چگونه از مایکروویو استفاده کنیم؟

چگونه از مایکروویو استفاده کنیم؟

مایکروویو اختراع بزرگ قرن بیستم است و میلیون ‌ها نفر در سراسر دنیا هر روز از آن استفاده می ‌کنند.

در سال ‌های اخیر با توجه به آلودگی محیط زیست ناشی از فرآیند های آلاینده صنعتی، استفاده از منابع جدید انرژی که حداقل آلودگی را به همراه داشته باشند، مورد توجه قرار گرفته است. در این راستا طی 2 دهه اخیر استفاده از انرژی مایکروویو به عنوان منبع گرمایش به طور وسیعی گسترش یافته است.

تحقیقات انجام شده در این زمینه نشانگر آن است که استفاده از این نوع انرژی، ضمن آن که آلودگی محیط زیست را به صورت چشمگیری کاهش می ‌دهد، فرآیندها را تسریع کرده و در کاهش هزینه‌ های انرژی نیز موثر است.

اجاق‌ مایکروویو نسبت به اجاق الکتریکی معمولی، تا دو سوم برق کمتری مصرف می ‌کند و به طور فوق‌ العاده‌ای برای گرم کردن مجدد غذا مفید است.

مایکروویو، غذا را به صورت مستقیم با تحریک مولکول‌های آب و چربی موجود در آن، گرم می کند که به معنای هدر نرفتن انرژی برای گرم کردن هوا یا فلز است و در نتیجه، کار اضافی به دستگاه تهویه مطبوع تحمیل نمی ‌کند.

علاوه بر آن، مدل‌ های جدید مایکروویو دارای کنترل هستند تا هنگامی‌ که غذا پخت، برای جلوگیری از پختن بیش از حد، اجاق را خاموش کنند.

البته مایکروویوها برای پختن بعضی از غذاها از قبیل شیرینی ‌ها مناسب نیستند، اگرچه مدل‌ های گران ‌تر، توانایی ‌های یک مایکروویو را با یک اجاق معمولی ترکیب کرده است که این امر با به‌ کارگیری المنت‌های الکتریکی برای برشته کردن و استفاده از فن برای ایجاد همرفت، ممکن شده است.

چند روش ساده برای افزایش کارآیی ماکروویوها

همواره سطوح داخلی مایکروویو را تمیز نگه دارید تا تابش مایکروویو بتواند به طور موثر به غذا برسد. برای این امر از قبل برنامه‌ ریزی کنید.

آب کردن غذای یخ زده در مایکروویو ممکن است راحت باشد، اما آب کردن آن در دمای بیرون، آزادانه و بدون صرف انرژی انجام می‌ گیرد.

همچنین دقت کنید غذاهای له شده و بسته ‌بندی شده که قابلیت پختن در مایکروویو را دارند، اغلب باعث می ‌شوند تا انرژی بیشتری نسبت به "پختن از ابتدا" مصرف شود. از این رو بهتر است برای محاسبه انرژی صرف شده برای آن، فرآیندهای پیش پخت، بسته ‌بندی و انتقال را نیز اضافه کرد.

jack2244 - ایران - اصفهان
انتری نژاد و نداز توش این استفاده از مایکروویو میشه
چهار‌شنبه 22 مهر 1388

sheyvar - ایران - تبریز
این خبر چه ربطی به احمدی نژاد داره ؟. مرگ بر احمدی نژاد و اربابانش
چهار‌شنبه 22 مهر 1388

sadafi - المان - مونیخ
sheyvar - ایران - تبریز الان همه چیز دور سر اون بی همه چیز می چرخه حتی هاله نور و امام زمان ها ها ها
پنج‌شنبه 23 مهر 1388

mashady - انگلیس - منچستر
ما بالاخره نفهمیدیم اسم این دستگاه ماکروویو یا ماکروفر
پنج‌شنبه 23 مهر 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.