قوه قضائیه ایران: پیگیر اتهامات کروبی هستیم

قوه قضائیه ایران: پیگیر اتهامات کروبی هستیم

معاون اول رئیس قوه قضائیه ایران می گوید که دستگاه قضایی این کشور "به طور جدی پیگیر اتهامات مهدی کروبی" است.

ابراهیم رئیسی سه شنبه شب (۲۲ مهر – ۱۴ اکتبر) در ارومیه به خبرگزاری رسمی دولت ایران گفت: "رسیدگی به اتهامات کروبی مربوط به دادگاه ویژه روحانیت است و هیأت سه نفره نیز پیش تر نظر خود را در این خصوص اعلام کرده است".

آقای رئیسی عضو هیأت سه نفره ای بود که توسط صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه ایران، مأمور رسیدگی به نامه های مهدی کروبی در مورد بدرفتاری و تجاوز جنسی به عده ای از بازداشت شدگان حوادث پس از انتخابات ایران شد.

این هیأت با آقای کروبی ملاقات کرد، اما پس این ملاقات مأموران دادستانی تهران مدارک و اسناد موجود در دفتر آقای کروبی، دفتر حزب اعتماد ملی و کمیته ای که از سوی آقای کروبی و میرحسین موسوی برای رسیدگی به وضعیت آسیب دیدگان حوادث پس از انتخابات تشکیل شده بود را توقیف و این دفاتر را مهر و موم کردند.

چهار روز پس از این اقدام، هیأت سه نفره قوه قضائیه اعلام کرد: "نه تنها هیچ مدرکی دال بر تجاوز جنسی به افراد مورد ادعای آقای کروبی وجود نداشته و ادعاهای ارائه شده بدون مستند (بدون سند) و عاری از حقیقت می باشد، بلکه ادعاها و مدارک ارائه شده کاملا ساختگی است و برای انحراف افکار عمومی تنظیم شده است".

این هیأت خواهان برخورد قاطع مراجع قضایی با کسانی شده بود که از طریق انتشار ادعاهای مربوط به وقوع تجاوز و بدرفتاری در بازداشتگاه ها، موجب "هتک حیثیت و اعتبار نظام" شده بودند.

اما آقای کروبی گزارش هیأت سه نفره را رد کرد و با تأکید بر سخنان پیشین خود گفت: "وقاحت به آنجا رسیده که به جای مجرمان و مباشران و مسببان این مظالم، می خواهند مهدی کروبی را محاکمه کنند".

در هیأت سه نفره قوه قضائیه علاوه بر آقای رئیسی، علی خلفی (رئیس حوزه ریاست قوه قضائیه) و غلامحسین محسنی اژه ای (دادستان کل کشور) هم عضویت داشتند.

آقای محسنی اژه ای هم اخیرا به روزنامه کیهان گفته بود که رسیدگی به "اتهامات" آقای کروبی کار دادگاه ویژه روحانیت است.

او تأکید کرده بود: "مطمئن باشید که اقدام می شود".

nazanin 2009 - ایران - ارومیه
خب از حالا همه بی صبرانه منتظریم که شیخ رو دستگیر کنین بسم الله این گوی واین میدون
چهار‌شنبه 22 مهر 1388

mehr47 - ایران - تهران
جرمش این بود که اسرار هویدا می کرد
چهار‌شنبه 22 مهر 1388

hossein1111 - امارات - دبی
هیچ غلطی نمیتونن بکنن... پشت ما و جنبش سبز و شیخ اصلاحات به خدا گرمه !!!‌توکل به خدا !!!. نترسید نترسید ُ ما همه با هم هستیم !!!
چهار‌شنبه 22 مهر 1388

jack2244 - ایران - اصفهان
فقط کروبی موسوی بی غیرت چکار کرد نامرد مردم ایران چکار میکنیدخبری از تظاهراتم نیست همان یک هفته اول بود به امید موسوی نشینید خودتون تصمیم بگیرید
چهار‌شنبه 22 مهر 1388

black chador - امریکا - ولدن
اقا دادگاه میخواهید برای چی؟ اعدامش کنید. تنها چیزی که در قوه قضایی اسهالی لازمه شهادت یک بسیجی هست که بگه با گوش خودم شنیدم که کروبی گفت گ..خمینی بوی بدی داشت.
چهار‌شنبه 22 مهر 1388

siavashoma - انگلستان - منچستر
بچه ها بامید خدا خامنه ای مرده و نمی خوان صداشو در بیارن. میگن در کماست.
چهار‌شنبه 22 مهر 1388

jack2244 - ایران - اصفهان
مردم ایران بریزید بیرون شعار بدین فحش بدین به بسیجیها به خامنه ای چرا میترسید از خدا بترسید نه از سپاه پاسداران نامرد
چهار‌شنبه 22 مهر 1388

Javid Shah010 - کانادا - ادمونتون
یک خبر خوب تقدیم میکنم به همه هموطنهای جنبش سبز . خامنه ای در بستر مرگ. حال سید علی خامنه ای رو به وخامت شدید است. طبق آخرین گزارش از پرسنل بیمارستان بقیه الله در تهران سید علی خامنه ای از روز سه شنبه هفته پیش برای چندمین بار به این بیمارستان انتقال یافته اما این بار حال وی به شدت رو به وخامت گذاشته بطوریکه پزشکان معالج نیز امید به نجات وی ندارند. در حال حاضر در تهران شایع شده که رهبر مرده.. اما او هنوز زنده است و گاهی اوقات از فشار درد بیهوش میشود. او سرطان دارد اما نوع آن برای عموم روشن نیست.هم اکنون پسر وی مجتبی با سر کردگان سپاه در بیمارستان بقیه الله یک ستاد تشکیل داده اند که مبادا گروه رقیب از فرصت استفاده کرده و او را مسموم کنند .یک طبقه از بیمارستان برای مداوای رهبر خالی شده و تمامی پزشکان وی نیز تحت کنترل شدید می باشد. اخ جان .نوش جانتان باد این خبر خوش عزیزان
چهار‌شنبه 22 مهر 1388

ida-relax - انگلیس - لندن
jack2244 - ایران - اصفهان موسوی بی غیرت چکار کرد نامرد مردم ایران چکار میکنیدخبری از تظاهراتم نیست همان یک هفته اول بود به امید موسوی نشینید خودتون تصمیم بگیرید . باهات موفقم
چهار‌شنبه 22 مهر 1388

sadafi - المان - مونیخ
اخه بی برنامه و بی هدف هرچقدر که شعار بدن فایده نداره اما اگه هدفشون واقعا سر کار اومدن موسوی یا کروبیه من یکی واقعا متاسفم و به عقلشون شک میکنم چون خانه از پایبست خرابست باید رژیم عوض شه تو همون رژیم جا به جا شدن یکی دو مهره هیچ تاثیری نداره اینا همشون یکجورن و اگه الان دارن با خودیاشون مبارزه میکنن به خاطر دفاع از حق و منفعت خودشونه وگرنه کااشون فراموش نشده که به موقعش چکارا کردن
پنج‌شنبه 23 مهر 1388

kian(swe) - سوید - استگهلم
ماوملت ایران باید پشت کروبی باشیم. مرگ بر علی چلاق
پنج‌شنبه 23 مهر 1388

IQ SEFR - نروژ - اسلو
مررررررررگگگگگگگگ بررررررررررررررر خامنه ای.انشاالله به حول قویئ الهی این مرتیکه خامنه ای تا فردا صبح سقط کرده باشد اینشاالله
پنج‌شنبه 23 مهر 1388

Alireza88 - ایران - تهران
دوست خوبم jack2244 - ایران - اصفهان. پیروز بر یک رقیب تا دندان مسلح نیاز به یک برنامه ریزی و استراتژی دارد. و باید مبارزات مدنی مانند شعارنویسی که بسیار مثمرثمر است. بحث و گفتگو با افرادی که هنوز نسبت به مسائل آگاه نشده اند. نافرمانیهای مدنی. عدم حضور مردم و ماندن در خانه در سفرهای استانی و .. انجام داد. این موضوع را مانند یک کتری بدانید که با هر حرکت یک مولکول گرم میشود و در یک لحظه کل آن به جوش و خروش در میآید. به امید پیروزی جنبش سبز
پنج‌شنبه 23 مهر 1388

vahid22 - آلمان - هامبورگ
بذار آخوندا همدیگه رو سرویس کنند!!
پنج‌شنبه 23 مهر 1388

black chador - امریکا - ولدن
Javid Shah010 - کانادا - ادمونتون. سرطان اون از پراستیت شروع. وقتی سرطان پراستیت(بیضی) پخش میشه دو احتمال داره/ یا به ستون فقرات میزنه یا به مغز. طبق گذارشهای رسیده علی چکه ای چند بار از حال رفته این نشانه پخش شدن سرطان به مغز هست. این قضیه بطور علمی ثابت میکنه که در مورد علی چکه ای ک.ن به شقیقه رابطه مستقیم نداره ولی یک رابطه نزدیک داره.
پنج‌شنبه 23 مهر 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.