اوباما: از تصمیم کمیته نوبل فروتنانه مفتخرم

اوباما: از تصمیم کمیته نوبل فروتنانه مفتخرم

در هزاره سوم میلادی، پس از جیمی کارتر و ال گور، آقای اوباما سومین آمریکایی است که جایزه صلح نوبل دریافت می کند

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا گفته است از تصمیم کمیته نوبل "شگفت زده شده و فروتنانه مفتخر" است.

کمیته نوبل روز جمعه باراک اوباما را برنده جایزه سال 2009 صلح نوبل اعلام کرد.

ساعاتی پس از اعلام این خبر، آقای اوباما در کاخ سفید در مقابل دوربین ها ظاهر شد و گفت کار او تازه آغاز شده و این جایزه را بعنوان درخواستی برای اقدامات عملی بیشتر می پذیرد.

وی افزود: یک فرد و یا ملت به تنهایی نمی تواند با چالش هایی که دنیای امروز با آنها روبروست مقابله کند.

او با اشاره به "چهره های دگرگون کننده ای" که در گذشته برنده این جایزه شده اند گفت گمان نمی کند شایستگی دریافت این جایزه را داشته باشد.

باراک اوباما تاکید کرد برخی از اهداف او همچون خلع سلاح اتمی در جهان آنقدر دشوار است که احتمالا در زمان حیات او محقق نخواهد شد.

او گفت جایزه نوبل همواره به خاطر موفقیت و دستاوردهای خاص افراد اعطا نشده بلکه گاهی نیز هدف آن کمک و شتاب بخشیدن به تلاش ها و اقدامات در دست اجرا بوده است.

وی افزود: این جایزه از همه انسانها و ملت ها می خواهد با چالش های مشترک خود در قرن 21 مبارزه کنند.

"تلاش های فوق العاده"

کمیته نوبل اعلام کرد این جایزه را بخاطر "تلاش فوق العاده برای تقویت دیپلماسی بین المللی و ترغیب به همکاری میان مردم" به آقای اوباما می دهد.

کمیته نوبل تلاش های آقای اوباما برای تقویت موضع نهادهای بین المللی و ترغیب به خلع سلاح هسته ای را نیز مورد تاکید قرار داد.

در سال جاری شمار افراد نامزد برای دریافت جایزه صلح نوبل به رقم بی سابقه 205 نفر رسیده بود و از جمله مورگان چانگیرای، نخست وزیر زیمبابوه و سیما سمر رئیس کمیسیون حقوق بشر افغانستان و نخستین زنی که پس از سقوط طالبان در کابینه این کشور حضور یافت در میان این فهرست قرار داشتند.

فرد برنده جایزه صلح نوبل که توسط اعضاء کمیته پنج نفره نوبل انتخاب می شود، علاوه بر یک مدال طلا، یک لوح افتخار و مبلغ 10 میلیون کرون سوئد (معادل 1.4 میلیون دلار) نیز دریافت می کند.

کمیته نروژی نوبل در هنگام اعلام نام برنده جایزه صلح نوبل در بیانیه ای عنوان کرد: "بسیار به ندرت کسی به اندازه آقای اوباما توجه جهانیان را به خود جلب کرده است و در مردم خود امید به آینده ایجاد نموده است."

"دیپلماسی او بر این اساس بنا شده که رهبران جهان، باید مردم را بر اساس ارزش ها و عقایدی که اکثریت مردم جهان به آن اعتقاد دارند هدایت کنند."

آقای اوباما نوزدهمین فرد آمریکایی است که به دریافت جایزه صلح نوبل مفتخر می شود.

در هزاره سوم میلادی، پس از جیمی کارتر (2002) و ال گور (2007) او سومین آمریکایی است که نامش به عنوان برنده جایزه صلح نوبل اعلام شده است.

mashady - انگلیس - منچستر
ما اخر نفهمیدیم این چکاری کرد که بهش جایزه دادن اون بد بختهایی که بخاطر ازادی دیگر هموطنا شون متحمل شکنجه میشن باید جایزه بگیرن یا این کاکا سیا که هیچوقت از ترس شکنجه و ستگیری فردا بیخوابی نکشیده
شنبه 18 مهر 1388

sam2009 - آلمان - آمدن
این تصمیم کمیته نوبل کاملا اشتباه است همانطور که در مورد خانم شیرین عبادی مرتکب اشتباه شد زیرا آقای اوباما کار خاصی انجام نداده است و افراد زیادی در جهان هستند که خدمات شایانی در مورد صلح جهانی و مبارزه با تروریسم انجام داده اند و لیاقت دریافت  جایزه نویل را داشتند من شخصا آقای بوش را به اوباما ترجیح میدهم
شنبه 18 مهر 1388

shanul - المان - هامبورگ
این جایزه صلح نوبل به اوباما واقعا مسخره است!!! این اوباما فرمانده لشگر یک کشور مقتدر هست هر لحظه ممکن است به جایی لشگرکشی کند بعد می گویند اوباما برنده جایزه صلح نوبل به جایی حمله کرد و انجا را بمباران کرد!!! این اوباما هنوز کاری برای جهان نکرده که لایق این جایزه باشه!!!!.
شنبه 18 مهر 1388

juvel - نروژ - اسلو
به هر حال هر چی باشه از اون جرج بوشه دیوانه لات بهتره .
شنبه 18 مهر 1388

louisette - فرانسه - مارسی
چرا این جایزه را به اوباما دادند؟تا بحال نشینیده بودیم جایزه ای بخاطر هیچکار انجام نشده کسی گرفته باشد.این جهان وارونه شده زیادی این اوباما موذی را باد کرده.
شنبه 18 مهر 1388

Anderanik - سوئد - استکهلم
حاج ابما همانطور که همه رسانه ها اذعان کردند تو مزدور لایق این نوبل نئودی .لعنت به تو و اسلامت واخوندا.تو دزده کثیفی چون کارتر هستی اما مردم دیه گول نمیخورن کور خوندین دیگه.زندهباد ملت ازادی خواه ایران. زنده باد خلیج همیشگیه فارس.
شنبه 18 مهر 1388

kamia1 - المان - کلن
mashady - انگلیس - منچستر! دوست عزیز, کاکا سیاه اصطلاح خوبئ نیست! ما که راسیست نیستیم
شنبه 18 مهر 1388

babak z uk - انگلستان - منچستر
ضمن تشکر وقدر دانی از مسئولین سایت ؟؟؟!!!! از پوشش خبری در مورد تمامی ایرانیان مبارز علیه رژیم دد منش ملاها در ایران .آقای اوباما در حالی این جایزه را می گیرد که 72 روز عده ای از ایرانیان حامی مقامت (حدود 30 نفر) در اعتراض به دستگیری وشکنجه در داخل ایران و اسیر 36 قهرمان مجاهد در زندانهای رژیم عراق با دستورخامنه ای قاتل. در مقابل کاخ سفید اعنصاب غذا کرده بودند .و اوباما کر و کور بود . که البته با فشار حقوق بشر سازمان ملل حمگی آزاد وبه قرار گاه اشرف بر گشتند.برای ادامه مبارزه جانانه علیه رژیم جلاد حاکم بر ایران.
یکشنبه 19 مهر 1388

babak z uk - انگلستان - منچستر
ضمن تشکر وقدر دانی از مسئولین سایت ؟؟؟!!!! از پوشش خبری در مورد تمامی ایرانیان مبارز علیه رژیم دد منش ملاها در ایران .آقای اوباما در حالی این جایزه را می گیرد که 72 روز عده ای از ایرانیان حامی مقامت (حدود 30 نفر) در اعتراض به دستگیری وشکنجه در داخل ایران و اسیر 36 قهرمان مجاهد در زندانهای رژیم عراق با دستورخامنه ای قاتل. در مقابل کاخ سفید اعنصاب غذا کرده بودند .و اوباما کر و کور بود . که البته با فشار حقوق بشر سازمان ملل حمگی آزاد وبه قرار گاه اشرف بر گشتند.برای ادامه مبارزه جانانه علیه رژیم جلاد حاکم بر ایران. و حکم اعدام دو ایرانی 1- علی زمانی مشروطه خواه و....مجاهد ودو نو جوان معترض را محکوم میکنم.
یکشنبه 19 مهر 1388

vahid22 - آلمان - هامبورگ
حق انتری بود!صد حیف!!
یکشنبه 19 مهر 1388

amidjan - ایران - تهران
درود. احمدی نژاد طی یک نامه اعتراض خود را اعلام کرد و این جایزه را حق خود دانست و گفت چون در ایران بعد از انتصاب من آزادی نزدیک به مطلق شده این جایزه رو باید به من می دادند.
دوشنبه 20 مهر 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.