احمدی نژاد: فکر نمی کنم آمریکا دنبال تحریم ایران باشد

احمدی نژاد: فکر نمی کنم آمریکا دنبال تحریم ایران باشد

احمدی نژاد در دیدار با هویدی بسته پشنهادی خود را شرح داد

محمود احمدی نژاد نسبت به تحریم ایران توسط آمریکا ابراز تردید کرده و بخشی از بسته پیشنهادی جمهوری اسلامی را شرح داده است.

به گزارش سایت ریاست جمهوری ایران، آقای احمدی نژاد در ملاقات با فهمی هویدی، روزنامه نگار و پژوهشگر مصری که به تهران سفر کرده، گفته است که تحریم اقتصادی به "نسل های گذشته تعلق دارد" و افزوده که "البته فکر نمی کنم دولت آمریکاامروز به دنبال تحریم کشور ما باشد."

آقای احمدی نژاد در توجیه این دیدگاه خود گفته است که در شرایطی که همه کشورها به دنبال تجارت آزاد هستند، صحبت از تحریم بی معناست.

وی در این دیدار بار دیگر اعلام داشته است که تحریم های مختلف علیه ایران تاثیری نداشته و گفته است که "دنیا بزرگ است و همه کشورها تحت حکومت برخی کشورهای زورگو قرار ندارند."

مقامات دولت ایران در گذشته همواره تحریم های اقتصادی علیه این کشور را بی تاثیر دانسته و گاه اینگونه محدودیت ها را انگیزه ای برای بهره برداری بهتر از امکانات داخلی و زمینه ساز پیشرفت فنی و اقتصادی دانسته اند.

اظهارات آقای احمدی نژاد در مورد نامحتمل بودن تحریم اقتصادی ایران از سوی آمریکا در حالی انتشار می یابد که تا کنون شورای امیت سازمان ملل متحد به دلیل سیاست هسته ای جمهوری اسلامی یک رشته محدودیت های تجاری و مالی را علیه این کشور تصویب کرده است.

هدف شورای امنیت وادار ساختن دولت ایران به کنار گذاشتن بخشی از فعالیت های هسته ای خود به خصوص در زمینه غنی سازی اورانیوم است که فرآورده آن، به گفته مخالفان این فعالیت ها، می تواند در تولید تسلیحات اتمی به کار رود.

ظاهرا بسته پیشنهادی جمهوری اسلامی در مذاکرات ژنو ارائه شده است

ایران تا کنون این قطعنامه ها را نپذیرفته و با تاکید بر ادامه برنامه های اتمی خود، غنی سازی اورانیوم را حق مسلم خود به عنوان یکی از امضا کنندگان پیمان منع جنگ گسترش افزارهای هسته ای دانسته در حالیکه شورای امنیت ادامه این برنامه ها را به روشن شدن ماهیت فعالیت های اتمی جمهوری اسلامی در گذشته و حال مشروط کرده است.

علاوه بر تحریم های شورای امنیت، ایالات متحده و شمار دیگری از کشورهای غربی تحریم های یک جانبه ای را علیه ایران به اجرا گذاشته اند و هشدار داده اند که در صورتیکه بحران هسته ای جمهوری اسلامی از راه مذاکره حل و فصل نشود، برای تشدید تحریم های بین المللی تلاش خواهند کرد.

ماه گذشته نمایندگان ایران و کشورهای عضو گروه 1+5، که هدایت اقدامات بین المللی در مورد برنامه های هسته ای ایران را برعهده گرفته، برای حل اختلافات خود در ژنو ملاقات و مذاکره کردند و انتظار می رود این مذاکرات ادامه داشته باشد.

بسته پیشنهادی؛ انتخابات

گروه 1+5 در سال 2006 مجموعه پیشنهادهایی حاوی کمک های فنی، تجاری و سیاسی را در برابر اقدام ایران در تعلیق غنی سازی اورانیوم و بخش های دیگری از فعالیت هسته ای خود به اطلاع دولت ایران رساند و ظاهرا همچنان در صدد قانع کردن جمهوری اسلامی به پذیرش این بسته پیشنهادی است و آن را مبنای مذاکرات دو طرف می داند.

دولت ایران هنوز به این بسته پیشنهادی رسما پاسخ نداده اما در مقابل، پیشنهادهایی را به عنوان مبنای مذاکره با گروه 1+5 مطرح کرده است که گفته می شود حاوی ابراز آمادگی دولت آقای احمدی نژاد برای ارائه راهبردهایی برای حل مشکلات عمده جهانی و مشارکت در مدیریت حل این مشکلات است.

آقای احمدی نژاد در گفتگو با فهمی هویدی گفت "سخن ما این است که همه کشورها باید در اداره جهان و رفع مشکلات مشارکت داشته باشند چرا که شرایط دنیا به جایی رسیده که رفع مشکلات نیازمند مشارکت همگانی است."

وی با ناکارآمد خواندن نظام های سیاسی موجود در جهان، بسته پیشنهادی خود را حاوی راه هایی برای تحقق این هدف توصیف کرد و گفت "ما معتقدیم نظام های دنیا قادر به مدیریت جهان نیستند و باید ساختار مجامع گوناگون از جمله شورای امنیت و سازمان ملل تغییر کند و جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد که در این زمینه مشارکت کامل کند."

محمود احمدی نژاد افزود "نکته دومی که در بسته پیشنهادی به آن اشاره شده این است که اگر نمی خواهند این ساختارها تغییر کنند، باید بپذیرند که ما نیز در شورای امنیت و دیگر مجامع بین المللی مشارکت داشته باشیم."

رئیس جمهوری ایران در این دیدار در پاسخ به سئوال آقای هویدی در مورد انتخابات مناقشه برانگیز دهمین دوره ریاست جمهوری گفت "انتخابات اخیر ضمن اینکه یک پیروزی بزرگی برای جمهوری اسلامی ایران بود، دارای آموزه های زیادی هم بود."

وی در توضیح این آموزه ها افزود "اول اینکه باید تلاش بیشتری انجام دهیم و بیش از گذشته، مکتبی و انقلابی باشیم و دوم اینکه باید بیش از پیش مراقب توطئه ها و فتنه های دشمنان باشیم."

نتیجه انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری چهار ماه پیش اعلام شد و تظاهرات و اعتراضات گسترده ای را علیه آنچه که تقلب در این انتخابات خوانده شده در پی آورد که به طور پراکنده همچنان ادامه داشته است اما مقامات دولتی، این اعتراضات را به توطئه دشمنان خارجی نسبت داده و چندین نفر، از جمله برخی فعالان سیاسی و مقامات سابق این کشور را به اتهام ارتباط با این تظاهرات بازداشت و محاکمه کرده اند.

به گزارش سایت ریاست جمهوری، آقای احمدی نژاد در دیدار با فهمی هویدی به روابط منطقه ای جمهوری اسلامی نیز پرداخت و گفت که ایران با کشورهای حاشیه خلیج فارس هم اختلافی ندارد و افزود "برخی اختلاف نظرها ناشی از دخالت بیگانگان" است.

در مورد روابط جمهوری اسلامی و مصر هم، وی گفت "ما علاقمند به توسعه روابط با همه کشورها از جمله مصر هستیم و معتقدیم اگر مصر در کنار ایران قرار گیرد، کمک بیشتری به حل مشکلات منطقه خواهد شد."

براساس این گزارش، آقای هویدی نقش کشورهای مسلمان غیر عرب، از جمله ایران و ترکیه را در زمینه بحران فلسطین مهم دانست و ابراز امیدواری کرد که کشورهای عرب نیز به اینگونه فعالیت ها بپیوندند.

IRAN ZAMEN - نروژ - روگنان
احمقی.بگم نه نه .اگر شدی خودت برو پشت دیوار
پنج‌شنبه 23 مهر 1388

mehr47 - ایران - تهران
مای بیبی مای بیبی دوست داریم....مای بیبی مای بیبی ما تو رو داریم..........ادادادابودادا....(ببخشید یه وقت فکر نکنید تبلیغ مای بیبی بود فقط به زبون بچه ها به دکطر گفتیم بفرمائید پوشک بچه میل بفرمائید)
پنج‌شنبه 23 مهر 1388

sadafi - المان - مونیخ
چی می گی الاغ تو اصلا بلدی فکر کنی؟ تو اصلا می دونی فکر کردن چیه و چه جوریه؟ تو اصلا مال این حرف ها نیستی اینقدر کثیف و چندش اوری که حیفم میاد حتی فحش هدرت کنم!
پنج‌شنبه 23 مهر 1388

haghighatgo - آلمان - برلین
در دوران تحصیلی ابتدائی من در دبستان یکی از محصلان که از گفتار و کردارش فوق العاده شبیه به انترنژاد بود و شاید هم مشاور انترنژاد باشد وجود داشت!. او خیلی کودن بود و قبول هم نداشت که کودن است و همیشه ته کلاس مینشست و یا در حال خوردن بود و یا در حال بو ول کردن-کتک ها وتنبی های معلمان هم درمانی نبود ومی گفت که معلمان بابت توانائی ذهنی او به او حسودی می کنند و نمره بد می دهند واین نمره های بد هم نشانه پیروزی برایش میباشد واو هم فکر نمی کرد که از تحصیل کردن تحریم شود و بلاخره هم از مدرسه اخراج شد. .
پنج‌شنبه 23 مهر 1388

hossein53n - المان - بن
جوک گفتی خوشگله
پنج‌شنبه 23 مهر 1388

ARTEMIS-SW - سوئد - مالمو
عنتری نژاد یا حمار اوغلی..تو یکی خفه.
پنج‌شنبه 23 مهر 1388

niyusha - امریکا - لس انجلس
برو فقط بمیر مردیکه پررو کثیف الدنگی نژاد
پنج‌شنبه 23 مهر 1388

jack2244 - ایران - اصفهان
این همه ادم داره میمیره بدبخت ایرانیان واقعا بدبخت ایرانیان واقعا بدبختیم از دوره خمینی تا حالا یک روز خوش ما ندیدیم فقط خون / شکنجه / تجاوز قتل/ فقر / انگار نفرین شدیم بدبختیم از دوره خمینی تا حالا یک روز خوش ما ندیدیم فقط خون / شکنجه / تجاوز قتل/ فقر / انگار نفرین شدیم مردم
پنج‌شنبه 23 مهر 1388

siya48 - آلمان - کلن
نه بابا به دل‌ نگیر.آمریکا بیکاره از این حرف‌ها زیاد میزنه.تا الان نتونسته "تحریم" کنه بعد از این هم نمیتونه
پنج‌شنبه 23 مهر 1388

khodemanitar - اسکاتلند - ابدین
مگر شما فکر هم می کردید که حالا نمی کنید؟
پنج‌شنبه 23 مهر 1388

sadafi - المان - مونیخ
اخه این اشغال خودشم میدونه که اشغاله اصلا از اینهمه توهین ککشم نمیگزه چون اصلا شعورشو نداره که درک کنه فکر میکنه این توهینا دلیل محبوب بودنشه دست چه ادمای زبون نفهمی افتادیم خدا
پنج‌شنبه 23 مهر 1388

mihmane salo mah - ایران - شیراز
یک روزنامه کویتی بنام الرویه در شماره امروز 15/10/2009نوشت. مبلغ 18.5میلیارد دولار که از ایران به لبنان میرفته . درترکیه توسط دولت این کشور مصادره شد. هدف از ارسال این پول توسط دولت ایران ساخت یک بانک بنمام بانک ایران-لبنان بوده است که قرار بوده توسط حزب الله اداره شود.
پنج‌شنبه 23 مهر 1388

i.am.the.world - لوگزامبورگ - اش
اصل مصیبت اینجاست که این جناب باور کرده که میتونه فکر بکنه! این جوجه اردک زشت؛ محصول جفتگیری بیسابقه عوام گرایی ملت و عنایت و بهره بری مقام عظما از این حماقت و بیخردی بود. هنوز هم در بند شعر و شعار اسیریم. شعار بخش جدایی ناپذیر زندگی ماست.! امروز سبز؛ فردا مشکی و پس فردا زرد قناری!! شاد باشید.
پنج‌شنبه 23 مهر 1388

teo-bagwel - ایران - تهران
میگن یکی مرد رفت اون دنیا دید یه سری ساعت روی دیوار هست که دارن کار میکنن بعضیهاشون تند بعضیاش هم یواش پرسید اینا چیه گفت درجه خالی بندی هر ادم تو زندگیشه . یارو یه ذره فکر کرد بعدش پرسید پس برا احمدی نژاد کو؟ بهش گفتن بچه های نگهبانی گرمشون بود ساعت محمود رو بردن جای پنکه ازش استفاده کنن!!
پنج‌شنبه 23 مهر 1388

DADA-S - هلند - آمستردام
ا ا ا ا مگه اینم بلده فکر کنه من فکر می‌کردم این فقط می‌تونه تخم کنه اونم با کپشن پاره ، این جو هم چه بی‌ موقع میگیره بعضی‌‌ها رو ها. اویی یارو تو مگه ابزار فکر کردن هم داری ؟
پنج‌شنبه 23 مهر 1388

katrina - اسکاتلند - گلاسکو
درج خبر مرگ خامنه ای دریک روزنامه روسی---- این روزنامه مدعی است که این خبر از جانب مخالفین جمهوری اسلامی به آنها گفته شده است.همچنین در خبر چنین آمده است : بنا بر اخبار رسیده علی خامنه ای رهبر ایران در تاریخ 12 اکتبر در ساعت 14:15 به وقت محلی بی هوش شده و او را بستری میکنند .پس از بستری شدن گزارشهای داده شده حکایت از به کما رفتن خامنه ای دارند.و در این مدت تنها به پسر ش اجازه ملاقات میدهند .تا اینکه او در تاریخ 14 اکتبر فوت کرد. گفتنی است که رهبر 70 ساله ایران در این اواخر از نظر جسمانی وضعییت نا مناسبی داشته است.
پنج‌شنبه 23 مهر 1388

jack2244 - ایران - اصفهان
بچه ها اینا پدر منو بدبخت کردن پدرم بیکاره مردم خواهش میکنم اینا رو بکشید.
پنج‌شنبه 23 مهر 1388

zoroye iran - اتریش - وین
تو هم فکر میکنی بو گندو زشت
پنج‌شنبه 23 مهر 1388

Hoja Verde - ایران - تهران
katrina - اسکاتلند - گلاسکو. بابا شایعه نکن.این اخبارها صحت نداره.خامنه ای تا صد و بیست سال عمر می کنه.(داریم چشم میزنیم!)
پنج‌شنبه 23 مهر 1388

ehsasoeshgh - سو ئد - گوتنبرگ
jack2244 - ایران - اصفهان ارزو می کنم مشگل پدرتون حل بشه
پنج‌شنبه 23 مهر 1388

ahmadi-nejad - ایران - تهران
قابل توجه کاربرانی که جز فحش دادن هیچ کاری بلد نیستند :. انرژی طاقت‌فرسایی که برای فحش دادن به اینو اون در این روزها مصرف می‌کنید برای کار های دیگری مصرف کنید. یک سری آدم که قبل از انقلاب باباهاشون با نون شلغم بزرگ شدن حالا بچه هاشون میان و کلی فحش می دن به ایران این روزها و زمین و زمان واسلام و … ما بابودن خود در هر زمان و مکان خواب راحت را از چشمان همه دشمنان قسم خورده ایران به کابوسی بزرگ بدل خواهیم ساخت .
پنج‌شنبه 23 مهر 1388

hamesheh bahar - انگلستان - لندن
ahmadi-nejad - ایران - تهران تو بجای پای کامپیوتر نشستن برو وسایل حلوا بخر که رهبریه دستت داره جون میده ...
پنج‌شنبه 23 مهر 1388

punisher - ایران - شیراز
ahmadi-nejad - ایران - تهران. آره دلپذیر شما 63٪ هستین / ما حواسمون نبود... مطمین باش که با اربابای خونخوارت سر و ته آویزونت میکنیم.
جمعه 24 مهر 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.