انتصاب‌هایی با شائبه هدف‌گیری انتخابات‌های آتی

انتصاب‌هایی با شائبه هدف‌گیری انتخابات‌های آتی

الیاس نادران، احمد قلعه‌بانی را به رفتار شبهه‌برانگیز مالی متهم کرده است

یکی از نمایندگان مجلس ایران به انتصاب مدیرعامل جدید شرکت ملی نفت ایران اعتراض کرده و گفته این انتصاب شائبه هدف گیری انتخابات های آتی را ایجاد می کند.

الیاس نادران، نماینده اصولگرای مردم تهران در مجلس ایران، در یادداشتی که در وب سایت الف منتشر کرده، به انتصاب احمد قلعه بانی به مدیرعاملی شرکت ملی نفت ایران اعتراض کرده و دلیل آن را "رفتار شبهه برانگیز مالی" او دانسته است.

الیاس نادران می نویسد با توجه به این که "اختیارات مالی مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با هیچ شرکت دولتی و غیردولتی دیگر قابل مقایسه نیست"، انتصاب آقای قلعه بانی به این سمت، "شائبه هدف گیری انتخابات های آتی کشور را تقویت می کند."

آقای نادران گفته های اخیر اسفندیار رحیم مشایی، رئیس دفتر رئیس جمهور، در نشست ستادهای امتداد مهر (حامیان محمود احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری) در سالن اجتماعات وزارت کشور را نیز تقویت کننده این شائبه دانسته است.

آقای نادران از آقای مشایی نقل کرده که گفته است "در انتخابات شوراهای شهر و روستای پیش رو بنای ائتلاف با هیچ کس نداریم" و اشاره کرده است: "دقت داشته باشید این فرمایش معاون اول معزولی است که علاوه بر ریاست دفتر رئیس جمهور تعداد کثیری مسئولیتهای اجرایی و فرهنگی دیگر در دولت دارد و بنا نیست مدیران دولتی در انتخابات دخالت و اعمال نظر نمایند."

'رفتار شبهه برانگیز مالی'

وب سایت الف با مدیریت احمد توکلی، نماینده اصولگرای مردم تهران، رئیس مرکز پژوهش های مجلس و از منتقدان محمود احمدی نژاد، منتشر می شود.

آقای نادران نوشته است دو سال پیش که آقای قلعه بانی در شرف انتصاب به ریاست سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران بود، سایت الف اسنادی از "رفتار شبهه برانگیز مالی" او منتشر کرد.

به نوشته آقای نادران، بعد از انتشار این اسناد، آقای قلعه بانی از سایت الف به قوه قضائیه شکایت کرد، اما دادگاه سایت الف را از اتهام وارده تبرئه کرد.

بر اساس این اسناد شرکت سایپا در زمان مدیرعاملی احمد قلعه بانی، چندین قرارداد که مجموع آنها به ۱۴ میلیارد تومان (حدود ۱۴ میلیون دلار) می رسد با شرکت هایی بسته است که علی قلعه بانی، برادر احمد قلعه بانی، از اعضای هیات مدیره آن بوده است.

سایت الف ادعا می کند این قراردادها مخدوش بوده اند و درخواست این وب سایت از شرکت سایپا برای پاسخگویی در این مورد، بی جواب مانده است.

همچنین در گزارش دیگری که سایت الف در آذر ماه سال ۱۳۸۵ منتشر کرده، روایتی از برکناری آقای قلعه بانی از مدیرعاملی سایپا و بازگشت او به این سمت ارائه داده است.

در این گزارش آمده که آقای قلعه بانی ابتدا در جلسه هیات مدیره سایپا از کار برکنار شده، اما دو هفته بعد و با وجود معارفه مدیرعامل جدید، آقای قلعه بانی "به دستور یک مقام اجرایی" به این شرکت بازگشته است.

الیاس نادران ژیش از این محمدرضا رحیمی معاون اول محمود احمدی نژاد را نیز به فساد مالی متهم کرده و خواهان بازداشت او شده بود.

دولت ایران اعلام کرد به دلیل این اتهام زنی، از آقای نادران به دادگاه شکایت می کند.

zahra50 - دانمارک - کپنهاگ
آرزوی انتخابات بعدی را به گور می برید.
جمعه 10 اردیبهشت 1389

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.