نماینده مجلس ایران خواستار اعلام دلیل اصلی تعطیلات دو روزه شد


نماینده مجلس ایران خواستار اعلام دلیل اصلی تعطیلات دو روزه شد

فایل ویدیویی

در واکنش به اعلام تعطیلی ۱۹ استان کشور در روزهای یکشنبه و دوشنبه، ۲۰ و ۲۱ تیر، نصرالله ترابی نماینده مجلس شورای اسلامی از دولت خواست تا "دلیل اصلی" این تصمیم را به مردم اعلام کند.

این نماینده جناح اقلیت مجلس امروز ۱۹ تیر (۱۰ ژوئیه) در مصاحبه با سایت "پارلمان نیوز" گفت: "طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی، در این چند روز که تعطیلی اعلام شده گرمای هوا اتفاقا نسبت به چند روز پیش از این افت پیدا کرده و این گرمای ۴۰ و ۴۱ درجه نمی‌تواند مبنای تعطیلی باشد، مگر اینکه بحث دیگری در میان باشد که لازم است دولت آن دلیل اصلی و واقعی را به صورت شفاف به مردم بگوید."

پیش بینی سازمان هواشناسی ایران حاکی از کاهش دمای تهران در روزهای یکشنبه و دوشنبه نسبت به حداکثر دمای هفته گذشته است

سایت پارلمان نیوز، ارگان جناح اقلیت مجلس، در خبری دیگر یادآوری کرده است که در حالی که طی هفته گذشته دمای هوای تهران به ۴۵ درجه نیز رسیده، بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور دمای هوا در روز یکشنبه حداکثر ۴۱ درجه و روز دوشنبه حداکثر ۴۰ درجه خواهد بود.

دولت ایران امروز با اعلام رسمی تعطیلی دو روزه اغلب استان های کشور، علت این تصمیم را گرمای شدید و بی سابقه هوا و صرفه جویی در مصرف انرژی اعلام کرده است.

همزمان، سایت اصول گرای "خبر آنلاین" مطالب برخی سایت های منتقد حکومت در مورد "دلیل واقعی" تعطیلی روزهای یکشنبه و دو شنبه را "خنده آور" توصیف کرده و افزوده است: "این سایت ها تعطیلی دو روز آینده را به آنچه اعتصاب بازار خوانده اند متصل کرده و مدعی شده اند دولت به خاطر جلوگیری از آثار این اعتصاب، سازمان های منتسب به خود را تعطیل کرده است."

در روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته پیش، بخش بزرگی از بازار تهران در اعتراض به تصمیم دولت در افزایش مالیات ها در حالت اعتصاب به سر برد.

این اعتصاب، به توجه به متصل شدن به تعطیلی بازار در روزهای پنجشنبه و شنبه (به مناسبت های مذهبی) و نیز تعطیلی آخر هفته جمعه، عملا به معنای وقفه در فعالیت اقتصادی بازار تهران از روزهای سه شنبه تا شنبه بوده است.

پنج روز عدم فعالیت بخش های بزرگی از بازار تهران، بر فعالیت بازارهای سایر استان های ایران تاثیر گذاشته است که دارای مبادلات گسترده ای با بازار تهران هستند.

gol222 - سوئد - هلسینگبوری
ای ادمخوران اسلامی دیگه نمیتوانید بااین کارها جلوی نابودیتان رابگیرید.بقول امام علی تان امروزدیگردنیابکامتان نیست وباید گورتانرا گم کنید.امام خمینی تان درجهنم منتظرتان است.
شنبه 19 تیر 1389

zartusht67 - المان - فرانکفورت
دلیلیش اینه احمق جون مملکت خر تو الاغه خودت جزو همان 4 پایانی هستی که ایران را به این حال و روز در اوردن
یکشنبه 20 تیر 1389

aghle kol - ایران - تهران
رژیم میخواهد طلافی سر بازاریان در اورد و از نظر مالی بهشان ضرر زیاد بزند تا بازاریان دیگر فکر اعتصاب به سرشان نزند و رژیم هم خیالش از اینطرف راحت بشد. اگر من جای بازاریان بودم این ضربه را به خودشان برمیگرداندم و تا اخر هفته هم اعتصاب را ادامه می دام تا اثرات مبارکش را در کل کشور ببینند.
یکشنبه 20 تیر 1389

math4me - لوکزامبورگ - مقش
به اون خمینی خونخوار حیفه که جهنمم بدن تو لجن ..باید بخوابوننشون
یکشنبه 20 تیر 1389

bita tehrani - کانادا - ونکوور
سال گذشته گردوغبار اومد 18تیر تعطیل شد.امسال گرما سال دیگه فرعون خامنه ای سفارش برف و یخبندان میدهد...اگه باشه البته.
یکشنبه 20 تیر 1389

kolang - ایران - تهران
روزنامه همشهری امروز نوشت:برق کم امد دولت 21استان را تعطیل کرد
یکشنبه 20 تیر 1389

OzveMardom - فرانسه - پاریس
پس به این دلیل هم بود که دولت گفت بانک ها باید کار کنند. چون بتونن چک های بازاریها رو برگشت بزنند و به بازاریها فشار بیارند که برگردند سر کار.
یکشنبه 20 تیر 1389

انوشه - ایران - مشهد
بس کنید تو رو بخدا خسته نشدید از این همه فحش وبدوبیراه؟صفحه ای نیست که سر بزنی فحش وبد وبیراه نبینی.یادتان باشد که هیچکس به سگ مرده لگد نمیزند!"دیل کارنگی"
یکشنبه 20 تیر 1389

banoyemehr - ایران - تهران
انوشه - ایران - مشهد. وقتی بزرگ ترهای کشور هر چی دلشون می خواد میگن چه انتظاری میشه از مردم داشت؟!!!. بچه به بزرگترش نگاه می کنه
دوشنبه 21 تیر 1389

gelaye - ایران - شیراز
انوشه - ایران - مشهد.منم مثل تو حالم داره بهم میخوره از لحن بی ادبانه بعضی ها. جالب اینجاست فکر میکنن آخر تمدن هستن.هر کی به یکی دیگه توهین میکنه خودشون رو مسخره کردن .خوبه فقط ایرانیها میتونن بخونن وگرنه ......بهمون میخنیدن که مردم ایران باهم بیشتر مشکل دارن تا با دولتشون.محمود اینههمه اتحاد ما روو ببینه لرزه می افتهه به هیکلش آخه کامنتهاموون آخر اتحاد.کم مسخره عالم هستیم چرت و پرتهای ایناهم روش.وقتی خودمون به هم احترام نذاریم از دشمن انتظار احترام داشتن خریت محض .خوب شد کشور دست اینا نیست وگرنه مسلمونا رو سر میبریدنو زرتشتیها رو دار میزدن و مسیحئ و یهودی که جای خود داره هر کی میگفت دین من .کاری که الان داره انجام میشه .
دوشنبه 21 تیر 1389

Black Chador - امریکا - ولدن
gelaye - ایران - شیراز . انوشه - ایران - مشهد . . فحش دادن به رژیم کثیف علی چکه ای و تقلبی نژاد و طرفدارن تازی صفتشون وظیفه هر ایرانی هست. ر ضمن تمام دینها ریشه هر وحشیگر ی و کشتار در دنیا هستند.
دوشنبه 21 تیر 1389

انوشه - ایران - مشهد
اگه درد ما با فحش ونفرین وناسزا درست میشه باشه منم حاضرم صبح تا شب کارم باشه ناله ونفرین وناسزاگویی!
دوشنبه 21 تیر 1389

Black Chador - امریکا - ولدن
انوشه - ایران - مشهد . . طلفا شروع کن به فحش دادن به علی چکه ای و طرفداران تازی صفتش.فحش دادن و مسخره کردن یک دیکتاتور اون از غول بودن در دید مردم میاندازه.
دوشنبه 21 تیر 1389

انوشه - ایران - مشهد
قبلا هم گفتم فحش وناسزا فقط شخصیت گوینده رو میرسونه وعجز وناتوانی اون رو نه چیز دیگه ونتیجه ای غیر از این نداره.درد رو همه میدونه بگین چاره منطقی درد چیه.
سه‌شنبه 22 تیر 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.