قانونگذاران آمریکایی خواستار جلوگیری از سفر احمدی نژاد شدند

قانونگذاران آمریکایی خواستار جلوگیری از سفر احمدی نژاد شدند

به گفته برخی اعضای کنگره آمریکا محمود احمدی نژاد با حضور خود در نیویورک "تنفر و خشونت" را ترویج خواهد کرد

تعدادی از قانونگذاران آمریکایی طی نامه ای به هیلاری کلینتون وزیر خارجه این کشور خواستار جلوگیری از سفر محمود احمدی نژاد به نیویورک شده اند.

رئیس جمهور ایران برای شرکت در اجلاس بازنگری پیمان منع گسترش سلاح های کشتار جمعی که قرار است روز دوشنبه در مقر سازمان ملل متحد آغاز به کار کند به نیویورک بیاید.

وزارت خارجه آمریکا چند روز پیش دریافت درخواست ویزای آقای احمدی نژاد را تایید کرد.

چهارده سناتور جمهوریخواه آمریکایی در این نامه اظهار داشته اند: "این نامعقول است که اجازه داده شود (با حضور محمود احمدی نژاد در نیویورک) تلاش برای جلوگیری از دستیابی دولت های یاغی و گروه های تروریستی به سلاح های کشتار جمعی به تمسخر گرفته شود."

به گفته آنها هیچ دلیل "قانع کننده ای" برای پذیرش محمود احمدی نژاد وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه در این نامه گفته شده "دولت آمریکا دارای اختیارات قانونی برای رد درخواست او و ممانعت از ورودش حتی اگر او فقط به سازمان ملل متحد می رود هست. ما از شما می خواهیم از این اختیارات استفاده کنید."

نشست نیویورک در حالی برگزار می شود که آمریکا و متحدانش در حال تنظیم قطعنامه ای برای اعمال تحریم های بیشتر علیه برنامه های اتمی ایران هستند.

ایران اتهام کشورهای غربی مبنی بر نظامی بودن اهداف هسته ایش را رد می کند و می گوید تنها بدنبال استفاده صلح آمیز از انرژی صلح آمیز است.

ایلیانا راس لهتینن عضو جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا نیز در راس گروهی از اعضای هر دو حزب این مجلس قصد واشنگتن برای اعطای ویزا به محمود احمدی نژاد را که به گفته آنها ترویج "تنفر و خشونت در خاک آمریکا" خواهد بود "منزجر کننده" خوانده اند.

در نامه اعضای مجلس نمایندگان آمده است محمود احمدی نژاد تلاش های آمریکا را برای مقابله با برنامه های "نظامی" اتمی ایران را به تمسخر خواهد گرفت و او این کنفرانس را به صحنه ای جهانی برای حمله به اسرائیل تبدیل می کند.

این گروه از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا گفته اند این کشور نباید اجازه دهد "یک دیکتاتور خطرناک از آزادی و تعهد" آمریکا برای میزبانی یک کشور به منظور حضور در سازمان ملل متحد برای گسترش پیام نفرت و خشونت استفاده کند."

پیش تر نیز هیلاری کلینتون، وزیر امورخارجه آمریکا، به محمود احمدی نژاد هشدار داد در این اجلاس به گفته او ایجاد شبهه نکند.

ARTEMIS-SW - سوئد - مالمو
خاک بر سر کشوری که به هر بی پدر مادر این رژیم از بالا تا پائین ویزا دهد.
شنبه 11 اردیبهشت 1389

iranazadiran - ایران - تهران
مگر ملتها و نمایندهای راستینشان بجنبند و کاری کنند وگرنه در حال حاضر دولتمندان بی دولت باید بروند به غاز چرانی شاید به احوال ملت ها مفیدتر باشد.
شنبه 11 اردیبهشت 1389

maryam-germany-71 - المان - برلین
این امریکای جنایتکار مگه خودش میمون نداره همش مال مارو می خواد به زور ببره!!
شنبه 11 اردیبهشت 1389

pandora - المان - المان
همه ی دنیا این موجود بدبخت رو شناختن و اراجیفشو ناگفته حفظ هستن!
شنبه 11 اردیبهشت 1389

جام جم - ایران - تهران
تو رو خدا بهش ویزا ندین . میاد بیشتر ابرو ریزی میکنه .خودش که گفت بابا ما تو ایران همجنس باز نداریم کهریزک نداریم این امریکایی ها نمخوان بفهمن . عوضش ما تو ایران بسیج داریم همسفری داریم کیک و ساندیس مجانی میدیم .به شب جمعه مردم کار داریم . . چچچچ
شنبه 11 اردیبهشت 1389

zartusht67 - المان - المان
جلوی این مردک کوتوله عقده ای را بگیرید تا ان یه ذره ابرویی که مانده از بین نرود
شنبه 11 اردیبهشت 1389

parsimehr - ایران - تهران
به نظر من که باید بزارن بیاد نیویورک .. چون این آخوندا دنبال همچین بهانه هایی می گردن که بوق کرنا کنن که آقا دیدن چون حق با ما بود نذاشتن ما بیایم اونجا حرف بزنیم! از ما ترسیدن و .. آدم هایی مثل احمدی نژاد باید تا میشه بهش فرصت داد تا حرف بزنه و ماهیت خودش و رژیم آخوندی رو نمایان کنه .. و این فرصت خوبیه تا دنیا بدونه این آدم چه قدر منفوره
یکشنبه 12 اردیبهشت 1389

immortal1977 - هلند - امرسفورت
دوستان ویزا ندن که بدتره! اونوقت ا.ن فکر میکنه که چه .. هستش.دلنشین تر نیست که بیاد و جلوی هتلش و بعدش ازادیخواهان جلوی طویله محل اقامتش ,قهوه ایش کنن و یا موقع پا منبر رفتنش سالن خالی از جمعیت بشه!?
یکشنبه 12 اردیبهشت 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.