روحانیون اصلاح طلب بار دیگر به رئیس جدید قوه قضائیه هشدار دادند

روحانیون اصلاح طلب بار دیگر به رئیس جدید قوه قضائیه هشدار دادند

مجمع روحانیون مبارز در زمان آیت الله خمینی و با موافقت شخص او تاسیس شد

مجمع روحانیون مبارز که یک نهاد سیاسی متشکل از اصلاح طلبان روحانی در ایران است، برای دومین بار طی یک ماه اخیر به صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه این کشور نسبت به رفتارهایی این قوه هشدار داده است.

هشدار مجمع روحانیون مبارز در قالب یک نامه سرگشاده منتشر شده و در آن از آقای لاریجانی که به تازگی رئیس قوه قضائیه شده خواسته شده که علاوه بر پاسخگویی به موضوعاتی همچون بازداشتگاه کهریزک، "نسبت به قانون ستیزی و بی عدالتی ها" پاسخگو باشد.

این هشدار عمدتا به وقایع و حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران اشاره دارد و طی آن از رئیس قوه قضائیه خواسته شده تا مطابق قانون اساسی ایران، از هتک حرمت و حیثیت کسی که به حکم قانون بازداشت یا زندانی شده جلوگیری شود و بازداشت شدگان برای اقرار تحت شکنجه قرار نگیرند.

دبیر مجمع روحانیون مبارز، محمد موسوی خوئینی ها است و محمد خاتمی رئیس جمهوری پیشین ایران از اعضای آن است.

در حال حاضر محمد علی ابطحی، معاون رئیس جمهور پیشین ایران و از اعضای این تشکل سیاسی که پس از اعلام نتایج انتخابات ایران بازداشت شده بود، هنوز در زندان به سر می برد.

مجمع روحانیون مبارز، نامه سرگشاده خطاب به رئیس قوه قضائیه ایران را پس از یک جلسه داخلی که یکشنبه شب (نوزدهم مهر) در تهران برگزار شد، منتشر کرد.

این تشکل سیاسی، حدود یک ماه پیش از این هم خواستار توقف "اقدامات غیرقانونی در قوه قضاییه" شده بود.

برخی از چهره های تندروی سیاسی و نظامی، پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری ایران خواستار توقف فعالیت مجمع روحانیون مبارز شده بودند اما محمد خاتمی از اعضای بانفوذ این تشکل گفته است که اصلاح طلبان معترض به شرایط کنونی، در صحنه باقی خواهند ماند.

مجمع روحانیون مبارز در سال ۱۳۶۶ و در آستانه انتخابات مجلس سوم و با تایید آیت الله خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی تاسیس شد. موسسان این تشکل، با انشعاب از" جامعه روحانیت مبارز" که یک تشکل محافظه کار روحانی است، دست به راه اندازی یک جریان روحانی دیگر زندند.

مهدی کروبی، نامزد معترض به نتایج انتخابات اخیر، یکی از پایه گذاران این تشکیل سیاسی است که حدود چهار سال پیش با خروج از این تشکل حزب "اعتماد ملی" را پایه گذاری کرد.

shabnam anti mammad! - استرالیا - سیدنی
این بیانیه ها هیچ دردی از این ملت دوا نمیکنه. حتی در بین طبقه روحانیت هم اعضای مجمع روحانیون از رده های متوسط تشکیل شدند که حرفشون حتی بین آخوندهای دیگه هم نفوذ نداره مگر اینکه از نظر سیاسی در جبهه اونها قرار داشته باشند. اینجور فعالیتها در حد ریختن یک کاسه آب بر روی شعله های آتشیه که همه جای یک ساختمون رو در بر گرفته. اگر این آقایون واقعا به فکر ایران هستند باید بدونند که فردی مثل لاریجانی اگر میخواست به حرف اونها گوش بده اصلا در این مکان قرار نداشت. این آقایون رو اگر سر اثبات برادری هست باید .. خون بدن واسه آزمایش خون و تعیین دی ان ای!
سه‌شنبه 21 مهر 1388

طاطا - ایران - ایران
حالا نه که درزمان همین اصلاح طلب ها دادگستری ما وضع خیلی بهتری داشت!!!!!!!!!!!!!!!
سه‌شنبه 21 مهر 1388

مسلمان ایرانی - ایران - شیراز
دیروز بدلیل حضور احمدی نژاد در شیراز sms ها دوباره دچار مشکل شده بود. به چند نفر از دوستانم sms زدم که در مراسمی که ا.ن حضور دارند شرکت کنند ولی بعد دیدم که sms ها fail شده اند. گفتم پس چرا sms هایی که برای دیگران با موشوع دیگه ارسال کرده بودم دریافت شده بود ولی اینها دریافت نشدند؟ یک حدسی زدم که ممکنه چون کلمه ی احمدی نژاد در آن هست ارسال نشده باشه. اومدم و کلمه ی احمدی نژاد رو پاک کردم و به جای آن نوشتم میمونی نژاد ، همین که ارسال کردم دیدم دوستانم آن sms را دریافت کردند!! باور کنید جدی میگم شوخی نمیکنم! ( چند دقیقه بود داشتیم میخندیدیم ) پس نتیجه میگیریم که مخابرات نرم افزاری گذاشته است که به بعضی کلمات حساس هستند و از همین راه ممکن هست که خیلی ها دچار دردسر بشن. پس مراقب باشید.. یکی از دوستان پدرم را به خاطر ارسال پیامک دستگیر کرده اند.
سه‌شنبه 21 مهر 1388

mashady - انگلیس - منچستر
یه نماینده از حزب دموکرات یه نماینده از سلطنت طلبها یه نماینده از ملی گراها یه نماینده ازحزب توده یه نماینده از کومونیستها مجاهدین خلق کوموله ها وحزبهای مختلف دیگه هر وقت توی مجلس بود اون مجلس میشه مجلس نه این حزبهای کنونی که همه از خط امام ذره ای فاصله نمیگیرند
سه‌شنبه 21 مهر 1388

bluestar - ایران - تهران
mashady - انگلیس - منچستر - اگه مردم بهشون رای بدهند.
چهار‌شنبه 22 مهر 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.