وکیل قلابی با کودک ۳ ساله قرارداد بسته بود

وکیل قلابی با کودک 3 ساله قرارداد بسته بود

مردی که با تحصیلات راهنمایی اقدام به جعل عنوان وکالت می‌کرد، پس از کلاهبرداری از چند نفر دستگیر شد و به جرم خود اعتراف کرد.

غلامرضا سلیمانی، دادیار شعبه دوم دادسرای جنایی با اشاره به این پرونده که به صورت ویژه در دادسرای جنایی در حال رسیدگی است، به «جام‌جم» گفت: چندی پیش 2 پسرعمو پس از اختلاف درخصوص یک ملک مسکونی و شکایت در دادسرا، برای پیگیری پرونده خود اقدام به انتخاب وکیل مدافع کردند.

پس از گذشت یک ماه از ارائه شکایت در این ارتباط با وساطت اطرافیان، 2 مرد شاکی از شکایتشان منصرف شدند و با هم آشتی کردند. در ادامه آنها متوجه شدند، هر دو یک نفر را به عنوان وکیل مدافع انتخاب کرده‌اند و فرد وکیل با اطلاع‌ از موضوع اختلاف میان طرفین، از هر کدام چند میلیون تومان پول دریافت کرده است.

شکایت در دادسرا

با مشخص شدن این موضوع 2 پسرعمو به قصد اعتراض به دفتر وکالت مرد وکیل رفتند؛ اما وی آنها را تهدید کرد در صورتی که بخواهند از او شکایت کنند، وی نیز با استفاده از نفوذ خود، برای آنها مشکل ایجاد می‌کند.

در پی این تهدید 2 پسرعمو با حضور در دادسرای جنایی شکایتی را علیه وکیل ارائه کردند و دستور قضایی برای پیگیری و تحقیق در این زمینه صادر شد. با عزیمت ماموران به محل کار وکالت مرد وکیل و مشاهده تابلوی وکالت وی متوجه شدند وی چند ساعت پیش از حضور ماموران پلیس، دفتر محل کار خود را تخلیه کرده و به نقطه نامعلومی متواری شده است.

شکایت‌های مردمی

دادیار جنایی افزود: در حالی که تحقیقات در این زمینه ادامه داشت، چند شاکی دیگر به دادسرای جنایی مراجعه کردند و علیه مرد وکیل شکایت کردند.

سلیمانی اضافه کرد: در میان شاکیان، زن جوانی وجود داشت که وی در شکایت خود عنوان کرده است، پس از مشاهده آگهی استخدام به دفتر وکالت وی رفته و مرد وکیل عنوان کرده برای استخدام باید وکالت کاری تنظیم شود و در ادامه با تهدید، وی را مورد آزار و اذیت قرار داده است.

با افزایش این شکایت‌ها در حالی که جستجوی پلیس آگاهی برای دستگیری متهم فراری ادامه داشت یک نفر از شاکیان پرونده با مشاهده وکیل فراری در خیابان با او درگیر و پس از حضور پلیس، این متهم دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد.

وکیل قلابی

دادیار شعبه دوم دادسرای جنایی ادامه داد: پس از تحقیق از متهم معلوم شد وی فاقد تحصیلات است و هیچ سابقه‌ای در کانون وکلا نداشته است.

با مشخص شدن موضوع، متهم با اعتراف به این که تحصیلات وی در حد دوران راهنمایی است، گفت: مدتی به عنوان یک نیروی خدماتی در دفتر یک وکیل کار می‌کردم که پس از اخراج از محل، تصمیم گرفتم با جعل عنوان خودم را وکیل معرفی کنم. در پی این اعترافات، دستور قضایی برای بازرسی از مخفیگاه متهم صادر شد و ده‌ها فقره اسناد و مدارک مربوط به وکالتنامه از این محل کشف شد.

تنظیم وکالت‌نامه با پسر 3 ساله

سلیمانی تصریح کرد: با بررسی اسناد و مدارک به دست آمده، مشخص شد این متهم در چند مرحله با شاکی و متشاکی قرارداد جداگانه بسته است و در یک مورد نیز با یک کودک 3 ساله قراردادی منعقد کرده تا حقوق پدری این کودک را از عموهایش پیگیری و مطالبه کند.

قاضی جنایی اضافه کرد: در حال حاضر این متهم ده‌ها شاکی دارد که از قشرهای گوناگون جامعه هستند. گفتنی است؛ با صدور قرار قانونی، شناسایی دیگر کسانی که به نوعی در دام این وکیل قلابی گرفتار شده‌اند، ادامه دارد.

Ezhaq - ایران - تهران
خیلی مسخره بود، مردم از خنده هه ه هه. البته وکیلها بیشترشان فقط پول می گیرند و فقط وعده سر خرمن می دهند. زیادی مفت خورند نمونش را خودم دارم هر روز زنگ می زنه پول می خواد، تمام کارها رو نصفه و نیمه انجام می ده بیشتر مجبور می شی کنار بیای، وکیل برای ادمهای عادی خوبه که آنها را بترسانی که قانون چه ها نمی کنه بیشتر وکیلها به درد فیلم بازی کردن می خورند. توصه از من اگر در ایران گره ای دارید که می خواهید باز بشه با دست باز نگنید با دندان باز کنید بهتره که داستان بیشتر موارد به همینه وکیلها بجای باز کردن گره بیشتر موارد آن را کور می کنند البته تجربه خودم دوست ندارم تعمیم بدم امیدوارم به پستتان وکیلی نخوره.
یکشنبه 10 آبان 1388

blueberry64 - ایران - تهران
دیوووووووووووووونه
یکشنبه 10 آبان 1388

سیاوش ایرانی - ایران - ایران
وکیل قلابی- پزشک قلابی-نماینده مجلس قلابی-معاون ریس جمهور قلابی-وزیر قلابی-ریس دولت قلابی-رهبرقلابی...............حالا هم که میخوان برامون تاریخ جعل کنند و مملکتمون هم کاملا بشه قلابی. بخدا لیاقت ما این نیست
یکشنبه 10 آبان 1388

bach abadan - ایران - آبادان
یاد فیلم تنگسیر افتادم که میخواست طلبش را از به اصطلاح معتمدان شهر بگیرد. وه اعتراض گفتش آخه این چجور شهریه وکیلش دزده سیدش دزده رئیسش دزده......
یکشنبه 10 آبان 1388

artosh - ایران - تهران
با اینکه باورنکردنیه. اما چون اینجا ایرانه باور میکنیم. آخه چطور کسی که از علم وکالت سر رشته ای نداره تونسته اینطور راحت سر این همه آدم رو کلاه بذاره؟
یکشنبه 10 آبان 1388

ساوالان - ایران - تهران
قوه قضاییه ایران از ۸ سال پیش برای فارغ التحصیلان رشته فقه و همینطور عزیز کرده های بیسوادشون پروانه وکالت میده که با وکلای کانون فرق دارن.اسمشون مشاور ماده ۱۸۷ هستش.رییسشون حجازی وطن فروشه.این کار برای مقابله با وکلای شریف عضو کانون انجام شده.بعد از انقلاب اعراب سال ۵۷ بیشترین زندانی و اعدامی و.....رو وکلا داشتن.تاریخ شاهد وکلای حماسه ساز مثل دکتر محمد مصدق-احمد متین دفتری-استاد محمد بروجردی عبده-علی اکبر دهخدا-دکتر امیر ناصر کاتوزیان-شیرین عبادی-بهمن کشاورز-دکترنعمت احمدی-ناصر زرافشان-محمدعلی دادخواه و......بوده که اسیر ستمگری حاکمان وقت بودن.
یکشنبه 10 آبان 1388

sotedelan - هلند - المیره
و صد البته جالبتر اینکه طرف حتما جلو قاضی و دادستان ووووو حضار ووو....از موکلش دفاع میکرده ونه قاضی ونه هیچکس دیگه پی به هویتش نمی بردنند....ها...وقتی رئیس ورهبر دزد وجاعل مدرک تحصیلی باشند.نباید انتظار راستی ودرستی از بعضیها داشت..سیستم از بنیان کج و فاسده..خشت اول را چو بنا کج نهاد....تا ثریا میرود دیوار کج...ما هر چه داریم (فقر.فحشا.دزدی.بی عدالتی.ناامنی.ناامیدی.عدم اعتماد بغیر.ووووو)همه وهمه به برکت جمهوری اسهالی وپا قدم ان حرامی هندی.ونوه ونوچه هاشه لعنت بر خمینی واعقایدوافکارش که چنین تخم لقی رو کاشت وان را پرورید.باشد رزوی که ملت قهرمان ایران این نیمچه درخت 30 ساله را از ریشه بیرون کشیده و در اتش ازادی بسوزانند.زنده باد ایران وجاودان باد راه شهیدان ازادی.ندا که ندای مظلومیت ایران وایرانی شد و...............
یکشنبه 10 آبان 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.