مزاحمان خیابانی شناسنامه دار می شوند

مزاحمان خیابانی شناسنامه دار می شوند

رییس نیروی انتظامی تهران بزرگ یک هفته به "اراذل و اوباش" فرصت داده بود که با ضمانت، تعهد بدهند

نیروی انتظامی ایران اعلام کرد طرح شناسایی و برخورد "مزاحمان خیابانی" از هفته آینده در تهران آغاز می شود.

سر تیپ حسین ساجدی نیا، فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت، ضمن اجرای این طرح، تمام "مزاحمان خیابانی" و آزاردهندگان "نوامیس تهران" شناسنامه دار می شوند.

آقای ساجدی نیا درباره جزییات این طرح و شناسنامه هایی که قرار است برای این افراد درست شود، توضیحی نداد اما گفت، چند روز است مرحله اول طرح "برخورد با اراذل و اوباش" آغاز شده است. به گفته فرمانده انتظامی تهران چند نفر هم در این رابطه دستگیر شده اند.

آقای ساجدی نیا بیش از یک هفته پیش گفته بود، اراذل و اوباش یک هفته فرصت دارند تا با ضمانت روحانیون، دبیران شورای یاری و یا پایگاههای بسیج محلات به مراکر پلیس امنیت تهران مراجعه کنند و "تعهد" بدهند.

به گفته وی، شرط پذیرش این تعهد این است که این "اراذل و اوباش پرونده مفتوح در ارتباط با جرایم مختلف نداشته باشند".

به گزارش ایرنا، این عملیات بر اساس اطلاعات مردمی و شناسایی منازل افراد شرور از ساعت 22 سه شنبه گذشته شروع شده است .

به گزارش ایسنا، فرمانده انتظامی تهران بزرگ همزمان با نخستین شب آغاز عملیات برخورد با اراذل و اوباش در سال 89 از شناسایی حدود 80 نفر از اراذل و اوباش خبر داده بود.

به گزارش ایرنا، این مقام بلند پایه پلیس ایران دو روز بعد از آغاز این طرح گفته بود که 77 نفر را در جریان این طرح بازداشت کرده است.

حسین ساجدی‌نیا قبلا اعلام کرده بود: پلیس تهران با اعلام قبلی و با توجه به خواست مردم 9 طرح را در دستور کار خود دارد؛ طرح اول که برخورد با مواد فروشان خرد بود که آغاز شده و طرح‌های دیگری همچون برخورد با مزاحمان نوامیس، امنیت پارک‌ها، معتادان پرخطر، سرقت، مبارزه با مواد فروشان خرد و مالخران که به زودی در تهران آغاز می‌شود.

پلیس ایران از سال 85 شدت عمل بیشتری نسبت به مسائل اجتماعی از خود نشان داد و عملیاتی را در تهران و شهرهای بزرگ علیه کسانی که آنها را "اراذل و اوباش" می خواند، آغاز کرد و شماری از دستگیرشدگان را به اعدام محکوم کرد.

عده ای از همین قبیل افراد در ملأ عام اعدام شدند. برخی دیگر را هم مأموران پلیس در کوچه ها و خیابانها محل سکونتشان با حالتی تحقیرآمیز همچون آویزان کردن آفتابه از گردنشان گرداندندکه این نوع اقدامات انتقاد فعالان حقوق بشر را برانگیخت.

خبرگزاری ها گزارش دادند فرمانده وقت نیروی انتظامی ایران در واکنش به این انتقاد ها گفته بود که این اقدامات در محل با نظر دادستان تهران و برای شناسایی و اعلام شکایت از این افراد انجام گرفته است. وی همچنین گفته بود که چنین برخوردی با "اوباش" مورد تأیید پلیس نبوده و دستور برخورد با مأمورانی که این اقدام را انجام داده اند داده شده است.

robinhoodd - استرا لیا - ملبورن
با این شناسنامه ها میشه چک نقد کرد بریم بگیریم..?!lol
سه‌شنبه 28 اردیبهشت 1389

markopolo vic - استرالیا - ملبورن
مزاحمان خیابانی همان سگهای خیابانیه منظورتان.. انها خیلی وقت خودشون را به پایگاههای بسیج معرفی کردن وهمه دارای کارت بسیج و عضویت هم هستن دیگه شناسنامه چرا..?
سه‌شنبه 28 اردیبهشت 1389

zartusht67 - المان - المان
تو خدا قیاقه رو ببینید فرمانده شهربانی تهران گریه کنه ادم یا بخنده اقا سرتیبه وای بر ما این باید الان حمال وبارکش توی بازار باشه.پس بسیجی ها و بقیه اراذل واوباش وحوش اسلامی شناسنامه دار میشن ولی مسئله این هست که هیچ کدام اسم پدرانشان را نمیدانند احتمالا از اعراب متجاوز وحشی بودن
سه‌شنبه 28 اردیبهشت 1389

amoo uk - انگلستان - لیدز
اقای ساجدی نیا اول از اطرافیان خودتون و اوباشان و پا پتی هایه بسیجی اغاز کنید امنیت بیشتر میشه و عدم دخالت توسط ولگردهای مزدور
سه‌شنبه 28 اردیبهشت 1389

Neda02 - کانادا - اتاوا
باز این چمهوری اسلامی یک طرح کارشناسی نشده را در دستور کار قرارداد. اصلا فکر کرده دو میلیون شناسنامه برای بسیجی ها و عصمت کماندوها از کجا می خواد بیاره?
سه‌شنبه 28 اردیبهشت 1389

iranazadiran - ایران - تهران
خوش به حال ساندیس خوران میشود از بی پدر و مادری در آمده و دارای شناسنامه میشوند اما ای کاش تنها با این کار شرف هم به آنها تزریق میشد. یکی هم باید برای ماموران نیروی انتظامات ضد مردم شناسنامه درست کند.
سه‌شنبه 28 اردیبهشت 1389

majid63 - فرانسه - پاریس
اول از همه خامنه ای و احمدی نزاد رابگیرید و به اینها شناسنامه بدهید چونکه تا الان بی پی و بدون شناسنامه بودند.
سه‌شنبه 28 اردیبهشت 1389

dara20 - ایران - تهران
وقتی چنین منگل انگولائی فرمانده مزدوران انتظامی باشد باید هم اوباشانی نظیر خودش که تحت حمایت مستقیم سید علیل گدا چلاقدست رهبر مفتضح استفراق اسلامی قرار دارند جهت ترویج رعب و وحشت در سطوح جامعه مزاحمت های اخلاقی برای مردم ببار بیاورند. حکومت اوباشان ریشوی اسلامی به رهبری سرکرده افلیجشان مسئول تمام جنایات است.
سه‌شنبه 28 اردیبهشت 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.