توضیح دلایل اصلی استعفای در دستخط نامه خیلی محرمانه موسوی در سال ۶۷ به خامنه ای


توضیح دلایل اصلی استعفای در دستخط نامه خیلی محرمانه موسوی
در سال ۶۷ به خامنه ای

توضیح نشریه انقلاب اسلامی در هجرت: نامه آقای موسوی به آقای خامنه ای در مهر ماه سال ۱۳۶۷ در نشریه انقلاب اسلامی چاپ شده است. از آنجا که اخیرا آقای موسوی تهدید کرده است که علل استعفای خود را افشا خواهد کرد از آنجا نشریه انقلاب اسلامی در هجرت همان زمان این نامه را انتشار داده است، جهت اطلاع نسل حاضر دوباره آنرا منتشر میکنیم. یادآور میشود در آنزمان آقای هاشمی رفسنجانی ریاست مجلس را بعهده داشت.

بسمه تعالی

مقام محترم ریاست جمهوری

برای آنکه دشمنان اسلام و کشور نتوانند سوء استفاده نمایند، اینجانب در استعفانامه خود که برای رسانه ها نیز ارسال گردیده است، دلایل را ذکر نکردم. با این نیت که ذکر آنها انشالله در آینده برای کشورمان و دولتهای بعدی مفید باشد، بصورت خیلی خلاصه به بیان آنها می پردازم:

۱ ـ مسلوب الختیار شدن دولت در سیاست خارجی. امروز امور افغانستان و عراق و لبنان در دست جنابعالی است. نامه هائی به عنوان کشورهای مختلف نوشته میشود بی آنکه دولت از آنها خبری داشته باشد. (اینجانب به عنوان نخست وزیر از این نامه ها جز در موارد استثنائی و آنهم بطور اتفاقی بیخبرم).

نخست وزیر ژاپن برای ریاست محترم مجلس و ریاست محترم مجلس برای نخست وزیر ژاپن نامه مینویسد و اینجانب در یک مراسم عمومی و مردمی از این ماجرا و متن نامه با خبر میشود.

آقای لاریجانی در جایی میگیود از پنج کانال با آمریکا تماس گرفته میشود و بنده بعنوان رئیس هیئت وزیران از این کانالها اطلاعی ندارم.

همه جا صحبت از سیاستهای خارجی دولت جمهوری اسلامی است. بدون آنکه دولت از این سیاستها که در همه جای کشور و جهان بیان میشود، خبر داشته باشد.

۲ ـ عملیات برون مرزی که بدون اطلاع و دستور دولت صورت میگیرد. شما بهتر میدانید که تاکنون فاجعه آفرینی و اثر نامطلوب آنها برای کشور چقدر بوده است. بعد از آنکه هواپیمایی ربوده میشود، از آن باخبر میشویم. وقتی مسلسلی در یکی از خیابانهای لبنان گشوده میشود و صدای آن در همه جا میپیچد، متوجه قضیه میشویم. پس از کشف مواد منفجره از حجاج ما در جده، اینجانب از این امر آگاه میشوم. متاسفانه و علیرغم همه ضرر و زیانی که این حرکت متوجه کشور کرده است، هنوز نظیر این عملیات میتواند هر لحظه و هر ساعت بنام دولت صورت گیرد.

۳ ـ تجزیه سازمان برنامه و بودجه از نخست وزیری که به دلایل سیاسی صورت گرفت، از همان اول ضایعه آفرین بوده  و ادامه آن در شرایط نوسازی کشور فاجعه بار خواهد بود. متاسفانه این مشکل و مشکل وزرای مشاور، علیرغم طرح در شورای تشخیص مصلحت، به تاخیر افکنده شده و حل نگردیده است هر چند که بهرحال حق شورای تشخیص مصلحت است و اینجانب انتظاری در این خصوص ندارم.

۴ ـ تجزیه اقتدار مشروع و قانونی دولت و مسئولیت دولت و وزرا توسط شوراهای گوناگون.

۵ ـ عدم قدرت اینجانب به پاسخگویی در مقابل اعضا هیات دولت و نمایندگان محترم مجلس در مورد کارهائی که بدون اطلاع دولت، ولی بنام دولت، صورت میگیرد.

۶ ـ در خاتمه لازم میدانم بار دیگر یادآور شوم که این استعفا، العیاذ بالله، بمعنای قهر اینجانب از نظام و دولت جمهوری اسلامی و مسئولین انقلابی آن نیست که اگر هم بود، با توجه به عظمت انقلاب و ناچیزی اینجانب، یقینا نمیتوانست هیچ تاثیری در روند رشد و توسعه انقلاب اسلامی داشته باشد. این استعفا دلیل ناتوانی اینجانب برای کار بدلیل همین ناتوانی است و درست بدلیل همین ناتوانی است که اینجانب مسئولیت را از خود ساقط می بینم.

میرحسین موسوی

۱۴ شهریور ۱۳۶۷

*پسر شجاع* - ایران - تهران
درود بر موسوی و درود بر جنبش سبز مردم شجاع ایران ...پیروزی نزدیک است..
جمعه 8 مرداد 1389

tiger.man - بریطانیا - ابادان
پس از کشف مواد منفجره از حجاج ما در جده... ????. یکی توضیح بده که .. ؟؟؟
جمعه 8 مرداد 1389

msforugh - ایران - تهران
tiger.man - بریطانیا - ابادان ... دوست عزیز این ویدئو رو ببین بعد موضوع دستگیرت میشه https://www.youtube.com/watch?v=wkYHFMXqqXQfeature=player_embedded#!
جمعه 8 مرداد 1389

wall·e - ایران - تهران
خیلی هم چیز خاصی نداشت
جمعه 8 مرداد 1389

manly boy - استرالیا - سیدنی
مرگ بر کسی که به نرخ بازار نون می خوره ، فرض بر اینکه موسوی اصلاح طلب بود فرض بر ابنکه از عوامل پشت پرده به ستوه آمده بود چرا اون موقع این رو بر ملا نکرد ؟، ترسید ؟ یا اینکه با سکوتش میدان را به رییس جمهور وقت جناب ولی امر خدا بر زمین والی دنیا و آخرت مرذم ایران زمین و ناجی بشر ،نماینده ولی اعصر حاکم مطلق ولایت ... خامنه ای تحویل داد.
جمعه 8 مرداد 1389

farzad_s - ایران - تبریز
این موسوی عقایدش هر چی هم باشه ولی شجاع هست ومثل بقیه دروغگو ومنفعت طلب و ریاکار نیست----به نظر من اونی که مهمه شخصیت و پاکی روح انسان است نه مذهب و عقاید
جمعه 8 مرداد 1389

leila leila - سوئد - گوتنبرگ
خامنه ای از همون اول دستش به خون و ترور اغشته بود
جمعه 8 مرداد 1389

nooshin tehrani - ایتالیا - رم
آن که حقیقت را نمی داند نادان است، اما آن که حقیقت را می داند و مخفی‌ می کند، جنایتکار!. رم
جمعه 8 مرداد 1389

ali.tooti - سوئد - لوند
موسوی وکروبی دارن خون تازه به رگهای جنبش سبز تزریق میکنن کسانی که بیرون ایران نشستن هی نق میزنن که توی این سایت هم کم نیستند ساکت باشن اجازه بدن مردم ایران تصمیم بگیرن
جمعه 8 مرداد 1389

odin - بلژیک - انتورپن
tiger.man - بریطانیا - ابادان -برو از اونایی که وسط خیابون برای باتوم زدن بزن و بچه بهت ساندیس میدن توضیح بخواه. ما مردمیم که مثل تو خبرها رو میبینیم ولی با نظر ازاد تجزیه و تحلیل میکنیم اما جنابعالی و دوستات همه چی حتا دین و خانواده و هست و نیستتون شده یه مشت اسکناس دزدی و زندگیهای ....اقا از مردم توضیح میخواد، کم زن و بچه مردم رو در اون حجتون که کمر اون رهبرات رو بزنه سر شورش و بلوایی که راه انداختین دزدیدن؟ کم مردم بدبخت رو بکشتن دادین سر کثافتکاریهای رهبراتون؟ اصلآ لبنان و فلسطین بتوچه؟ تو ایران خودمون تا حالا دست یه بچه مثل صبا رو گرفتین که الان رفتین پول بیزبون مردم رو میدین به حسن خرس الله که نه باباش معلومه کیه نه ننش؟ هر چی دزد و حشیش فروش لبنانی بود الان عضو حرب الله شده و مفت میخورن و میخوابن.اینه ناموسداری شما؟
جمعه 8 مرداد 1389

shahab46 - المان - هانور
بله ان مسخره بازی که در مکه راه انداختندو عامه مردم نااگاه فکر میکردند که پلیس عربستان به باصطلاح حجاج و در واقع تروریست های اسلامی که از ایران اعزام شده بودند حمله کرده و انها را گوشمالی داد.که این به بهانه صدور ... اسلامی بود.کثافت ها فکر می کنند گل کاشتند صادرش هم می خواهند بکند.به موسوی هم بگویید چرا تا حالا ساکت بودی و مردم حالا مهم شدند.
جمعه 8 مرداد 1389

i.am.the.world - لوکزامبورک - اش
پیروزی نزدیک است یعنی چی؟!!لطفا انرا توضیح دهید؟ البنه حتی اگر منظورتان خیابان پیروزی باشد؛ توضیح دهید که به کجا نزدیک است؟! شعار و خیال هم بهم نزدیکند. اما واقعیت فقط انچیزی هست که میبینیم و وجود دارد. فهمیدن عمیق و درک مستقیم این واقعیت یعنی تحول و دگرگونی بنیادین و اساسی. بشر هزاران سال است که فریاد میکشد: پیروزی نزدیک است! اری, سرداران شکست خورده, همواره در فریب دادن خودشان پیروزند. اینطور نیست؟ شادباشید.
جمعه 8 مرداد 1389

arashfarnod - کانادا - ونکور
متاسفانه بیشتر کسانی که سالهای زیادی است در خارج ایران زندگی می کنند روش مبارزه کردن را بلد نیستند, خیلی راحت از تائید حمله به ایران صحبت می کنند , به جای مردم صحبت می کنند , به هر چیزی که خلاف میلشان است بهدیده شک می نگرند.من هم به موسوی و کروبی انتقاد دارم ولی سوال اینجاست خودم چیکار کردم , واقعا انتظار دارید این دو نفر بیایند بگند ما هیچی را قبول نداریم نه خمینی و نه تمامی این رژیم را . من الاآن در بین جمع زیادی از ایرانیان که اخیرا (1 یا 2 سال که به کانادا آمده اند)هستم و او نها می ترسند در کانادا بگند خامنه ای جنایتکار است , چرا چون شاید پس فردا تو فرودگاه تهران جلوشون بگیرند.ننگ و نفرین بر این حکومت ناب محمدی که الگوی کاملی از مکتب اسلام است.
جمعه 8 مرداد 1389

بابک - ایران - سبزوار
درود بر موسوی
جمعه 8 مرداد 1389

m.mohajer - المان - ماینز
جنبش سبز مردم ایران یکی از فراگیرترین ومردمی ترین نهضت هاست وشاید بتوان انرا ازاین لحاظ که خود مردم دراین نهضت لیدرند واشخاصی مثل موسوی هم خود را پیرو مردم(demo) می دانند نادر است . واجد یک اتوپیای تقریبی است(تکثر-احترام متقابل-نقد پذیری -گفتمان)....اگر حتی دین ندارید به رای اکثریت مردم احترام. بگذارید
جمعه 8 مرداد 1389

homa-ir - المان - هامبورک
ali-tooti- سوئد- لوند. مثل اینکه اولین نفر خودتی که بیرون از ایران نشستی . پس نق نزن, اقای علی طوطی
جمعه 8 مرداد 1389

kamranat - آمریکا - سن فرنسیسکو
خارجیها و سوراخ موش نشینا که سی سال خارج بودن لطفا برگردین به سوراخ موشی که این سی سال بودید ، وقتی موسوی آزاد کرد بعد بیاید بیرون ، تا اون موقع جو چه گوارا نگیرتتون ، که اگه ایران به امید شما بود که 30 سال میشد 100 سال و هیچ بخاری از سوراخ موش شما و شهرام همایونو ، رضا پهلوی . بلند نمیشد. تا فرصت دیدید دویدید وسط.
شنبه 9 مرداد 1389

kamranat - آمریکا - سن فرنسیسکو
تو ایران هر کی از مامانش قهر میکرد، میرفت بدو بدو آخوند میشد ،تو خارج میشد خواننده, امروز هر کی از مامانش قهر میکنه ، فوری فردا میشه انقلابی و منتقد موسوی، من نمیدونم اینهمه انقلابی این 30 سال کجا بودند !
شنبه 9 مرداد 1389

آنتی اسلام - ایران - اهواز
یه بازی جالبی که البته بسیار بسیار تکراری و بی مزه میباشد؛ چند سالیست که در این هزار خانوادهء جمهوری اسلامی مرسوم شده( بعد از اتمام دورهء ریاست جمهوری رفسنجانی و جابجایی قدرت در رژیم صورت گرفت!)... اگر اذیت کنی یا بخوای سر به سرم بزاری فلان چیزت رو میگم! یا اینکه: اگر سر راهم قرار بگیری و اجازه ندی به اهدافم برسم به ملت میگم که چه کارهایی کردی.. اگر دهنم رو باز کنم و بخوام افشا گری کنم خودت میدونی چی میشه و...!! یه سوال از کسانی دارم که بی جهت تیر هوایی در میکنند ( درود بر ....!) آقا یا خانوم محترم؛ این کسی که شما بهش درود میفرستین چرا الان لب به سخن گشود؟! تا الان کجا بود و چرا ساکت بود؟! آیا بنظر خود تو که طرفدار سینه چاکش هستی؛ همه چیز رو گفته و حرف ناگفته ایی رو نزده که صد البته دونستن اون حرفها حق ملت ایران؛ یعنی من و تو است ( که حتماً خیلی هم مهمه و فوق محرمانه است!) .. آیا بخاطر مصلحت نظام و جمهوری اسلامی دهنش رو باز نمیکنه یا بخاطر مصلحت ملت ایران؟!! چرا اینقدر ساده لوحانه با خبرهای رسانه ایی برخورد میکنید "حضرات روشنفکر"!!!! مرغ پخته از احساسات شما خنده اش میگیره
شنبه 9 مرداد 1389

آنتی اسلام - ایران - اهواز
. i.am.the.world - لوکزامبورک - اش در زمانی که کباب قناری بر آتش سوسن و یاس بوی چندش آوری به مشام میرساند؛ ابلیس "پیروز" مست... سور عزای ما را بر سفره نشسته است.. روزگار غریبی ست نازنین ( با پوزش از دستکاری اصل شعر.. اما جوابتان در مورد پیروزی این بود! با اینجور مبارز ها معلومه کی پیروزه)
شنبه 9 مرداد 1389

ali.tooti - سوئد - لوند
homa-ir - المان - هامبورک دوست گرامی لازم نیست بگم چرا بیرون از کشورم هستم بعدش میگم از خواسته مردم ایران حمایت کنیم به قول مسیح علینژاد عده ای بجای نقد کردن مدام در حال نق زدن هستند میتونی متن کاملشو تو وبلاگش بخونی متاسفانه عده زیادی از ایرانیان خارج از کشوراز نظر درک سیاسی از مردم داخل کشور بسیار کند ترهستند پیروز باشید.
شنبه 9 مرداد 1389

shown - امریکا - دیترویت
میگم حساب کنیداون موقع خامنه ای رییس جمهوربوده وموسوی نخست وزیرببینیدچطوری موسوی عملاهیچکاره بودحالاحساب کنیدموسوی شده بودرییس جمهورخامنه ای هم که برمسندنیابت امام زمان تکیه زده وولی مطلقه فقیه هست ......................پیداکنیدپرتغل فروش را
شنبه 9 مرداد 1389

*پسر شجاع* - ایران - تهران
بابا دیگه شورش رو در آوردین ...راستش من موندم هنر این منتقدین جنبش سبز و موسوی در این 30 سال چی بوده که اینهمه طلبکار هستن در این 30 سال مخالفت شماها رو هم دیدیم که یا از بیرون گود گفتین لنگش کن یا از توش مجاهدین خلق دراومد که مردم ایران بیشتر از آخوندها از این مجاهدین متنفرند ...برین کشکتون رو بسابین که موسوی در این یکسال تونسته به اندازه 100 سال به مردم ایران آگاهی بده بدون اینکه ادعایی داشته باشه ...بابا این حرفای خاله زنک بازی رو ول کنین مثلا موسوی قبلا کی بود یا تا حالا کجا بود اگه موسوی بر فرض تا حالا نبود حالا هست برخلاف لاف زنان بی هنری که نه قبلا بودن و نه حالا هستن......در ضمن پیروزی نزدیک هست چون دیگه مردم ایران از نشستن پای منیر خسته شدن چه منبر آخوندها و چه منبر روشنفکرنماهای بی هنر...دیگه زمان حرافی سپری شده وقت عمل هست ....
شنبه 9 مرداد 1389

SarayeAzadi - انگلیس - لندن
کاش آقای موسوی اون موقع افشا می کرد تا مردم باخبر شوند میدونم شرایط سخت آن دوران(جنگ) مانع این کار می شد. بهر روی از آقای موسوی برای پایمردی و رو کردن اسناد پاره ای از واقعیت های تلخ آن زمان سپاسگزارم.
شنبه 9 مرداد 1389

homa-ir - المان - هامبورک
ali-tooti- سوئد- لوند. 1 )- دوست گرامی و هم میهن عزیزم -راستش انقدر توهین بما بقول خودشان خارج نشینها -می کنند. و کامنت شما را که خواندم,بدین مضمون - که بیرون ایران نشستن , هی نق میزنند. اشاره ای هم به مصاحبه مسیح - ع نبود . ما وظیفه ملی و میهنی خودرا ازبدو ورودم بخاک غربت انجام داده و میدهیم. و میدانیم و بخوبی اگاهیم , ایرانیهای پناهنده را بمحض اقامت 2 -. 3 ساله در پاسپورتشان سالی کم کم دوسه بار به ایران میروند و برمیگردند. واگر خیلی همت یا به غیرتشان بخورد در تظاهرات شرکت انهم باپوشاندن صورت و عینک است . اینها کسانی هستند که هم اینطرف و هم طرف بعدی. حکومت را میخواهند داشته باشند . ویا عده ائی از اینها اصلا شرکت نمیکنند. اما دوست گرامی, خواهشن نه از ناحیه خود و نه از قول این و ان همه خارج. نشینان را بیک چشم نگاه مکن . انصاف و قضاوت را همیشه احترام و مد نظر. داشته باشید. ودر خاتمه گویم= من ایرانم - شهرتم میهن - از خزر والوندکوه. و مازندران تا خلیج همیشه پارس - ازسهند و سبلان و ارس دراذرابادگان تا چهار بهار - ازخوزستان زرخیز تا خراسان پهناور- از سپاهیان نیم جهان تا
یکشنبه 10 مرداد 1389

homa-ir - المان - هامبورک
ali tooti- سوئد- لوند. 2 )- از سپاهیان نیم جهان تا پاسارگاد و پرسپولیس - تنها بخشی از گستره. من است . مدنیت و فرهنگم به گواهی تاریخ ایران و جهان 25 قرن پیش اغاز شده است . امید است درد یک انسان خارج نشین را احساس و لمس کرده. باشید. پاینده ایران شادباشی
یکشنبه 10 مرداد 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.