ریشه‌های ناسزاگویی و مبارزه با آن

ریشه‌های ناسزاگویی و مبارزه با آن

تحقیقات نشان داده‌اند بددهنی و پرخاشگری‌های کلامی که جزء لاینفک رفتار‌های روزمره برخی افراد است، تحت تاثیر یادگیری، عصبانیت، ریشه‌های تربیتی یا خلقی است.

امکان بروز این رفتار‌ها از دوران کودکی تا بزرگسالی وجود دارد، اما این طور نیست که دلایل آن در همه این شرایط یکسان باشد.

دو نوع پرخاشگری کلامی و رفتاری داریم. ناسزا و دشنام از نوع پرخاشگری کلامی هستند و قطعا در جامعه‌ای که معتقد به ارزش‌های اخلاقی هستند مورد تایید قرار نمی‌گیرد، زیرا بر خلاف تصور برخی افراد که تخلیه روانی را از فواید ناسزا‌گویی می‌دانند و حتی گاهی با سکوت خود باعث تثبیت چنین رفتار‌هایی در افراد می‌شوند، باید بدانند که نه تنها این شیوه ی صحیح تخلیه روانی نیست، بلکه افراد با دلایل زیر دست به چنین رفتار‌هایی می‌زنند:

- انتقام (هنگامی که فرد جرات مقابله یا برخورد با رفتاری را نداشته باشد، یا در گفتگوی منطقی مهارتی نداشته باشد، سعی می‌کند از طریق ناسزا انتقام بگیرد).

- اعتراض

- عوامل روحی - روانی (هرگاه فردی تحت تاثیر فشار‌های روحی و روانی باشد، دشنام و ناسزاگویی بیشتری را بروز می‌دهد که این امر می‌تواند ریشه در الگوپذیری خانواده، تربیت خانواده یا ویژگی‌های خلقی- شخصیتی داشته باشد).

- خلق و ابداع (معمولا کودکان ناسزاگویی را جزیی از ابداعات خود محسوب می‌کنند و برای ابراز وجود از آن استفاده می‌کنند).

از مشاهده تا ناسزاگویی

روان شناسان و جامعه شناسان معتقدند که مشاهده، در پرورش ناسزاگویی نقش مهمی دارد. فرد الگوهای خود را از طریق مشاهده ی افراد، دوستان، خانواده، جامعه و یا دیدن صحنه‌های ناسزا و دشنام می‌آموزد.

حال اگر خانواده یا جامعه نسبت به ناسزاگویی بی‌تفاوت بوده و واکنشی نشان ندهند، چه اتفاقی می‌افتد؟ در این شرایط باید منتظر تکرار و تشدید ناسزاگویی در فرد باشیم که جزیی از شخصیت وی می‌شود.

راهکارهای مبارزه با ناسزاگویی

1- آموزش

2- استفاده از روش تغافل (اگر افراد در مقابل ناسزا و دشنام طرف مقابل از شیوه تغافل استفاده کنند، ممکن است تاثیر‌گذار باشد، اما باید به این نکته نیز دقت شود که نادیده‌گرفتن ناسزا‌گویی یا خود را به نشنیدن زدن، نباید جنبه منفی به خود بگیرد و باعث تقویت رفتار ناسزاگویی شود و به نحوی باید از این شیوه استفاده کرد که فرد در برابر غفلت ورزیدن دیگران احساس شرم و گناه کند و در نهایت تغییر رفتار دهد).

3- عدم ابراز حساسیت افراطی (در صورت نشان دادن حساسیت، فرد ناسزاگو به این باور می‌رسد که او می‌تواند با ناسزاگویی طرف مورد خطاب خود را آزار دهد).

4- تهدید کلامی

5- شخصیت دادن (به‌عنوان مثال در زندگی زناشویی می‌توان پس از رفتار ناسزاگویانه از این جمله که «من انتظار بیشتری از تو داشتم» استفاده کرد).

6- سلب ناسزاگویی از دیگران (در برخی موارد فرد می‌تواند با این جمله که «هر چند خطایی از من سر زده، اما تو اجازه توهین و ناسزاگویی را نداری» از دیگری سلب ناسزاگویی کند).

7- برابری توهین با یک رفتار (به فرد می‌گوییم هر چند خطا کردم، ولی دشنام و ناسزاگویی حق من نیست. شما می‌توانید از روش‌های تنبیهی دیگری استفاده کنید).

8- تنبیه یا محدود کردن (افراد نیازها یا علایق فرد ناسزاگو را از وی سلب کنند).

9- دادن اعتماد به نفس (گاهی ناسزاگویی ناشی از عدم اعتماد به نفس است. فرد به دنبال قدرت‌نمایی و ابراز وجود و توجه دادن دیگران به خود، از ناسزاگویی استفاده می‌کند. در این مواقع می‌توانیم از طریق متوجه کردن فرد به رفتار‌های مثبتش، اعتماد به نفس او را افزایش دهیم).

10- خویشتن داری (یعنی افراد می‌توانند از طریق تمرین و خودآگاهانه زندگی کردن، از دشنام دادن خودداری کنند و لازمه آن به دست آوردن مهارت‌های زندگی، توانمندی‌های فردی یا تقویت هوش هیجانی افراد است).

11- مثبت‌اندیشی (افکار منفی باعث پرورش فحش و ناسزاگویی در ذهن می‌شود).

12- توجه دادن افراد به شان اجتماعی خود (با توجه دادن افراد به شان و منزلت اجتماعی خود، گاهی می‌توان آنها را از ناسزاگویی دور کرد).

13- ضبط کلمه‌های ناسزا و دشنام (شنیدن کلمات ناسزا، ممکن است رفتار فرد را تغییر دهد).

دکتر پرویز رزاقی - روان‌شناس
bluestar - ایران - تهران
از مسوولانسایت به خاطر این تاپیک سپاسگزارم من هم قبلا به کاربران ناسزاگو گفته بودم به کار بردن واژه های رکیک ریشه در تربیت خانوادگی داره. جالب اینجاست که از این موضوع به عنوان یک حربه استفاده میکنند و فکر میکنند کسی که به اوتوهین شده باید خجالت بکشد در صورتی که اگر فکر کنند کاملا برعکس است.
چهار‌شنبه 6 آبان 1388

Hoja Verde - ایران - تهران
اونایی که تو سایت فحاشی می کنند مواظب باشند! نمونش دوست نازنینمون آقای X !
چهار‌شنبه 6 آبان 1388

کلاب - ایران - تهران
14 روش :اخوندهای بد دهن وپررو را بفرستن کهریزک تا ادب که سهله رب و روبشون یادشون بیاد
چهار‌شنبه 6 آبان 1388

bavar88 - هلند - امستردام
به به عجب مقاله ای! دوستان دشنام دهن که ماشاءا.. کم هم نیستند بخونند تا کمی سوادشون بالاتر بره. از کاربرانی که مدام دشنام و توهین می کنند می خوام کمی فکر کنند ببنند که در جایی مشکلی برای انها در کودکی پیش نیومده بود. انشاءا.. که با گفته های این روانشناس مشکل شما هم برطرف بشه.
چهار‌شنبه 6 آبان 1388

i.am.the.world - لوگزامبورگ - اش
خوب راه حل هم که هست. بقول جنابعالی 2500 تا 7000سال پشتوانه فرهنگی و اریایی هم که هست. از هر چیز ؛ همه چیز هم که میدونیم. پس این جریان که فحش میدیم و تهمت میزنیم ریشه در کجا داره؟ بجای این همه شعار دادن و نسخه پیچی سیاسی؛ بهتر نیست به خودت خدمت کنی و بری توی ریشه تا بفهمی چرا فحش میدی؟ نه میرحسین میتونه این مشکل جدی رو واسمون حل کنه نه رضاپهلوی و نه هیچکس دیگه. این همه انرژی که واسه شعاردادن و دنبال این و ان دویدن میگذاریم؛ اگه صرف این مشکل کنیم و انرا ببینیم؛ از ان ازاد شده و فاصله میگیریم. شاد باشید.
چهار‌شنبه 6 آبان 1388

Yase-banafsh - سوئد - گوتنبرگ
جالبه فقط تو فارسی انقدر ناسزا وجود داره ولی مثلا این سوئدیها چند تا حرف زشت بیشتر ندارن و معمولی ترینش وقتی عصبانی میشن لعنتیه!! ما هم باید به جای اینکه خواهر و مادر هم دیگرو مورد الطاف قرار بدیم جایگزین های بهتری پیدا کنیم.
چهار‌شنبه 6 آبان 1388

zorro.ir - ایران - تهران
خاک برسر محمود.فحاشی یا ناسزاگوئی بیان کردن شخصیت طرف مقابل از دیدگاه شماست و البته میشود طبقه بندی کرد ٫حتی گفتن پدرسوخته هم نوعی ناسزاست ٫گفتن اینکه کسی دیکتاتور است نوعی ناسزاست مثل اینکه بگوئیم محمود عنتر حرامزاده است .همه انسانها از این نوع واژهها در زمانهای مختلف و برای اشخاص مختلف استفاده کرده اند٫حتی پیامبر مسلمین مخالفان خود را کافر نامید این هم نوعی ناسزاست و در جای خود کاربرد دارد ٫شعاردادن نوعی ناسزاست خمینی ملعون به آمریکا لقب شیطان داد این هم نوعی ناسزاست حالا آقای روانپزشک شما به هیچ کسی تا به حال حتی پدر سوخته هم نگفتی؟ اگه بگی نه٫پس خیلی پدرسوخته و دروغگوئی٫ناسزا گفتن ناحق به کسی درست نیست ولی به شخصیتهای پلید رژیم رواست مثل چراغی که به خانه رواست و به مسجد حرام.در آخر بازهم خاک بر سر محمود.
چهار‌شنبه 6 آبان 1388

blueberry64 - ایران - تهران
bavar88 - هلند - امستردام ** فقط میخوای یه چیزی بگی که گفته باشی ها!! // از کاربرانی که مدام دشنام و توهین می کنند می خوام کمی فکر کنند ببنند که در جایی مشکلی برای انها در کودکی پیش نیومده بود// مقاله رو درست بخون شاید بهتر بتونی گیر بدی. در بالا گفته که کودکان از ناسزاگویی برای ابراز وجود استفاده میکنند یعنی شما مثلا میتونستی بگی این کاربران کودک هستند که ناسزا میگن. راستی ادامه این مطلب را اینجا نذاشتن که گفته به بعضی از افراد مجاز هستید تا دلتون میخواد ناسزا بگید چون که "خلایق هر چه لایق".. بگذریم!! هر چند استثناهایی وجود دارند اما به هر حال ناسزا و توهین و پرخاش خیلی کار اشتباهی هست که ترجیحا اگر بشه از راه دیگه ای افراد رو کوبید خیلی بهتره
چهار‌شنبه 6 آبان 1388

آنتی اسلام - ایران - اهواز
1)چقدر جالب است ( والبته خنده دار!) که تا صحبت از فحش یا ناسزا و یا تربیت و.. به میان می آید؛ اولین نفرها که نظر می دهند؛ آنهایی هستند که به قول خودشان اخلاق اسلامی دارند، که میپرند وسط تا خودشون رو از این صفات مبرا کنند. در صورتی که نمیدانند؛ اعتقاداتشان و کتاب آسمانیشان و همچنین پیغمبرشان در برگیرندهء همهء اون صفات ذکر شده هست! به چه دلیل؟! الان خدمتتان عرض میکنم: پیامبر اسلام کسی بود که بیش از 30 زن رسمی و شاید بیش از 50 زن صیغه ای داشت و در زمان مرگش 13 زن رسمی بالای سرش بودند! در طول تاریخ برای هرکسی که بیش از سه یا چهار زن داشته است؛ کلمهء حرمسرا را بکار می بستند و همان پیامبر اسلام در سن 54 سالگی با یک دختر 6 ساله عقد کرد و خوابید. وقتی علت این برش های تاریخی را از مسلمانان جویا می شویم؛ آنها کلمه به کلمهء جملات را توهین و ناسزا می خوانند و سریع برافروخته میشوند!!!
چهار‌شنبه 6 آبان 1388

آنتی اسلام - ایران - اهواز
2) در صورتی که این عین تاریخ است. همان پیامبر کتاب آسمانی را معرفی کرد که انواع و اقسام الفاظ رکیک و توهین آمیز نسبت به بشریت در بر داشت و جالب اینجاست که این مسلمانان که به قول خودشان مبادی آداب و معاشرت هستند؛ آن کتاب را معجزه می خوانند و سرمشق و سرلوحهء خود قرار داده اند. در مقالهء بالا که بسیار زیبا و به خوبی مسئلهء ناسزا گویی را باز کرده و شرح داده است؛ برای این فعل، دو نمونهء مختلف معرفی کرده که هر دو نمونه را در قرآن به دفعات میتوان مشاهده کرد.در بالا توضیح داده شده است که : دو نوع پرخاشگری کلامی و رفتاری داریم. چنان که در هر سوره و یا در بیشتر آیه ها این پرخاشگری های کلامی و رفتاری؛ بخوبی مشهود است.
چهار‌شنبه 6 آبان 1388

آنتی اسلام - ایران - اهواز
3)برای مثال: همان پیامبری که 30 تا زن داشت و با دختر 6 ساله خوابید در کتاب آسمانی اش به کسانی که به حرف او ایمان آوردند ولی عمل نمی کنند ( مثل شماها. منظورم با همهء شما مسلمانان است. پیامبر به شما میگوید) مثل کسانى که [عمل به] تورات بر آنان بار شد [و بدان مکلف گردیدند] آنگاه آن را به کار نبستند همچون مثل خرى است که کتابهایى را برپشت مى‏کشد ..... و یا در سورهء القلم که از ناسزا و فحش رکیکی مثل "زنازاده" استفاده میکند!... گستاخ [و] گذشته از آن زنازاده است (۱۳) همین حرف را اگر ما به دوستان مسلمان بگوییم ناراحت میشوند در صورتی که فرهنگ اسلامی همین است و شما نباید ناراحت شوید!. یا اینکه کلمات بسیار فجیع تر و رکیک تر که باورکنید ( منظورم باور88 نبود) که من رویم نمیشود بگویم اما ناچارم چون این کتاب قرآن یکی از نادر ترین کتابهای آسمانی با کلکسیون از فحش ها و ناسزا ها است که باید برای همه مشخص و عیان شود.
چهار‌شنبه 6 آبان 1388

آنتی اسلام - ایران - اهواز
4) کلمه "دابر" در کتاب مقدس مسلمانان قران کریم 4 مرتبه به کار رفته است. از (دُبُر) می آید به معنی مَ ق عَ د است. و در قران به معنی قطع ریشه آمده است و خیلی مودبانه ترجمه شده است. و در اصل به معنی پاره کردن جایی از بدن است. و تهدیدی برای کفار بود که در آن زمان استفاده میشد. حالا دیگه خودتون حدس بزنید کجاست . من روم نمیشه بگم. (دُ بُ ر). پس ریشه آن گروهى که ستم کردند برکنده شد و ستایش براى خداوند پروردگار جهانیان است (45) فَقُطِعَ دَابِرُ الْقَوْمِ الَّذِینَ ظَلَمُواْ وَالْحَمْدُ لِلّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ ﴿45)انعام.
چهار‌شنبه 6 آبان 1388

آنتی اسلام - ایران - اهواز
5) دبر. [ دُ ب ُ ] (ع اِ) پس . (ترجمان القرآن جرجانی ). ج ، ادبار. (مهذب الاسماء). ج ، دبور. (منتهی الارب ) (غیاث ). مقابل قبل ، پیش . (مهذب الاسماء). دُبر. (منتهی الارب ).---. اندام پس . مجازاً مقعد. (غیاث ). نشین .نشستگاه . نشیمن گاه . عضرط [ ع ِ رِ / ع َ رَ ] . تینة.جعماء. (منتهی الارب ). مفسا. قین . ماتحت . پیزی . هرچه بتر. بن مردم . سافله . انجیره . شرم . اندام پسین . پس مردم . بنودة. جوانة. مِنتَحَة. مِنتَجَة. (منتهی الارب ). نباغة. الیة. نبور. نباجة. وجاء. (بحر الجواهر). وباغة. منشجة. (بحر الجواهر). سته . جار. جباعة. پشت .اندام پسین . اِست . عواء.
چهار‌شنبه 6 آبان 1388

آنتی اسلام - ایران - اهواز
6) و از طرف دیگر؛ در این مقالهء بسیار زیبا توضیح داده شده است که؛ {{روان شناسان و جامعه شناسان معتقدند که مشاهده، در پرورش ناسزاگویی نقش مهمی دارد. فرد الگوهای خود را از طریق مشاهده ی افراد، دوستان، خانواده، جامعه و یا دیدن صحنه‌های ناسزا و دشنام می‌آموزد.}} خوب، با کمی مطالعهء تاریخ و کمی اطلاعات راجع به خانوادهء پیامبر و محیطی که او در آن رشد کرد و بزرگ شد؛ به این مسئله پی می بریم که چرا شخصیت متزلزل ایشان؛ جوری بود که آن آیات شیطانی به ایشان نازل شد و در نهایت به نسل کشی های متعدد در دوران او منجر گردید. و تا این لحظه هم که هست؛ عواقب آن طرز فکر بشر ستیز؛ گریبان گیر بعضی از هموطنان ما هست ( البته خوشبختانه تعداد بسیار قلیل و کمی هستند. و از کامنتها به خوبی میتواند این مهم را دریافت!)
چهار‌شنبه 6 آبان 1388

آنتی اسلام - ایران - اهواز
7) در تایید حرفم؛ محمدبن جریر طبری در کتاب خود؛ تاریخ طبری، جلد سوم و صفحهء 791 و 792 به تشریح خانوادهء محمد ( پدر و مادر) و فامیل نزدیک او می پردازد : ابن هشام بن محمد روایت کرده اند که عبدالله پسر عبدالمطلب و پدر پیغمبر خدای با ابوطالب که نامش عبد مناف بود و زبیر و عبدالکعبه و عاتکه و بره و امیمه، فرزند عبدالمطلب، همگی از یک مادر بودند و مادرشان فاطمه دختر عمروبن عائذبن عمران بن مخزوم بن یقظه بود. از قبیصه بن ذویب روایت کرده اند که زنی نذر کرد که اگر کاری را مرتکب شود پسر خویش را به نزدیک کعبه سر ببرد و مرتکب آن کار شد و به مدینه آمد تا درباره نذر خویش استفا کند و به نزد عبدالله بن عمر آمد که بدو گفت : " خداوند فرموده نذر را وفا کنند." زن گفت: " پس باید پسرم را سر ببرم؟".
چهار‌شنبه 6 آبان 1388

آنتی اسلام - ایران - اهواز
8) ابن عمر گفت: " خدا قتل نفس را منع فرمود." و چیزی بیش از این نگفت . زن پیش عبدالله بن عباس رفت و از او فتوی خواست که گفت :" خدا فرموده به نذر وفا کنید و مرتکب قتل مشوید و چنان بودکه عبدالمطلب پسر هاشم نذر کد که اگر ده پسر آرد یکیشان را سر ببرد. و چون ده پسر آورد میانشان قرعه زد که کدام را سر ببرد و قرعه به نام عبدالمطلب در آمد که اورا از همه بیشتر دوست داشت ، و عبدالمطلب گفت : خدایا او یا یکصد شتر. و در میانه قرعه زد و به نام صد شتر در آمد." و........... دنبالهء داستان. حالا یک لحظه فکر کنید! شما در خانواده ای بدنیا آمده باشید که پدر یا مادرتان بخواهد سرتان را ببرد و قربانی یک مجسمه کند!!!!
چهار‌شنبه 6 آبان 1388

آنتی اسلام - ایران - اهواز
9) پدر محمد در همچین خانواده هایی و همچین جامعه ای رشد کرد و بزرگ شد. ( محیط و فرهنگ در آن زمان این بود. و خانوادهء محمد در این سطح بودند) بعدش هم که با یتیم شدن هم از مادر و هم از پدر؛ یک بچهء سرتا پا عقده و کمبود ( هم عقدهء عاطفی؛ که دلیلش ازدواجهای ناموفق و عجیب و غریب او بود. از یک طرف با خدیجه ای که 15 سال از او بزرگتر بود ازدواج کرد و از طرف دیگر با عایشه ای که 48 سال از او بزرگتر بود و... و هم عقده های پولی و اقتصادی؛ که نشانه اش غارت و به یغما بردن اموال یهودی ها و کاروان ابوسفیان در جنگ بدر و هم عقدهء جنسی که نشانه اش ازدواج با بیش از 30 زن و... تمام این موارد باعث شد تا پدیده ای بنام "محمد" بوجود بیاید و شهاد فرهنگ اسلامی او ( که در بالا ذکر کردم!) باشیم.
چهار‌شنبه 6 آبان 1388

huria - دانمارک - کپنهاگ
مقاله بجایی بود.Yase-banafsh - سوئد - گوتنبرگ سوئدیها را نمی دانم ولی دانمارکیها یکی در میان عباراتی از دید ماناپسند بکار می برند و ککشان هم نمی گزد. حتی اسم یکی از بازیهای کارتیشان هم فحش است. شاید بدانید røvhul. :-))
چهار‌شنبه 6 آبان 1388

huria - دانمارک - کپنهاگ
دوست عزیزآنتی اسلام٫ دابر در زبان عربی به معنی واپسین هم هست و اخرین جز هر چیز نه فقط بدن. فقطع دابرالقوم یعنی اخرین نفر از سلاله شان به هلاکت رسید. کلا کلمه دابر به معنای اموزگار هم هست و بعنوان اسم پسر هم استفاده می شود. با احترام
چهار‌شنبه 6 آبان 1388

blueberry64 - ایران - تهران
آنتی اسلام - ایران - اهواز ** با عرض ادب دوست محترم! در این آیه که گفتید دبر یا دابر اینطور معنی شده ، ""بدین ترتیب ریشه و ادامه آن قوم ستمگر بریده شد و سپاس بر خداوند و پروردگار جهانها و جهانیان (که شر ظالمان برچیده شد)!"" توی معانی مختلف این کلمه مثل: پشت سر، عقب، دنبال، مقابل جلو. از پى، فرار «اِدبار» روی گرداندن، پشت کردن عاقبت اندیشی، تأمّل و دقّت «تدبیر» اداره کردن، تدبیر «دابر» آخر، دنباله قطع الدابر» نابودی، ریشه کنی، از بین بردن.. نابودی و ریشه کنی هم نام برده شده. فکر نمیکنید که این یکی از معانی مختلف از کلمه بوده که باعث برداشت اشتباه شما شده؟ مثل خیلی از کلمات که معانی مختلف و متفاوتی دارن؟؟ ممنون اگه جواب بدید عزیز
چهار‌شنبه 6 آبان 1388

i.am.the.world - لوگزامبورگ - اش
بلوبری 64از تهران: عزیزم؛ کوبیدن افراد از راه دیگر باز ضایعه ساز است. اینطور نیست؟ چرا و به چه عنوان باید انسانی را کوبید؟ مگر نه اینکه سراپرده یگانگی بلند شد؟ عزیزم نگارنده هیچ نمیداند و در گرو هیچ باوری نیست. اما از باورمندان شنیده که گفته اند؛ دشمنان را از شدت محبت حیرتزده و شرمسار کنید. ووو. عزیز بزرگوار: ادم کشتن فقط گلوله و چاقوزدن و جان ستاندن از کسی نیست. با دشنام و تهمت و توهین میشود انسانی را کشت. شما زمانی در صدد کوبیدن انسانی دیگر برمی ایید که در چنگ و سلطه یک باور و یک اعتقاد گرفتارید و بهمین جهت باید یا دفاع کنید و یا حمله؛ یا برنجانید و یا رنجیده شوید. مذهبها و ایدئولوژیها و فلاسفه نیز هزاران سال است که تنها مانع دید مستقیم شده و ضمیر انسانها را سنگین و سنگینتر کرده اند؛ به جدائی انسانهابیشتر و بیشتر دامن زده و از تکرار مکررات و یک سری فرمول و ورد و ابهام افرینی بیشتر فراتر نرفته اند. شادباشید.
چهار‌شنبه 6 آبان 1388

blueberry64 - ایران - تهران
آنتی اسلام - ایران - اهواز ** عزیز ناگفته نماند که بیشترین کاربردی که از "دبر" میشه توی کلماتی چون "وطی دبر" یا "دبر زن" هست. به این خاطر شاید این معنی از کلمه که جلوه بیشتری داشته باعث سوءتفاهم عده ای در معنی آیه بشه
چهار‌شنبه 6 آبان 1388

punisher - ایران - شیراز
سپاس فراوان از آنتی اسلام ....
چهار‌شنبه 6 آبان 1388

Yase-banafsh - سوئد - گوتنبرگ
huria - دانمارک - کپنهاگ . نه دوست عزیزم. چنین کلمه ای ندارند. اما به برکت وجود ایرانیها اکثر سوئدیها چند تا کلمه آبدار ایرانی بلدند که از شنیدنش حسابی سرخ میشم.
چهار‌شنبه 6 آبان 1388

gogoli - ایران - تهران
آنتی جان - ایران - اهواز ..... ولک جان! با این تسلطی که شما به تجزیه وتحلیل زبان عربی داری، بی زحمت واژه های ادبار! ، تدبیر! ، تدبر! مدبر! و از همه باحالتر دبیر!!! رو هم برای ما معنی کن!!
چهار‌شنبه 6 آبان 1388

huria - دانمارک - کپنهاگ
مرسی از جوابت یاس عزیز. چه جالب نمیدونستم. نمیدونم چی بگم! شاید شوخی می کردند. شاد باشی دوست عزیز
چهار‌شنبه 6 آبان 1388

آنتی اسلام - ایران - اهواز
. huria - دانمارک - کپنهاگ. دوست عزیزآنتی اسلام٫ دابر در زبان عربی به معنی واپسین هم هست و.. )) (( blueberry64 - ایران - تهران . با عرض ادب دوست محترم! در این آیه که گفتید دبر یا دابر اینطور معنی شده .. توی معانی مختلف این کلمه مثل: پشت سر، عقب، دنبال، مقابل جلو. از پى، فرار «اِدبار» روی گرداندن، پشت کردن عاقبت اندیشی، تأمّل و دقّت «تدبیر» اداره کردن، تدبیر «دابر» آخر، دنباله قطع الدابر» نابودی، ریشه کنی، از بین بردن. نابودی و ریشه کنی هم نام برده شده.)) پاسخ آیت اللّه آنتی اسلام: اول از اینکه منت گذاشتید و کلام مرا خواندید از شما سپاسگزارم. دوم اینکه دوستان عزیز؛ اگر قرار است هرکس برداشت خودش را از قرآن بگوید؛ اونی هم که من گفتم یکجور برداشت بود؛ و میتواند درست باشد.
پنج‌شنبه 7 آبان 1388

آنتی اسلام - ایران - اهواز
2. huria - دانمارک - کپنهاگ. blueberry64 - ایران - تهران . باور بفرمایید بسیاری از کاربران دیگر که حتی نظر نمی دهند؛ الان دارند فکر میکنند که: نه هیچ کدوم از اینها درست نیست! دابر در زبان عربی معانی دیگری میدهد مثل: بیخ؛ دم؛ دنباله؛ بقیهء چیزی؛ و..... خوب دوست نازنین؛ قصد توهین ندارم؛ اما این چه زبانی است که هرکس برای این جملات قرآن یک معنی میکند؟ چه جور میگویید : عربی کامل ترین زبان است!!!! درضمن به مثالهایی که در کامنتهای بعدی میزنم دقت بفرمایید. همه جا مشتقات( دُ بُ ر) را "پشت" معنی کرده اند:.
پنج‌شنبه 7 آبان 1388

آنتی اسلام - ایران - اهواز
3. huria - دانمارک - کپنهاگ. blueberry64 - ایران - تهران .سوره ۵۴: القمر . سَیُهْزَمُ الْجَمْعُ وَیُوَلُّونَ الدُّبُرَ ﴿۴۵﴾. زودا که این جمع در هم شکسته شود و پشت کنند (۴۵). . سوره ۱۲: یوسف - . وَاسُتَبَقَا الْبَابَ وَقَدَّتْ قَمِیصَهُ مِن دُبُرٍ وَأَلْفَیَا سَیِّدَهَا لَدَى الْبَابِ قَالَتْ مَا جَزَاء مَنْ أَرَادَ بِأَهْلِکَ سُوَءًا إِلاَّ أَن یُسْجَنَ أَوْ عَذَابٌ أَلِیمٌ ﴿۲۵﴾ . و آن دو به سوى در بر یکدیگر سبقت گرفتند و [آن زن] پیراهن او را از پشت بدرید و در آستانه در آقاى آن زن را یافتند آن گفت کیفر کسى که قصد بد به خانواده تو کرده چیست جز اینکه زندانى یا [دچار] عذابى دردناک شود (۲۵). . سوره ۱۲: یوسف. فَلَمَّا رَأَى قَمِیصَهُ قُدَّ مِن دُبُرٍ قَالَ إِنَّهُ مِن کَیْدِکُنَّ إِنَّ کَیْدَکُنَّ عَظِیمٌ ﴿۲۸﴾. پس چون [شوهرش] دید پیراهن او از پشت چاک خورده است گفت بى‏شک این از نیرنگ شما [زنان] است که نیرنگ شما [زنان] بزرگ است (۲۸).
پنج‌شنبه 7 آبان 1388

آنتی اسلام - ایران - اهواز
4. huria - دانمارک - کپنهاگ. blueberry64 - ایران - تهران .سوره ۵۴: القمر . سوره ۸: الأنفال . وَمَن یُوَلِّهِمْ یَوْمَئِذٍ دُبُرَهُ إِلاَّ مُتَحَرِّفًا لِّقِتَالٍ أَوْ مُتَحَیِّزًا إِلَى فِئَةٍ فَقَدْ بَاء بِغَضَبٍ مِّنَ اللّهِ وَمَأْوَاهُ جَهَنَّمُ وَبِئْسَ الْمَصِیرُ ﴿۱۶﴾. و هر که در آن هنگام به آنان پشت کند مگر آنکه [هدفش] کناره‏گیرى براى نبردى [مجدد] یا پیوستن به جمعى [دیگر از همرزمانش] باشد قطعا به خشم خدا گرفتار خواهد شد و جایگاهش دوزخ است و چه بد سرانجامى است (۱۶). سوره ۷۰: المعارج. تَدْعُو مَنْ أَدْبَرَ وَتَوَلَّى ﴿۱۷﴾. هر که را پشت کرده و روى برتافته (۱۷). سوره ۷۴: المدثر . ثُمَّ أَدْبَرَ وَاسْتَکْبَرَ ﴿۲۳﴾. آنگاه پشت گردانید و تکبر ورزید (۲۳). سوره ۷۴: المدث. وَاللَّیْلِ إِذْ أَدْبَرَ ﴿۳۳﴾. و سوگند به شامگاه چون پشت کند (۳۳). . سوره ۷۹: النازعات. ثُمَّ أَدْبَرَ یَسْعَى ﴿۲۲﴾. سپس پشت کرد [و] به کوشش برخاست (۲۲).
پنج‌شنبه 7 آبان 1388

آنتی اسلام - ایران - اهواز
5. huria - دانمارک - کپنهاگ. blueberry64 - ایران - تهران .سوره ۵۴: القمر . سوره ۲۷: النمل. وَأَلْقِ عَصَاکَ فَلَمَّا رَآهَا تَهْتَزُّ کَأَنَّهَا جَانٌّ وَلَّى مُدْبِرًا وَلَمْ یُعَقِّبْ یَا مُوسَى لَا تَخَفْ إِنِّی لَا یَخَافُ لَدَیَّ الْمُرْسَلُونَ ﴿۱۰﴾. و عصایت را بیفکن پس چون آن را همچون مارى دید که مى‏جنبد پشت گردانید و به عقب بازنگشت اى موسى مترس که فرستادگان پیش من نمى‏ترسند (۱۰). سوره ۲۸: القصص . وَأَنْ أَلْقِ عَصَاکَ فَلَمَّا رَآهَا تَهْتَزُّ کَأَنَّهَا جَانٌّ وَلَّى مُدْبِرًا وَلَمْ یُعَقِّبْ یَا مُوسَى أَقْبِلْ وَلَا تَخَفْ إِنَّکَ مِنَ الْآمِنِینَ ﴿۳۱﴾ . و [فرمود] عصاى خود را بیفکن پس چون دید آن مثل مارى مى‏جنبد پشت کرد و برنگشت اى موسى پیش آى و مترس که تو در امانى (۳۱). .
پنج‌شنبه 7 آبان 1388

آنتی اسلام - ایران - اهواز
5. huria - دانمارک - کپنهاگ. blueberry64 - ایران - تهران . سوره ۹: التوبة . لَقَدْ نَصَرَکُمُ اللّهُ فِی مَوَاطِنَ کَثِیرَةٍ وَیَوْمَ حُنَیْنٍ إِذْ أَعْجَبَتْکُمْ کَثْرَتُکُمْ فَلَمْ تُغْنِ عَنکُمْ شَیْئًا وَضَاقَتْ عَلَیْکُمُ الأَرْضُ بِمَا رَحُبَتْ ثُمَّ وَلَّیْتُم مُّدْبِرِینَ ﴿۲۵﴾. قطعا خداوند شما را در مواضع بسیارى یارى کرده است و [نیز] در روز حنین آن هنگام که شمار زیادتان شما را به شگفت آورده بود ولى به هیچ وجه از شما دفع [خطر] نکرد و زمین با همه فراخى بر شما تنگ گردید سپس در حالى که پشت [به دشمن] کرده بودید برگشتید (۲۵). سوره ۲۱: الأنبیاء . وَتَاللَّهِ لَأَکِیدَنَّ أَصْنَامَکُم بَعْدَ أَن تُوَلُّوا مُدْبِرِینَ ﴿۵۷﴾. و سوگند به خدا که پس از آنکه پشت کردید و رفتید قطعا در کار بتانتان تدبیرى خواهم کرد (۵۷). سوره ۲۷: النمل . إِنَّکَ لَا تُسْمِعُ الْمَوْتَى وَلَا تُسْمِعُ الصُّمَّ الدُّعَاء إِذَا وَلَّوْا مُدْبِرِینَ ﴿۸۰﴾. البته تو مردگان را شنوا نمى‏گردانى و این ندا را به کران چون پشت بگردانند نمى‏توانى بشنوانى (۸۰) . . و......................................
پنج‌شنبه 7 آبان 1388

آنتی اسلام - ایران - اهواز
در آخر)). huria - دانمارک - کپنهاگ و دوست گرامی . blueberry64 - ایران - تهران در ضمن می خواستم نظرتان را در رابطه به این دو آیه جلب کنم و ضمن اینکه از شما تقاضا میکنم صادقانه به چهار سوال من پاسخ بدهید. بدون سفسطه و مغلطه :{{سوره ۶۸: القلم عُتُلٍّ بَعْدَ ذَلِکَ زَنِیمٍ ﴿۱۳﴾ گستاخ [و] گذشته از آن زنازاده است (۱۳)} ( البته این یک نمونهء کوچک بود!) سوال اول: می خواستم بدانم؛ آیا این الفاظ ناسزا نیستند؟! سوال دوم: اگر یک کتاب آسمانی چنین الفاظی را به کار ببرد؛ یک مسلمان بنا بر وظیفه؛ میتواند به کودک خود یاد بدهد و یا پاسخگوی کودک خود باشد ( چون شما مسلمانان میگویید: قرآن برای همهء سنین است؛ حتی کودکان خود را مجبور به یادگیری و حفظ آن میکنید!)؟! سوال سوم: چه توجیهی برای کلمات بسیار زشتی که در قرآن بکار رفته است دارید؟! سوال چهارم :در کدام دین و مذهبی این چنین توهین ها به چشم میخورد؟! منتظر جوابم دوستان عزیز
پنج‌شنبه 7 آبان 1388

huria - دانمارک - کپنهاگ
انتی اسلام عزیز و محترم. با سپاس از توجه شما و زحمتی که برای نوشتن نظرات بعدی کشیدید. فقط توجه بفرمایید بنده فقط در مورد دابر اظهار نظر کردم نه دبر. و ایه موردنظرم وقطع دابرهم بود نه و قطع دبرهم. معنی دابر را هم از دیکشنری یا قاموس لسان العرب استخراج کردم. با احترام فراوان
پنج‌شنبه 7 آبان 1388

huria - دانمارک - کپنهاگ
انتی اسلام عزیز. دابر یک صفت هست به معنای اخرین مثل آمن به معنای امن. اما مدبر (سکون دال) از ریشه دبر می اید که همان پشت هست. و بر اساس افعل یفعل(ضم یا) افعال٫ به ادبر یدبر ادبار میرسیم. یعنی پشت کرد٫ می کند و پشت کردن. صفت یدبر هم٫ مدبر میشود به معنی پشت کرده. این مثال در مورد مصدر ا م ن هم صدق می کند. یعنی آمن یومن ایمان. و صفت مومن از ایمان. منظور اینکه همانطور که بین معانی آمن و مومن اختلاف وجوددارد٫ دابر و مدبر هم یکی نمی باشند. البته من ادعا نکردم که زبان عربی کاملترین زبان است. ولی به نظرم همین تغییری که بابهای مختلف در یک ریشه فعلی ایجاد می کنند بسیار زیباست. با سپاس و احترام
پنج‌شنبه 7 آبان 1388

آنتی اسلام - ایران - اهواز
huria - دانمارک - کپنهاگ. انتی اسلام عزیز. دابر یک صفت هست به معنای اخرین مثل آمن به معنای امن....)) دوست نازنین؛ از توضیحاتتان بسیار سپاسگزارم اما در آیهء مربوطه؛ واژهء دابر آنجوری هم که شما فرمودید معنی نشده است! و به معنی "ریشه" آمده است، که شما فرمودید " آخرین"! در ضمن منتظر پاسخ شما در رابطه با سوالم هستم مهربان یار.
پنج‌شنبه 7 آبان 1388

blueberry64 - ایران - تهران
i.am.the.world - لوگزامبورگ **دوست عزیز مرسی از نظرتون. اول اینو بگم که حرف من ترکیب شوخی و جدی بود.اما در مورد حرفهای شما عزیز باید بگم که کاملا قبولشون دارم ولی تجربه شخصصی دارم که"دشمنان را از شدت محبت حیرتزده و شرمسار کنید"رد کرده. بخاطر این بود که گفتم استثناهایی وجودداره. همیشه بحث از گرفتاری در یک باور یا اعتقاد نیست که انسانهارو درگیر یکدیگر میکنه.این زندگی اجتماعیه که باعث گره خوردن افراد به همدیگه میشه.و بالطبع گاهی ناگزیر به دفاع و حمله میشن،(باید قبول کردبعضی اوقات دفاع و حمله اجتناب ناپذیره) پس بهتره از توهین،ناسزا،پرخاش دوری کنیم و به روشی دیگه طرف مقابل رو به زانو درآوریم(شاید بکاربردن کلمه کوبیدن باعث سوء برداشت شد).شاید افکار و باورها در گروی مذهبها و ایدئولوژیها شکل بگیره و افرادو درگیر خودشون کنن اما جدای از این امر زندگی انسانها درکنار هم و تشکیل جامعه و با تعریف خوب و بد هست که افراد رو در روی هم قرار میگیرند و اینجاست که همون دفاع و حمله اجتناب ناپذیر رخ میده.ولی حرفتون در باره مذهبها و . درست هست. موفق باشید و باز هم ممنون
پنج‌شنبه 7 آبان 1388

blueberry64 - ایران - تهران
آنتی اسلام - ایران - اهواز **عزیز قبل از هر چیز بگم من در عین بی طرفی این مطلب رو با شما درمیان گذاشتم و دوست داشتم صحبتی در این باره بشه حالا بریم سراغ موضوع. به نظر شما این آیات دلیل بر نهی ناسزاگویی نیست؟// و لاتسبوا الذین یدعون من دون الله فیسبوا الله عدوا بغیر علم کذلک زینا لکل امه عملهم ثم الی ربهم مرجعهم فیبنهم بما کانوا یعملون(انعام. ۱۰۸) معبود کسانی را که غیر خدا را می خوانند دشنام ندهید مبادا آنها (نیز) از روی ظلم و جهل خدا را دشنام دهند، این چنین برای هر امتی عملشان را زینت دادیم سپس بازگشت آنها به سوی پروردگارشان است و آنها را از آنچه عمل می کردند آگاه می سازد (و پاداش و کیفر می دهد) در تفسیر نمونه آمده است: هیچگاه بتها و معبودهای مشرکان را دشنام ندهید، زیرا این عمل سبب می شود که آنها نیز نسبت به ساحت قدس خداوند همین کار را از روی ظلم و ستم و جهل و نادانی انجام دهند.
پنج‌شنبه 7 آبان 1388

blueberry64 - ایران - تهران
آنتی اسلام - ایران - اهواز ** راستی یادم رفت بگم که آیاتی که آوردی خودش دلیل بر این معنی نیست که همه جا پشت معنی شده و تناسب با مفهوم داره؟// در نهج البلاغه می خوانیم که علی(ع) به جمعی از یارانش که پیروان معاویه را در ایام جنگ صفین دشنام می دادند می فرماید: انی اکره لکم ان تکونوا سبابین و لکنکم لو وصفتم اعمالهم و ذکرتم حالهم کان اصوب فی القول و ابلغ فی العذر. من خوش ندارم که شما فحاش باشید، اگر شما به جای دشنام، اعمال آنها را برشمرید و حالات آنها را متذکر شوید (و روی اعمالشان تجزیه و تحلیل نمائید) به حق و راستی نزدیکتر است و برای اتمام حجت بهتر. (تفسیر نمونه۳۹۶. ۵. )
پنج‌شنبه 7 آبان 1388

blueberry64 - ایران - تهران
آنتی اسلام - ایران - اهواز ** عزیز از کلمه زنازاده اسم بردی.این یک روایت از پیامبر است که در عین نهی از این کلمه استفاده کرده. «هرگاه شخصی را دیدید که نسبت به آنچه می گوید یا درباره او گفته می شود بی مبالات و بی تفاوت است پس همانا او یا زنازاده است و یا شیطان شریک او بوده است. »ممکنه سریع بگی که خوب ببین با اینکه داشته ناسزارو نهی میکرده ولی تو جمله اش ناسزا گفته ولی باید اینم در نظر گرفت که گاهی زدن مثال یا استفاده از برخی کلمات بدون مخاطب قرار دادن شخص معینی لازمه تفهیم موضوع است.
پنج‌شنبه 7 آبان 1388

blueberry64 - ایران - تهران
آنتی اسلام - ایران - اهواز ** عزیز در پاسختون به دوستمون huria - دانمارک - کپنهاگ گفتید که "واژهء دابر آنجوری هم که شما فرمودید معنی نشده است" یعنی پشت معنی نشده. این امر در هر زبانی هست که گاهاُ کلمات در ترجمه و در جملات مختلف معنی و مفهوم متفاوتی پیدا میکنند. که البته درآیاتی هم که شما ذکر کردید همه یک جور معنی شده بود و این میتونه حسن این ترجمه حتی با غرض باشه که پشت در همه جا معنی جمله را کامل کرده و مفهوم رو رسونده. که قاعدتاً این مسئله نمیتونه تصادفی باشه. حالا بریم سراغ سوالهای شما که قرار شد بی مغلطه جواب بدم.
پنج‌شنبه 7 آبان 1388

blueberry64 - ایران - تهران
آنتی اسلام - ایران - اهواز ** سوال اول: این کلمه به تنهایی ناسزا هست ولی در یکی از کامنته گفتم فکر میکنم وقتی که شخص معینی خطاب قرار نگیره و همچنین برای توضیح مطلبی باشه ایرادی نداره. این کلمه "زنازاده" بود که در عام ما "ح ر ا م ز ا د ه" استفاده میکنیم. وقتی شما از کسی ناراحت هستی یا عصبانی بهش میگی ای فلان، فلان شده ی "ح ر ا م ز ا د ه" درسته؟ (مثالی که الان میزنم از دید کسی که اسلام رو قبول داره پذیرفته هستا) مثلا در نظر بگیر دارید از زن و مردی صحبت میکنید که از غیرشرعی و بدون عقد و محرم بودن سکس میکنن و بچه دار میشن اینکار، کار حرامی بوده و بچه آنها "ح ر ا م ز ا د ه" لقب میگیره. ببینید اینجا این کلمه دیگه ناسزا محسوب نمیشه فقط یک کلمه و در واقع فقط یه صفت هست. حالا اگه بگیم که بچه ی فلانی "ح ر ا م ز ا د ه" هست فحش دادیم؟ نه!یک صفت بکار بردیم. مثلا مثل اینه که بگیم بچه فلانی قد بلند یا زشت یا زیبا هست. امیدوارم مثال درست و مرتبطی زده باشم
پنج‌شنبه 7 آبان 1388

blueberry64 - ایران - تهران
آنتی اسلام - ایران - اهواز **سوال دوم: گر یک کتاب آسمانی چنین الفاظی را به کار ببرد؛یک مسلمان بنابر وظیفه؛ میتواند به کودک خود یاد بدهد و یا پاسخگوی کودک خود باشد// ببینید به کودکان مطالب و کلمات زیادی آموزش داده میشه که طبق کامنت قبلی میشه برای معنی کردن کلمه یاد داد. البته یه سوال: مگر ما هر حرف و کلمه ای رو به کودک یاد میدیم؟(نه!) بازم نمیدونم مثالم مرتبط و مناسب هست یا نه(و معذرت میخوام که اینارو مینویسم) ولی مردم از کلماتی مثل آشغال. بی شع ور. الاغ و ..به عنوان ناسزا استفاده میکنن ولی میدونیم که هر کدوم به تنهایی معنی خاصی داره و بد هم نیست مثلا الاغ یه حیوونه. ولی وقتی کسی رو الاغ خطاب کنیم، اینجاست که میشه ناسزا. یا موارد دیگه. ما خیلی کلماتی رو داریم که به تنهایی معنی بدی ندارن و یک صفت یا تعریف ساده از موقعیت یا شخصیت یا موجودی هست اما وقتی اون را برای خطاب کردن استفاده کنیم ناسزا تعبیر میشه. درضمن اونجا که گفتی شما مسلمانان.. من خوب یا بد اهل قران نیستم و اطلاعات ناقصی هم در این زمینه ها دارم و همونطور که گفتم این بحث فقط جنبه تبادل نظر داره
پنج‌شنبه 7 آبان 1388

blueberry64 - ایران - تهران
آنتی اسلام - ایران - اهواز **عزیز باید بگم تمام حرفهای من فقط یه نظر شخصی و برخاسته ازفکری بودکه بعداز خوندن کامنتهای ابتدایی شما راجع به "دبر"به ذهنم رسیدیعنی نه علمی هست نه چه میدونم فقهی وشرعی و تفسیری و ازاین حرفها...خوب سوال سوم:من چون خیلی وارد نیستم نمیتونم تک تک توجیه آیاتی روبکنم که در اونها ناسزا بکار رفته.ولی با یک منطق ساده هم میشه پی برد که نباید چنین تضاد وتناقضی در قران باشه که از طرفی نهی کنه و از طرف دیگر اونهارو بکار ببره.شاید برای اینکه مردم را نهی کنه ناگزیر باید از کلماتی این چنین استفاده شده.میدونم این توجیه خوبی نیست ولی از زاویه دیگه باید اول بررسی بشه که آیااین کلمات واقعا مفهوم بدی رو دارند یانه.بعد به این بپردازیم که حالا چرا و با چه توجیهی استفاده شده.//سوال چهارم: درپی صحبتم اولا باید یقین حاصل بشه که اینها توهین هست یا نه (منظورم همون بحثه که شاید از کلمات هرچند ناپسند برای تفهیم استفاده شده) و بعد اینکه از ادیان و مذاهب دیگه اطلاعات کامل و درستی ندارم که بتونم جوابتون رو بدم...با تشکر از زحمتی که برای گردآوری مطلب میکنیدحالا شمابفرمایید دوست ارجمند
پنج‌شنبه 7 آبان 1388

huria - دانمارک - کپنهاگ
دوست خوبم. توجه بفرمایید. عتل یعنی اصرار کننده بر خطا. زنیم به تنهایی معنی زنا زاده را می دهد اما بی اصل و ریشه و گناهکار هم معنی میشود. حالا در اینجا می خوانیم عتل و بعد ذلک این *و بعد ذلک* تغییر بزرگی ایجاد می کند. معمولا زنا زاده(اه چقدر از تکرار این کلمه بدم میاد!) قبل از هر لقب دیگر می اید چون اصل انسان حالا انچنانیست. اما اینکه کسی که عتل باشد و اصرار بر گناه کند حتما بعد از ان گناهکار خواهد بودچون از درجه انعطاف کمی برخوردار است. البته برخی می گویند که زنیم یعنی صاحب زنمه یک شی برجسته در گردن و منظور شخص معینی هست. که البته به نظر من این ایه مربوط به یک نفر نیست بلکه مربوط به همه کسانیست که مناع للخیر هستند یعنی ضد نیکی هستند.
پنج‌شنبه 7 آبان 1388

huria - دانمارک - کپنهاگ
راستی منهم یک سوال خدمتتان دارم ایا یک ادیب عرب را میشناسید که به قران ایراد گرفته؟! سوالم واقعی هست بدون کنایه. پاسخ سوالتتان را حتما میدهم البته نه با عجله. خود من من هم با چند ایه میانه خوبی ندارم ولی مشکل زبان عربی تعدد معانی یک کلمه هست. و هر ایرادی که از نظر ادبی به قران گرفته شود دوستداران ان که مسلط به زبان عربی باشند معنی دیگری ارائه میدهند. درست مثل معنی کردن اشعار در فارسی. من تا بحال نشنیده ام که یک استاد عربی از قران ایراد بگیرد. نشنیده ام نه اینکه نخواسته ام. خوشحال میشوم یکی را معرفی کنید. من هیچوقت ترجمه قران را نخوانده ام بدلیل عرب بودنم. اما واقعا *زنازاده* در ترجمه ان امده؟! چه بد! :-( با درود
پنج‌شنبه 7 آبان 1388

huria - دانمارک - کپنهاگ
دوست خوبم انتی اسلام محترم. جا دارد از شما به خاطر معلوماتتان تشکر کنم و اینکه تلنگری زدید به ذهن تنبل من که حداقل دینم و کتابش را بهتر بشناسم. مطلب شما باعث شد که افکار ملحدین عرب راهم بجویم. غافل از اینکه بااقیانوسی از معلومات مواجه شدم. سعی می کنم انها را بخوانم و بفهمم که بتوانم از روی دانایی جوابگوی سئوالات جنابعالی باشم. البته فکر می کنم این پروژه مدت مدیدی را در بگیرد. در هر صورت ممنون و بدرود. از دوست خوبم blueberry64 - ایران - تهران هم به خاطر معلوماتشان تشکر می کنم. بلو بری در دانمارک طرفدار بسیاری دارد چون تحقیقات ثابت کرده به لاغری کمک می کند. فردای روزی که نتیجه این تحقیق ثابت شد قیمت 200 گرم این نوع توت از 30 کرون شد 10 کرون. تقاضا زیاد شد عرضه هم بیشتر شد الان همه سوپرمارکتها توت ابی دارند! من شیفته این صفت خانه تکانی فکری در دانمارکیها هستم! به نظرم یکی از دلائل پیشرفتشان همین هست. برای شما هم ارزوی موفقیت دارم.
پنج‌شنبه 7 آبان 1388

آنتی اسلام - ایران - اهواز
1. huria - دانمارک - کپنهاگ. راستی منهم یک سوال خدمتتان دارم ایا یک ادیب عرب را میشناسید که به قران ایراد گرفته؟!)) جواب: چه کسی جرات دارد از قرآن ایراد بگیرد؟! سریعاً خونش حلال میشود. دلیلش این است
پنج‌شنبه 7 آبان 1388

آنتی اسلام - ایران - اهواز
4 - دانمارک - کپنهاگ. نازنین. پس کسانی که عرب زبان نیستند هیچ وقت نمی توانند یک مسلمان باشند! چون با این وصف؛ یکی از شرایط مسلمان شدن، باید تسلط کامل بر قرآن باشد و یا عرب بودن شخص!
پنج‌شنبه 7 آبان 1388

آنتی اسلام - ایران - اهواز
2. huria - دانمارک - کپنهاگ. و هر ایرادی که از نظر ادبی به قران گرفته شود دوستداران ان که مسلط به زبان عربی باشند معنی دیگری ارائه میدهند....) دقیقاً این هم یک ضعف بزرگ دیگر این کتاب آسمانی است که شما بخوبی به آن اشاره فرمودید و با مخاطبش بعد ااز 1400 سال نتوانسته است ارتباط برقرار کند!!
پنج‌شنبه 7 آبان 1388

آنتی اسلام - ایران - اهواز
. blueberry64 - ایران - تهران {{شاید برای اینکه مردم را نهی کنه ناگزیر باید از کلماتی این چنین استفاده شده.میدونم این توجیه خوبی نیست )) این بد ترین توجیه است دوست نازنین. حرف شما مثل این می ماند که من به کسی بگویم: هی؛ زنازاده، دروغ نگو! من هم دارم کسی را از کار بدی نهی میکنم!
پنج‌شنبه 7 آبان 1388

آنتی اسلام - ایران - اهواز
. blueberry64 - ایران - تهران {{ این امر در هر زبانی هست که گاهاُ کلمات در ترجمه و در جملات مختلف معنی و مفهوم متفاوتی پیدا میکنند. که البته درآیاتی هم که شما ذکر کردید همه یک جور معنی شده بود و این میتونه حسن این ترجمه حتی با غرض باشه که پشت در همه جا معنی جمله را کامل کرده و مفهوم رو رسونده. )) چرا ما باید برای فهمیدن خدای محمد؛ دکترای زبان عربی بگیریم؛ و آخرش هم نفهمیم که چه میگوید؟! ایرانی مسلمان نشد! این جملهء آخر رو از من به یادگار داشته باش رفیق
پنج‌شنبه 7 آبان 1388

آنتی اسلام - ایران - اهواز
. blueberry64 - ایران - تهران {{ این کلمه ( زنازاده!) به تنهایی ناسزا هست ولی در یکی از کامنته گفتم فکر میکنم وقتی که شخص معینی خطاب قرار نگیره و همچنین برای توضیح مطلبی باشه ایرادی نداره. )) نازنین. اول اینکه همین یک ناسزا در قرآن نیامده است و چیزی حدود 40 یا 50 توهین و ناسزا در قرآن وجود دارد که اگر دوست داشتید با ذکر آدرس خدمتتان ارئه میدهم. دوم اینکه چه فرقی میکند؛ که ناسزا را به جمعی خطاب کنی یا فرد خاصی؟! تازه اگر طرف مخاطبت شامل یک مجموعه باشد که بدتر است! اگر خداوند به قدرش ایمان دارد چرا روی به فحش و ناسزا می آورد؟ آیا نشانهء ضعف نیست؟ چون طبق تعریف همین مقالهء بالا:{{(هنگامی که فرد جرات مقابله یا برخورد با رفتاری را نداشته باشد، یا در گفتگوی منطقی مهارتی نداشته باشد، سعی می‌کند از طریق ناسزا انتقام بگیرد)) !!!!
پنج‌شنبه 7 آبان 1388

آنتی اسلام - ایران - اهواز
از بحث کردن با مسلمانهای منطقی و باسواد؛ لذت می برم و به جرأت میگویم که حس میکنم چندین سال به عمرم اضافه میشود. برای همهء شما دوستان آرزوی سربلندی دارم. موفق باشید
پنج‌شنبه 7 آبان 1388

آنتی اسلام - ایران - اهواز
1. blueberry64 - ایران - تهران:{{به نظر شما این آیات دلیل بر نهی ناسزاگویی نیست؟// و لاتسبوا الذین یدعون من دون الله فیسبوا الله عدوا بغیر علم کذلک زینا لکل امه عملهم ثم الی ربهم مرجعهم فیبنهم بما کانوا یعملون(انعام. ۱۰۸) دوست نازنین؛ قرار شده بود که سفسطه توی بحث نباشد! شاید//1- یک چهارم قرآن داستان باشد//2- یک چهارم آن دعوت به پرستش خدا و تذکر به روز قیامت// 3-یک چارم آن دعوت به نیکی و عدل و خوبی و ....// 4- و یک چهارم آخر آن تهدید و تهمت و ناسزا و دستور به قتل و جنایت و... بحثی روی دوتا یک چهارم اول نیست. اما هروقت در بارهء یک چهارم آخر ( ناسزا ها و تهدید به قتل و..) صحبت میشود؛ مسلمانان سریع به یک چهارم سومی ( دعوت به نیکی) رجوع میکنند و سعی میکنند آن آیه های خشن را توجیه کنند. آیا این سفسطه نیست؟
پنج‌شنبه 7 آبان 1388

آنتی اسلام - ایران - اهواز
2. blueberry64 - ایران - تهران: در قرآن آمده است : {{با کسانى از اهل کتاب { مسیحی ها یهودی ها؛ زرتشتی ها؛ بهایی ها هم که الان اضافی شدند و....)) که به خدا و روز بازپسین ایمان نمى‏آورند و آنچه را خدا و فرستاده‏اش حرام گردانیده‏اند حرام نمى‏دارند و متدین به دین حق نمى‏گردند کارزار کنید تا با [کمال] خوارى به دست‏خود جزیه دهند (۲۹) سورهء توبه// به محض اینکه در یک بحثی این را به یک مسلمان نازنین میگوییم؛ ایشان سریع و بدون فوت وقت میفرماید: بله، در قرآن هم گفته شده است لا اکراه فی الدین ( هیچ اجباری در دین نیست! من فکر میکنم این جور بحث ها راه به جایی نمی برد و فقط وقت کشتن است و بس. :-))
پنج‌شنبه 7 آبان 1388

blueberry64 - ایران - تهران
huria - دانمارک - کپنهاگ ** ممنون دوست عزیز. ولی همونطور که گفتم من هم اطلاعات زیادی در مسائل مربوط به دین اسلام و قران ندارم ولی بحث و کنکاش در موردش جالبه برام ولی بی غرض. در مورد بلوبری هم حرفتون درسته و این تغییر قیمت و عرضه در دانمارک هم خیلی خوب بوده و با کمال تاسف برعکس ایرانه. موفق باشید گل.
پنج‌شنبه 7 آبان 1388

blueberry64 - ایران - تهران
آنتی اسلام - ایران - اهواز ** فکر میکنم منظورم رو نتونستم درست بیان کنم یا مثال خوبی نزدم. گفتم این کلمه میتونه فقط به عنوان یک تعریف بکار بره.من خودم هم تسلطی به زبان عرب و قران ندارم.اینکه "هی؛ زنازاده، دروغ نگو! " درست نیست. ولی اینکه بگیم "بچه ای که غیرشرعی به وجود میاد زنازاده است" چی؟ اینم اشتباهه؟ بازم میگم که این اصلا دید من نیست و فقط از دید اسلام گفتم :) // در تایید حرفتون که "اگر خداوند به قدرش ایمان دارد چرا روی به فحش و ناسزا می آورد؟ آیا نشانهء ضعف نیست؟"این آیه هست //کسانی را که غیر خدا را می خوانند دشنام ندهید مبادا آنها (نیز) از روی ظلم و جهل خدا را دشنام دهند (انعام 108). میشه لطف کنی یکی دوتا از آیه های ناسزا دارو بذاری که ببینم چی گفته؟ چون خودم نمیدونم کدوم آیه ها هستن. اون موقع میتونم کمی فکرم رو منسجم تر کنم. باز هم ممنون از نظرات شیرین و بحث برانگیزت. اولین بار بود که راغب به شرکت تو این بحث ها شدم.
پنج‌شنبه 7 آبان 1388

blueberry64 - ایران - تهران
آنتی اسلام - ایران - اهواز ** حرفتون قابل قبوله. منم نه خواستم و نه میخوام سفسطه کنم و به هیچ عنوان هم در تلاش برای اثبات حقانیت یا رد قران و . نیستم. فقط و فقط آگاهی بیشتر و باز شدن گستره دید. در مورد اون یک چهارم هم آره اصلا پسندیده نیست. ولی ناسلامتی مال 1400 سال پیشه دیگه (لوول) مگه نشنیدی که قدیمیا بچه ها رو فلک میکردن و به زور درس یادشون میدادن. خواستن زور بالا سر مسلونها باشه. امیدوارم کسی اینجای کامنتمو نخونه. دیدن مسلمونها آدم بشو نیستن گفتن تهدید کنیم شاید آدم بشن. =)) ** مسلمانهای عزیز و گرامی به خودتون نگیرید منظورم قدیمی ها بود.
پنج‌شنبه 7 آبان 1388

آنتی اسلام - ایران - اهواز
1. blueberry64 - ایران - تهران دوست نازنین؛ چند تا جمله گفتی که با طنز زیبایی همراه بود اما از لحاظ منطقی درست نبودند: 1- فرمودید: ولی اینکه بگیم "بچه ای که غیرشرعی به وجود میاد زنازاده است" چی؟ اینم اشتباهه؟ )) این جملهء شما یک جملهء خبری است در صورتی که آیه های قرآن انسانها را خطاب قرار میدهد مثلاً در این آیه انسانهایی را "خر" خطاب میکند: ....مثل کسانى که [عمل به] تورات بر آنان بار شد [و بدان مکلف گردیدند] آنگاه آن را به کار نبستند همچون مثل خرى است که کتابهایى را برپشت مى‏کشد .. آیهء 5 سورهء سوره ۶۲: الجمعة)) یا در این یکی آیه : الله تمسخرشان مى کند و آنان را سرگردان در ستمکاری شان سوق مى دهد. سورهء بقره آیهء 15- ))چرا خداوند مخلوق خودش رو مسخره میکنه؟! این به نقض خودش می انجامد چون یک چیز مسخره درست کرده :-))
جمعه 8 آبان 1388

آنتی اسلام - ایران - اهواز
2. blueberry64 - ایران - این یکی :مثل کافران، مثل "حیوانی " است که کسی در گوش او آواز کند و او جز بانگی و آوازی نشنود ... سورهءبقره 171 و همینطور این: آیا گمان میبری بیشتر آنها می‏شنوند یا می‏فهمند؟ آنها فقط همچون "چهارپایانند" بلکه گمراه تر. و.................. و اما در رابطه با جملهء دوم که از لحاظ منطقی اشکال داشت:(( ولی ناسلامتی مال 1400 سال پیشه دیگه )) البته از لحاظ منطق مسلمانها اشکال داره؛ من میگم 100% درست میگین. و من هم دقیقاً همین رو میگم. دینی که نتواند خودش را به روز کند و با نیازهای مردم پیش برود؛ باید درش تخته شود. مگر شما فکرمیکنید دین مسیح این ورژنی است که امروز ما میبینیم؟ ( البته میدونم که میدونید؛) مسحی بعدر از دوران رنسانس به این شکل در اومد همین دین همراه با لطف و مهربانی؛ پدر علم و دانشمندهای اروپا رو در اورده بود. دقیقاً مثل همین اسلام.
جمعه 8 آبان 1388

gogoli - ایران - تهران
آنتی جان - ایران - اهواز ..... پس چی شد این جواب ما؟! (بچه اهوازی! عربیت هم که مثل تاریخ معاصرته!)
جمعه 8 آبان 1388

آنتی اسلام - ایران - اهواز
. gogoli - ایران - تهران قبلاً جوابت رو داده بود. گفتم برو مطالعه کن و حرف بی خود نزن. هروقت دیدم جمله هایت بار منطقی یا علمی داند، با کمال میل بات بحث میکنم، اما تا وقتی که دور دلقک بازی و سبک سری باشی باهات کاری ندارم. موفق باشید
جمعه 8 آبان 1388

gogoli - ایران - تهران
آنتی جان - ایران - اهواز ..... من هم بارها بهت گفتم که اول نفرت رو از خودت دور کن و بعد حرف بزن. اینهمه جفنگ گفتی و گاف ( همون سوتی!) دادی، بازم از رو نمیری بچه پررو؟ بازم خوبه اینهمه آدم اشتباهاتت رو تذکر دادن. دیگران خوب میفهمن که علت جواب ندادن تو چیه! تو ممکنه با من بحث نکنی اما تا وقتی که به این کار ادامه بدی منم هر جا متلک یا نکته جالبی به ذهنم برسه میمالمش به هیکلت!! مجبوری لقمه گنده تر از دهنت برداری؟ راستی بالاخره نگفتی معنی «دبیر» چیه؟!!!
جمعه 8 آبان 1388

blueberry64 - ایران - تهران
آنتی اسلام - ایران - اهواز ** دوست گرامی سخن بجایی گفتید. ولی من نمیدونستم که خطاب قرار داده چون در کامنتهای قبلی هم گفته بودم تا زمانی که از کلمه ای برای رسوندن مفهوم استفاده شه ایرادی نداره اما خطاب قرار دادن نه اشتباهه. (مرسی از اوردن آیه ها) ببینید در مورد به روز کردن دین یه چیزی بگم. با اینکه شما درست میگید و باید به روز بشه و اینا نتونستن اینکارو بکنن، فکر میکنم اسلام یه سری احکام اولیه داره و یه سری ثانویه که این به روز کردن میتونسته به کمک اون ثانویه ها هم انجام شه ولی شاید این آخوندها و مراجع پیش خودشون صلاح دونستن که مردم را هرچه عقب مانده تر نگه دارن بهتره. من واقعا با خیلی چیزها مشکل دارم و اینم بگم من و شما هستیم که دست رو ایرادهاش میذاریم یا در موردش کنکاش میکنیم فکر میکنم این ارزشش خیلی بیشتر از کسانی هست که(تو این سایت هم زیاده و هم در اطرافمون) فقط چون دین پدر و اجدادشون بوده به اسلام رو آوردن و خدارو قبول دارن و غیره که این توی دین هم رد شده که بدون تحقیق نباید ادعای پیرو دینی را داشت.
جمعه 8 آبان 1388

آنتی اسلام - ایران - کیش
. blueberry64 - ایران - تهران {{ فقط چون دین پدر و اجدادشون بوده به اسلام رو آوردن و خدارو قبول دارن}} درود بر تو . من هم همیشه همین رو میگم. اسلام ایرانی؛ اسلام ارثی است ( به ارث رسیده!) ایرانی هیچ وقت مسلمان نشد. موفق و پیروز باشید
جمعه 8 آبان 1388

bluestar - ایران - تهران
آنتی اسلام - تو تاپیک توقیف قایق ایرانی طوری لینک دادی و گفتی بیا توبحث شرکت کن که فکر کردم این دفعه مطالعه کردی. ولی باز هم که جملات قصار گفتی. مثل تاپیک قبلی ((اتفاقاً لائیک ترین دین توی دنیا کشور ایران است)). عزیز من! تو به جای نام شهر اسم اهواز را مینویسی که هم فارس داره و هم عرب. این که از فارسی حرف زدنت که هنوز نمیدونی لاییک به معنای جداسازی دین از نهادهای حکومته و عبارت ((لائیک ترین دین)) یک فاجعه برای گوینده است. تو که فارسی بلد نیستی مجبوری ایراد عربی از قرآن بگیری؟ کی بهت گفته واژه ها فقط یک معنا دارند؟ چرا جواب gogoli رو نمیدی؟ میخوای من به جای تو جواب بدم؟
شنبه 9 آبان 1388

bluestar - ایران - تهران
gogoli - من به جای آنتی اسلام جواب میدم. شاید به اشتباه خودش اعتراف کنه. با فرض اینکه ((دبر)) فقط به معنای واژه ((مقعد)) است:. 1 دبیر : بر وزن فعیل و صفت تفضیلی است. مثل سعید(خیلی خوشبخت) پس دبیر یعنی کسی که خیلی مقعد است. 2 تدبیر: از باب تفعیل که ریشه متعدی میسازد. فکر میکنم معنای آن یه چیزی تو مایه های (.. کردن) است. 3 مدبر : اسم فاعل ((تدبیر )) است. 4 تدبر : مصدر ((تفعل)) بر عکس تفعیل فعل لازم میسازد. پس معنای آن میشود: ((.. بودن)). **** امیدوارم آنتی اسلام یاد بگیرد که دیگر بدون آگاهی کامنت نگذارد. و مایه زحمت ما و آبروریزی خود نشود.
شنبه 9 آبان 1388

gogoli - ایران - تهران
bluestar - ایران - تهران ..... آقا! آنتی جان رو فعلا ولش! شما اهل گیمی؟ «پی سی باز»ی یا «کنسول باز»؟ «جی تی ای 4» و «کرایسیس» رو بازی کردی؟
شنبه 9 آبان 1388

آنتی اسلام - ایران - کیش
. bluestar - ایران - تهران کافیه که توی سایت گوگل سرچ کنی "آنتی اسلام حکومت سکولار" تا ببینی از زمانی که نطفهء شما بسته نشده بود؛ حکومت را با سکولار میگفتم. اما اون سوتی شما که عکسهای یک "مانور" رو میبنید و به ملت فحش میدهید که چرا فقط نگاه میکنند؛ خیلی بامزه بود :-)))))))) . خوبه که بالای عکس نوشته: "لباس شخصی های چوب به دست و جوان سبز پوش در مانور امروز ناجا!". https://www.iranianuk.com/article.php?id=43083. کامنت دوم رو بخون!! شاهکار خودته استاد "آستر آبی" تو هوشت خیلی زیاده اما فهمت کمه!
شنبه 9 آبان 1388

آنتی اسلام - ایران - کیش
. bluestar - ایران - تهران از کسی که یک مرد شهوتران را پیامبر خود معرفی میکند انتظار بیشتری هم نباید داشت! در بارهء اون به قول شما سوتی؛اون سوتی نبود و اشتباه تایپی بود. درضمن من اگر بخوام سوتی های تورو بگیرم تمام سایت پر از چرت و پرتهای شما میشه. سوتی به این میگن که مثلاً آدم مشکل فهم داشته و زودی بپره وسط و حرف مفت بزنه ( ..باشه) مثلاً توی یک صفحه توضیح داده باشند که دوستان عزیز؛ این "مانور است" و واقعی نیست!! بعداً یه بابایی بیاد و طبق معمول از روی بخار معده حرف بزنه و بگه : {{{. bluestar - ایران - تهران. خاک بر سرتان که ایستادید و تماشا میکنید}}}} حالا راه برو تا هضم بشه !!!! پسر خوب؛ میبینی من چیزی بهت نمیگم؛ چون در حد و اندازه های همون گوگلی هستی و "حیف وقت" هستین برو بچسب به همون بسیج مسجد محلتون که بلکه دیپلمت رو توی 10 مرحله بگیری.
شنبه 9 آبان 1388

gogoli - ایران - تهران
آنتی جان - ایران - «کیش»!! ..... شما چطوری ظرف ایکی ثانیه از استانبول .. ببخشید!! .. از «اهواز» رفتی «کیش»؟!! مثل اولیا الله «طی الارض» میکنی؟! حالا که «کیش» هستی، بپا یه وقت «مات» نشی!!!
شنبه 9 آبان 1388

آنتی اسلام - ایران - کیش
. gogoli - ایران - تهران. .... شما چطوری ظرف ایکی ثانیه از استانبول . ببخشید!! . از «اهواز» رفتی «کیش»؟!)) 1000 دفعه بهت گفتم؛ سنگین باش و سبکسری در نیار چون آبروت میره. مثل دوستت بلوآستر ( آستر آبی) .همونجوری که شما از روسیه شوروی در عرض یک ثانیه میری تهران جاسوس این هم لینک مشخصاتت :-)). https://img124.imageshack.us/img124/6323/53012970.jpg.
شنبه 9 آبان 1388

آنتی اسلام - ایران - کیش
. gogoli - ایران - تهران. نگفتی چطور مثل اولیا الله «طی الارض» میکنی و از روسیه میای تهران؟ راستی توی روسیه بپا گرفتار مافیا نشی چون شنیدیم میبرن و از ملت سوء استفادهء جنسی میکنند. خیلی حواست جمع باشه نگرانتم. :-)). https://img124.imageshack.us/img124/6323/53012970.jpg. چطور بود؟! حال کردی؟ نوش جوووووووووووونت. راه برو تا هضم شه
شنبه 9 آبان 1388

bluestar - ایران - تهران
آنتی اسلام - متاسفانه تو فقط فحش دادن بلدی. اگر فکر کردی اینطور میتونی من رو وادار کنی مثل خودت جواب بدم اشتباه کردی. به جای کامنت خواندن یه نگاهی به مطلب اصلی بنداز((ریشه‌های ناسزاگویی و مبارزه با آن)). شاید یه ذره ادب یاد بگیری. ((ای که پنجاه رفت و در خوابی - مگر این پنج روز دریابی))
شنبه 9 آبان 1388

bluestar - ایران - تهران
gogoli - من اهل بازیهای اکشن نیستم. بیشتر فیفا بازی میکنم
شنبه 9 آبان 1388

آنتی اسلام - ایران - اهواز
. bluestar - ایران - تهران این دین و مذهب فحش آلود شما است که پیامبرت 30 تا زن گرفت. به من چه؟ این دین و مذهب شما است که در کتاب آسمانی اش انواع و اقسام توهین ها وجود دارد؛ به من چه؟ اتفاقاً راجع به ریشه های ناسزاگویی و نسبتش با پیامبر شما بحث کردیم که ایشان از چه خانواده ای بلند شدند ( باباش رو می خواستند مثل بز برای بت سر ببرند!)
شنبه 9 آبان 1388

bluestar - ایران - تهران
آنتی اسلام - ایران - اهواز - فعلا همه میبینند من با منطق و ادب کامنت میگذارم و تو با بی تربیتی و فحش و تهمت جواب میدی. پس معلوم میشه که اعتقادات چه کسی ریشه در فحش و توهین داره. در مورد خانواده پیامبر لطفا صحبت نکن که از کامنتهات معلومه که هیچ آشنایی با خانواده و مفهوم آن و تربیت مخصوص آن نداری. وقتی عربی نمیدونی و واژه ((دابر)) رو اشتباه ترجمه میکنی باید هم فکر کنی در دین من ناسزا وجود داره. البته فقط باعث استهزا خودت و خنده دیگران میشی. چرا فکر میکنی همه مثل خودت نادان هستند؟
یکشنبه 10 آبان 1388

gogoli - ایران - تهران
bluestar - ایران - تهران ... «سن که رسید به پنجاه .......» !!!! .. راستی اگه سیستم قدرتمندی داری «جی تی ای 4» رو از دست نده.
یکشنبه 10 آبان 1388

gogoli - ایران - تهران
آنتی جان - ایران - «دوباره اهواز»!! .... (ترسم نرسی به «لندن» ای اهوازی ...این ره که تو میروی به «ترکستان» است) !!!! .. باز که جوش آوردی! زدم وسط خال، نه؟! تاچند وقت دیگه محلتونم پیدا میکنم! دیدی گفتم شما «طی الارض» میکنی؟!!! باز سه سوته از کیش برگشتی اهواز؟! این چه سفری بود که به این زودی تموم شد؟ ناقلا نکنه از فرشتگاه مقرب هستی و با این کارهات داری ایمان مارو محک میزنی؟!! در مورد اون قضیه روسیه و سوء استفاده جنسی، اتفاقا من خودم جزو مافیا هستم!! فکر کردی واسه چی بهت گیر دادم، فمینیست عزیز؟!!
یکشنبه 10 آبان 1388

آنتی اسلام - ایران - کیش
. bluestar - ایران - تهران جوابت رو مفصلاً دادم دوست عزیز اون هم با منطق و لحن خود شما؛ نازنین. من جایی به شما بی احترامی نکردم. البته یادت باشد بفرما بشین و بشین سرجات و بتمرگ رو برای 3 آدم مختلف بکار میبرند که شما و دوست و همفکرتون گوگولی تا فعلاً در مجموعهء سومی قرار می گیر دیدی که جز تو و اون گوگولی مگولی؛ کس دیگری دلقک بازی و سبکسری در نیاورد و همیشه همینجوره. شما ملیجکهای اسلامی هستید و کار شما همین دلقک بازی ها است. راحت باشید
یکشنبه 10 آبان 1388

gogoli - ایران - تهران
آنتی جان - ایران - «دوباره کیش»!! .. بچه جان! یه جا آروم بگیر بعد حرف بزن! عینهو «وروره جادو» هی میری اینور اونور، آخرش «...گیجه» میگیری ها!! از ما گفتن بود! بازم گوش نکن! ضمنا لطفا «مدبرانه» حرف بزن!!!
یکشنبه 10 آبان 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟