مرفاوی: مشکل اکبرپور با ناراحتی و اعتراض حل نمی‌شود

مرفاوی: مشکل اکبرپور با ناراحتی و اعتراض حل نمی‌شود

سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران گفت: مشکل سیاوش اکبرپور با اعتراض کردن و ناراحتی حل نخواهد شد.

صمد مرفاوی در آستانه دیدار مقابل ذوب‌آهن با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، گفت‌وگویی تفصیلی انجام داد و درباره مسائل مختلف صحبت کرد.
گفت‌وگوی فارس با سرمربی استقلال را در زیر می‌خوانید:

* از آخرین وضعیت استقلال قبل از بازی با ذوب‌آهن بگویید.
همانطور که طبق برنامه‌ریزی مشخص است، فرصت چندانی نداشته‌ایم و مشغول ریکاوری هستیم. در دو روز گذشته تنها یک جلسه تمرین سنگین انجام داده‌ایم و باید تیم را برای دیدار فردا آماده کنیم.

* استقلال در سه بازی گذشته نتایج قابل قبولی نگرفته؛ نظر شما در این خصوص چیست؟
این موضوع ممکن است برای هر تیمی پیش بیاید. فشردگی بازی‌ها، مصدومیت و محرومیت‌ها همگی در نتایج این چند هفته اخیر تیم‌ها به خصوص استقلال تاثیرگذار بوده است. اگر می‌خواستم نتایج استقلال را توجیه کنم پیش از اینها حرف می‌زدم اما چون حالا شما این سئوال را پرسیدید جواب می‌دهم. ما تیم صدرنشین لیگ برتر هستیم و ممکن است در یک مدت زمان خاص دچار افت شویم اما من می‌بینیم بازیکنانم با تمام وجود تلاش می‌کنند.
پس از بازی با پرسپولیس بازی‌های بسیار سنگینی را پشت سر گذاشتیم و فاصله زمانی بین این بازی‌ها بسیار اندک بود. شما ببینید بعد از بازی سنگین با پاس همدان که آن تیم با شوک مدیریتی و مربیگری متحول شده بود به فاصله چند روز به مصاف صبا رفتیم و حالا نیز باید به فاصله سه روز مقابل ذوب‌‌آهن در اصفهان بازی کنیم. البته این مسائل برای سایر تیم‌ها است ولی بازی‌های ما بسیار سنگین بوده و عوامل مصدومیت و محرومیت نیز در روند نتیجه‌گیری تیم ما تاثیرگذار بود. با این وجود تمام سعی وتلاش خود را خواهیم کرد که بتوانیم این مقطع سخت را پشت سر گذاشته و به مراحل آسان‌تر برسیم.

* روز شنبه در کمیته انضباطی حاضر شدید. آیا کمیته انضباطی شما را احضار کرده بود؟
نه چنین چیزی نیست. خودم به کمیته انضباطی رفتم و یک نشست دوستانه با آقای شریفی در خصوص اتفاقات گذشته برگزار کردم.

* این روزها اعتراضات سیاوش اکبرپور به کادر فنی و دریافت رضایتنامه او از باشگاه استقلال به یکی از سوژه‌های فوتبال ما تبدیل شده است.
من با کسی خصومت شخصی ندارم. سیاوش از جمله بازیکنانی است که دوستش دارم اما آن چیزی که مهم است اینکه تنها 11 بازیکن می‌توانند در ترکیب اصلی قرار بگیرند. اکبرپور بازیکن قابلی است و من در خصوص مسائل فنی با او صحبت کرده بودم اما اینکه بخواهد با ناراحتی مشکلش را حل کند اصلا درست نیست. به همین دلیل این بازیکن فعلا در اختیار باشگاه قرار گرفته و باید مشکلش را ابتدا با باشگاه حل کند.

* راضی به جدایی این بازیکن در نیم فصل از استقلال هستید؟
اصلا دوست ندارم کسی از تیم ما جدا شود مگر اینکه شرایط خاصی داشته باشد و برای ماندن او در تیم راه حلی وجود نداشته باشد.

* بسیاری از بازیکنان ناراضی و نیمکت‌نشین استقلال معتقدند حتی حضور استقلال در سه جام هم باعث نمی‌شود آنها در ترکیب قرار گیرند؛ زیرا وقتی مربی ترکیب اصلی تیمش را بشناسد هرگز ریسک نمی‌کند و بازیکنی را که مدت‌ها روی نیمکت نشسته به زمین نمی‌فرستد.
ممکن است بازیکنان این طور فکر کنند اما من به این شکل فکر نمی‌کنم. بازیکنی که در لیگ برتر بازی می‌کند و بازیکنی که در تیم ما ذخیره است همگی شانس بازی دارند. ما با تفکر آنها را به خدمت گرفته‌ایم و روی بازیکنان ذخیره نیز حساب باز کرده‌ایم و می‌توانیم در آسیا از این بازیکنان استفاده کنیم. با توجه به شرایط هر بازی از بازیکنانمان وظایف می‌خواهیم. کسی فکر می‌کرد من از رینالدو در بازی با صبای قم به عنوان یار اصلی استفاده کنم؟ همه دیدند رینالدو چقدر خوب بازی کرد و تنها دلیل تعویضش، تغییر تاکتیکی بود که ما دادیم وگرنه او یکی از بازیکنان خوب استقلال بود.

* قبول دارید فاصله امتیاز استقلال با دیگر تیم‌های بالانشین خیلی کم شده؟
ما قصد داریم به صدرنشینی‌مان ادامه دهیم. هنوز لیگ به پایان نرسیده است. وقتی چند بازی امتیاز از دست می‌دهیم جای جبران است و نباید اینگونه برداشت کرد که کار تمام شده است.

* باشگاه استقلال از فغانی شکایت کرده و این شایعه به وجود آمده که کادر فنی استقلال از مسئولان تیم خواسته که در نامه‌ای به فدراسیون درخواست کنند این داور در دیدارهای استقلال را قضاوت نکند. آیا چنین مسئله‌ای صحت دارد؟
در جریان شکایت باشگاه از فغانی هستم ولی تا به امروز من هیچ صحبتی با مسئولان تیم مبنی بر اینکه درخواست کنم آقای فغانی قضاوت بازی‌های ما را بر عهده نگیرد، انجام نداده‌ام. همین یک جمله را در خصوص بازی با صبا می‌گویم و دیگر هیچ صحبتی راجع به آن بازی نمی‌کنم؛ همه دیدند در دیداری که صبای قم باید 10 نفره می‌شد، داور مسابقه تیم ما را 10 نفره کرد که این سئوال هنوز در ذهن من باقی است که چرا این اتفاق افتاد و پاسخ آن را هم نگرفتم.

* این روزها هواداران تیم استقلال کمتر به تمرینات این تیم می‌آیند. به عنوان سرمربی تیم برای حضور آنها در محل تمرینات مشکلی دارید؟
نه اصلا این طور نیست. شاید آنها فکر می‌کنند که ما همه روزه تمرینات‌مان را بدون حضور تماشاگران برگزار می‌کنیم و شاید دلیل حضور کمرنگ آنها همین مسئله باشد. همین جا اعلام می‌کنم حضور هواداران در محل تمرینات ما را اذیت نمی‌کند ولی از دو روز قبل از انجام بازی‌هایمان تمرینات را بدون حضور آنها برگزار می‌کنیم تا بازیکنان آرامش بیشتری داشته باشند.

* در بازی با ذوب‌آهن چه نفراتی را در اختیار ندارید؟
فرهاد مجیدی به دلیل محرومیت و مهدی امیرآبادی به دلیل مصدومیت غایبان ما در اصفهان هستند. وحید طالب لو دچار سرماخوردگی شدید شده ضمن اینکه هاشم بیک‌زاده احتمال حضورش 50 ؛ 50 است. امیدواریم طالب‌لو و بیک‌زاده را به بازی فردا برسند. ضمن اینکه محسن یوسفی کارت بازی‌اش صادر شده و برای استفاده از او مشکلی نداریم.

* وضعیت حنیف عمران زاده چگونه است؟
مسئولان باشگاه هر روز پیگیر محرومیت این بازیکن هستند و تا آنجا که من اطلاع دارم کار این بازیکن تمام شده و حکم تبرئه او گرفته شده است. تنها فدراسیون فوتبال باید نامه‌ای بزند تا کارت بازی این بازیکن توسط سازمان لیگ صادر شود.

* به عنوان سئوال آخر بازی با ذوب‌آهن را چگونه می‌بینید؟
ذوب ‌آهن یکی از تیم‌های خوب لیگ است و کارنامه مناسبی در چند سال اخیر داشت. آنها از شرایط میزبانی سود می‌برند و کادر فنی و بازیکنان خوب را در اختیار دارند. مطمئنا در اصفهان بازی سختی را پیش رو داریم اما هدف ما حفظ صدرنشینی است و برای موفقیت به اصفهان سفر می‌کنیم.

katrina - اسکاتلند - گلاسکو
چه روزی بشه فردا چقدربخندیم واییییییی وقتی اس اس سوراخ سوراخ میشود پیش پیش به هوداران قرمز شادباش میگم ههههههههههههه
دوشنبه 4 آبان 1388

victorsiamak - بلژیک - بروکسل
katrina - اسکاتلند - گلاسکو . . عزیزم خواب دیدی خیر باشه
سه‌شنبه 5 آبان 1388

amishka - اذربایجان - باکو
katrina - اسکاتلند - گلاسکو ..اخ که حرف دلم رو زدی.اخه مرغابی رو چه به مربیگری
سه‌شنبه 5 آبان 1388

katrina - اسکاتلند - گلاسکو
amishka-اذربایجان-باکو-تبریک٬کیسه سوراخ شد ترکیدم ازخنده هههههههههههههه
سه‌شنبه 5 آبان 1388

alireza-perspolisi - ایران - بندرعباس
victorsiamak - بلژیک - بروکسل هاهاهاهاها چند تا خوردید حالا سوراخه لگن از اساس . .
سه‌شنبه 5 آبان 1388

katrina - اسکاتلند - گلاسکو
victorsiamak -بلژیک-بروکسل-حالا چی میگی ?بهت تسلیت میگم تاباشه ازاین سوراخ سوراخ شدن ها شما اس اسی هاقبلا6بارسوراخ شدید این باختها عادی هست واسه شماهههههههههههههههههه
سه‌شنبه 5 آبان 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.