دولت ایران ستاد ویژه حل مشکل تولید تشکیل داد

دولت ایران ستاد ویژه حل مشکل تولید تشکیل داد

واحدهای تولیدی از مدتها پیش با مشکل فروش رو به رو هستند

دولت ایران ستاد ویژه ای برای حل مشکلات واحدهای تولیدی تشکیل داده که در آن وزارتخانه های اقتصادی و بانک مرکزی عضویت دارند.

در این ستاد وزارتخانه های صنایع، اقتصاد، نیرو، رفاه، کار و بانک مرکزی ایران عضویت دارند و هدف آن به گفته علی اکبر محرابیان وزیر صنایع و معادن ایران، رفع هر چه سریعتر مشکلات واحدهای تولیدی و شهرکهای صنعتی است.

پیش از این دولت کارگروه ویژه "حمایت از تولید" تشکیل داده بود اما گزارشی از این کارگروه منتشر نشده است.

ستاد حل مشکلات واحدهای تولیدی، در حالی تشکیل می شود که دولت تا به حال وجود مشکل در واحدهای تولیدی را قبول نداشت و آن را تائید نمی کرد.

تشکیل ستاد ویژه نشان می دهد که وضعیت تولید چندان رضایت بخش نیست و علاوه بر این دولت نگران است که وضعیت تولید بعد از اجرای قانون حذف یارانه ها به مراتب بدتر شود.

مشکل واحدهای تولیدی این است که قدرت رقابت را با کالاهای وارداتی از دست داده اند و نمی توانند تولیدات خود را در بازار بفروشند.

بخشی از این مشکل به تثبیت نرخ ارز بر می گردد که ده سال پیش به اجرا گذاشته شد. اجرای این برنامه در مقابل تورم دو رقمی کم کم بخش تولید را به شدت ضعیف کرد، تا جائیکه اکنون کارخانجات زیادی قادر نیستند کالاهای خود را بفروشند و بازار داخلی در کنترل کالاهای وارداتی خارجی است.

در چنین شرایطی، حذف یارانه ها می تواند مشکلات بخش تولید را دو چندان کند. برای همین دولت درصدد است تا بلکه بتواند از این طریق از وقوع بحران در صنایع جلوگیری کند.

تا به حال، انرژی ارزان به عنوان مهمترین مزیت تولید به حساب می آمد و با آزاد کردن قیمت ها، این مزیت از دست می رود و ادامه فعالیت واحدهای تولیدی با مشکل جدی مواجه خواهد شد.

راه حلی که پیش روی مدیران واحدهای تولیدی قرار دارد این است که تجهیزات خود را عوض کنند اما در شرایط موجود به خصوص با مشکلات مالی که واحدهای تولیدی با آن رو به رو هستند، امکان تغییر خطوط تولید و جایگزین کردن تجهیزاتی که انرژی کمتری مصرف می کنند، بسیار دشوار است.

این نگرانی وجود دارد که مدیران واحدهای تولیدی ناچار شوند تا برای کاهش هزینه ها بخشی از نیروی کار خود را اخراج کنند.

در سال گذشته دولت ناچار شد فهرستی از حدود هفت هزار شرکت را به بانک مرکزی بفرستد و از این بانک بخواهد تا به دلیل تنگناهای مالی که این واحدها با آن رو به رو هستند، بازپرداخت وامهای آنها را برای مدت یک سال به عقب بیندازد.

بانکها اکنون 50 هزار میلیارد تومان (50 میلیارد دلار) وام پرداخت کرده اند ولی نمی توانند پولهای خود را از وام گیرندگان پس بگیرند.

گزارشها نشان می دهد که بسیاری از شرکتها امکان فروش محصولات خود را به دلیل وفور کالاهای وارداتی ندارند و این نگرانی وجود دارد که این شرکت ها بدون حمایت های مالی دولتی حتی نتوانند حقوق کارگران خود را بپردازند.

ARTEMIS-SW - سوئد - مالمو
حل مشکل تولید مثل ?????حزب تولید مثل موشها !!و ادمها..
یکشنبه 12 اردیبهشت 1389

surena1611 - آلمان - اشتوتگارت
کار هر بز نیست خرمن کوفتن گاو نر میخواهد و مرد کهن. آخه روضه خوان که مملکت داری نمیتونه بکنه. 30 ساله که ستاد ویژه تشکیل میدن و هیچ نتیجه ای نمیگیرن. با روضه حضرت عباس که نمیشه کشور اداره کرد.
یکشنبه 12 اردیبهشت 1389

bozorg - ایران - رامسر
در کمسیون اصل نود مجلس که اقای زاکانی مسئول انست گفته شده است که چندین پرونده هزار میلیاردی از مفاسد اقتصادی دانه درشت ها وجود دارد ما مسئول اصلاح مملکت نیستیم ولی میدانیم که اگر وضع تولید به این منوال پیش برود - قدرت رقابت در فروش با محصولات مشابه خارجی نابود شود - کشور ما عرصه پهناور اجناس خارجی باشد کارگران از کارخانجات اخراج میشوند کارخانه دار های درستکار از چرخه حذف میشوند وروزی میرسد که مافیای بمراتب خطرناکتر از مافیا های موجود : مافیای زمین مافیای مواد مخر وخوراکی مافیای .... وان تراست هائی است که دستهای اختاپوس وار ان یکی در جیب دولت یکی در جیب مردم است جیب دولت همان دارائی ثابت وبالقوه مردم است وجیب مردم مجلس وادارات بنابراین نفس در گلوها ازاینهم تنگ تر میشود وانوقت است که سیا موساد ام ای سیکس وارد عمل میشوند ودور باطل انقلابات شکل میگیرد وای بسا باز جنگی برای فرزندان ما در نظر میگیرند من از خداوند میخواهم چشم مسئولین را به این حقایق بازکند واگر کوری در میانشان هست اورا شفا بخشد چون او کور تنومندی است که بدون دیدن مردم انهارا زیر تنه خود له میکند
یکشنبه 12 اردیبهشت 1389

احتراز - آلمان - دورف
مشکل ,خود دولت.
یکشنبه 12 اردیبهشت 1389

bozorg - ایران - رامسر
حالا نکته اساسی اینست بین این 50 میلیارد دلار پرونده های هزار میلیاردی نزد ا
یکشنبه 12 اردیبهشت 1389

bozorg - ایران - رامسر
حالا نکته اساسی اینست بین این 50 میلیارد دلار پرونده های هزار میلیاردی نزد اقای زاکانی هم هست ایا تا کنون دولت توانسته است انها را محاکمه کند ؟ ایا این پرونده ها بجائی هم رسیده اند ؟ اقای رئیس جمهور در یک عقب نشینی از حملاتی که در گذشته میکرد اینک میگوید قول داده ام بملت که دست انها را از بدنه دولتم قطع کنم . این میرساند که انها قویتر عمل میکنند وکسی را یارای مقابله با انها نیست که دولت میگوید همین که دیگر نمیتوانند !! این درحالیت که خود دولت از طریق معاون رئیس جمهور واز طریق یکی دو نماینده در مجلس در معرض اتهام فساد اقتصادی قرار گرفته اند واطلاع رسانی درستی بجز انکه اقای معاون نیز متقابلا تهدید به افشاگری کرد !
یکشنبه 12 اردیبهشت 1389

bozorg - ایران - رامسر
انجام نگرفته است همین اخبار ورفتار ها به هرج ومرج اقتصادی واین طرز فکر که در این مملکت ادم درستکار جائی برای عرض اندام ندارد دامن زده است که اینهم هرج ومرج اخلاقی است در ایتالیا یکروز کار بجائی رسید که انجمن دستهای تمیز شکل گرفت وانها مستقل وقدرتمند بودند خود این سوال که چرا قوه قضائیه ضربتی وسریع عمل نمیکند چرا یک گروه ضربتی متشکل از حقوقدانهای قسم خورده تشکیل نمیدهد چرا مدیریت قوه مقننه که مرکز قانون گزاری است وقوه قضائیه که مرکز تحقق واجرای قانون است بدست یک خانواده اداره میشود ؟ ایا این حسن است یا عیب ؟ تعامل برادرانه برای اعتلای قانون ومردم وجود دارد یا خیر ؟ واگر هست چرا نمیپرسند اتهام 525 میلیاردی حیف ومیل در صدا وسیما در زمان تصدی اقای لاریجانی بکجا رسید ؟
یکشنبه 12 اردیبهشت 1389

مهرداد2538 - ایران - تهران
از یک سو واردات اتومبیلهای با کیفیت و ایمن خارجی را محدود می کنند به بهانه حمایت از تولید کننده و جان مردم را به خطر می اندازند, از آنسو اجناسی که تولید کنندگان ایرانی, خیلی با کیفیت می توانند تولید کنند ( مثل تولیدات صنایع نساجی و چرم و میوه جات) را از چین و مصر و اینطرف و آنطرف وارد می کنند. هم به تولید کننده و هم به مصرف کننده ضربه می زنند فقط چون خودشان در آن ذینفع هستند. ستاد دیگه چه مسخره بازیه ؟!
یکشنبه 12 اردیبهشت 1389

pandora - آلمان - آلمان
گند زدن به تولید مملکت حالا میخوان آب رفته رو به جوی بازگردونن خیر سرشون
یکشنبه 12 اردیبهشت 1389

zartusht67 - المان - المان
اخر میمون سر تا پاتون مشکلات و بدبختی.مشکل مردم شما تازیان وحشی اشغال گرید
یکشنبه 12 اردیبهشت 1389

قازقلنگ - ایران - تهران
شما چرا متوجه نیستید کار اصلی این ستاد بسته بندی اجیل مشکل گشا و تقسیم ان بین کارخانه داران برای حل مشکلات تولیدشان میباشد.
یکشنبه 12 اردیبهشت 1389

baran shomal - نروژ - اسلو
ورود کالاهای چینی ممنوع شود
دوشنبه 13 اردیبهشت 1389

Raz_uk - انگلیس - کمبریج
مشکل تولید جنس مرغوب واشه منقل تازی های جمهوری فاضلابی....اونم که حل!
دوشنبه 13 اردیبهشت 1389

Pezhman - اتریش - وین
بزک نمیر بهارمیاد کمبوزه با خبار میاد
دوشنبه 13 اردیبهشت 1389

ممقلی - ایران - شیراز
بفرمایید اینم از حل این مشکل ...دیگه چه مرگتونه؟؟؟؟؟؟
دوشنبه 13 اردیبهشت 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.