گزارش بی بی سی از وضعیت پناهندگان ایرانی در بریتانیا - ویدیو

گزارش بی بی سی از وضعیت پناهندگان ایرانی در بریتانیا

بر اساس آمار وزارت کشوربریتانیا، از سال ۲۰۰۶ به بعد مهاجران غیرقانونی ایرانی جزو چهار کشور اولی بودند که از این کشور تقاضای پناهندگی کردند، ایران به همراه افغانستان، عراق و زیمباوه بیشترین تقاضای پناهندگی را از بریتانیا داشته اند. این پناهجویان با مشکلات قانونی و معیشتی متفاوتی در این کشور مواجه هستند. از مهمترین مشکلات پناهجویان مشخص نبودن وضعیت آنها پس از سال های متمادی سکونت در بریتانیا و همچنین کار غیرقانونی با درآمد بسیار پایین است.

برای تماشای "گزارش بی بی سی از وضعیت پناهندگان ایرانی در بریتانیا "

اینجا را کلیک کنید

manhatan - فرانسه - پاریس
کسانی‌ که زیر ساله ۲۰۰۲ وارد انگلستان شدند برن حالشو ببرن جوابتون + در راه است.
پنج‌شنبه 23 مهر 1388

wildpiony - هند - بمبیی
با اینکه از شرایط فعلی ایران متنفرم اما هیچ وقت حاضر نیستم پناهنده بشم
پنج‌شنبه 23 مهر 1388

f007 - ایران - تهران
سلام به همه ی دوستان. من عضو جدید سایت هستم.
پنج‌شنبه 23 مهر 1388

asir@.P - فرانسه - پاریس
عکس العمل های عجیبی درباره کلمه پناهندگی می بینم.پناه بردن به سرزمینی که لا اقل میگذارن زنده بمونی چه ایرادی داره ؟من اگه کسائی که دوستشون دارم ایران زندگی نمی کردن ایران چه فرقی میتونست داشته باشه برام با اینجا ؟فکر کنم کلمه پناهنده هم مثل کلمه فمینیست چند وقت دیگه قاطیه لیست فحش های ایرانی بشه!!
پنج‌شنبه 23 مهر 1388

shanul - المان - هامبورگ
اداره ضدخراب‌کاری آلمان در شهر هامبورگ می‌گوید نیروهای امنیتی و پلیس مخفی جمهوری اسلامی ایرانیان مخالف حکومت ایران را که در آلمان در تبعید هستند زیر نظر دارند. خبرگزاری رسمی آلمان روز پنج‌شنبه به نقل از این اداره که مقر آن در شهر هامبورگ است گفت که پلیس‌های مخفی جمهوری اسلامی در خاک آلمان فعالیت دارند. به گفته این اداره ضدخراب‌کاری، پلیس‌های مخفی ایران شهروندان ایرانی مخالف جمهوری اسلامی و تبعیدی را که در آلمان زندگی می‌کنند زیر نظر دارند و حتی از آنها فیلم‌برداری می‌کنند. خبرگزاری آلمان همچنین می‌گوید شبکه یک تلویزیون دولتی آلمان، «ا. ر. د.»، قرار است پنج‌شنبه‌شب یک فیلم مستند را در برنامه «پانوراما» درباره همین موضوع به روی آنتن بفرستد..بقیه در کامنت بعدی...
پنج‌شنبه 23 مهر 1388

shanul - المان - هامبورگ
ادامه کامنت...: مانفرد مورک، معاون اداره دولتی حفاظت از قانون اساسی، در گفت‌وگویی در این فیلم مستند می‌گوید: «ما اطلاع داریم که اطلاعات ایران هر جا که تظاهراتی علیه دولت ایران برگزار شود آدم‌های خود را می‌فرستد تا خود را میان مردم جا بزنند.» به گفته آقای مورک، شواهد و مدارکی در دست است که «نیروهای ایران از این تظاهرات فیلم می‌گیرند تا بعدا بتوانند افراد را شناسایی کنند». به گفته خبرگزاری آلمان، جزییات این مصاحبه را شبکه یک تلویزیون آلمان منتشر کرده است. در همین زمینه دویچه‌وله فارسی می‌گوید در فیلم مستند «پانوراما» اشاره می‌شود که معترضان به حکومت ایران و نتیجه انتخابات ریاست جمهوری «نامه‌های تهدیدآمیز دریافت کرده و بعضا خانواده‌های‌شان در ایران زیر فشار قرار گرفته‌اند.» دویچه‌وله فارسی همچنین می‌گوید وزارت خارجه آلمان در نامه‌ای به سازندگان برنامه پانوراما کتبا تایید کرده است که «دولت ایران مدام از آلمان خواهان اعمال محدودیت برای ایرانیان مقیم آلمان در بیان نظرات‌شان شده است! ادامه در کامنت بعدی...
پنج‌شنبه 23 مهر 1388

shanul - المان - هامبورگ
ادامه کامنت...:علیرضا شیخ عطار، سفیر ایران در آلمان، در واکنش به این خبر می‌گوید که «چنین اتهاماتی بی‌اساس است». در زمان اوج‌گیری اعتراضات به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در ایران و رسیدن دامنه آن به خارج از کشور خبرگزاری‌ها در خبری دیگر از حمله معترضان به سفارت ایران در استکهلم سوئد خبر دادند که دلیل آن «فیلم‌برداری کارمندان سفارت ایران از معترضان حاضر در تظاهرات» عنوان شد. گزارش‌های تاییدنشده حاکی از آن بود که در یکی از تجمع‌های اعتراضی ایرانیان مقیم سوئد در برابر سفارت ایران یکی از کارمندان سفارت شروع به فیلم‌برداری از حاضران در تجمع کرده که این امر خشم حاضران را به دنبال داشته و به حمله آنها به ساختمان سفارت انجامیده است. «اداره ضدخراب‌کاری آلمان» مسئولیت مقابله با تلاش برای براندازی و خراب‌کاری و جاسوسی خارجی‌ها در خاک آلمان را بر عهده دارد. !!!.
پنج‌شنبه 23 مهر 1388

hamidTANTAN - اتریش - وین
f007 - ایران - تهران به جمع ما خوش امدی.(موفق باشی)
پنج‌شنبه 23 مهر 1388

jack2244 - ایران - اصفهان
وقط جنگه خامنه ای مرده مردم ایران بزنید بیرون
پنج‌شنبه 23 مهر 1388

elora - نروژ - اسلو
به نظر من دو دید اشتباه به مسئله پناهندگی هست.یکی افراد کشور پناه دهنده که پناهنده رو موجودی مشکل افرین برای جامعه حساب میکنند و یکی افراد هموطن ادم که فکر میکنند یک پناهنده یک فرد بی ریشه وطن فروشه.در هر دو صورت به شخص پناهنده اسیب های روانیی زده میشه و هویت اونو دچار مشکل میکنه.اونقدر پناهندگان ایرانی با هم متفاوتند که مشکل میشه اونها رو به حق و یا ناحق حساب کرد.ولی به هر حال نسل اول مهاجر یک نسل سوخته است. زنده باد افرادی از این نسل که جنگیدند و خودشون رو به جاهای بلندی رسوندند.
پنج‌شنبه 23 مهر 1388

jack2244 - ایران - اصفهان
یا علی بریزید بیرون مردم میگن خامنه ای مرده دیگه الان یا هیچ وقط
پنج‌شنبه 23 مهر 1388

IRAN ZAMEN - نروژ - روگنان
shanul - المان - هامبورگ. عزیز در داخل ایران در حال شگست خوردن هستند.در زمان حال همان کار کارهای را که در دهه 80 انجام دادن می خواهند انجام دهند .ولی این دفعه مسجد جای........نیست.هیچ غلطی نمی توانند بکنند
پنج‌شنبه 23 مهر 1388

shanul - المان - هامبورگ
در برنامه‌ی "پانوراما" آمده است که رژیم ایران برای زیر نظر داشتن مخالفان خود جاسوس‌گیری می‌کند. در این برنامه یک مورد مستند شده است. یک ایرانی مقیم برلین به نام رحیم ترکاشوند شرح می‌دهد که پنج سال پیش در سفر به ایران دستگیر شده، یک هفته در زندان بوده و زیر فشار قرار گرفته که وقتی به آلمان برگشت برای رژیم خبرچینی کند. او می‌گوید که از ترس می‌پذیرد، اما پس از برگشت به آلمان به نزد پلیس می‌رود و ماجرا را شرح می‌دهد مورد ترکاشوند را دستگاه قضایی آلمان تأیید کرده است. دادستان به گزارشگران تلویزیون آلمان گفته که پس از آنکه یک خبرچین حکومت ایران اطلاعات خود را در اختیار پلیس آلمان گذاشت، در این کشور بررسی متمرکزی در مورد فعالیت‌های جاسوسی حکومت ایران علیه مخالفان این حکومت آغاز شد!.
پنج‌شنبه 23 مهر 1388

shanul - المان - هامبورگ
دستگاه امنیتی آلمان از برنامه جاسوسی نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی در المان اطلاع دارد و فعالیت‌ها را زیر نظر دارد. مانفرد موک، معاون سرپرست سازمان «حفاظت از قانون اساسی» ایالت هامبورگ، گزارش برنامه‌ی تلویزیونی "پانوراما" در مورد فعالیت‌های عوامل حکومت ایران علیه منتقدان خود را تأیید کرده و گفته است اطلاع دارند که بویژه در هامبورگ عوامل رژیم هم برای شناسایی مخالفان در تظاهرات شرکت می‌کنند. او گفته است «ما شواهدی در دست داریم که نشان می‌دهد عوامل رژیم از تظاهرات عکس‌برداری می‌کنند و هدفمندانه در صدد شناسایی مخالفان هستند.
پنج‌شنبه 23 مهر 1388

baham valjtanha - سوئد - گوتنبرگ
f007 - ایران - تهران خوش امدی عزیز.
پنج‌شنبه 23 مهر 1388

victorsiamak - بلژیک - بروکسل
wildpiony - هند - بمبیی . . گربه دستشبه گوشت نمیرسه میگه بو میده
پنج‌شنبه 23 مهر 1388

kamia1 - المان - کلن
007 -f ایران - تهران ! خوش اومدئ
پنج‌شنبه 23 مهر 1388

ehsan_2nd_time - یوکی - لندن
manhatan - فرانسه - پاریس . . فکر نکنم بعد از 8 سال دربدری دیگه حالی براشون مونده باشه که بخوان ببرن!
پنج‌شنبه 23 مهر 1388

cute_mind - امارات - دبی
f007 - ایران - تهران سلام خوش امدی. بچه ها اگه خامنه ای مرده چرا تلویزیون چیزی نمیگه تاکی میخوان نگهش دارن؟
پنج‌شنبه 23 مهر 1388

sami uk - انگلیس - ردینگ
wildpiony - هند - بمبیی. دوست عزیزم مگه پناهنده چش هست که این جور حرف میزانی‌ ما هم حتما مشکل واسه خودمون داشتیم که پناهنده شدیم.
پنج‌شنبه 23 مهر 1388

invincible - آمریکا - مینستا
سلام به هموطنان عزیزم:. دولت انگلستان تقریبا ۱۰ سال پیش می‌خواست اسم پناهندگان ایرانی‌ رو بده به ایران که با اعتراض اپپزیسین نتونست خوشبختانه اینکار رو بکنه،انگلستان بد از آمریکا دومین کشور هست که بعد از ساله ۵۷ منافع هنگفتی به جیب زده(مثلا در زمان جنگ ضد مردمی با عراق نفت رو بشکیی ۵ دلار از ایران میخرید) پناهندگان ایرانی‌ معمولا تحصیل کرده هستن ویا خیلی‌ تیز و عالی‌ که این هگشن هست که به هر کجا برن و هر کجا زندگی‌ کنن،عداز ضمن ب ب س بهش میگن آیت‌الله ب ب س چون از رژیم خیلی‌ حمایت میکرد،ایرانی‌ هر کجا که باشه سرفراز و با افتخار زندگی‌ می‌کنه انشالاه رژیم نبود می‌شه و همهٔ ما به وطن میریم.مرگ بر احمدی‌نژاد،و خامنه‌ای،درود بر مردم و اپوزیسیون ایران،پیروز باشید و خندان!!
پنج‌شنبه 23 مهر 1388

sepideh sepid - انگلستان - لندن
007-ایران-تهران- سلام خوش اومدی.
پنج‌شنبه 23 مهر 1388

بینوایان - ایران - تهران
shanul - المان - هامبورگ // پس ایران هم داره مثل اسرائیل میشه . البته یه فرقی هم در حال حاضر با هم دارند و اون اینه که اسرائیل مثل آب خوردن مخالفانش رو در سراسر جهان سر به نیست میکنه ولی ایران هنوز به اون مرحله نرسیده ! فکر کنم در اون مرحله اولین نفر میرن سروقت نوری زاده ! نظرت چیه ؟
پنج‌شنبه 23 مهر 1388

titan780 - کانادا - ادمونتون
خوش اومدی به جمع یاران
جمعه 24 مهر 1388

wildpiony - هند - بمبیی
sami uk - انگلیس - ردینگ ای وای من اصلا منظور بدی نداشتم...شرمنده ام اگه کامنتم یه جوری بود که به بعضی از دوستان برخورد..victorsiamak - بلژیک - بروکسل جواب شمارم اصلا نمیدم متاسفم که با شما همزبانم نه هموطن
جمعه 24 مهر 1388

oldboy - انگلیس - لندن
victorsiamak - بلژیک - بروکسل . آفرین.بهترین جواب ممکن رو دادی.
جمعه 24 مهر 1388

mashady - انگلیس - منچستر
کار غیر قانونی اینجا درامدش کم نیست دروغ میگن اتفاقا کارگر غیر قانونی تکس نمیده درامدش بیشتره
جمعه 24 مهر 1388

barbud_daneshmand - بلزیک - گنت
f007 - ایران - تهران . سلام به همه ی دوستان. من عضو جدید سایت هستم. دوست عزیز با درود و خوش امد به شما.
جمعه 24 مهر 1388

wildpiony - هند - بمبیی
oldboy - انگلیس - لندن عجب.. چه جالب.. متاسفم واست
جمعه 24 مهر 1388

IRAN ZAMEN - نروژ - روگنان
f007 - ایران - تهران. عزیز خوش امدی در این. اشفته بازار.ولی چرا دیر امدی
جمعه 24 مهر 1388

oldboy - انگلیس - لندن
wildpiony - هند - بمبیی . چیز جالب و عجیبی نمیبینم.برای خودت و طرز فکرت متاسف باش.
جمعه 24 مهر 1388

mr. fair - انگلستان - منچستر
بابا دروغ تو منچستر که اسایلم سیکرا از ماها که جواب داریم پولدار ترند
جمعه 24 مهر 1388

wildpiony - هند - بمبیی
oldboy - انگلیس - لندن فکر نمیکنم این روزا انگلیس و بلژیک رفتن نیاز به پناهنده شدن داشته باشه...فقط کافیه به موسسات اعزام دانشجو سری بزنید.. در ضمن مشکلاتی که دوست عزیز در بالا اشاره کردن تک تک مردم ایران باهاش دست به گریبانن...طرز فکر منم فکر نکنم شما بتونی تعیین کنی چه جوری باشه!!! شاد باشید
جمعه 24 مهر 1388

Upsy Daisy - انگلستان - لندن
جدا تاسف انگیزه. پناهنده اسم بدی نیست ولی متاسفانه اینجا افرادی از این گروه دیده میشن که اسم پناهنده های عزیز رو بد جلوه میدن. البته شاید بیشترین دلیلش برای همچین افرادی همان احساس حقارت بوجود امده باشه. به امید اینکه ایرانیان عزیز با افتخار به چنین کشورهایی وارد بشن.
شنبه 25 مهر 1388

oldboy - انگلیس - لندن
Upsy Daisy - انگلستان - لندن . تاسف انگیز اینه که سوزش هنوز ادامه داره.لوووول.
شنبه 25 مهر 1388

gol222 - سوپد - هلسینگبوری
مادر طول تاریخ هز چی کشیدیم ازپیرکفتار انگلیس بوده.من کاری بامردمشان ندارم.ولی ارزومیکنم روزی برسه که انگلیس ازروی نقشه دنیا مهو بشه .البته شنیدم درنتیجه بالا امدن سطح اب این اتفاق دراینده میوفتد.درود به همه جانباختگان راه ازادی.
شنبه 25 مهر 1388

jamsil - کره - سئول
f007 - ایران - تهران. خوش امدی عزیز دل .قدمت مبارک . .
یکشنبه 26 مهر 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.