کروبی: آیا با حاکمیت مطلق نظامیان بر اقتصاد می توان از منافع کارگران سخن گفت؟

کروبی:
آیا با حاکمیت مطلق نظامیان بر اقتصاد می توان از منافع کارگران سخن گفت؟

آقای کروبی از ادامه بازداشت فعالان صنفی معلمان انتقاد کرده است

مهدی کروبی، از رهبران مخالفان در ایران، در بیانیه ای به مناسبت روز جهانی کارگر و روز معلم خواهان به رسمیت شناخته شدن حق تشکیل انجمن های صنفی کارگران و آزادی معلمان زندانی شده است.

آقای کروبی در این بیانیه از افزایش نقش نیروهای نظامی در اقتصاد ایران انتقاد کرده و نوشته است: "آیا براستی نظامی کردن اقتصاد در راستای اصل ۴۴ قانون اساسی، چارچوب سیاست های کلی نظام و سند چشم انداز است؟ آیا با حاکمیت مطلق نظامیان بر اقتصاد که مغایر قانون اساسی است دیگر می توان از منافع و حقوق کارگران سخن گفت؟ این امر نه تنها در تعارض با اهداف سند چشم انداز است بلکه وضعیت معیشتی و آینده حرفه ای کارگران را به مخاطره خواهد افکند."

آقای کروبی در بخش دیگری از بیانیه خود بهبود وضع کارگران را منوط به "احترام و انجام تعهدات کشور در قبال کنوانسیون های بین المللی" دانسته و استقلال اتحادیه های کارگری را کلید حل مشکلات کارگران ذکر کرده است.

مهدی کروبی همچنین با انتقاد از سیاست های اقتصادی محمود احمدی نژاد، این سیاست ها را باعث بدتر شدن وضعیت کارگران ایران دانسته است.

آقای کروبی در این بیانیه می نویسد: "قانون شکنی و خروج از دایره برنامه توسعه و بی توجهی به سند چشم انداز بیست ساله و روی آوردن به استبداد اقتصادی و تصمیمات عجولانه و نسنجیده، نتیجه ای جز افزایش بی رویه تورم، نابود کردن کشاورزی، رکورد صنایع و متوقف ساختن چرخ اقتصاد نخواهد داشت."

مهدی کروبی در ادامه این بیانیه از "ارائه آمارهای دروغین" از سوی محمود احمدی نژاد انتقاد کرده و نوشته است: "مقام ارشد اجرایی کشور برخلاف آمارهای رسمی و درک روزمره مردم ادعا می کند که 'در این سال ها حجم کارها و فعالیت ها به اندازه ۲۵ سال گذشته بوده و کشور تبدیل به کارگاه بزرگی گردیده که در سطح گسترده ای در همه بخش ها کار صورت می پذیرد'. همگان می دانند که در این سال ها علیرغم درآمدهای نجومی نفتی چه بر سر پروژه های ملی آمده و وضعیت اشتغال و نرخ بیکاری چگونه است."

مهدی کروبی در بخش دوم بیانیه خود با اشاره به فرا رسیدن روز معلم در ایران (۱۲ اردیبهشت) به زندانی بودن تعداد زیادی از معلمان "به جرم آزاد اندیشی و ابراز عقیده" اعتراض کرده است.

آقای کروبی از جمله به محمد داوری اشاره کرده که از بیش از ۸ ماه پیش در بازداشت است.

آقای داوری مسئول وب سایت سحام نیوز، وب سایت رسمی حزب اعتمادملی به دبیرکلی آقای کروبی، است که هنگام پلمپ دفتر مهدی کروبی بازداشت شد و کماکان در زندان است.

همچنین در روزهای اخیر و با نزدیک شدن به روز معلم، تعدادی از اعضای کانون صنفی معلمان ایران، یک تشکل صنفی غیردولتی، بازداشت شده اند.

آقای کروبی در بخش پایانی بیانیه خود "راه حل مشکلات موجود کشور و رفع معضلات اقشار گوناگون از فرهنگی، کارگر و کشاورز تا سایر قشرها را در اجرای تمامی اصول قانون اساسی" دانسته است.

mehdi_30ya30 - ایران - تهران
چقد شد, چقد شد؟ چقدر وقت دارم درباره ننه جونم حرف بزنم؟. اینهمه حرف زده حالا تصور کنید چقدر اب از دهنش پریده بیرن بدبخت حتما الان یه محلفه بزرگ تو جیبش هست هی داره دهنشو پاک میکنه. اما با این وجود دوست داریم اق مهدی
شنبه 11 اردیبهشت 1389

$persian$ - ایران - تهران
عمو تو همین چند ماه به این نتایج رسیدی یا اون موقع که خودتم می خوردی از این دزدی ها خبر داشتی
شنبه 11 اردیبهشت 1389

ARTEMIS-SW - سوئد - مالمو
مضحک اینکه از اولین روز این شورش ننگین کشت وکشتار شروع شد و چون اکثر اعدامیان دست راستی بودند دیدگان چپ و مجاهد نا بینا....و اینها هم 30 سال جنایت تجاوز دزدی را دیده اند ولی چون مسندشان بوسیله ی عنتر دزدیده شد بناگهای کوری 30 ساله مداوا شد!!!!!!!
یکشنبه 12 اردیبهشت 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.