سقوط هواپیمای مسافربری پاکستان و مرگ ۱۵۲ سرنشین آن

سقوط هواپیمای مسافربری پاکستان و مرگ ۱۵۲ سرنشین آن

کلیه سرنشینان هواپیمای مسافربری متعلق به شرکت هواپیمایی ایربلو پاکستان که در ارتفاعات نزدیک پایتخت این کشور سقوط کرد، کشته شده اند.

بامداد روز چهارشنبه، 6 مرداد (28 ژوئیه)، یک فروند هواپیمای مسافربری از نوع ارباس 321 متعلق به شرکت هواپیمایی ایربلو، که یک شرکت هواپیمایی خصوصی پاکستان است، در ارتفاعات جنگلی مارگله، واقع در نزدیکی اسلام آباد، پایتخت، سقوط کرد.

به گزارش منابع هواپیمایی پاکستان، هواپیما هنگامی سقوط کرد که در صدد بود در هوای بارانی و مه آلود در فرودگاه بین المللی بی نظیر بوتو در اسلام آباد به زمین بنشیند.

سفارت آمریکا در پاکستان تائید کرده که دو شهروند آمریکایی در این پرواز حضور داشتند.

هنگام فرود هواپیما، ارتباط خلبان با برج مراقبت قطع شده بود و شاهدان عینی گفته اند که هواپیما با عبور از فراز شهر در ارتفاع کم، در دامنه ارتفاعات پر درخت مارگله به زمین برخورد کرد.

هواپیما در هوای بارانی و مه آلود در ارتفاعات جنگلی نزدیک اسلام آباد سقوط کرد

تصاویر تلویزیونی که از دوردست گرفته شده نشان می دهد که از نقطه سقوط هواپیما دود غلیظی به آسمان بر می خیزد اما دسترسی زمینی به این محل دشوار بوده و برای چندین ساعت امکان تصویربرداری وضعیت هواپیما و سرنشینان آن از راه نزدیک وجود نداشته است.

محل سقوط هواپیما در ارتفاعات پردرخت مارگله واقع شده و برای دسترسی به آن، راه زمینی وجود ندارد اما مقامات پاکستانی گفته اند گروهی از امدادرسانان به محل رسیده و هلی کوپترهای نجات عملیات امدادرسانی را آغاز کرده اند.

به گفته مقامات دولتی، بلافاصله پس از سقوط هواپیما، جنگلبانان برای کمک به مصدومین احتمالی این هواپیما به محل سانحه عزیمت کردند.

اگرچه هنوز علت سقوط هواپیما مشخص نیست، اما به گفته خبرنگاران، بدی اوضاع جوی احتمالا عاملی موثر در بروز این سانحه بوده است.

در چند روز گذشته، ریزش شدید باران های موسمی شرایط رفت و آمد هوایی در اسلام آباد را با دشواری هایی مواجه کرده بود.

نیروهای امدادی به محل سقوط هواپیما اعزام شده اند

خبرهای رسیده از اسلام آباد حکایت از آن دارد که جمعی از خویشاوندان مسافران هواپیما به منظور کسب اطلاع از وضعیت بستگاه خود در فرودگاه بی نظیر بوتو پایتخت اجتماع کرده اند.

گزارش های اولیه حاکی از آن بود که پرواز این هواپیما از ترکیه آغاز شده بود اما بعدا اعلام شد که هواپیما در مسیر داخلی پرواز می کرد و از کراچی عازم اسلام آباد شده بود.

شرکت ایربلو عمدتا در زمینه حمل و نقل مسافر در خطوط داخلی پاکستان فعالیت دارد و پروازهای خارجی آن منحصر به دوبی، ابوظبی، شارجه، مسقط و منچستر است.

این شرکت در سال 2003 کار خود را آغاز کرد و در حال حاضر، بخش قابل توجهی از بازار پروازهای داخلی پاکستان را در اختیار دارد.

ناوگان هوایی این شرکت از تعدادی هواپیمای ایرباس 319 (با ظرفیت حدود 140 مسافر) و ایرباس 321 (با ظرفیت حدود 180 مسافر) تشکیل یافته است.

شرکت ایربلو در زمینه عرضه سفرهای کم هزینه داخلی پاکستان تخصص دارد.

dokhtare_ariaei - ایتالیا - میلان
اخی الهی بمیرم خدا صبر بده به خانواده هاشون.
پنج‌شنبه 7 مرداد 1389

porharfi - هلند - آرنم
مدت زمانیست..خبر "واژگونی ِ هواپیما "را می شنوم ..زودی میپرسم .. "سرنشینانش چه کسانی بودنـــــــــــــد؟؟؟؟؟؟!!
پنج‌شنبه 7 مرداد 1389

esfahan_20 - ایران - اصفهان
از بس وحشیگری دارن و اسلام افراطی همیشه بلا سرشون میاد.
پنج‌شنبه 7 مرداد 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.