عوامل کاهش دهنده نیروی جنسی

عوامل کاهش دهنده نیروی جنسی

در مطلب قبلی درباره ی عوامل موثر بر توان جنسی و عوامل افزایش دهنده ی آن برای شما صحبت شد. حال عواملی را که باعث کاهش قدرت جنسی می شوند برایتان بیان می کنیم.

کافئین

مصرف بیش از حد نوشیدنی های کافئین دار از طریق فرسودگی غدد فوق کلیوی باعث کاهش میل جنسی می گردد.

مقادیر زیاد کافئین باعث ایجاد استرس در بدن شده که خود باعث کاهش سطح کورتیزول می شود. کورتیزول هورمونی است که بدن را در برابر استرس محافظت می کند.

مصرف زیاد کافئین باعث خستگی مفرط می گردد و نهایتا موجب مصرف شدن تمام هورمون کورتیزول بدن می شود.

این خود منتج به فرسودگی غدد فوق کلیوی می شود و کاهش توانایی جنسی را به دنبال دارد.

چربی های اشباع

مصرف بیش از حد چربی های اشباع، نه تنها باعث افزایش کلسترول و رسوب آن در دیواره عروق قلبی می شود، بلکه باعث رسوب کلسترول در مویرگ های متعدد آلت تناسلی مردان می شود و جریان خون در آلت را با مشکل روبرو می کند، در نتیجه فرد نمی تواند به محرک های جنسی صادره از مغز به درستی پاسخ دهد.

غذاهای بسته بندی شده، فست فودها و غذاهای آماده دارای مقدار زیادی چربی های اشباع هستند.

الکل

الکل همانند هورمون استروژن در زنان عمل می کند و اثر مخربی بر قدرت مردانگی دارد و منجر به ناتوانی جنسی و کوچک شدن بیضه ها در مردان می شود.

همچنین مصرف بیش از حد الکل، علائم افسردگی را به همراه دارد.

نیکوتین

نیکوتین باعث آترواسکلروز (سخت شدن رگ ها) عروق آلت تناسلی مردان (پنیس) می شود که این خود موجب ایجاد پلاک در مویرگ های پنیس و تنگ شدن آن می شود. در نتیجه گردش جریان خون در آلت دچار مشکل شده و منجر به ناتوانی جنسی می شود.

تحقیقات نشان داده است که 30 درصد زنان میانسال فاقد میل جنسی هستند و رژیم غذایی مناسب در آنان آمادگی جنسی و میل جنسی را افزایش می دهد.

خستگی، استرس، بیماری، عدم تعادل هورمونی، مصرف بیش از حد غذا و الکل، فشار کاری، بالا رفتن سن و در نتیجه کاهش انرژی، از عوامل کاهش دهنده میل جنسی در زنان هستند.

دکتر پریسا میر شجاعی - پزشک تغذیه
punisher - ایران - شیراز
مورد پنجم رو ننوشتید : حکومت اسلامی.....!!!! مگه دیگه میشه کاری هم کرد... چندین سال پیش سازمان یونیسف به دیگر کشورها اعلام کرد که ایران در مدت کوتاهی توانسته جمعیت اش رو کنترل کنه / پس بهتره که از راه کارهای ایران استفاده کنند....!!!!! دیگه خبر نداشتند که تورم و استرسی رو که این حکومت اسهالی به مردم تحمیل کرده / زن و شوهر / همچون خواهر و برادر در کنار یکدیگر میخوابند و کاری هم بهم ندارند.... هر دو اونقدر در پی تهیه ی مایحتاج زندگی هستند که شب / از فرط خستگی نای کاری رو هم ندارند......
یکشنبه 3 آبان 1388

farid ario - ایران - تهران
چقدر هم ما ایرانیها اهمیت میدیم.
یکشنبه 3 آبان 1388

asal.bano - انگلستان - نیوکسل
زنان از زور گرسنگی قدرت باروری را از دست میدهند و مردان زیر بار مشکلات معاشتی حالی برایشان باقی نمانده. از این حقیقت هم نگزریم که با دیدن فاتی کماندو و ریش و پشم اشتهای همه کور میشه. ایران نمایندگی انا ساممر کم داره!
دوشنبه 4 آبان 1388

bluestar - ایران - تهران
اگر میخواهید از لحاظ جسمی سالم بمونید باید در غذا خوردن دقت کنید و جلوی شکم چرانی را بگیرید. حالا چه چربی باشه. چه الکل. چه قهوه و.. بیخود نیست قرآن سفارش کرده : ((فَلْینْظُرِ الْإِنْسَانُ إِلَى طَعَامِهِ انسان باید به غذای خویش بنگرد!)). عبس/24
دوشنبه 4 آبان 1388

massoudoslo - نروژ - اسلو
بلو استار - تهران - ایران. هموطن عزیز، ننه مادر بزرگ من هم میگن گفته بود که وقتی‌ که غذا میخورید به اون دقت کنید که چی‌ میخورید!!! تازه به تمام اهل بیت خودش هم اون زمان تاکید کرده بود که هوای بلندی مٔو‌ها ی انجاتون هم باشید!! خوب به استدلال شما ننه مادر بزرگ من یا پیغمبر بوده و یا پروفسور !!؟ دوست عزیز، شما اگه واقعا به قرآن ارادت دارید و به اون معتقد هستید، چرا قرآن رو وارد این جور موضوع‌ها و سایت‌ها میکنی‌ که خودت هم خوب میدونی‌ خیلی‌ ‌ها هیچ هویج و پشمی هم براش قائل نیستند!!!؟؟ شما هم دارید مقدسات مردم رو مصرف بیهودگی می‌کنید که مثلا چی‌ میخواید ما بدونیم؟ بلو استار عزیز، بیشتر همین هموطن‌ها ی ما که به گمان شما احتیاج به ارشاد دارند کلی‌ فهمیده و شریف هستند!! حتا شریفتر و پاکتر از اون کسی‌ که خوردن سیب ترش و رد شدن از میان ۲ زن و ... را علت فراموشی می‌دانست! ( در اخر من کامنت‌ها ی شما رو همیشه می‌خونم، دست کم همیشه ۱ جور هستید در نوشته‌ها تون : ) سلامت و شاد باشید.
دوشنبه 4 آبان 1388

Napoleon - ایران - تهران
شاعر میگه، از مکافاته عمل غافل مشو ... هر که را دیدی بکن معطل مشو !!!!!
دوشنبه 4 آبان 1388

masoodmhd - ایران - تهران
مصرف بسیاری از داروها(ضدفشارخون-آرامبخشها_خواب آورهاو....)وبیماری دیابت از علل مهم کاهش میل جنسی است.
دوشنبه 4 آبان 1388

man45 - هلند - هلند
بلواستار ایران تهران----- پس چطوری اون عمامه بسراتون جربی وتریاک وکثافت کاری ها ی دیگه ولی تو شهوت رانی وتجاوز هیچ ایه ای برایشان نیست در ضمن تو چه کاری که اینقدر از ایه سفارش میاری بد نیست کمی هم از مغزت استفاده کنی .ممررگگگگگ ببررر ج م ه اسسللامممی
دوشنبه 4 آبان 1388

shayan2uk - انگلیس - هال
bluestar - ایران - تهران. عجب ٫ دکترای قرآنی هم که داری!!؟؟؟ بابا تو دیگه کی هستی ٫ اسپند یادت نره.
دوشنبه 4 آبان 1388

danube abi - اتریش - وین
bluestar عزیز.ممنون از جمله زیبا و پرمحتوایی که نوشتید.باید خیلی رو این جمله فکر شده باشه.خیلی ذهن ادمو مشغول میکنه تا عمق مساله فهمیده بشه. "انسان باید به غذای خویش بنگرد!" اگه اینو تو قران نمی نوشتن نمیدونم بشر به چه راههایئ کشیده میشد!!
دوشنبه 4 آبان 1388

ادیب - ایران - تهران
مرد ایرانی تا دم مرگ می تونه حتی خر نر رو آبستن کنه و به این شرو و ورها هم هیچ ربطی نداره
دوشنبه 4 آبان 1388

zayanderood - نروژ - برگن
dannni - سوئد - استکهلم . این مطلب را مخصوص تو گذاشتن بخون که دیگه انقدر نق نزنی‌ !
دوشنبه 4 آبان 1388

freydun - ایران - شیراز
ادیب - ایران - تهران . خدا حفظ کند ترا
سه‌شنبه 5 آبان 1388

bluestar - ایران - تهران
massoudoslo - من فقط یک آیه رو نوشتم که بی ربط به موضوع نبود. اگر همه آیات و تفسیر اونها رو (اینجا مجالش نیست) می نوشتم می دیدید که قرآن رژیم غذایی سالم رو در آیات معرفی کرده. یک ایرانی به اسم ((مهندس احمد خدادادی)) از روی همین آیات روش درمان خوراکی بعضی از بیماریهای لاعلاج مثل MS رو کشف کرده. اگر در اینترنت جستجو کنید میبینید. در جواب این سوال ((چرا قرآن رو وارد این جور موضوع‌ها و سایت‌ها میکنی‌ که خودت هم خوب میدونی‌ خیلی‌ ‌ها هیچ هویج و پشمی هم براش قائل نیستند!!!؟؟)) باید عرض کنم که قرآن در زمان و مکانی نازل شد که نه تنها آن را به هیچ حساب کردند بلکه به شدت و خشونت تمام با آن جنگیدند. 1 - اول مسخره میکنند. 2 بعد مبارزه میکنند. 3 بعد به عنوان یک اصل بدیهی میپذیرند.
سه‌شنبه 5 آبان 1388

+0
رأی دهید
-1

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.