نظرسنجی تازه حاکی از تمایل جهان عرب به اتمی شدن ایران


نظرسنجی تازه حاکی از تمایل جهان عرب به اتمی شدن ایران

براساس این نظرسنجی خوشبینی اولیه مردم جهان عرب نسبت به سیاست های اوباما از بین رفته است

یک نظرسنجی تازه حاکی از تمایل افکار عمومی جهان عرب به دستیابی ایران به سلاح اتمی است.

براساس این نظرسنجی همچنین اکثریت مردم در جهان عرب اکنون نگرشی منفی به دولت باراک اوباما و آمریکا دارند که نشانگر تغییری شدید نسبت به زمان شروع دوره ریاست جمهوری آقای اوباماست.

یکی از یافته های این نظرسنجی این است که اکثریت مردم در جهان عرب - 57 درصد - اکنون مسلح شدن ایران به سلاح اتمی را برای خاورمیانه بهتر می دانند.

21 درصد هم آن را تحولی منفی ارزیابی می کنند.

سال گذشته فقط 29 درصد گفته بودند که دستیابی ایران به این سلاح ها برای منطقه خوب خواهد بود و 46 درصد آنرا منفی دانسته بودند.

ایران هر گونه تلاشی برای دستیابی به این نوع سلاح را انکار می کند.

براساس نظرسنجی تازه که به سفارش موسسه مطالعاتی بروکینگز در واشنگتن انجام شده، فقط 20 درصد مردم در جهان عرب اکنون برداشت مثبتی از باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا و کشورش دارند.

این درحالی است که در یک نظرسنجی که در اوایل دوره ریاست جمهوری آقای اوباما که ژانویه 2009 وارد کاخ سفید شد انجام شده بود، فقط 23 درصد پاسخ دهندگان در شش کشور دیدگاهی منفی نسبت به آقای اوباما داشتند و 45 درصد به دیده مثبت به دولت تازه آمریکا می نگریستند.

در تازه ترین نظرسنجی 63 درصد گفتند که از سیاست های آقای اوباما در ارتباط با خاور میانه دلسرد هستند و 16 درصد نسبت به آن ابراز امیدواری کردند.

این یافته ها همچنین نشانگر تغییری شدید نسبت به سال گذشته یعنی زمانی است که بیش از نیمی از مردم جهان عرب به سیاست آمریکا در خاورمیانه خوشبین بودند.

در نظرسنجی تازه تقریبا چهار هزار نفر در مصر، اردن، لبنان، مراکش، عربستان سعودی و امارات متحده عربی مورد پرسش قرار گرفتند.

اکثریت آنها (61 درصد) گفتند که به شدت از سیاست آمریکا در مورد مناقشه اسرائیل و فلسطینی ها مایوس هستند.

پنجاه و چهار درصد پرسش شوندگان گفتند که توافق صلح در این مناقشه برداشت منفی آنها از آمریکا را عوض خواهد کرد.

در نظرسنجی سال قبل نیمی از پاسخ دهندگان گفته بودند که عقب نشینی نیروهای آمریکایی از عراق مهمترین کاری است که ایالات متحده می تواند برای بهبود تصویرش در نزد آنها انجام دهد.

این نظرسنجی با شرکت 3976 نفر در فاصله 29 ژوئن تا 20 ژوئیه توسط دانشگاه مریلند و موسسه زاگبی به سفارش موسسه بروکینگز انجام شد.

ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس
جهان عرب //عرب اسلامی نه ادیان دیگر// پس از جاری ساختن رود خون اسلامی از 1400 سال پیش در ایران هنوز سیراب نشده اند ننگ بر شما.
جمعه 15 مرداد 1389

abdozdak - آلمان - کلن
این عربها چقدر بدبختند که حاضرند یک کشور غیر عرب مثل ایران که تمایلات ضدعربی هم بین مردمش زیاد شده سلاح اتمی بدست بیاره تا دشمنان اینها رو با این سلاح از بین ببره!! خب بدبخت ها این همه کشور عربی چرا خودتون اتمی نمیشید؟
جمعه 15 مرداد 1389

bavar88 - هلند - امستردام
کاکا سیا! اب را بریز اونجا که می سوزه نه اینکه رجز بخونی دوره کابوی بازی تموم شده.
جمعه 15 مرداد 1389

فرهاد V - ایران - تبریز
ایرانیان اوج عزتشون وقتی ثابت شد که وقتی عربها به ایران سرازیر شدند و به زور همه رو مسلمون کردند اسلام را پذیرفتند ولی زبانشان را مثل 21 کشور نه !!!
جمعه 15 مرداد 1389

arashbehdin - امریکا - اتلانتا
مگر اهمیتی هم دارد که اینها چه نظری دارند?
جمعه 15 مرداد 1389

robinhoodd - استرا لیا - ملبورن
از جهانه عرب نظرشونو راجع به س.ک.س با شتر هم بپرسند تا سطحه عقل این انسان نماها بدست بیاد...lool
جمعه 15 مرداد 1389

montazer 2020 - اینگلیس - نییوکاسل
یواش یواش دست امریکایی ها داره رو میشه تبلیغات الکی هم فایده نداره
جمعه 15 مرداد 1389

ukguy4u - بریتانیا - لندن
bavar88 - هلند - امستردام . نژاد پرست بیچاره اینم افکارت رو از مکتب ناب اسلامی گرفتی؟
جمعه 15 مرداد 1389

oldboy - انگلستان - لندن
bavar88 - هلند - امستردام . نژاد پرست عقب مونده
جمعه 15 مرداد 1389

huria - دانمارک - کپنهاگ
عجیب نیست. تقریبا همه ی مردم خاورمیانه از کودکی با اندیشه ی ضد امپریالیسمی بار میان و حالا که ایران نقش دشمن غرب رو به ظاهر بازی می کنه, عوام به قدرتش می بالند. اگر اینطور نبود اینهمه انتحاری عرب در عراق هموطنانم رو قتل عام نمی کردند. ولی من برخلاف برخی در این سایت حق جمعبندی رو در ذم هیچ ملیتی به خودم نمیدم, چه بخواهیم چه نخواهیم در هر ملیتی نیک و پلید پیدا میشه و توهین این وسط فقط تاکید بر بی منطقی داره. ارزوی همیشه منطقی بودن عزیزان رو دارم.*** دوست عزیز از ملبورن صرفنظر از مضمون ناشایست کامنتتون, بهتر بود بنویسید جهان و سطح. اوردن ه غط املایی محسوب میشه.
جمعه 15 مرداد 1389

زیتون بهبهان - ایران - بهبهان
غربیها بمب اتم رابهانه کرده اند.وگرنه مطمئن هستندکه ایرانیهابرای دفاع ازکشورنیازی به بمب اتم ندارن.چون ارتش و بسیج وسپاه قدرتمندی دارن.
جمعه 15 مرداد 1389

Black Chador - امریکا - ولدن
خوب معلومه که عربها مخوان عربهای توی ایران با اتمی شدن قویتر بشن که مبادا ایرانی ها علیهشون قیام کنند.
جمعه 15 مرداد 1389

tiger.man - بریطانیا - ابادان
robinhoodd - استرا لیا - ملبورن سطح عقل شما با این مطالبی که مینویسی را چگونه باید سنجید؟. huria - دانمارک - کپنهاگ مثل همیشه منطقی وپخته نظر میدید، من همیشه از خواندن کامنتهاتوت لذت میبردم. متشکرم
جمعه 15 مرداد 1389

فرهاد V - ایران - تبریز
huria - دانمارک-کپنهاگ -با عرض پوزش از شما دوست گرامی/(در ذم)نه( درضمن)
جمعه 15 مرداد 1389

huria - دانمارک - کپنهاگ
tiger.man - بریطانیا - ابادان **متشکرم دوست خوبم نظر لطفتونه. بنده هم همیشه کامنتهای شما رو می خونم و تحسین می کنم . پیروز باشی**فرهاد V - ایران - تبریز **از توجهتون ممنونم دوست محترمم. ولی منظور من از ذم بر وزن هم , نکوهش بود نه در ضمن. خوشحالم که مثل خودم به نگارش درست اهمیت می دهید. موفق باشی
جمعه 15 مرداد 1389

surena1611 - آلمان - اشتوتگارت
متاسفانه عربها و ترکها همین که ایران ادعای مبارزه با اسرائیل میکنه و خودش رو اسلامی میدونه از نظر اونها جالبه ولی براشون مهم نیست که چه بلایی سر مردم ایران میاد. اگرچه ولی وقیح برای حفظ حکومتش به قیمت کشتار و فقر مردم ایران به اندازه کافی به این گدا گشنه ها رسیده و بذل و بخشش کرده و باید هم عربها و ترکها با حکومت ایران موافق باشند. پاینده ایران و سرنگون باد رژیم فاسد و جنایتکار ولی وقیح
شنبه 16 مرداد 1389

robinhoodd - استرا لیا - ملبورن
tiger.man - بریطانیا - ابادان ...عزیزه دل منظورم با عربهای عزیزه ایران نیست....معذرت اگه ناراحت شدین...
شنبه 16 مرداد 1389

salarkhan - آلمان - هامبورگ
عربا فکر میکنند یه سگ هار تو منطقه باشه بد نیست!!
شنبه 16 مرداد 1389

Garfieldx - ایران - تهران
huria - دانمارک - کپنهاگ اول بیا ایران زندگی کن وقتی به رنگ ..خودتو زنت گیر دادن، وقتی خرجت 15 برابر درآمدت شد. وقتی مسافر کشی کردی. وقتی بچت معتاد شد. و هزار چیز دیگه اونوقت منطقی باش ببینم چه جوری میتونی؟ لب گود نشسته میگه لنگش کن.
شنبه 16 مرداد 1389

huria - دانمارک - کپنهاگ
Garfieldx - ایران - تهران*1.دوست عزیز من خودم خانمم ایران هم بودم میدونم هر کشوری بالاخره مشکلات خودشو داره. هموطنانم در عراق هم به من همینو میگن که اگه این گرمای طاقت فرسا رو با بی برقی تحمل کردی و ارامشتو حفظ کردی ما هم ارومتر میشیم. باور کنید هم با اونها هم با شما همدردی می کنم, خودم هم انسانم و میدونم که هیچوقت فرشته نخواهم شد. اما هممون بالاخره باید از یک جا شروع کنیم یانه? این جامعه رو منو شما می سازیم برادر من. اگه بخواهیم کنترلمون رو از دست بدیم, منطقمون رو خاک کنیم,همدیگه رو برنجونیم و اسمش رو کم نیاوردن و زرنگی بذاریم, که تنها بازمانده ی ارزشمندمون هم نابود میشه. منظورم روح لطیف و پاکمون هست.
شنبه 16 مرداد 1389

huria - دانمارک - کپنهاگ
2.مگه ما با توجه به مشکلاتی که فرمودید چیزی جز این روح بی الایش هم برامون مونده چرا نیایم به جای تو سر هم زدن و ایراد گرفتن, نیک نوشتاری رو تمرین نکنیم. این که دیگه کار شاقی نیست. هزینه هم نداره. فقط یک دل پاک و نوعدوست می خواد. دلی که با مهربونیش فردای کشورش رو میسازه نه با قساوتش. اگه قراره مهر به همنوع رو شعر و افسانه بدونیم و بی منطقی رو یک ابزار برای تخلیه ی رنجمون. که همین الان سران ستمگر هم همین کار رو می کنند و ما با این حساب بهتر از اونها نخواهیم بود. ممنون
شنبه 16 مرداد 1389

arashbehdin - امریکا - اتلانتا
surena1611 - دوست گرامی با حرفهایت موافقم. ما باید آرزوی آزادی میهنمان از این حکومت اسلامی را داشته و با امریکا و اسراییل و دیگر کشورهای غربی رابطه خوبی برقرار کنیم، درست مانند بیشتر کشورهای متمدن دنیا و بفکر مردم کشور خودمان باشیم. بسیاری از مردم ایران علاقه ای به این بحث جهان اسلام و عرب و ترک نداشته و خواهان برقراری رابطه درست برپایه قوانین بین المللی با کشورهای دنیا هستند نه رابطه برپایه دین و مذهب و دشمنی و نژاد و ....
شنبه 16 مرداد 1389

naslesookhteh - ایران - تهران
اتمی شدن ایران خوبه ولی اتمی شدن آخوندها یک فاجعه جهانیه.
شنبه 16 مرداد 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.