آیت الله جوادی آملی : جهنم فقط برای آدم شرابخوار نیست برای آدم بی‌عرضه هم هست

آیت الله جوادی آملی :
جهنم فقط برای آدم شرابخوار نیست برای آدم بی‌عرضه هم هست

آینده نیوز : حضرت آیت‌الله جوادی‌آملی گفتند: اگر اقتصاد مملکت آسیب ببیند دین نیز آسیب می‌بیند.

به گزارش مرکز خبر حوزه، معظم‌له در دیدار رییس سازمان امور مالیاتی کشور افزودند: فرهنگ مردم را اعتقاد آنان می‌سازد و نگهبان اعتقاد مردم، اقتصاد است، توقع نداشته باشید که همه مثل سلمان و اباذر و کسانی که در شعب ابی‌طالب (ع) بودند، باشند.

ایشان با بیان اینکه کسانی که از سلطنت شکم بیرون نیامده‌اند هرگز نمی‌توانند با استکبار مبارزه کنند، ادامه دادند: به برکت رهبری امام (ره)و خونهای پاک شهدا، اعتقاد جای اقتصاد را در میان مردم گرفت، اما اگر خدای نکرده مردم فشار اقتصادی ببینند، در دینداری آنان مشکل ایجاد می‌شود.

حضرت آیت‌الله جوادی‌آملی اظهار داشتند: با آرزو و آرمان و توقع نمی‌شود کشور را اداره کرد، اگر می‌خواهیم کشور را اداره کنیم باید دید در چه فضا و فازی زندگی می‌کنیم، کسی که زمان و زمینش را نشناسد، مدیر نیست.

ایشان با بیان اینکه با فقر نمی‌شود کشور را اداره کرد، گفتند: این سفرهای استانی برکات فراوانی از قبیل درک درد مردم دارد و این غیر از آن است که پشت میز بنشینند و مالیات بخواهند باید دید چه خدمتی داده‌ایم و تولید چگونه بوده است.

معظم‌له افزودند: اگر کسی سنگی به بدنش زدند دردی احساس نکرد معلوم است که یا خواب است یا حسی نسبت به درد ندارد، حال اگر چند کارگر را اخراج کردند، ما نیز باید این درد را حس کنیم.

حضرت آیت‌الله جوادی‌آملی بیان اینکه این کپر‌نشینیان و کارگران پاره‌تن ما هستند، اظهار داشتند: بعضی از کارگران که حقوقی کمتر از 300 هزار تومان داشته‌اند اخراج شده‌اند و اینها توان پرداخت اقساط وام‌های دریافتی را ندارد، چگونه می‌توانند، مالیات بدهند.

حضرت آیت‌الله جوادی‌آملی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بین درآمد و سرمایه باید یک فرق جوهری قائل شد، اظهار داشتند: اگر کاسبی که مغازه‌ای دارد و سرمایه‌ای در آن قرار داده و درآمدی کسب می‌کند و بر اساس همان درآمد هزینه می‌نماید روزی از سرمایه جهت تامین زندگی هزینه کند، این آغاز ورشکستگی اوست.

ایشان افزودند: سرمایه عظیمی به نام نفت در داخل کشور است، اگر روزی به جایی برسیم که نفت بفروشیم و کشور را اداره کنیم، ورشکست می‌شویم.

معظم‌له ادامه دادند: در این صورت نسل بعد همه نفرین‌ها را متوجه ما می‌کند که چرا شما سرمایه را فروختید، مگر آدم عاقل نفت می‌فروشد تا کشور را اداره کند.

حضرت آیت‌الله جوادی‌آملی با بیان اینکه با نفت به عنوان سرمایه نمی‌شود کشور را اداره کرد، اظهار داشتند: یک وقت نفت فروخته می شود تا کارخانه ایجاد گردد و سدی ساخته و انرژی تولید شود، این تبدیل سرمایه به سرمایه است، اما اگر نفت فروخته شود و در قبال آن برنج و موز و ... وارد گردد، این تبدیل سرمایه به درآمد است.

معظم‌له با بیان اینکه یک کشور اسلامی تفکر اقتصادی‌اش هم اسلامی خواهد بود، گفتند: براساس روایتی از امام علی (ع) ملتی که خاک و آب به اندازه کافی دارد اگر بخواهد مواد غذایی وارد کند خدا او را از رحمت دور کرده است.

ایشان افزودند: آدم عاقلی که سرمایه‌ای مثل خاک و آب دارد اگر از کشور دیگر مواد غذایی وارد کند، معلوم می‌شود بی‌عرضه است.

حضرت آیت‌الله جوادی‌آملی با بیان اینکه به اندازه کافی آب و خاک داریم، اما مدیریت می خواهد، اظهار داشتند: جهنم فقط برای آدم شرابخوار نیست برای آدم بی‌عرضه هم هست.

ایشان خطاب به رییس سازمان امور مالیاتی کشور گفتند: بروید واردات و صادرات را در گمرگ‌ها مقایسه کنید، شناسنامه ما در گمرگ است اینکه ما از صادرات خبر می‌دهیم، اما از واردات هیچ نمی‌گوییم، کار درستی نیست.

معظم‌له با تاکید بر پیروی عملی از سیره اهل‌بیت(ع) خاطرنشان کردند: ممکن است در روز شهادت امام علی (ع) لباس مشکی هم بپوشیم ولی علی بن ابی‌طالب (ع) را باید در نهج‌البلاغه و نظام اقتصادیش جستجو کرد در این صورت پیرو عملی آن حضرت هستیم.

حضرت آیت‌الله جوادی‌آملی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشتند: ممکن است بخشی در اثر حجب و انفعال طبیعی و حیا و قناعت‌ کپر نشینی را امضا کنند، اما خداوند این را امضا نمی‌کند.

ایشان با بیان اینکه سفرهای استانی از برکات نظام است،گفتند: وظیفه ما این است که سری به این مناطق بزنیم، تا از نزدیک مشکلات را لمس کنیم، چون هنوز کم نیستند عزیزانی که شهید داده‌اند، اما کپرنشینند.

حضرت آیت‌الله جوادی‌آملی در بخش دیگری از سخنان خود، به اهمیت مالیات در اداره کشور اشاره کرده و گفتند: کشور را مالیات اداره می کند، سازمان امور مالیاتی سهم تعیین کننده‌ای در اداره مملکت دارد، آن کسانی که دارند مملکت را می‌گردانند باید با شما در پرداخت تسهیلات بانکی، سرکشی به مراکز تولیدی، جلوگیری از واردات و تکمیل صادرات هماهنگ عمل کنند.

شایان ذکر است در ابتدای این دیدار، دکتر علی عسکری رییس سازمان امور مالیاتی کشور به ارائه گزارشی از وضعیت درآمدهای مالیاتی کشور پرداخت و گفت: فقط هشت درصد از درآمد ناخالص ملی از محل درآمدهای مالیاتی می‌باشد.

نظرات کاربران سایت آینده نیوز

 نظرات بینندگان:
اگر خدای نکرده مردم فشار اقتصادی ببینند!؟

وقتی دایم خط قرمز بکشیم و همه نخبگان را به بهانه عبور از خط قرمز حذف کنیم. ان موقع بی عرضه ها و چاپلوسان برما حاکم میشوند.
آقایان علما بهتر است به ریشه که همان خطوط قرمز اضافی است بپردازند نه به معلولها.

از قدیم الایام بزرگترها نقل می کنند که کسی را که خوابیده براحتی می توان بیدار کرد ولی اگر کسی خود را به خواب بزند خودت را هم به هر دری به زنی نمی توانی آن را بیدار کنی

قابل توجه برخی از مدیران ارشد اقتصادی که تخصصشان در حوزه روابط عمومیه نه اقتصاد

قابل توجه برخی از مدیران ارشد اقتصادی که تخصصشان در حوزه روابط عمومیه نه اقتصاد

لابد جناب آقای جوادی آملی اطلاع ندارند که سالهاست کشور با هزینه کردن اصل پول نفت اداره میشود و اینکه آقای احمدی نژاد برای جمع کردن رای وابستگی به پول نفت را به حدی رساند که اظهرو من الشمس است. خداوند به همه ضمیری روشن بین عطا نماید انشا ء الله

درسخنان ایشان نکات منفی قابل تاملی است ، لطفا منعکس فرمایید:
- مگر بزرگترین گناهان شرابخواری است ، چرا بعضی از علمای ما فکر میکنند شرابخواری و زنا بزرگترین گناهان است ،در حالیکه دروغ و غیبت و مال مردم خوردن از اینها مهمتر و بسیار بدتر است.
- در آنچه منعکس شده ،رسیدگی به کپرنشینان شهید داده را تاکید کرده‌اند ،حال آنکه این یک دیدگاه ناعادلانه از سوی یک عالم به نظر میرسد که شنونده(خواننده) را به این سوق میدهد که دیگر کپرنشینان در این آیین بی‌اهمیت هستند!

تحلیل ساده وقشنگی بود البته اگر دولت مردان نگویند که منظور آقا دولت های قبلی بوده است.

مرجع واقعی آملی و صانعی!

اقای املی فساد در ایران بیداد می کند کجای کار ما خوبه بهش افتخار کنیم شما را به خدا به دعای کمیل حمله می کنند صداتون در نمیاد چرا با کنایه حرف می زنید الان موقع تقیه نیست

شرابخوار اگرشراب بخورد ومست به خیابان بیاید نهایتاعلاوه برخوداو چندنفربه خاطر گناهش شایدآسیب ببینند ولی سوء مدیریت درکشورماجوانان رابه سمت بی دینی وادیان دیگر دختران رابه روسپی گری وخانواده های بسیاری رامتلاشی کرده است ایا علت این همه بلا که برسردین ودنیا واخرت مردم میآید سکوت ودرپرده حرف زدن بسیاری ازروحانیون نیستgt; درود برایت الله دستغیب وصانعی وروحانیونی که دوروزه دنیااسیرشان نکرده است

کاش برکات سفرهای استانی را هم برمیشمردند تا مردم هم متوجه شوند که در قبال هزینه‌های سرسام آور سفرهای استانی که به جیبشان تحمیل شده است چه چیزی عایدشان شده است.

کارمند بیچاره همیشه مالیاتش رو قبل از اینکه حقوق بگیره ازش کم می کنن.

"ایشان افزودند: سرمایه عظیمی به نام نفت در داخل کشور است، اگر روزی به جایی برسیم که نفت بفروشیم و کشور را اداره کنیم، ورشکست می‌شویم."

مگر ما الان چکار می کنیم . همینکار رو می کنیم دیگه.

کی گفته شرابخوار حتما جهنم میره . خدا فرموده کسی که مردم را به ناحق بکشد به جهنم میره . شراب خوردن مربوط به امر خداست شاید خواست ببخشه . ولی خدا قاتل مردم را نمی بخشه . چون نمی تونه ببخشه . این خلاف عدالت خداست .

با سلام
خدا نکنه مردم مشکل اقتصادی داشته باشند !!!!!!!!!!! بابا دکتر اینجاست برای درمون همه دردها ، همه دنیا روی ایشون حساب کردن ( البته برای جابجا کردن بارشون ) ما که دیگه از این مملکتیم

vezveznazi - ایران - ایران
جوادی خفه یک اخوند خوب یک اخوند مرده ست ///مرده شور تو ان اقتصاد اسهالیت کنن
جمعه 15 آبان 1388

ehsan_2nd_time - یوکی - لندن
تا قبل ورود اعراب تو همین سرزمینی که جنابعالی درش به وراجی مشغولی شراب مقدس بود و کسی هم بخاطرش به جهنم نمی رفت . حالا جنابعالی از جهنم برگشته از کجا فهمیدی خدا نظرش عوض شده ؟ گیرم حرفت درست ، جهنم اختیاری بهتر از بهشت زوریه
جمعه 15 آبان 1388

shabnam anti mammad! - استرالیا - سیدنی
اگر روزی به جایی برسیم که نفت بفروشیم و کشور را اداره کنیم، ورشکست می‌شویم... ظاهرا به نظر میاد آقای جوادی آملی حدودا سی سالی میشه که در ایران به سر نمیبرند.
جمعه 15 آبان 1388

bluestar - ایران - تهران
احمدی نژاد و طرفدارانش برای اسلام و روحانیون تره هم خرد نمیکنند.
جمعه 15 آبان 1388

sheyvar - ایران - تبریز
بله !!! کدام دین؟ کدام اعتقاد ؟. ینها چرا تو تخیلات زندگی میکنند ؟
جمعه 15 آبان 1388

punisher - ایران - شیراز
اصولا در سیستم ملائیسم / همه در حال ورراجی هستند و فقط شعار دادن ملاکه.... این خاور 888 هم همین رویه رو در پیش گرفته.
جمعه 15 آبان 1388

zebelkhan - آمریکا - سن خوزه
bluestar - ایران - تهران. مزدور بسیجی! ایرانیان آزاده هم ایضا برای شما بسیجیان مفت خور و مزدور رژیم تره خورد نمیکنند! دوران فریبکاری و عوام فریبی و هالو پروری اسلامی به پایان رسیده! جنبش سبز بعد از گذار از بهانه های جنبش یعنی موسوی و کروبی در روز سیزده آبان تیشه به ریشه نظام فلاکت بار اسلامی زدند. بخشی از شعارهای ساختار شکنانه فرزندان کوروش که گوش شما بسیجیهای هالو و رهبر معتادتان را قلقلک داد به قرار زیر است------->. «ای رهبر آزاده، خمینی چشم براته»، «معاویه حیا کن، سلطنت رو رها کن»، «مرگ بر اصل ولایت فقیه»، «نه هاشمی نه احمدی، لعنت به بیت رهبری»، «رهبر ما جوعلقه، ولایتش معلقه»، «ننگ ما، ننگ ما، رهبر الدنگ ما»، «محمود جنایت میکنه رهبر حمایت میکنه»، «شعار ملت ما، دین از سیاست جدا»، «رهبری، رهبری، ننگ به نیرنگ تو، خون جوانان ما میچکه از چنگ تو»، «سید علی پینوشه، ایران شیلی نمیشه» و ...
جمعه 15 آبان 1388

farid ario - ایران - تهران
آخه احمق کی به حرف تو گوش میده...خدایاااااا کی داره از اقتصاد حرف میزنه....
جمعه 15 آبان 1388

alireza.ch - سوییس - نوشاتل
zebelkhan - آمریکا - سن خوزه. اقا دستت درد نکند زحمت من را کم کردی :-)
جمعه 15 آبان 1388

kamia1 - المان - کلن
هر چند اخونده ولئ داره درست میگه -فقط نمیدونم چرا اینقدر دیر ؟
جمعه 15 آبان 1388

hamesheh bahar - انگلستان - لندن
حالا ایشون خودشان تا حالا گرسنگی و بدبختی و بیخانه گی تا حالا کشیدند که زر زیادی می رنند.
جمعه 15 آبان 1388

reza_sofi20 - یونان - آتن
راجع به نظرش برای مسائل اقتصادی هیچی نمیگم چون این شروورها منو جلب نمیکنه ولی راجع به جهنم -این یه تعلیم دروغه که هدفش ایجاد ترس ناسالم از خداست.وجود محلی برای عذاب انسانها تعلیم (خدا محبت است)رو نفی میکنه ودر واقع کدوم انسان سالمی یه همچین خدای سادیسمی رو میتونه دوست داشته باشه؟!!!!!پس تعلیم عذاب جهنم یه دروغه که فقط هدفش لکه دار کردن خداست تا انسانها ازش بدشون بیاد وادیانی که این ازاین تعلیم حمایت میکنن در واقع نام خداو محبتشو لکه دار میکنن.بخصوص حامیان این دروغ بزرگ نه بخدا علاقه واقعی دارن نه به مخلوقاش که اینقدر خدا دوسشون داره که حتی فدیه برای گناهاشون تهیه کرد که ببخشتشون.یه همچین خدای بامحبتی هیچوقت کسی رو بخاطر اشتباهاش در آتش عذاب نمیده.این فقط کار موجودات ضعیف ومریضه که احتیاج به کمک روانی دارن!!!!!
جمعه 15 آبان 1388

kamran75015 - فرانسه - لیون
تو دیگه خفه پیرمرد خرفت !! اخه تو الاغ چی از اقتصاد می فهمی !!؟
جمعه 15 آبان 1388

مسلمان ایرانی - ایران - شیراز
حتما واسه اثبات بی عرضه نبودن خودت هست که در شمال کارخانه ها بهم زدی!
جمعه 15 آبان 1388

Afshin London - انگلستان - لندن
bluestar - ایران - تهران) اسلام و روحانیون جز بدبختی و جنایت چیز دیگه ای برای ایران نداشتند و ندارند. تو برو نمازت بخون و با صیغه ایها حال کن که لیاقتت همینه. فرق تو با بوزینه نژاد یا این یارو باور88 مثل تفاوت ... حتا وقتی ادای روشنفکرا در میارید.
جمعه 15 آبان 1388

mohsen_raja - ایران - تهران
جوادی خیلی جواتی!
جمعه 15 آبان 1388

ARTEMIS-SW - سوئد - مالمو
بلای تمام شرابخواران جهان وسط مغر اشغال وحوش اسلامی.
جمعه 15 آبان 1388

azad-Gent - بلژیک - گنت
zebelkhan - آمریکا - سن خوزه. اقا دستت درد نکند حرف دل همه ایرانیها رو زدی.
جمعه 15 آبان 1388

فضول میرزا - سوئد - استکهلم
پس چرا اون زمانی که اون امام گور به گور شده ات گفت: اقتصاد مال خره! لالمونی گرفتی و اعتراضی نکردی؟. همه شما کلم پیچان بی خاصیت فقط بلدید زرزر زیادی بکنید! در ضمن جهنم فقط مختص شرابخوار و بیعرضه نیست بلکه برای آدمهای بی خاصیت هم هست!
جمعه 15 آبان 1388

victory73 - اینگلستان - منچستر
......مادر هرچی اخونده
جمعه 15 آبان 1388

Hoja Verde - ایران - تهران
{معظم‌له با بیان اینکه یک کشور اسلامی تفکر اقتصادی‌اش هم اسلامی خواهد بود، گفتند: براساس روایتی از امام علی (ع) ملتی که خاک و آب به اندازه کافی دارد اگر بخواهد مواد غذایی وارد کند خدا او را از رحمت دور کرده است.}. مگه همین امام دوزاریت نبود که گفت "اقتصاد مال خر است"؟ حالا کی خره ؟
شنبه 16 آبان 1388

سپیده صبح - ایران - تهران
zebelkhan - آمریکا - سن خوزه بابا تو چرا اینقدر بچه ای اصلا جنبش سبز شروعش از موسوی بود چطور منکرش می شی چطور منکرش می شه که همونایی که شعارهای به اصطلاح خودت ساختار شکنانه می دن شعار یا حسین میرحسین هم می دن تا حالا هم شعاری مثل تو ضد کروبی و موسوی ندادن. چرا می خوای به زور نظر خودت رو از آمریکا به مردم داخل ایران القا کنی چرا فکر می کنی اگه همه چیز کن فایکن بشه درست می شه اگه قرار بود با زیر و رو کردن مملکت درست بشه که انقلاب 57 درست می شد می خوای یکی رو به عنوان رهبری جنبش مردمی از مریخ به خاطر دل تو بیارن؟ کروبی و موسوی چون از بین مردم هستند پذیرفته شدن والا این 30 سال این همه هخا و میبدی و امثالشون گلوشونو پاره کردن از بیرون هیچ اتفاقی نیفتاد چرا می خوای منکر خواست اکثریت بشی ؟
دوشنبه 18 آبان 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.