرگ رو پیش کفتار بردن.
دوشنبه 18 مرداد 1389

Sh T - ایران - تهران
اصلا نمی تونم عقاید و نظرات بعضی از کاربرها رو درک کنم. با چه منطقی سنگ این رژیم رو به سینه می زنن؟ بر چه اساسی از انتخابات و دولت و .. دفاع می کنن؟ مگه سواد ندارید مگه مطالعه نمی کنید مگه نمی بینید؟؟؟کمی کتابهای تاریخ رو ورق بزنید. اگه کمی فقط کمی عاشق ایران بودید بهتر فکر می کردید...
دوشنبه 18 مرداد 1389

marsel - ایران - تهران
بینوایان - ایران - تهران :. تو باز سخنرانی کردی ساندیس خور!. اروای عمت یکساله حی درید فاتحه و الرحمن و بقره و آل عمران و .. میخونید و همش نتیجه عکس داشته!. روز به روز دارید به جون هم میفتید و اگه خدا بخواد عید امسال رو به چشم نمیبینید (منظورم جمهوری جهل و جور و فساد و تزویر قتل و غارت و تجاوز و استبداد و .. .یا بازم بگم). ضمناً اگر معنای لغوی یا یک مفهوم رو درست نگرفتی برو یک کم مطالعه کن بعد بیا در موردش نظر بده (منظورم کودتایی بود که ازش اسم بردی چون فعلاً تمام ارگانهای نظامی دست شماست و شما بودین که با زور اسلحه یک دولت اوباش و لات و لوت رو روی کار آوردید)
دوشنبه 18 مرداد 1389

zebelkhan - آمریکا - سن خوزه
بینوایان - ایران - تهران . بینوای ارتش سایبری و بسیجی Mokh - Less (یعنی بی مخ). تا شعبون بی مخهایی مثل حسین شریعتمداری و حسین طائب و بقیه اراذل باند جنایتکاران اسلامی هستند و دلقکهای فرومایه ای امثال شما سایبری ها پشتیبانی این رژیم خونخوار را میکنند توقع عدالت و آزادی داشتن مثل خواب دیدن پنبه دانه شتر است. نسل آینده ایران بساط این امپراطوری جهل و جور و رذالت و فریب و دروغ اسلامی را از بیخ و بن خواهد کند. این اراذل سپاه هم بزودی به سرنوشت سپاهیان صدام دچار خواهند شد. دنبال سوراخ موش باش مزدور!
دوشنبه 18 مرداد 1389

shahdeg - ایران - تهران
بینوابینوایان روزانوی کی نشستی ؟جات راحته؟میدونی چیکارت دارن میکنن واسم ا ین کارت چیه؟
دوشنبه 18 مرداد 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.