بازسازی تلخ ترین تجربه بشریت , آیا دنیا جنگ جهانی دوم و ظهور و سقوط رایش سوم را فراموش خواهد کرد - ۲

بازسازی تلخ ترین تجربه بشریت
آیا دنیا جنگ جهانی دوم وظهور و سقوط رایش سوم را فراموش خواهد کرد2

جنگ جهانی دوم یکی از بزرگ‌ترین و پرهزینه‌ترین جنگ‌ها در تاریخ جهان است که منجر به مرگ 60 میلیون نفر در سرتاسر جهان شد. این جنگ بزرگترین و مخرب ترین نبرد در طول تاریخ به شمار می رود.

هفتاد سال از آغاز جنگ جهانی دوم می گذرد؛ همان جنگی که دنیا را به خاک و خون کشید و آثار فجایع آن هنوز هم احساس می شود. آنچه در جنگ جهانی دوم گذشت، یک مورد استثنائی است که این خطر وجود دارد که رویدادهائی شبیه آن، یک بار دیگر رخ دهد. هیتلر، هنگامی که در سال 1933 مردم آلمان را با وعده های فریبنده به آنجا کشاند که به حزب نازی رای دهند و آن را به قدرت برسانند، ادعا کرد که "دشمن" موجب شکست آلمان و نگون بختی آن در جنگ جهانی اول شده و نوک پیکان تیز حمله خود را به سوی بریتانیا , فرانسه و کشورهای کوچک و بزرگ دیگر اعم از همسایگان و دیگر کشورها گرفت . عاقبت بعد از شش سال جنگ و خونریزی  و کشت و کشتار با "دشمن" , هیتلر در پایان جنگ خودکشی کرد , ولی بهائی که ملت آلمان و دیگر ملت های اروپا و همه مردمان جهان پرداختند، بسیار سنگین بود. بیش از 60 میلیون نفر کشته شدند و چهار تریلیون دلار هزینه این جنگ محاسبه گردید.

بازسازی تلخ ترین تجربه بشریت , آیا دنیا جنگ جهانی دوم و ظهور و سقوط رایش سوم را فراموش خواهد کرد - 1

بازسازی تلخ ترین تجربه بشریت , آیا دنیا جنگ جهانی دوم و ظهور و سقوط رایش سوم را فراموش خواهد کرد - 3

mazear - انگلیس - لیدز
خوب انتری نزاد هم هیتلره دیگه فقط گیریم می کنه
پنج‌شنبه 16 مهر 1388

شب قطبی - امارات - دبی
جنگ و خونریزی و کشته شدن میلیونها انسان بیگناه هدیه ی شوم و بدشگون هیتلر به بشریت بود.خودخواهی و منیت هنوز که هنوزه مشکل جوامع بشری است.من هنوز منتظر صلح و آرامش جهانی هستم.صلحی که متاسفانه امروز فقط جایزه اش به یادگار مانده.جایزه صلح نوبل که هیچ وقت نتوانست صلح را جهانی کند.صلحی که فقط بازیچه ایی چند قدرت طلب شده
پنج‌شنبه 16 مهر 1388

anita14 - هلند - دهن هاخ
ابادان هم هنوز باسازیش تمام نشده دق دل
جمعه 17 مهر 1388

s.m.s - ایران - شیراز
خیلی زیبا بود. کیف کردم
جمعه 17 مهر 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.