مجتبی میرتهماسب و فاطمه معتمدآریا ممنوع الخروج شدند

مجتبی میرتهماسب و فاطمه معتمدآریا ممنوع الخروج شدند

مجتبی میرتهماسب و فاطمه معتمدآریا در آخرین لحظات از همراهی سینماگران ایرانی اعزامی به آمریکا برای شرکت در برنامه "از نزدیک و شخصی" بازماندند.

میرتهماسب در این باره به مهر گفت: پس از آنکه آخرین مراحل بازبینی گذرنامه‌هایمان را پشت سر گذاشتیم، ماموران فرودگاه با نشان دادن حکمی به من و خانم معتمد آریا اعلام کردند هیچکدام از ما نمی‌توانیم از ایران خارج شویم، البته دلیل ممنوع الخروج شدن ما را توضیح ندادند.

این مستندساز افزود: دوستان دیگر برای این سفر مشکلی نداشتند و به راحتی اجازه خروج دریافت کردند، من و خانم معتمد آریا این سفر را از دست دادیم. البته می‌شد بعد از سفر این ماجرا از راه قانونی دنبال شود و ما از این مشکل باخبر شویم. سفر سینماگران به آمریکا ابعاد حرفه‌ای و مثبت برای سینمای ایران دارد و کاش بدون حاشیه انجام می‌شد.

محمدمهدی عسگرپور، ابراهیم حاتمی‌کیا، سیدرضا میرکریمی، رخشان بنی‌اعتماد، امین تارخ، فرهادی توحیدی، مجتبی راعی و علیرضا رئیسیان سینماگرانی هستند که به نمایندگی از سینمای ایران در برنامه "از نزدیک و شخصی" شرکت و سینمای ایران را به مخاطبان آمریکایی معرفی می‌کنند.

برنامه "از نزدیک و شخصی: فیلمسازان ایرانی از زبان خودشان" با همکاری آکادمی اسکار و آرشیو فیلم و تلویزیون UCLA در سالن جیمز بریج آغاز می‌شود و در آن پس از نمایش هشت فیلم از سینمای امروز ایران، جلسه بحث و بررسی با حضور یک یا چند نفر از عوامل هر فیلم برگزار خواهد شد.
darvish30 - مکزیک - مانزانار
. قلم چرخید و فرمان را گرفتند. ورق برگشت و ایران را گرفتند. به تیتر «شاه رفت ِ» اطلاعات. توجه کرده کیهان را گرفتند. چپ و مذهب گره خوردند و شیخان. شبانه جای شاهان را گرفتند. همه ازحجره‌ها بیرون خزیدند. به سرعت سقف و ایوان را گرفتند. گرفتند و گرفتن کارشان شد. هرآنچه خواستند آن را گرفتند. به هر انگیزه و با هر بهانه. مسلمان نامسلمان را گرفتند. به جرم بدحجابی، بد لباسی. زنان را نیز، مردان را گرفتند. سراغ سفره ها، نفتی نیامد. ولیکن در عوض نان راگرفتند. یکی نان خواست بردندش به زندان. از آن بیچاره دندان را گرفتند. یکی آفتابه دزدی گشت افشاء. به دست آفتابه داشت آن را گرفتند. یکی خان بود از حیث چپاول. دوتا مستخدم خان را گرفتند. فلان ملا مخالف داشت بسیار. مخالف‌های ایشان را گرفتند. بده مژده به دزدان خزانه. که شاکی‌های آنان را گرفتند
جمعه 17 مهر 1388

darvish30 - مکزیک - مانزانار
چو شد در آستان قدس دزدی. گداهای خراسان را گرفتند. به جرم اختلاس شرکت نفت. برادرهای دربان را گرفتند. نمیخواهند چون خر را بگیرند. محبت کرده پالان را گرفتند. غذا را آشپز چون شور میکرد. سر سفره نمکدان را گرفتند. چو آمد سقف مهمانخانه پائین. به حکم شرع مهمان را گرفتند. به قم از روی توضیح‌المسائل. همه اغلاط قرآن را گرفتند. به جرم ارتداد از دین اسلام. دوباره شیخ صنعان را گرفتند. به این گله دوتا گرگ خودی زد. خدائی شد که چوپان را گرفتند. به ما درد و مرض دادند بسیار. دلیلش اینکه درمان راگرفتند. مقام رهبری هم شعر میگفت. ز دستش بند تنبان را گرفتند. همه این‌ها جهنم، این خلایق. ز مردم دین و ایمان را گرفتند
جمعه 17 مهر 1388

665+1 - امریکا - جهت
سیمین خانم خیلی ناراحت شدم لعنت به اینا
جمعه 17 مهر 1388

aghakian - ایران - تهران
سابقه خوبی ندارن خوب کاری کردن نذاشتن برن هرکی بخواد به مملکتش خیانت کنه باید باش بر خورد قانونی بشه
جمعه 17 مهر 1388

jamsil - کره - سئول
شما را هم پیداتون کردند.خدا به دادتون برسه.
جمعه 17 مهر 1388

sabze sabzam - بلژیک - بروکسل
دوست خوبم درویش 30 مکزیک چه مطلب پر محتوایی اگر میشه منبع این مطلب را معرفی کنید با سپاس!
جمعه 17 مهر 1388

arsene lupin - ایران - برزخ
درویش عالی بود. خودت گفتی؟ میخوامت هزار کیلو.
جمعه 17 مهر 1388

Hoja Verde - ایران - تهران
درویش کارت درسته.
جمعه 17 مهر 1388

سکوت - ایران - تهران
darvish30 - مکزیک - مانزانار سپاس از یادآوری این تاریخ مصوری که به نظم درآمده که یادآمان آورد زخم‌های به خون‌آباه افتاده دل‌های پر دردمان را. sabze sabzam - بلژیک - بروکسل دوست گرامیم این شعر از بانو سیمین بهبهانی است. به امید حق 13 آبان با عزمی راسخ چونان که به حق‌خواهی عزیزترینمان با بغضی چندین ساله در گلو . قوی باشیم و با شرافت و عدالت‌خواه
شنبه 18 مهر 1388

nazi4353 - ایران - آبادان
چو سلطان شکر آزاد کردند نبات و چای و قندان را گرفتند . دهان بگشود و از دُر کرامات خس و خاشاک اینسان جان گرفتند . ملک الموت یارب مرخصی رفت؟؟ بسیجی جای ایشان را گرفتند؟؟ درویش جان نمرت بیست . عالی بود . مرسی با اجازه چندتا خط هم من گذاشتم روش
شنبه 18 مهر 1388

Kavkaz - ایران - تهران
با سلام به تمام کاربران عزیز من عضو جدید هستم و هدف من از عضویت در این سایت گفتگو با اعضای آن و بالا بردن میزان اطلاعات و آگاهی خودم می باشد.
دوشنبه 20 مهر 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.