متهم به جنایت ۲۰ هزار تومانی اقرار کرد

متهم به جنایت 20 هزار تومانی اقرار کرد

مردی که چهار سال قبل به علت اختلاف مالی 20 هزار تومانی شاگردش را با ضربه چاقو از پا درآورده بود و در این مدت در شهرهای مختلف به طور مخفیانه زندگی می کرد، سرانجام دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار ما صبح روز 9 شهریورماه سال 84 یکی از مسوولان بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص) در تماس با کلانتری ستارخان از مرگ مجروحی که شب قبل به آنجا منتقل شده بود، خبر داد. بنا به گفته این شخص، متوفی جوانی 23 ساله به نام احمد بود که به علت ضربات شیئی نوک تیز که به پشتش اصابت کرده دچار خونریزی شدیدی شده بود. به دنبال این تماس ماجرا به بازپرس شعبه هفتم دادسرای امور جنایی گزارش شد و دقایقی بعد افسران ویژه اداره دهم پلیس آگاهی تحقیقات خود را آغاز کردند.

بررسی های اولیه نشان داد مقتول بر اثر درگیری که در خیابان خسرو در حوالی خیابان ستارخان رخ داده به قتل رسیده است. این تحقیقات حاکی از آن بود که احمد با شخصی به نام امیر درگیر شده و امیر با چند ضربه چاقو که به پشت او زده وی را مجروح کرده و سپس گریخته است. تحقیقات بیشتر فاش کرد احمد مدت ها قبل نزد امیر در یک مغازه مرغ فروشی کار می کرد اما امیر او را از کار اخراج کرد و همین موضوع باعث به وجود آمدن اختلاف بین آنها شد.

با شناسایی خانه متهم به قتل ماموران آنجا را محاصره کردند اما دریافتند وی پس از این حادثه محل سکونت اش را تغییر داده است. بنابراین تجسس ها برای ردیابی امیر آغاز شد ولی هیچ سرنخی از وی به دست نیامد و تحقیقات پلیسی چهار سال به طول انجامید تا اینکه کارآگاهان جنایی به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می داد امیر در خانه یی واقع در منطقه قلعه مرغی تهران زندگی می کند. به این ترتیب ساعت 16 روز چهارشنبه هفته گذشته مخفیگاه متهم محاصره و وی غافلگیر شد. با انتقال متهم به پلیس آگاهی بازجویی های فنی از وی آغاز شد. متهم ضمن پذیرش اتهام قتل عمد گفت؛ احمد را به خاطر اعتیادش به مواد مخدر اخراج کردم. اعتیاد او باعث شده بود نتواند خوب کار کند، به همین دلیل من هم از کار بیکارش کردم.

در حالی که من همه حق و حقوق احمد را پرداخت کرده بودم او روزی نزد من آمد و گفت هنوز 20 هزار تومان طلب دارد. من زیر بار این حرف نرفتم. این موضوع باعث اختلاف بین ما شد تا اینکه شب حادثه او دوباره به مغازه ام آمد و باز هم این موضوع را مطرح کرد. او به من فحاشی کرد و من هم جوابش را دادم تا اینکه کار بالا گرفت و با هم درگیری فیزیکی پیدا کردیم. من هم یک چاقو که از آن برای کارم استفاده می کردم، برداشتم و با آن به پشت احمد زدم و سپس فرار کردم. وی در مورد نحوه زندگی اش طی چهار سالی که متواری بود، گفت؛ همیشه دلهره و اضطراب داشتم و فکر می کردم پلیس تا چند دقیقه دیگر من را دستگیر می کند. به همین دلیل محل زندگی ام را مدام تغییر می دادم و در این مدت در شش شهر زندگی کردم. وی ادامه داد؛ این سال ها در ایلام، اهواز، مشهد، تبریز، اردبیل و تهران زندگی کردم و در همه این شهرها نیز در مغازه یی اجاره یی مرغ می فروختم. هیچ وقت باور نمی کردم به خاطر یک اختلاف مالی 20 هزار تومانی به چنین وضعی دچار شوم و زندگی ام از هم بپاشد. وقتی یک سال از این حادثه گذشت، فهمیدم همسرم به طور غیابی از من طلاق گرفته است.

سرهنگ سعید لیراوی معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران ضمن اعلام این خبر گفت؛ بازجویی از متهم نشان داد او به دلیل احساس ناامنی و اینکه همیشه پلیس را در یک قدمی خود حس می کرده مدام محل زندگی اش را تغییر می داده اما در یکی دو مورد کارآگاهان نشانی او را به دست آورده بودند ولی او پیش از حضور ماموران مخفیگاهش را تغییر داده بود.این مقام پلیس همچنین به شهروندان توصیه کرد هنگام درگیری و نزاع خونسردی خود را حفظ کنند و در صورتی که مشکل شان حل نشد به افراد مورد اطمینان یا مراجع قانونی مراجعه کنند تا با یافتن راه حلی معقول از بزرگ شدن مشکلی کوچک جلوگیری کنند.

lvlarkez - لبنان - بیروت
20 هزار تومان?????????????????????
یکشنبه 17 آبان 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.