قاتل تک تیرانداز آمریکا امروز اعدام می شود

قاتل تک تیرانداز آمریکا امروز اعدام می شود

تک تیرانداز امریکایی که در سال 2002 با جنایت های زنجیره یی سراسر امریکا را در ترس و وحشت فرو برده بود، امروز در زندان مرکزی ویرجینیا اعدام می شود. جان آلن نه تنها برای امریکاییان بلکه برای مردم بیشتر کشورهای جهان چهره یی شناخته شده است. او پاییز سال 2002 را در تاریخ امریکا به فصل سیاه تبدیل کرد. جان آلن پیش از این خواستار توقف حکم اعدامش شده بود اما این درخواست مورد موافقت قرار نگرفت و شمارش معکوس برای تک تیرانداز سیاهپوست آغاز شد. این در حالی است که همدست او به نام لی بوید مالوو همچنان در زندان به سر می برد و بنا به حکم قضات ویرجینیایی تا پایان عمر هرگز آزادی را تجربه نخواهد کرد. جان آلن 48ساله زمانی که تصمیم به کشتارهای سریالی گرفت لی بوید را نیز که آن زمان 17 سال بیشتر نداشت با خود همراه کرد. او ابتدا یک سلاح خودکار بوش مستر 233 دوربین دار خرید و سپس به همراه همدست جامائیکایی خود تور جنایت هایش را از ایالت آلاباما شروع کرد. دو مرد تیره پوست سوار بر یک خودروی شورلت کاپریس تولید 1990 در خیابان ها پرسه می زدند و طعمه هایشان را به صورت اتفاقی شکار می کردند.

جان آلن در صندوق عقب خودرواش حفره یی ایجاد کرده و از راه دور و از داخل این حفره به قربانیانش تیراندازی می کرد. پس از آنکه اهالی آلاباما از تکرار جنایت های مشابه به وحشت افتادند نوبت به شهروندان لوئیزیانا رسید. جان آلن و لی بوید از آن دست قاتلان سریالی هستند که جرم شناسان به آنها لقب قاتلان زنجیره یی در سفر داده اند چراکه آنان در یک شهر و ایالت مقیم نمی شوند و ترجیح می دهند جغرافیای جرائم خود را گسترده و وسیع تر کنند. دو مرد مسلح پس از آنکه در آلاباما و لوئیزیانا شش نفر را به قتل رساندند، جنایت هایشان را در مریلند، واشنگتن و ویرجینیا ادامه دادند و سه مقتول دیگر نیز به آمار خود اضافه کردند و البته به سوی سه تن دیگر نیز آتش گشودند که آنها فقط زخمی شدند و از مرگ نجات یافتند. تمام این جنایت ها طی سه هفته به وقوع پیوست و سراسر امریکا را در بهت و اضطراب فرو برد. صدها افسر اف بی آی در جست وجوی تک تیرانداز ناشناس بودند و دولت برای شناسایی و دستگیری او 10 میلیون دلار جایزه تعیین کرد.

سرانجام این پلیس ویرجینیا بود که توانست جان آلن و همدست نوجوانش را بازداشت کند. یکی از ماموران که در عملیات دستگیری این دو شرکت داشت، می گوید؛ «ما شورلت کاپریس را محاصره کردیم. وقتی دو متهم از آن پیاده شدند خیلی تعجب کردم. آنها به همه چیز شباهت داشتند جز قاتلان زنجیره یی به ویژه لی بوید که چهره یی معصومانه داشت.» دستگیری این متهمان پس از آن انجام شد که جان آلن مردی به نام هارولد وین میرز را در یک پمپ بنزین در ماساچوست به ضرب گلوله به کام مرگ کشاند. او پس از محاکمه به اتهام همین قتل به مرگ محکوم شد. وکیل مدافعش نتوانست راه نجاتی برای او پیدا کند و درخواست تعویق اجرای حکم نیز رد شد. وکیل جان که سرسختانه برای لغو حکم اعدام موکلش تلاش کرده است، می گوید؛ «ویرجینیا مردی را اعدام خواهد کرد که به بیماری شدید روانی مبتلا است.» البته ادعای روانی بودن جان آلن هرگز به صورت رسمی مورد تایید قرار نگرفت و همین مساله پرسشی اساسی را به وجود آورد؛ تک تیرانداز سیاهپوست از این قتل ها چه هدفی را دنبال می کرده است. انگیزه او از این کشتارها هرگز مشخص نشد. جان زمانی یک سرباز منظم و منضبط بود که در جنگ اول خلیج فارس نیز حضور داشت اما به ناگاه تغییر مسیر داد. عده یی می گویند این مرد زمانی از مرز جنون عبور کرد که یک قاضی حکمی صادر کرد مبنی بر اینکه او باید فرزندانش را به همسر سابقش بسپارد. گروهی دیگر نیز عقاید ضدامریکایی را دلیل این جنایت ها عنوان می کنند. با اعدام جان آلن این پرونده بسته نخواهد شد چرا که لی بوید مالوو همچنان در زندان است. اگرچه متهم ردیف نخست این وقایع همان جان بوده ولی محاکمه  لی بوید از حساسیت بیشتری برخوردار شد و قریب به یک سال طول کشید. مدارکی وجود داشت که ثابت می کرد این پسر 17 ساله در قتل یک مامور اف بی آی نقش اول را ایفا کرده است. آن مقتول که لیندا فرانکلین نام داشت حین انجام وظیفه مقابل یک کلیسا هدف گلوله قرار گرفت و از پا درآمد. دادستان عقیده داشت با توجه به محرز بودن جرم لی بوید در این قتل و همچنین از آنجا که اثر انگشت او روی سلاحی که هفت نفر با آن کشته شده اند پیدا شده است وی نیز باید به اعدام محکوم شود. آن زمان گفته می شد لی بوید پس از آن با جان آلن همراه شد که فهمید کارهای اقامتی اش در امریکا با مشکل مواجه شده است. این در حالی بود که پدر او از کودکی و مادرش نیز وی را از 15 سالگی ترک کرده بودند و از آن زمان وی با جان زندگی می کرد. با وجود آنکه همه مدارک علیه این پسر 17ساله بود، وکیل مدافع او اعدام یک نوجوان را عملی غیرقابل دفاع توصیف می کرد و حتی تا آخرین حد توانش ایستادگی کرد و توانست او را از تزریق سم نجات و حکم وی را به حبس ابد تقلیل دهد.

«کرایگ کولی» وکیل مدافع «مالوو» می گوید؛ «جان» برای پیش بردن هدف های خود ذهن موکل مرا از 15 سالگی شست وشو داد و سرانجام از او یک آدمکش حرفه یی ساخت.

در زمان محاکمه این پسر نوجوان یک پروفسور روانشناس به نام «لورنس استیلبرگ» به دادگاه گفت؛ بخش جلویی مغز «لی بوید» که رفتار اجباری و تفکر منطقی اش را کنترل می کند مثل همه انسان ها تا 20سالگی تکمیل نمی شود. از طرفی نبود پدر و مادر در کنارش، وی را در پیشبرد رفتارهای ذهنی و اجتماعی دچار مشکل کرده بود.

سرانجام هفت نفر از 12 عضو هیات منصفه دادگاه با اعدام لی بوید مخالفت کردند و این پسر به حبس ابد محکوم شد.

TAAT - ایران - اردبیل
داستان فوق ،حکایت یک جانی واقعی است.امّا در حالیکه همگان طی سالهای محاکمه از گناهکاریش میگویند، این جمله از این خبر ،درس آموز است:«"با وجود آنکه همه مدارک علیه این پسر 17ساله بود، وکیل مدافع او اعدام یک نوجوان را عملی غیرقابل دفاع توصیف می کرد و حتی تا آخرین حد توانش ایستادگی کرد و توانست او را از تزریق سم نجات و حکم وی را به حبس ابد تقلیل دهد."»کاش اندکی به خودمان بیاییم و جرم در نوجوانی را به حساب ناپختگی بگذاریم و بگذریم ،باشد که خدای ایران نگاهدارمان باشد و چهره کریه زشتکاری را از میهنمان بزداید.
چهار‌شنبه 20 آبان 1388

arash-20 - ایران - تهران
این هم از اعدام در امریکا . قابل توجه بعضی اقایان
چهار‌شنبه 20 آبان 1388

kamia1 - المان - کلن
arash-20 - ایران - تهران ! حکم اعدام همه جا محکومه چه در ایران چه در امریکا ! فقط یه چیز یادت نره توئ ایران مثله اب خوردن شده
پنج‌شنبه 21 آبان 1388

سکوت - ایران - تهران
arash-20 - ایران - تهران دوست گرامی قابل توجه رو نمیدونم منظور به چی بوده اما اگه داری مقایسه میکنی با ایران باید گفت داری شخصی رو که البته در اینجا هم اشتباه شده در اعدامش با توجه به اینکه احتمال جنون در این امر و زیاد و شرایط نفر دوم هم که مشخص. با بهنود عزیز که خدایش بیامرزد که تو یه نزاع و ناخواسته منجر به مرگ شده بود اصلاْ درست نیست. یا همین احسان فتاحیان عزیز که دیروز اعدام شد یا سهیلا یا یا ... در کل قابل توجه نداره امر اشتباه اشتباه چه ایران چه امریکا چه انگلیس چه مصر چه ژاپن چه هر جای دیگه این دنیا پر از پلیدی و سیاهی. به نظر من هم اعدام جان آلن درست نبود در هر صورت خداوند آگاه به همه امور است. زنده باد ایرانی آزاد و با شرافت و عدالت‌خواه- یه حرفایی زده شده در مورد 16 آذر و برگزاری رفراندوم در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی یه بررسی بشه توسط دوستان پیشنهاد خوبیه باید سریعتر وارد عمل بشیم . یا حق
پنج‌شنبه 21 آبان 1388

zhilla - ایران - تبریز
arash-20 - ایران - تهران آقای محترم هر روز هزار نفر که اعدام نمی شه این مرد یک قاتل جانی بود که اعدام شد ولی در ایران به هر دلیل کوچک وبزرگ عمدی و غیر عمدی کم سن بودن یا .. مهم نیست فقط اعدام می کنن یک روز را بدون اعدام نبودیم
پنج‌شنبه 21 آبان 1388

tehranboy - کانادا - ادمونتون
کاشکی یه حالی هم به محمود و علی هم میداد بعد اعدام میشد.
پنج‌شنبه 21 آبان 1388

شهیده الحجاب1 - ایران - اهواز
قاتل نژاد پرست شهیده راه حجاب زنده یاد مروه الشربینی به زندان محکوم میشود وبا وجود زدن 18 ضربه چاقو به مرگ محکوم نمی شود ولی این شخص به اصطلاح قاتل به رغم سیاه پوست بودنش و به اظهارات وی انگیزه اش فقط فرستادن به اجبار وی به جنگ خلیج فارس و جدا کردنش از فرزندانش بوده که مرتکب این اعمال گردیده با نهایت بی عدالتی به مرگ محکوم می شود.چه کسانی گناهکار در این خصوص هستند؟ ایا جان آلن گناهکار واقعی است یا سردمداران امریکایی؟. کجایند مدافعان حقوق بشر همچون خانم شیرین عبادی که فقط سفسطه بافی را مد نظر قرارداده وخود را مدافع حقوق بشر می نامند.
جمعه 22 آبان 1388

dokhtar ironi dar farang - واشنگتن - امریکا
شهیده الحجاب1 - ایران - اهواز. شما وقتی چیزی نمیدونی حرف نزن . این خبر کامل نبود و این فرد 2 تا بچه مدرسه ای هم کشته بوده. میدونی چه وحشتی برای مردم به وجود اورده بوده. در ضمن اروپا حکم اعدام نداره و اشد مجازاتش حکم ابد هست که این فرد گرفته با اینکه امثال تو فکر میکنن اونا خدا را نمیشناسن و کافرن ولی اعدام ندارن چون معتقدند بشر اختیار گرفتن جان انسان را نداره و این خداست که برای موندن یا مردن کسی میتونه تصمیم بگیره.در ضمن اونا اون فرد را محاکمه کردن چون یک انسان را کشته بود. اگر این فرد یک ادم لخت هم میکشت حکمش همین بود . برای تو مهمه اون حجاب داشته والا برای بیشتر مردم دنیا مسیله این بوده که یک فرد بی گناه بوده. تو و امثال تو فقط به روسریش چسبیدین. arash-20 - ایران - تهران . یک خورده تاریخ بخون و بعد نظر بده. میدونی الان بیش تر از 30 سال است که توی امریکا کسی اعدام نشده . نه مثل ایران که مثل نقل و نبات حکم اعدام صادر میشه.
جمعه 22 آبان 1388

ghazal2009 - کانادا - انتاریو
بابا این چرتو پرتا چیه این اقا اسمش محمده عربم هست و یه دکتره روانشناسه ائن اقارو با چن نفر از سربازان می خواستن بفرستن افغانستان هالا واسه کمک هرچی قبل از اینکه برن تفنگو براشته همه ئ سربازایکه باهاش بودن و کشته موقه ی که داشتن ادامش میکردن من داشتم تو تلویزیون نگا میکردم قبلشم داشتن صحبت میکردن که مسلمونا خطرناکن و تروریستنو انا
شنبه 23 آبان 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.