روحانیون ایالت مسلمان نشین آچه اندونزی از انتخاب دختر شایسته اندونزی خشمگین شدند

روحانیون ایالت مسلمان نشین آچه اندونزی از انتخاب دختر شایسته اندونزی خشمگین شدند

انتظار می رود سال آینده جنجال در باره کوری ساندیوریوا دوباره بالا بگیرد

روحانیون ایالت مسلمان نشین آچه اندونزی از اینکه زنی ساکن این ایالت عنوان دختر شایسته اندونزی را به دست آورده به خشم آمده اند.

کوری ساندیوریوا که 18 سال سن دارد در روز جمعه دهم اکتبر از میان 38 شرکت کننده به عنوان دختر شایسته انتخاب شد.

روحانیون آچه می گویند خانم ساندیوریوا با نداشتن حجاب به ریشه های آچه ای خود خیانت کرده و باعث شرمساری این ایالت شده است.

ایالت آچه در اندونزی تا اندازه ای از خودمختاری برخوردار است و در آن برخی قوانین شریعت به اجرا در می آید.

آچه تنها ایالت در اندونزی (پرجمعیت ترین کشور مسلمان جهان) است که از قوانین شریعت تبعیت می کند.

کوری ساندیوریوا در جاکارتا متولد شده است اما مادر او اهل آچه است و او به واسطه ارتباط مادرش به این ایالت توانست به عنوان دختر شایسته آچه وارد رقابت برای انتخاب دختر شایسته اندونزی شود.

اما روحانیون مسلمان آچه می گویند او نماینده نامناسبی برای این منطقه است.

تیونگ کو فیصل علی، دبیر کل انجمن علمای آچه به بی بی سی گفت هر کسی که آچه را نمایندگی می کند باید ارزش های این ایالت را پاس بدارد.

کوری ساندیوریوا در پاسخ به سوالی درباره نحوه پوشش خود گفت که از نظر او مو زیبایی است و او از زیبایی خود احساس غرور می کند.

انتظار می رود این جنجال، سال آینده دوباره بالابگیرد زیرا خانم ساندیوریوا در مراسم انتخاب دختر شایسته جهان شرکت می کند و در بخشی از رقابت باید با مایو حاضر شود.

ARTEMIS-SW - سوئد - مالمو
وای 4 ستون ای دین ننگین بلرزه در امد //ازدواج با کودک جهاد.قطع دست وپا در اسلام زشت نیست این مسابقه زشت!!!!!!!. در عراق و افغانستان خود مسلمانان همدیگر را مثل پشه می کشند اون زشت نیست.
دوشنبه 20 مهر 1388

baas - هلند - روتردام
تقصیری ندارند مسلمان هستند ونادان.
دوشنبه 20 مهر 1388

طاطا - ایران - ایران
ARTEMIS-SW- سوید مالمو دوست عزیزم هروقت کامنت هات رو میخونم نیازی نمیبینم کامنت بذارم حرف دل منو میزنی موفق باشیTATA
دوشنبه 20 مهر 1388

amazon - انگلیس - لیدز
ای بابا.ما که برای همین قانون اسلامی و آخوندی نشد بفهمیم نوجوونی و جوونی چیه!اینجا هم که ایرانی‌ از شکلش افسردگی میباره به خاطره همون جراهاتی که ایران بهش وارد شده،آخه کی میخوان بفهمن این موسلمونها که قرن ۲۱ شده؟دیگه کسی‌ نمیخواد به زور حجاب بزنه؟کی میخوان بفهمند که اجبار نتیجش میشه تنفر زودای و نفرت،میشه لعنت،میشه عقب افتادگی،مقایسش چندان سختی‌ نیست،کشورهای اسلامی رو با کشور که دین رو از سیاست جدا کرده مقایسه کنید.
دوشنبه 20 مهر 1388

METRADAT - انگلستان - لیدز
یعنی اینقدر زیبایی در اسلام هراس انگیز است. ای ننگ بر ادیان ضد زن.
دوشنبه 20 مهر 1388

msforugh - ایران - تهران
اخه این کپک ها چی میدونند !!!!! فقط روز به روز تنفرم از این مسلمون نماها بیشتر میشه . اووووووق
دوشنبه 20 مهر 1388

bavar88 - هلند - امستردام
ARTEMIS-SW - سوئد - مالمو. من نمی دونم اسلام چه هیزم تری به تو فروخته مه اینحوری کهریزک نرقته می سوزی! کمی مودب باش بی ادب شاید دین نداشته باشی ولی حق توهین نداری. ادم متوحش معمولا از موادی اسنفاده می گنه که به دین دیگران توهین می کند. همش نفرت هستی خدا به داد اطرافیانت برسه.
دوشنبه 20 مهر 1388

tlla - امری - ب
حالا چون ابروی اسلام رفته بخاطر اول شدن همه تقاظا کنیم سنگسارش کنید
دوشنبه 20 مهر 1388

kamia1 - المان - کلن
ائ سگ تو روحتون , اینا مخالف زیبایئ جمال خنده و نشاط هستن, ولئ تا دلتون بخواد سوره یاسین براشون بخونید!
دوشنبه 20 مهر 1388

آنتی اسلام - ایران - اهواز
دوست عزیز و گرامی Mehriran - سوپد - مالمو امیدوارم در پیوند با بحثمان را جع به ( زن و حق او در اسلام) که در این لینک داشتیم؛ https://www.iranianuk.com/article.php?id=42517 الان با من هم عقیده باشید. شما فرموده بودید؛ ضمنا ایران دربین کشورهای اسلامی تنها کشوریه که حجاب اجباری حتی برای اتباع خارجی داره. و بعدش هم لطف کردید و عربستان رو اضافه کردید؛ در صورتی که بنیاد گرایی اسلامی و رادیکالیسم؛ مانند اختاپوس همهء دنیا رو فراگرفته. جالب است که بدانید؛ اندونزی چهارمین کشور پر جمعیت دنیا است و مسلمانان آن از هر کشور دیگری بیشترند. و جمعیتش هم حدود 250 میلیون نفر است. حالا جالب است که 4 تا چلغوز ( روحانی!) باید برای 250 میلیون آدم تصمیم بگیرند. همین هم اسلام است و اسلام چیزی جز این نیست.
دوشنبه 20 مهر 1388

آنتی اسلام - ایران - اهواز
وقتی با مسلمانها بحث میکنی و اسلام رو به چالش میکشی؛ زود میگن: این اسلامی که آخوندها اوردند اسلام نیست! پس این یکی توی اندونزی چی؟! اینم اسلام نیست؟ توی عربستان که دست قطع میکنند چی؟ توی افغانستان که خون ملت رو توی شیشه کردند چی؟ توی پاکستان که شیعه ها برای کشتن هر یک سنی به بهشت میروند چی؟! و.... پس اسلام چیه؟ دینی که فهمیدنش اینقدر پیچیده و سخت است که در هیچ جای دنیا نمی شود ورژن اصلی آن را پیدا کرد؛ بدرد لای جرز میخورد و کسانی که دوستش دارند!
دوشنبه 20 مهر 1388

مسلمان ایرانی - ایران - شیراز
آنتی اسلام - ایران - اهواز . سلام آنتی جان. ببخشید شما وقت دارید که بحثی رو باهم در تالار پرنیان بصورت خصوصی انجام دهیم؟ البته اگر مزاحم نیستم و وقت کافی دارید. خیلی مرسی
سه‌شنبه 21 مهر 1388

pouriya - ایران - رودسر
bavar88 - هلند - امستردام. بهتر است بفرمائید که این دین ننگین چه هیزم تری در روند این 1400 سال به ما قالب نکرده؟ ننگ و نفرت بر این دین متعفن تازی..
سه‌شنبه 21 مهر 1388

ARTEMIS-SW - سوئد - مالمو
bavar88 - هلند - امستردام. اسلام چه هیزم تری به من فروخته؟؟؟؟؟. هیزم خشک بود و در طی 1400 سال اتش به جان شرف و منیت ایرانی زد و قانون حقوق بشر کورش را تبدیل به قصاص.قمه سینه زنی پدوفیلیا و در قادسیه ی دوم //1357// میهنم و سپس جهان را به اتش کشید ابتدا 400 نفر را در سینما رکس سوزاند سپس اتش به خرمن زندگی 1000000 ایرانی در جنگ و زندان زد همین دیروز شمع زندگی بهنود را با قصاص دین کوفتی تو خاموش کرد......روشن شد ؟؟گر چه شک دارم با ای کیوی اسلامیت.
سه‌شنبه 21 مهر 1388

bavar88 - هلند - امستردام
آنتی اسلام - ایران - اهواز. با کسانی هم صحبت شده ای که مثل تو نمی تونستند به ذات توهین کنند. از اسمت که معلومه که چه چندش اوری باید باشی. من تا حالا داشتم کامنت ها را می خوندم از همه بدتر و بی ادب تر جنابعالی و ارتمیتس از سوید هستید که با اینکه مسولین سایت بارها وعده داده بودند که از کامنت های حاوی توهین به ادیان جلوگیری می کنند ولی هنوز به نتیجه عملی نرسیده اند. شاید در اینده محقق بشه. اره درست فهمیدی اسلام شمشیر دو پهلو داره برای دوستان به مثابه رحمت است و برای امثال تو به مثابه شمشیر تیز بر فرق سرت است. اینقدر شیطنت نکن بچه جون نمی خواد مثل اخوندها عمل معکوس انجام بدی و همه را بفرستی جهنم.
سه‌شنبه 21 مهر 1388

silas - ایران - بندر
انتظار می رود این جنجال، سال آینده دوباره بالابگیرد زیرا خانم ساندیوریوا در مراسم انتخاب دختر شایسته جهان شرکت می کند و در بخشی از رقابت باید با مایو حاضر شود. وای خدای من اسلام دارد به میرود به داد اسلام برسید
سه‌شنبه 21 مهر 1388

bluestar - ایران - تهران
لزومی نداشت روحانیون عصبانی بشن. تا وقتی منطق و استدلال هست چرا عصبانیت؟ انتخاب دختر شایسته با معیارهای کنونی هم نوعی توهین به شخصیت انسانی زنه. در این مسابقات معیارهای انسانی مثل سطح سواد و معلومات و خدمت به بشر نادیده گرفته میشه و زن با معیارهایی مثل زیبایی چهره و قد و هیکل و سایز سینه و باسن و.. سنجیده میشه. یعنی دقیقا مواردی که خود زنان نقش چندانی در آن ندارند و بیشتر خدادادی هستند. در واقع این مسابقات به زنان القا میکند که هدف آنها از آفرینش فقط ظاهر است.
سه‌شنبه 21 مهر 1388

آنتی اسلام - ایران - اهواز
مسلمان ایرانی - ایران - شیراز سلام مسلمان جان. امشب رو خیلی شرمندتم اما فردا شب در خدمتم و بسیار خوشحال میشم و باعث افتخار است. کجا؟ کی؟ چطور؟
سه‌شنبه 21 مهر 1388

oldboy - انگلیس - لندن
مذهب = جزام عقل
سه‌شنبه 21 مهر 1388

peace4ever - نیوزیلند - ولینگتن
bavar88 - هلند - امستردام . گل گفتی. خوشحالم که هنوز کسی پیدا میشه دو کلام حرف حق بزنه.
سه‌شنبه 21 مهر 1388

آنتی اسلام - ایران - اهواز
. bavar88 - خاموش باش. لایق جواب دادن نمی بینمت. خیلی ریزی!
سه‌شنبه 21 مهر 1388

vahid22 - آلمان - هامبورگ
bavar88 - هلند - امستردام . ای خاک...ای خاک به گور دینت و پایه گذارش!فقط همینو یاد گرفتی توهین نکن!!آخه این دین چیز خوبم داره که بشه بش توهین کرد؟زن ستیزی،بچه بازی،برده داری،قتل و جنایت.. ..ARTEMIS-SWدمت گرم زنده باشی!!. - سوئد - مالمو.
سه‌شنبه 21 مهر 1388

alireza.ch - سوییس - نوشاتل
bavar88 - هلند - امستردام. اگر قرار بود مسوولین سایت هم مثل جناب عالی فکر کنند که اصلا این سایت را به راه نمی انداختند :-) بالاخره کسانی هم پیدا می شوند که کمی از سرکار عالی باهوش تر باشند. همه که مثل شما در چنبره افکار یخ زده هزار سال پیش گرفتار نیستند برادر.
سه‌شنبه 21 مهر 1388

آنتی اسلام - ایران - اهواز
. peace4ever - نیوزیلند - ولینگتن. bavar88 - هلند - امستردام . گل گفتی. خوشحالم که هنوز کسی پیدا میشه دو کلام حرف حق بزنه.}} فقط خودتون دوتایید موندین که چرت و پرت میگین
سه‌شنبه 21 مهر 1388

playboy972 - ایران - گرگان
چقدر نازه! میخوامش یکی نیست بیاد شمارشو بده
سه‌شنبه 21 مهر 1388

مسلمان ایرانی - ایران - شیراز
آنتی اسلام - ایران - اهواز . سلام آنتی جان. مرسی از اینکه وقتتون رو به من میدهید. براتون در تالار پرنیان پیام فرستادم. وارد تالار که بشید خواهید دید. اگر دریافت کرده بودید یه اشاره بکنید تا "" بزن بریم از اینجا ...!! "" باعث افتخار بنده است. کوچیک شما مجتبی.
سه‌شنبه 21 مهر 1388

$persian$ - ایران - تهران
باز دینداری شروع کردن به توجیهات واهی بی دینام شروع کردن به توهین کردن این راهش نیست اصلا به جایی نمیرسه
سه‌شنبه 21 مهر 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.