مری آپیک با زیر پوشش حجاب در واشنگتن

مری آپیک با زیر پوشش حجاب در واشنگتن

زن مسلمانی که جسد سنگسار شده اش توسط پلیس فرانسه در مارسی پیدا شد، زن مسلمانی که در آمریکا به خاطر حجابش به دست یک آمریکایی تندرو به قتل رسید یا زن عکاسی که در زندان ایران کشته شد؟ کدام رشته سرنوشت زنان مسلمان را در فرهنگ ها و کشورهای مختلف به هم می رساند؟

"زیر پوشش حجاب" نمایشی است به زبان انگلیسی که مری آپیک، هنرپیشه تئاتر و سینمای ایرانی در واشنگتن به روی صحنه آورده تا به همین موضوع بپردازد.

مری آپیک از روزهای نوجوانی که کار نمایش را در ایران شروع کرد، تا امروز که بر صحنه مرکز هنری جان اف کندی اجرا و کارگردانی می کند راه زیادی آمده است؛ راهی که تنها او را به سرزمین دیگری نرسانده بلکه از یک هنرپیشه صرف به یک فعال اجتماعی تبدیل کرده است.

از نگاه مری آپیک چه در نمایش "خر"، کار مشترک او با پرویز صیاد که بیش از ۴۰۰ اجرا در کشورهای مختلف داشته، و چه فیلم هایی چون "فرستاده" و "سرحد"، نقش زن به نوعی همراه با دفاعیه ای از حقوقش نوشته شده است.

اما این بار در نمایش "زیر پوشش حجاب"، داستان زن و حق او محور اصلی داستان است و نه جزیی از آن.

مری آپیک نمایش خود را صدای زن مسلمان می داند که از زیر پوشش حجاب باید به گوش همه برسد.

او برای رساندن این صدا به گوش کسانی به واشنگتن، مرکز سیاست آمریکا، آمده که ناظر یا بازیگر تحولات سیاسی هستند.

خانم آپیک با ژاکتی سبز روی صحنه می رود و نمایش خود را به ندا آقا سلطان تقدیم می کند. دختری که در جریان اعتراضات پس از انتخابات ایران در اثر تیراندازی کشته شد.

در میان تماشاچیان نمایش، به جز واشنگتنی ها، فرح دیبا ملکه سابق ایران هم هست که از فرانسه آمده است.

"زیر پوشش حجاب" آمیزه ای است از کمدی و تراژدی، پر از فراز و فرودهایی که گاه تماشاچی را می خنداند و گاه نفسش را حبس می کند.

اما داستان های این نمایش با همه تفاوت هایشان، رشته ای مشترک دارند: کشته شدن زهرا کاظمی عکاس ایرانی - کانادایی در زندان اوین، دختری تگزاسی که حجاب را برگزیده، قتل زنی مسلمان در ویرجینیا به دست یک آمریکایی و یا زنی آمریکایی که بر حقش در گرفتن گواهینامه با روبنده پافشاری می کند، همه مربوط به حق زن است، حقی که جایی با قانون تضمین می شود و جایی زیر پا می رود.

اپیزود های "زیر پوشش حجاب" با رقص و موسیقی همراه است، اما تلخی روایات آن که یک پا در واقعیت دارند بیش از آن است که تماشاچی با یاد صحنه های شاد از تالار خارج شود.

ماجرای حقوق زن مسلمان، از نظر عده ای، ماجرایی سیاسی است که بارها و بارها در غرب روایت شده است، اما نمایش "زیر پوشش حجاب" بار دیگر به یاد می آورد که شاید دست آخر تلخی واقعیت ریشه داری که پشت این اجراست آنقدر باشد که ارزش یک روایت دیگر را هم داشته باشد.

bluestar - ایران - تهران
اجبار باعث نفرت میشه.
شنبه 18 مهر 1388

آنتی اسلام - ایران - اهواز
چه خبر بسیار زیبایی. درود بر سرکار خانم "مری آپیک" که با این کارش؛ ظلم و ستم دینی به نام "اسلام" رو به گوش همهء جهانیان میرساند و مانند سرباز وطن؛ در مقابل این مسلمانان تروریست و متحجر؛ جانش را در کف دستش گذاشته. درود بر شیر زنان ایران که از بعد از حملهء تازیان به ایران؛ و تحمیل دین " اسلام" با زور و شمشیر؛ تا به امروز از پا ننشستند و همچنان مقاوم و پایدار؛ از حقشان در برابر این دین "زن ستیز" دفاع میکنند. ننگ بر این دین مردم ستیز. پیروزی نزدیک است. پاینده باد ایران و ایرانی/ نابود باد جهل و نادانی.
شنبه 18 مهر 1388

dezireh - انگلستان - یورک
سلام آنتی اسلام - ایران - اهواز. خدا رو شکر که دوباره کامنتتون رو می‌بینم خیلی نگران شده بود و چند پیام هم برای جویا شدن از حال شما از دوستان گذاشته بودم (چون من زیاد کامنت نمیذارم) به هر حال خوشحالم . من خیلی وقتها نظراتم رو توی کامنهای شما می‌بینم و برای همین کامنت اضافه نمی‌گذارم
شنبه 18 مهر 1388

farhad7 - استرالیا - سیدنی
من حجاب رو دوست دارم
شنبه 18 مهر 1388

gogoli - ایران - تهران
آنتی اسلام - ایران - اهواز ...... شما چرا زود فرار کردی اومدی اینجا؟! بیا محل خودمون (صفحه انتقاد شدیداللحن دو نماینده مجلس ایران از رهبر حماس) که جات خیلی خالیه! بچه محلاتم بیار! ضمنا از اینکه لینک اون صفحه (خاطرات بازداشت ...) رو گذاشتی خیلی ممنونم! راستش من بخاطر آبروی خودت لینکشو نذاشتم!
شنبه 18 مهر 1388

mashady - انگلیس - منچستر
حجاب اسلامی زیبایی خیابونها رو از بین میبره مردها رو کم کم چشم چرون میکنه زنها در این پوشش احساس ریاکاری میکنندمردها رو دل مرده وزنهارو از نو اوریهای شیک پوشی دور میکنه اختلاف بین زن و مرد رو بیشتر از اونی که هست نشون میده
شنبه 18 مهر 1388

Yase-banafsh - سوئد - گوتنبرگ
حجاب توهین به موجودیت زن و عقلانیت مرد است. farhad7 - استرالیا - سیدنی . پس خوب خودتو بپوشون.
شنبه 18 مهر 1388

Afshin London - انگلستان - لندن
farhad7 - استرالیا - سیدنی. خوب چادر بزار سرت عزیزم.حتمن بهت میاد
شنبه 18 مهر 1388

آنتی اسلام - ایران - اهواز
. dezireh - انگلستان - یورک درود بر شما مهربان یار و هموطن عزیزم. این حرفهایی که میزنم و حرف شما هم هست؛ درد دل میلیونها ایرانی است که می خواهند فارغ از دین و مذهب و خرافات زندگی آرام؛ با امنیت؛ با احترام را مثل همهء کشورهای دنیا؛ حتی برای یک بار هم که شده؛ بعد از 1400 سال تجربه کنند. من به آیندهء ایران بسیار خوشبینم. با وجود شما "ایرانیان" و ایران دوستان عزیز؛ به اصل خویش باز خواهیم گشت. هرجا که هستید، موفق و پیروز باشید. پاینده باد ایران و ایرانی/ نابود باد جهل و نادانی
شنبه 18 مهر 1388

vandidad.iran - ایران - کرمانشاه
راه درست . راه اعتداله. هروقت هرچیزی اجباری بشه . به گند کشیده میشه. مثلا همین حجاب نه به رضا خان که ممنوع کرده بود . نه به حکومت اسلامی که اجباری کرده.- بابا آزاد کنین هرکی هرجور دوست داره باشه!!. دست این خانم هم درد نکنه.
شنبه 18 مهر 1388

arashbehdin - امریکا - اتلانتا
حجاب دشنامی به زن است. یعنی زن با جسمش شناخته میشود که تنها مصرفش برآورده ساختن نیاز جنسی مرد است. این اندیشه در میان اقوام بدوی و عقب مانده رواج دارد. البته به این معنی نیست همه بدویان به حجاب اعتقاد دارند بلکه حجاب یک مفهومی است که نتیجه عقب ماندگی فکری آن جامعه یا قوم است مانند جامعه بدوی عربستان و یمن.
شنبه 18 مهر 1388

آنتی اسلام - ایران - اهواز
یه روز یه آقایی گفت: من حجاب رو دوست دارم. بهش گفتم: خوب روسری بزن چه عیبی داره؟ اگر برای زنها عیب نیست برای مردها هم نباید عیب باشه.
شنبه 18 مهر 1388

parang - سوید - سوندسوال
farhad7 - استرالیا - سیدنی. فردا برات یه روسری میخرم (( :
شنبه 18 مهر 1388

Mehriran - سوپد - مالمو
آنتی اسلام - ایران - اهواز . . مثل اینکه درست موضوع رو نخوندین. موضوع حق انتخاب و ازادی های فردی بود نه اسلام و تروریست
شنبه 18 مهر 1388

آنتی اسلام - ایران - اهواز
Mehriran - سوپد - مالمو دوست عزیز؛ شما خوب متوجه نشدید! بحث سر حق و حقوق زنان در اسلام است ( یادت باشه که زنها در اسلام هیچ حقی ندارند!). عنایت بفرمایید:{{در نمایش "زیر پوشش حجاب"، داستان زن و حق او محور اصلی داستان است }} یک روز قبل از اینکه این خبر در این سایت منتشر بشود من در سایت بی بی سی خواندمش. اسلام دین ترور است. همین خانم مهری آپیک باید از این به بعد بخاطر اجرای این نمایش منتظر تلفن های تهدید به مرگ توسط مسلمانان باشه. اون هم در دموکرات ترین کشور دنیا! درضمن خانم مری آپیک رو هم از فیلم داش آکل مسعود کیمیایی در نقش مرجان( همون معشوقهء بهروز وثوقی در نقش داش آکل) میشناسم. و ایشون از فمنیستهای ایرانی هستند ( مثل من) . موفق باشید دوست عزیز
یکشنبه 19 مهر 1388

farj00n - کانادا - ونکوور
Mehriran - سوپد - مالمو . منم داشتم به همین فکر می کردم ! روشنفکرائی که حجاب را دشنامی به زن می دونن ، ببین چگونه دموکراسی را نقض می کنند ! هر کسی آزاد است دینشو انتخاب کنه و قوانینشو رعایت کنه ! به کجای شما فشار میاد که نمی تونید حجاب پوشیدن یک زن مسلمان را تحمل کنید ؟! عذاب وجدان می گیرید یا دلتون می خواد همه زنهای دنیا را یک دل سیر دید بزنید ؟ چه دلیلی دارید برای اینکه این حق را به خودتون بدید تا یک زن محجبه را به عقب ماندگی توبیخ کنید؟ فعلا که پست ترین زنان عالم بی اعتقاد ترینهاشون هستن ! من از حجاب زنی که به زور حجاب می کنه و پشت اون هزار ننگ به بار میاره دفاع نمی کنم من از زنان و مردان آزاده ای دفاع می کنم که برای خودشون و روح و جسمشون حجاب قائلند تا از شر دیوان در امان باشند !
یکشنبه 19 مهر 1388

mashady - انگلیس - منچستر
farj00n - کانادا - ونکوور . عزیز- خیلی ازکارها اگرچه فردیه و فرد مختار در انتخابش ولی جامعه رو به لجن میکشه حجاب عین سرطان رشد میکنه 30 سال پیش لیبیایی ها اصلا نمی دونستن حجاب چیه الان نصفشون محجبند فیلمهای سیا وسفید مصری رو دیدی زنها همه بی حجاب و سکسی ولی الان99 درصد حجاب دارند این سرطان جز به شیوه رضا خانی نمیشه درمون کرد
یکشنبه 19 مهر 1388

آنتی اسلام - ایران - اهواز
. farj00n - Mehriran{{ - روشنفکرائی که حجاب را دشنامی به زن می دونن ، ببین چگونه دموکراسی را نقض می کنند !}} آیا حجاب در کانادا ممنوع است؟ آیا حجاب در امریکا یا انگلیس یا هر کشور دیگر دنیا ممنوع است؟ مسئله سر این است که چرا زنان باید بخاطر پوشش نامناسب یا نداشتن حجاب توسط مردان مورد ضرب و شتم قرار بگیرند. یا چرا یک زنی که به اسلام اعتقاد ندارد باید در تمام طول عمرش حجاب بزند ( این نقض دموکراسی توسط اسلام نسیت؟!). چرا یک زنی که مسلمان است و وارد یک کشور آزاد اروپایی میشود با آزادی هرچه تمام تر در همه جای این کشور ها با روسری و چادر و حجاب می گردد؛ اما به محض این که یک زن غربی وارد یک کشور مسلمان میشود از همون فرودگاه کشور مسلمان باید حجابش را رعایت کند؟ ( این دموکراسی است؟!)
یکشنبه 19 مهر 1388

آنتی اسلام - ایران - اهواز
2. farj00n - Mehriranیا چرا زنی که یک تار مویش معلوم باشد بزرگترین گناه رو مرتکب شده است اما اون مردی که این تار مو را دیده؛ نه تنها هیچ گناهی مرتکب نشده؛ بلکه " زرنگ " هم بوده است! " زن آزاد است که هر گونه لباسی را بپوشد" دقیقاً مثل مرد ( و این اسلام را نقض میکند!) و این شامل حجاب هم میشود؛ اما بحث سر این است که پوشش زن " فقط چادر و روسری و نقاب یا روبنده و برقعه و مانتو نیست" شمایی که روشنفکر هستید و در غرب هم زندگی میکنید آیا مخالف این حرفها هستید؟!!
یکشنبه 19 مهر 1388

gogoli - ایران - تهران
آنتی اسلام - ایران - اهواز ....... «ایشون از فمنیستهای ایرانی هستند ( مثل من)» ....... ددم وااااای!!! تو اینهمه مدت فمینیست بودی ننه؟!!! بمیرم برات!! چی کشیدی؟!!!
یکشنبه 19 مهر 1388

arashbehdin - امریکا - اتلانتا
farj00n - کانادا - ونکوور . شما برای زن محجبه و مسلمان آه و فغان سر میدهی در حالیکه اکثر کشورهای مسلمان از غیر دموکرات ترین کشورهای دنیا هستند و آزادی پوشش در انها ممنوع است مانند عربستان و یمن و امارات و پاکستان و جمهوری اسلامی ایران و... وقتی دینتان برای دیگران متقابلا ازادی قائل شد آنوقت میتوانی از دموکراسی دم بزنی! باز هم تکرار میکنم حجاب توهین و دشنام به زن است و طبق همان قوانین دموکراسی که ازش دم میزنی حق دارم نظرم را بیان کنم. ضمنا در کشورهای دموکراتیک شما آزادید این توهین به وجود زن (حجاب) را با خود حمل کنید و کسی مانعتان نمیشود.
یکشنبه 19 مهر 1388

arashbehdin - امریکا - اتلانتا
farj00n - کانادا - ونکوور . عذاب وجدان می گیرید یا دلتون می خواد همه زنهای دنیا را یک دل سیر دید بزنید ؟. این حرف خیلی خنده داری است. این همه دختر جوان و خوش اندام خوشگل و خوش لباس اینجا هست برای دید زدن! که دیگه نیازی به دیدن یک خانم چاق مصری یا یمنی نیست. ضمنا من فکر کنم همه حالشون بهم بخوره اگر فاطمه رجبی پشمالو یا عشرت شایق با دامن کوتاه و تاپ در خیابان راه بروند همان بهتر که چادر سر کنند!
یکشنبه 19 مهر 1388

arashbehdin - امریکا - اتلانتا
آنتی اسلام - ایران - اهواز . مرسی دوست گرامی جواب درستی به اینها دادی. اسلامیها وقتی پایشان به اروپا یا امریکا میرسد مدعی آزادی و رعایت دموکراسی هستند تا افکار مذهبیشان را رواج دهند. در حالیکه دینشان منکر هرگونه آزادی خارج از چارچوب دین است.اینها همه اش سفسطه گریست وگرنه همه میدانند چطور یک زن مسلمان به دلیل داشتن روابط جنسی مامشروع سنگسار میشود و چگونه مردها شلاق میخورند. و این که در کشورهای دموکراتیک اروپایی چقدر قتلهای ناموسی میان مسلمانان رخ میدهند. اینها از قوانین دنیای ازاد سواستفاده میکنند تا سنتهای متحجر مانند قتل ناموسی و ازدواج کودکان و چند زنی را رواج دهند.
یکشنبه 19 مهر 1388

flora_germany - آلمان - دوسلدورف
حجاب بد است، در هر نوع و فرم آن‌ و هر زنی‌ هم که از حجاب راضی‌ است باید به مرز روحی و روانی‌ دچار باشد!.
یکشنبه 19 مهر 1388

آنتی اسلام - ایران - اهواز
arashbehdin - امریکا - اتلانتا دوست عزیزم از شما سپاسگزارم. فقط بزرگترین آرزوی من تا الان این بوده که یک روزی برسه و یک "مسلمان" حد اقل جواب یکی از سولات من رو بده. البته بدون سفسطه و مغلطه و دروغ و حاشیه وووووووووو. پاینده باد ایران و ایرانی. درود بر همهء شیر زنان ایران در هر جای دنیا که فقط می خواهند از حق و حقوق انسانی خود برخوردار شوند.
یکشنبه 19 مهر 1388

آنتی اسلام - ایران - اهواز
1. gogoli - {{. ددم وااااای!!! تو اینهمه مدت فمینیست بودی ننه؟!!! بمیرم برات!! چی کشیدی؟!!!}} دوست عزیز: 1- من مسئول آموزش و پرورش شما نیستم اما جهت آگاهی دوستان دیگر جواب این سولاتتان را هم میدهم ( دو تا علامت سوال داشتی!) 2- فمنیست بودن نتنها چیز بدی نیست بلکه آگاهی نداشتن از این "کلمه" و مدافع آن نبودن یا مخالفت با آن کردن کاری بسیار زشت؛ متحجرانه؛ و خلاف حقوق بشر است ( که همهء مسلمانان در این مقوله قرار می گیرند مثل شما دوست عزیز) علت چیست؟! علت این مسئله را طرفداران کمپین یک میلیون امضاء ( که من هم جزئی کوچک از آنان هستم) و مدافع حقوق زنان ایران هستند؛ در یک جمله بصورت خلاصه و مختصر و مفید برای کسانی که آی کیو پایین هستند توضیح داده اند : " آزادی برای برابری." این معنی فمنیست است. اگر شما از کتک خوردن خواهرتان توسط شوهرش؛ یا مادرتان توسط پدرت؛ یا زنت توسط خودت و یا دخترت توسط شوهرش و...... نگران و معترض نیستی؛
یکشنبه 19 مهر 1388

آنتی اسلام - ایران - اهواز
2. gogoli - اگر شما بخاطر حق طلاق خواهرت یا دخترت یا مادرت و ... نگران و ناراحت نیستی؛ اگر شما بخاطر برابر نبودن دیهء زن و مرد یا اینکه مرد می تواند دو زن یا بیشتر داشته باشد ( مثلاً دامادتان دو زن دیگر روی خواهرت بگیرد و ......) و هزاران اگر دیگر؛ من برای این موارد ناراحت و معترض هستم و با افتخار می گویم یک " فمنیست" هستم ( هرچند که شما مسلمانان می ترسید و نارارحت میشوید!) و تا وقتی که زنده باشم با این طرز فکر متحجرانه ( که نمونهء کوچک و ذلیلش خودت هستی) مبارزه میکنم تا در آینده مملکتی آزاد داشته باشم چرا که همین زنان هستند که من و تو ( البته برای تو فرقی نمی کند!) و همهء مردان دیگر را بوجود آورده اند. طرز فکر تو یک طرز فکر اسلامی و محاجم است که ریشه در افکار امام علی پیشوای شیعیان دارد. علی در نهج البلاغه می گوید: علی (ع) به امام حسن (ع) در مورد زنان، به اموری وصیت نمود از جمله اینکه:. ١- از مشورت کردن با زنان بپرهیز،زیرا که آنان از نظر عقلانی دارای نقصان هستند و فکر آنان در معرض خطاست و هر کسی که اینچنین باشد،سزاوار نیست که مورد مشورت قرار گیرد.
یکشنبه 19 مهر 1388

آنتی اسلام - ایران - اهواز
3. gogoli - دیدگان زنان را به واسطه حجاب بپوشانید که این فصیح ترین کنایات از حجاب است. ٣- جایز نیست شخصی را که اطمینان به او نمی باشد (خواه زن خواه مرد)وارد خانه اش نماید. ۴- در بعضی مواقع، فساد آوردن بعضی از مردم به خانه،بیش از بیرون شدن زنان از خانه است و بهتر این است که زن در حالتی باشد که غیر از شوهر را نشناسد. ٥- زنان براموری که خارج ازتوانایی آنهاباشد(اعم ازخوردنیها و پوشیدنیها و غیره ) نباید مسلط شوند. اما اینکه زن چون گیاهی خوشبو (ریحانه) است نه کار فرما،غرض آن است که زن محلی برای لذت و بهره جویی است و شاید هم اختصاص دادن لفظ ریحانه برای زن،از جهت استعاره باشد،زیرا زنان عرب عطر را بسیار استعمال می کردند. اما اینکه زن نمی تواند کار فرما باشد،برای این است که او برای حکمرانی خلق نشده،بلکه باید بر او حکومت کرد.
یکشنبه 19 مهر 1388

آنتی اسلام - ایران - اهواز
4. gogoli - ٦-در گرامی داشتن او از آنچه که مربوط به اوست تجاوز مکن . ٧-زن را به طمع شفاعت برای دیگران نینداز،زیرا از توانایی او خارج است و این امر ناشی از نقصان غریزه و ناتوانی اندیشه اوست . ٨-درمورد زنان پاکدامن غیرت به کار نبرد،زیرا که این امرسبب فساد برای وی میشود،یعنی او را به کاری ناشایست وادار میکند و قبح و زشتی عمل را از او سلب میگرداند. منبع: شرح نهج البلاغه ابن میثم ،ج
یکشنبه 19 مهر 1388

آنتی اسلام - ایران - اهواز
. arashbehdin - یکی از مشخصه های بارز سیستمهای دیکتاتوری و فاشیستی ( مثل حکومت آلمان نازی؛ یا ایتالیا یا حکومت کمونیست چین؛ یا حکومت شوروی سابق و یا همین جمهوری اسلامی خودمون و یا اصلاً همین دین اسلام و...) اجبار مردم؛ به پوششی یکسان و یک رنگ و یک شکل است کردن و در واقع؛ یکرنگ کردن و یک دست کردن جامعه برای کنترل بهتر و تسلط توسط رهبر.
یکشنبه 19 مهر 1388

باقلوا - ایران - ایران
دوباره دعوای خانومها و آقایون سر حجاب داشتن یا نداشتن زنان شروع شددددددددددددددددددددددد. به نظر من ُ هر انسانی باید در انتخاب پوشش خودش آزاد باشه . البته در هر جامعه ای حداقلی از پوشش لازمه . مثلا کسی نباید مجاز باشه به صرف اینکه آزادی هست تو خیابون با لباس زیر راه بره . چون تو خیابون همه آدمی هست . کودک بزرگ پیر جوان زن و مرد . بحث سر تعیین حداقلهاست و نه حداکثرها . به نظرم باید حداقل پوشش در جوامع تعیین بشه و نه حداکثر پوشش . این ریزه کاری ها رو خود مردم خوب درک میکنن و لازم نیست همه چیز رو براشون توضیح داد . ولی اینکه خانومی به اختیار و اراده و انتخاب خودش دوست داشته باشه روسری بپوشه یا حتی چادر بپوشه ُ به کسی مربوط نیست دیگران حق ندارند در این آزادیهای فردی دخالت کنند .
یکشنبه 19 مهر 1388

Mehriran - سوپد - مالمو
آنتی اسلام - ایران - اهواز من یک زن هستم که بیشتر عمرم رو درکشور اسلام زده ایران زندگی کرده ام و تبعیض های جنسیتی رو باکوشت وپوست و استخوان لمس کرده ام. ولی غرب هم اون مدینه فاضله ای که فکرمیکنید نیست . درسته که دمکراسی اینجا این حق رو برای زن قائله اما پیشداوری های زیادی هم در مورد زنان محجبه وجود داره. ضمنا ایران دربین کشورهای اسلامی تنها کشوریه که حجاب اجباری حتی برای اتباع خارجی داره.
یکشنبه 19 مهر 1388

Mehriran - سوپد - مالمو
آنتی اسلام - ایران - اهواز دوست عزیز منهم کاملا با نظرشما درموردازادی در نوع پوشش موافقم. ولی دوست هم ندارم که کسی رو به خاطر عقیده شخصی اش مادام که نخواهد اونو به دیگران تحمیل کنه مورد توهین یاتحقیر قرار بدم.
یکشنبه 19 مهر 1388

Mehriran - سوپد - مالمو
آنتی اسلام - ایران - اهواز ببخشید یادمرفت عربستان روهم جزئ کشورهای با حجاب اجباری اضافه کنم.
یکشنبه 19 مهر 1388

Mehriran - سوپد - مالمو
arashbehdin - امریکا - اتلانتا دوست گرامی متاسفانه وصله چسباندن مدتی است که دراین سایت رایج شده و امکان تبادل نظر تقریبا وجود ندارد.یا باید ناسیونالیست افراطی باشی و عالم و ادم رو تحقیر کنی و یا باید مسلمان دو اتیشه باشی و به عالم و ادم به زور بجپونی که اسلام بهترینه .
یکشنبه 19 مهر 1388

آنتی اسلام - ایران - اهواز
1. Mehriran - سوپد - مالمو شما فرمودید: {{ غرب هم اون مدینه فاضله ای که فکرمیکنید نیست}} دوست گرامی؛ وقتی من از اسلام انتقاد میکنم؛ این دلیلی بر خوب بودن غرب نیست و فکر نمی کنم "هیچ جایی" گفته باشم که غرب مدینهء فاضله است یا خوب است و ... اگر بخواهید غرب را با شرق ( که کشورهای اسلامی را در بر میگیرد) مقایسه کنید؛ اون یک حرف دیگریست و فقط یک جواب دارد: غرب از قرون وسطی گذر کرد ( حکومت کلیساها بر مردم) و به رنسانس رسید. در حال حاضر در غرب هم نقض حقوق بشر وجود دارد؛ اما چیزی که مسلم است این نقض حقوق بشر بر اساس گفته های یک "دین 1400 "سال پیش نیست. و به همین دلیل به آیندهء غرب می توان امیدوار بود. اما کشورهای اسلامی چه؟!!.
یکشنبه 19 مهر 1388

آنتی اسلام - ایران - اهواز
2. Mehriran - سوپد - مالمو شما فرمودید: {{ درسته که دمکراسی اینجا این حق رو برای زن قائله اما پیشداوری های زیادی هم در مورد زنان محجبه وجود داره}} از یک لحاظ حق دارید و از طرف دیگر نه! از این جهت به شما حق میدهم که محجبه ها هم جزئی از آن جامعه هستند؛ کار میکنند؛ مالیات میدهند؛ و حتی برای جوامع غربی باعث افتخار میشوند. اما از این جهت که : " محجبه ها غربی نیستید" و رنگ موها؛ قیافه؛ فرهنگ و آداب و رسم و رسوم؛ پوشش و...... همهء این موارد آنها از جامعهء غرب جدا و متمایز میکند. دید و نظر مردم کشوری که در آن هستید بر اساس همهء این فاکتورها تعیین میشود. شما آنجا میهمان هستید. حتی اگر چندین نسل از شما بگذرد. و این یک واقعیت است. ( منظورم رو متوجه میشید؟)
یکشنبه 19 مهر 1388

آنتی اسلام - ایران - اهواز
3. Mehriran - از طرف دیگر شرایط اقتصادی و سیاسی کشور کسانی که محجبه هستند هم در شرایط برخورد مردم و دولت کشورهای غربی تاثیر دارد. همین سنگسار ها اعدامها و قطع دست و پا و.... به گوش همون ملت غرب میرسد و محجبه ها را این چنین وحشی میپندارند. به غیر از این؛ یک نکتهء بسیار مهم دیگر هم وجود دارد. کشورهایی هستند که حکومت سکولار دارند؛ مثل "فرانسه". قانون اساسی این کشورها بر اساس سیستم حکومت سکولار نوشته و بسته شده است. در این جوامع هیچ کسی حق تظاهر به هیچ دینی را ندارد ( نه فقط اسلام) آیا کشور فرانسه میتواند بخاطر مهاجران محجبه؛ قانون اساسی خود را زیر پابگذارد یا عوض کند؟ کسانی که از این وضع راضی نیستند باید : یا کشور مطبوعشان را ترک کنند. یا بمانند و مبارزه کنند ( که احمقانه است. چون فقط عمرشان رو حدر میدهند) یا باید طبق قوانین کشور میزبان زندگی کنند.
یکشنبه 19 مهر 1388

آنتی اسلام - ایران - اهواز
5. Mehriran - فرمودید:{{ ضمنا ایران دربین کشورهای اسلامی تنها کشوریه که حجاب اجباری حتی برای اتباع خارجی داره.}} این اسلام شیعه است و دقیقاً درست است. و دیگر اینکه عربستان ( دو شهرش حجاب آزاده بخاطر اینکه سفارت ها اونجان. جده و ریاض) جمهوری اسلامی افغانستان و مصر و یمن و چندتا کشور دیگر آفریقایی هم حجاب اجباریه. اما بحث سر سیستم حکومتی نیست دوست گرامی. باید اندیشه ها باید عوض بشه. یک پدری که به زور سر دختر 7 ساله اش روسری سر میکنه؛ یا زنی که بخاطر اینکه شوهرش دوست داره؛ زنه روسری سر کنه؛ روسری میزنه؛ یا خواهری که از ترس برادرش روسری میزنه و.... اینها از 100 تا حکومت اسلامی بدترند. و دیگر اینکه فقط بحث روسری نیست!!! قتل های ناموسی؛ نابرابری حقوق زن و مرد؛ احترام زن در جامعه و... تمام اینها مسائلی هستند که در جوامع اسلامی شاهدشان هستیم.
یکشنبه 19 مهر 1388

آنتی اسلام - ایران - اهواز
7. Mehriran - فرمودید:{{ ولی دوست هم ندارم که کسی رو به خاطر عقیده شخصی اش مادام که نخواهد اونو به دیگران تحمیل کنه مورد توهین یاتحقیر قرار بدم.}} من هم با شما 100% موافقم. من هم در صحبت های بالا به کسی که بخواد حجاب داشته باشه "توهین نکردم" و کسی رو هم تحقیر نکردم. من از "برابری حقوق مرد و زن دفاع میکنم" آیا عیبی دارد؟! لطفاً من را راهنمایی کنید. شاید من در اشتباه هستم!
یکشنبه 19 مهر 1388

arashbehdin - امریکا - اتلانتا
Mehriran - سوپد - مالمو . شما خیلی مسائل را ساده می انگارید. بدبختی ملت ما هم از همین جر زدنها برای اسلام و ازادی دینداری شروع شد و ادامه دارد. این محجبه هایی که در اروپا میبینید اکثرا به زور خانواده چادر سر کرده اند. در میان مسلمانان اروپا قتلهای ناموسی رواج زیادی دارد. دختران از ترس انتقام پدر و برادر مجبورند به هر حرف زوری تن دهند. دختر سیزده ساله را به زور در ترکیه به پسر عویش شوهر میدهند که مبادا فاسد شود. قضیه ترمیم پرده باکرگی به شدت رواج دارد. هزاران مسئله دیگر هست که در اینترنت سرچ کنی میبینی. ضمنا به هموطنانت برچسب ناسیونالیست افراطی نزن.
دوشنبه 20 مهر 1388

Mehriran - سوپد - مالمو
آنتی اسلام - ایران - اهواز . من همیشه برای فمنیستهای زن ارزش زیادی قائل هستم و برای فمنیستهای مرد دو برابر.خودم رو با اینکه کاری غیر از عضوکمپین یک میلیون امضا بودن نکردم یک فمنیست میدونم. مسلما ضد خارجی بودن و راسیسم در اینجا وجود داره ولی دوست عزیز من از زنان محجبه ای حرف میزنم که گاهافقط به خاطر حجابشون یک موقعیت شغلی روازدست میدن و زن دیگری
دوشنبه 20 مهر 1388

Mehriran - سوپد - مالمو
آنتی اسلام - ایران - اهواز با همون رنگ پوست و مو وحتی ملیت اون شغل رو بدستمیاره. با اینکه لزومی برای گفتن نوع اعتقاداتم نمیبینم ولی باید برای رفع سوئ تفاهم بگم که شخصا عقیده ای به حجاب ندارم و ازاین لحاظ خوشبختانه در یک خانواده راحت بزرگ شدم. به قول خود شما بخش بزرگی . از مشکل جامعه ما مسئله فرهنگی است که مرد در هر نقشی خواه پدر برادر و یا شوهر خودش رو قیم مادام العمر زن میدونه و مبارزات شما در جهت
دوشنبه 20 مهر 1388

Mehriran - سوپد - مالمو
آنتی اسلام - ایران - اهواز برابری این حق و حقوق ستودنی است ولی نگفتید که تکلیف اون زنی که حجاب کاملا اختیاری داره و در کشوری مثل سوئد زندگی میکنه چیه و ضمنا هر اتفاقی که در عالم اسلام میافته نباید باعث بشه که افراد رو مورد قضاوت قرار بده و این یعنی پیشداوری که امروزه حکومتهای غربی برای کم کردن اون درجامعه خیلی سرمایه گذاری میکنند و یک تفاوت فاحشدیگربا کشورهای ماست و این که با چنگ و دندان از دمکراسیشون حفاظت میکنند و اونو روزبروز تقویت میکنند.
دوشنبه 20 مهر 1388

sadeghkhan - کانادا - کانادا
من به شخصه رنگ قرمزو دوست دارم و هر کسی هم اگه رنگ دیگیه دوست داشته باشه مرز روانی داره و باید خودشو به دکتر نشون بده, آها آه بزییا چه رنگای زشتی رو انتخاب میکنن, من اگه میتونسم قا نون اثاثی فرنسرو مینوشتم دستور میدادم هر کی غیر قرمز رنگ دیگیه بپوش بندزنش بیرون از فرانسه
دوشنبه 20 مهر 1388

sadeghkhan - کانادا - کانادا
از قیا فه‌ی آدامهاییی که از خاور میانه میان هم بیزارم چه عرب باشن چه عجم, چه با حجاب باشن چه بی حجاب, چه دکتر باشن چه خواننده, اگه میتونستم هر کی قیافه میدله استی داشت از خیبونا جام میکردم میریختم تو کامیون میفرسدمشون همون خاور میی‌انه .
دوشنبه 20 مهر 1388

آنتی اسلام - ایران - اهواز
Mehriran - سوپد - مالمو شما فرمودید:{{ من از زنان محجبه ای حرف میزنم که گاهافقط به خاطر حجابشون یک موقعیت شغلی روازدست میدن }} خوب این هم دلیل داره. هیچ وقت یک صاحبکار غربی؛ حاضر نیست سرمایه و شرکتش رو بخاطر حجاب " یک زن محجبه" یا ریش و سبیل یک مرد حزب اللهی از دست بده! بخاطر اینکه؛ اونها اعتقاد دارند؛ باید طبق عرف جامعهء شان لباس بپوشید؛ مثلاً آیا میشود در یک کشور اسلامی زنی با شورت بیرون بیاید؟ و از طرف دیگر غربی ها فکر میکنند که؛ حجابی که زن میزند یک توهین به مرد است. این به این منزله است که: مردها ظرفیت ندارند و از لحاظ جنسی مشکل دارند. در هر صورت؛ غرب؛ مال غربی هاست و محجبه ها مهمان هستند. مثل ایران و افغانی هایی که در ایران هستند. یا ترکیه و ایرانی های پناهنده. یا کشورهای عربی مثل دبی و کویت و هندی ها و فیلیپینی هایی که آنجا زندگی میکنند و... این رسم مهاجرت است. محجبه ها اگر ناراحت هستند؛ باید برگردند به کشورشان. و در غیر این صورت باید بمانند و از قوانین کشور میزبان؛ اطاعت کنند. هرچقدر که این مسئله برایشان سخت باشد
دوشنبه 20 مهر 1388

آنتی اسلام - ایران - اهواز
. sadeghkhan - قانون اساسی
دوشنبه 20 مهر 1388

gogoli - ایران - تهران
آنتی اسلام - ایران - اهواز ........ 1- نمیدونی از اینکه فهمیدم فمینیست هستی چقدر خوشحالم! (اینجوری تحلیل عقده های پنهان ذهن تو علیه مذهب و جامعه ایران خیلی راحت تره!!) 2- میتونی به من بگی چرا معمولا زنها وقتی فمینیست میشن که قدرت جذب مردها رو از دست میدن؟ چرا بیشتر فمینیستها زنان زشت یا پیر و چروکیده هستند؟ 3- در مورد توهین به یک میلیاردو خورده ای مسلمون(که البته تو نمیدونی میلیارد چیه؟!) فعلا باید بگم زیاد به کانال بهرام مشیری نگاه نکن! تو یه چیزی شنیدی که زائو گِل میخوره. دیگه نمیدونی کدوم گِل رو میخوره! 5- اگه بخوای بی ادبانه صحبت کنی همونجور هم جواب میگیری.
دوشنبه 20 مهر 1388

آنتی اسلام - ایران - اهواز
سکولاریسم شیوه و قانون زیستن است که بر اساس انسان "خالص" بنا نهاده شده‌است و به صورت کلی برای کسانی است که باورهای مذهبی و یا خرافی را ناکافی یا غیرقابل اطمینان و یا غیرقابل باور یافته‌اند. اصول آن عبارت است از:. 1. بهبود وضعیت زندگی با توجه به مفاهیم مادی زندگی. 2. دانش تنها وسیله در دسترس انسان است. 3. اینکه خیر در نیکی کردن است. چه خیر جهان دیگر درکار باشد و چه نباشد. 4. نیکی کردن در این جهان، و پی‌جویی این نیکی، خیر است.
دوشنبه 20 مهر 1388

آنتی اسلام - ایران - اهواز
1. قصد اهانت به باورهای کسانی که در کشور های سکولار زندگی میکنند و با مشکل حجاب مواجه هستند را ندارم؛ اما بیاد بیاورید که در دوران پهلوی یک حکومت نیم بند سکولار داشتیم که تقریباً حق و حقوق ملت را را رعایت میکرد ( نه کامل؛ نیم بند و ناقص) کسانی که حجاب میزدند؛ از حق و حقوق انسانی بر خوردار بودند؛ دقیقاً مثل کسانی که می نی ژوپ می پوشیدند. به یکباره ملت ایران ( همین محجبه ها) تصمیم گرفتند تا انقلاب کنند و قانون اساسی را عوض کنند و آزاد باشند و در کل : استقلال؛ آزادی؛ و جمهوری اسلامی داشته باشند؛ این شد که دیدیم! تغییر در اصول و ساختار یک کشور آن هم بخاطر باورهای مذهبی افرادی مهاجر؛ کار یک روز و دو روز نیست و کاری بسیار پیچیده و مشکل؛ که در نهایت منجر به قدرتمند شدن نیروهای رادیکل مذهبی میشود؛ و همهء دنیا هم این را دریافته اند و از این مسئله در وحشتند!!!
دوشنبه 20 مهر 1388

آنتی اسلام - ایران - اهواز
2. چون اسلام یک دین برای حکومت و خلیفه گری است و قوانین اقتصادی و جزایی و حقوقی و روابط بین زن و مرد و... دارد که در هیچ دین دیگری نیست. و بصورت اختاپوسی جامعه را در بر میگیرد. همون محجبه هایی که باعث نابودی ایران شده اند؛ حالا به "کانادا" یا اروپا و... رفته اند و می خواهند آنجا را هم آباد کنند! خود من؛ همین الان در کشور ترکیه هستم؛ مدت 8 سال است که مدام یا در حال رفت و آمد به این کشورم یا در اینجا زندگی میکنم. در کل با خصوصیات مردمش و دولتش تا حد بسیار زیادی آشنایی دارم؛ چون علاقه دارم اخبار روز اینجا را پیگیر شوم ( مثل ایران) . مردم ترکیه؛ چه مسلمان و چه غیر مسلمان؛ همیشه به هم تذکر میدهند که: کشور اسلامی نمی خواهیم؛ چون میترسیم مثل ایران بشیم!
دوشنبه 20 مهر 1388

آنتی اسلام - ایران - اهواز
3. یک تعداد بسیار اقلیت با قانون اساسی در افتادند که حجاب را آزاد کنند ( چون تظاهر به هر دینی در ترکیه ممنوع است. چه یهود چه مسیح و چه اسلام و.... اگر یک آخوند یا خاخام یا کشیش در خیابانهای استانبول و آنکارا و.. دیده بشود؛ او را بازداشت میکنند و این جرم است) دولت هم قبول نکرد و گفت: محجبه هایی که می خواهند به کلاس درس بروند یا سر کار بروند و... و دوست دارند محجبه باشند و کسی موهایشان را نبیند؛ می توانند "کلاهگیس" بزنند. هیچ کسی حق ندارد روسری یا چادر بزند و به محل های دانشگاهی یا کاری یا اداری و.. وارد شود. در خیابان آزادی. آزاد آزاد آزاد....... اما در جایی که دولتی است، باید حق و حقوق دولت را رعایت کنید. و حق و حقوق دولت در کتابی بنام قانون اساسی نوشته شده است. این خیلی ساده است و من نمیدانم چرا برای بعضی ها هنوز جا نیوفتاده!!!!!! با اینکه جلوی اسمشان نام کشورهای کانادا و اروپایی و ... سنگینی میکند!!!!
دوشنبه 20 مهر 1388

آنتی اسلام - ایران - اهواز
خود سکولاریسم در کشورهای مختلف؛ طبق قانون اساسی های آن کشور ها اجرا میشود. برای مثال، اگر چه قانون های اساسی‌ کشورهای دانمارک، فنلاند، نروژ، و ایسلند کشور های سکولاری نیستند ، با این وجود این کشور‌ها آزادتر از بسیاری از کشور‌های سکولار محسوب می‌شوند. ایسلند در میان اولین کشور‌هایی‌ است که حق سقط جنین را به رسمیت شناخت (در نیمه اول قرن ۲۰) و یا اینکه دولت فنلاند برای احداث مساجد بودجه دولتی در نظر می‌گیرد. در این چنین بحثهایی که فرا ملیتی و فرا کشوری هستند؛ باید همهء جوانب اعم از سیاست؛ تاریخ و جغرافیا؛ جامعه شناسی و تاریخ غرب و همچنین تاریخ تمدن شرق و ... را در نظر بگیرم و فقط به صرف اینکه؛ مردم غرب با مسئلهء حجاب نتوانستند کنار بیاین یا اینکه کنار نیامده اند؛ آنها را محکوم کنیم یا با آنها موافق باشیم.
دوشنبه 20 مهر 1388

Mehriran - سوپد - مالمو
آنتی اسلام - ایران - اهواز . خدا رو شکر میکنم که در کشوری زندگی میکنم که حداقل بیش از 75 درصد از مردمش اصول دمکراسی رو با جان و دل رعایت میکنند و برای کرامت انسانها ارزش قائلند. دوست عزیز افغانها بعد از هزار سال زندگی در ایران هنوزاجازه اقامت دایم ندارند مهمان که چه عرض کنم مهمان ناخوانده اند. ولی اینجا وزیر افریقائی الاصل وجود داره که حتی اینجا دنیا نیومده و در سن کودکی به اینجا مهاجرت کرده. این یعنی دمکراسی. واقعا راه حل خوبی ارائه دادین .برگردن خونشون. لابد دو روز دیگه هم انهایی که قیافه شون فرق میکنه برن و بعدش هم هر کس مخالفه بره وبشه ایران دیگه.
دوشنبه 20 مهر 1388

Mehriran - سوپد - مالمو
آنتی اسلام - ایران - اهواز . چند وقت پیش درسوئدتظاهراتی درجهت برابری حقوق زنان محجبه با دیگر زنان برگزار شد. جالب اینجاست که اکثر شرکت کنندگان سوئدی و غیر مسلمان بودندوجالبتراینکه بیشتر اونها هم مردبودند. فکر میکنید جامعه ماچند صدسال دیگه به این درجه از رشد میرسه. امیدوارم روزی همه زنان به این باور برسند که حجاب چیزی جز دستاورد مردان خودخواهی که زن رودارائی شخصیشون میدونن نیست. مرسی از شما. گفتگوی جالبی بود.
دوشنبه 20 مهر 1388

sadeghkhan - کانادا - کانادا
نتی ایسلم! فکر میکنی برا من که از نو برونزویک کانادا هستم فرقی میکنه که قانون عصا سیو با چی بنویسم, اینجا تنها چیزی که برام مهمه اینه که تو سفید پوستی یا نه اگه سفید نیستی و با لهجه نوفی انگلیسی حرف نمیزنی دوست دارم مثل آهنگ استرنج فروت از درخت دارت بزنم حالا میخواد مسلمون باشی یا ضد ایسلم.
دوشنبه 20 مهر 1388

آنتی اسلام - ایران - اهواز
Mehriran - سوپد - مالمو ضمن اینکه در پیوند با مثالتان؛ باید خدمتتان عرض کنم خود حسین باراک ابما یک مسلمان است و آمریکایی هم نیست و رئیس جمهور آمریکا است؛ من هم از شما سپاسگزارم دوست عزیز. بحث بسیار جالبی بود و از شما خیلی چیزها یاد گرفتم. به امید برقراری دموکراسی در همهء دنیا بخصوص مملکت خودمون ایران. هر جا که هستید موفق و پیروز باشید
دوشنبه 20 مهر 1388

آنتی اسلام - ایران - اهواز
gogoli - با خوندن جملات متعفن شما ( قدرت جذب مردها ... فمینیستها زنان زشت یا پیر ....) فقط یک چیز مشخص میشود. شدیداً مشکل ج ن س ی داری. حتماً برای درمان اقدام فرمایید
دوشنبه 20 مهر 1388

آنتی اسلام - ایران - اهواز
sadeghkhan - قُم- قُم آرزو بر جوانان عیب نیست!
دوشنبه 20 مهر 1388

gogoli - ایران - تهران
آنتی اسلام - ایران - اهواز ........ نگران نباش! بقول اسدالله میرزا تو سریال «دایی جان ناپلئون» تلفن و تلگراف داریم، اما هنوز اختراع نشده!!!
دوشنبه 20 مهر 1388

gogoli - ایران - تهران
آنتی اسلام - ایران - اهواز ........ تو ماموریت نداری ایران رو نجات بدی. از این توهم بیا بیرون. تو با این افکارت از اون سر بوم افتادی.(شاید چون تو ترکیه لائیک زندگی میکنی. همون ترکیه هم الان داره سیاستهای تند خودشو در مورد اسلام تعدیل میکنه. سربال «در اسرار» یا در ایران «کلید اسرار» رو دیدی؟). مذهب مشکل جامعه ایران نیست. مشکل ما تعصبه. چه تعصب و قشریگری مذهبی و چه مثل تو تعصب «ضد دینی». یه بار میگی من جمهوریخواهم اما از هر سلطنت طلبی دوآتیشه تری. مردم رو سیاهی لشکر میدونی و چون تو یه صفحه آخرین کامنتو میذاری فکر میکنی بحث رو به نفع خودت تموم کردی. بعد شیر میشی و با رندی (البته نه رندی دلچسب حافظ) فورا میری تو یه صفحه دیگه مبارزه طلبی میکنی. بعد که آبروت رفت میگی من فمینیستم و با افتخار به آدم فحشهای رکیک میدی. (دهنت هم که کلا غیر بهداشتیه. تازه میفهمم چرا خیلی از کاربرها دیگه به تو هیچی نمیگن).
دوشنبه 20 مهر 1388

gogoli - ایران - تهران
آنتی اسلام - ایران - اهواز ........ وقتی اینجا هم لو رفتی حالا دم از سکولاریسم میزنی. معنای واقعی سکولاریسم اصلا دین ستیزی نیست. سکولاریسم یعنی عرفی و دنیوی شدن هنجارها. تو خود کشور های اروپایی مثل آلمان احزاب «دموکرات-مسیحی» دارن. تو یعنی بیشتر از اونا با سکولاریسم آشنایی؟ اینو بخدا جدی میگم. تو مشکلت جای دیگه است. تو مثل یه بچه، با ذوق و شوق تو فروشگاه محلتون میگردی و هر مکتب و «ایسم»ی رو که از یه جایی شنیدی خوبه ورمیداری و تو زنبیلت میذاری. بدون اینکه بدونی آیا اصلا این مکتب به درد ایران میخوره یا نه. باورت هم شده که باسوادی. من آماده ام در مورد مذهب هم باهات مباحثه کنم. در نهایت امیدوارم همه این توهینهای نابجا به مذهب بخاطر گرفتن «پناهندگی» و فرار از «ایرانی بودن» نباشه!!
دوشنبه 20 مهر 1388

آنتی اسلام - ایران - اهواز
. gogoli - من تو رو عددی نمی بینم که بخوام به مبارزه دعوتت کنم. زیر دست و پام له میشی؛ جوون.
دوشنبه 20 مهر 1388

sadeghkhan - کانادا - کانادا
آنتی ایسلم, فکرکردی من برام مهمه که بگی صادق خان قم, قم بم بر بخوره .
دوشنبه 20 مهر 1388

sadeghkhan - کانادا - کانادا
آنتی ایسلم گذشت اون زمانی که دو تا کتاب سوسیالیستی میخوندی یه گلاسه تا استکانی میزدی چند تم ایسم یاد میگرفتی ادای روشن فکری میکردی, الآن همه همه چی میدونن, همه چار پنج تا زبون صحبت میکنن, فلک زده چیز جدید برا گفتن چی داری؟
دوشنبه 20 مهر 1388

آنتی اسلام - ایران - اهواز
sadeghkhan قُم-قُم اگر بهت برخورد؛ دوقدم برو جلو !
دوشنبه 20 مهر 1388

آنتی اسلام - ایران - اهواز
sadeghkhan قُم-قُم اگر هم بر نخورده؛ بزار !
دوشنبه 20 مهر 1388

sadeghkhan - کانادا - کانادا
در هر دو صورت برات میزارم
دوشنبه 20 مهر 1388

آنتی اسلام - ایران - اهواز
sadeghkhan قُم-قُم فکر کردی همه مثل خودت مافنگی و هستند؟! این از سخنان .. هر بارته:{{ تا کی تو خواب گاه دانشگاهمون تو ایران تریاک دود میکردیم راجع نظرات نم چمسکی تز میدا دیمو آنتی تز,}} یادت میاد؟ ((https://www.iranianuk.com/article.php?id=42563)) تو سرشار از عقده هستی مافنگی؛ 4 تااسم غلط پلوت یاد گرفتی و و پرت میکنی. نم چمسکی!! واقعاً دلقکی هاهاهاها مسخره ه ه ه
دوشنبه 20 مهر 1388

آنتی اسلام - ایران - اهواز
sadeghkhan قُم - قُم {{الآن همه همه چی میدونن, همه چار پنج تا زبون صحبت میکنن}} تو یکی حسابت از همه جداست!! تو همین فارسی رو بلد نیستی حرف بزنی فقیر! لابد می خوای بگی: چون من رفتم فرنگ؛ فارسی یادم رفته! 1- تو خودت رو بکشی از قُم اونور تر نرفتی 2- شعورت در حد زبان هایی است که بلدی ( که گفتم خدمتت؛ حتی همین زبان فارسی رو هم بلد نیستی! چه رسد به یک زبان دیگه!) 3- خودت رو قاطی "همه" نکن؛ که دیگران رو هم بدنام میکنی.
دوشنبه 20 مهر 1388

sadeghkhan - کانادا - کانادا
نتی ایسلم, , اون چیزیه که برات تعریف کردم مال 8 سالی پیش که همه بچه های جنگجویه دانشگا از فشار بیش از اندازه درگیر شدن با بسیج دانشگاهی و غیر روزای پنج شنبه جم میشدیم تا در مورد آینده مبارزات حرف بزنیم, همه بچه های نخبه اون موقع فلسفه هم میخوندن, بگذریم تو یه برهیه زمانی همه این چیزارو تجربه کردن, مثل بیل گیتس در زیر زمین خونشون در سیاتل ولی الآن سالم سالم هستند. ضمنا اون کتاب میشل فوکو رو به زبان فرانسه تلفظ کردم چون فکر کردم آدمای با سوادم این جا هستن.
سه‌شنبه 21 مهر 1388

bluestar - ایران - تهران
. آنتی اسلام - ایران - اهواز. gogoli - من تو رو عددی نمی بینم که بخوام به مبارزه دعوتت کنم. زیر دست و پام له میشی؛ جوون.*** یادته به من گفتی خیلی من من میکنی؟؟؟؟
سه‌شنبه 21 مهر 1388

gogoli - ایران - تهران
آنتی اسلام - ایران - اهواز ........ حرفتو ثابت کن!!!!
سه‌شنبه 21 مهر 1388

آنتی اسلام - ایران - اهواز
bluestar - ایران - تهران بحث سر مبارزه است؛ که ایشون میگه بیا مبارزه کنیم! من با کسی مبارزه نمیکنم. تاریخ رو از روی کتاب میخونم. سواد تو و این دوستت "گوگولی" در یک حد است. به هردوتاتون توصیه میکنم بشینید باهم بحث و مبارزه کنید
سه‌شنبه 21 مهر 1388

+2
رأی دهید
-1

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.