بازسازی تلخ ترین تجربه بشریت , آیا دنیا جنگ جهانی دوم و ظهور و سقوط رایش سوم را فراموش خواهد کرد - ۱

بازسازی تلخ ترین تجربه بشریت
آیا دنیا جنگ جهانی دوم وظهور و سقوط رایش سوم را فراموش خواهد کرد1

جنگ جهانی دوم یکی از بزرگ‌ترین و پرهزینه‌ترین جنگ‌ها در تاریخ جهان است که منجر به مرگ 60 میلیون نفر در سرتاسر جهان شد. این جنگ بزرگترین و مخرب ترین نبرد در طول تاریخ به شمار می رود.

هفتاد سال از آغاز جنگ جهانی دوم می گذرد؛ همان جنگی که دنیا را به خاک و خون کشید و آثار فجایع آن هنوز هم احساس می شود. آنچه در جنگ جهانی دوم گذشت، یک مورد استثنائی است که این خطر وجود دارد که رویدادهائی شبیه آن، یک بار دیگر رخ دهد. هیتلر، هنگامی که در سال 1933 مردم آلمان را با وعده های فریبنده به آنجا کشاند که به حزب نازی رای دهند و آن را به قدرت برسانند، ادعا کرد که "دشمن" موجب شکست آلمان و نگون بختی آن در جنگ جهانی اول شده و نوک پیکان تیز حمله خود را به سوی بریتانیا , فرانسه و کشورهای کوچک و بزرگ دیگر اعم از همسایگان و دیگر کشورها گرفت . عاقبت بعد از شش سال جنگ و خونریزی  و کشت و کشتار با "دشمن" , هیتلر در پایان جنگ خودکشی کرد , ولی بهائی که ملت آلمان و دیگر ملت های اروپا و همه مردمان جهان پرداختند، بسیار سنگین بود. بیش از 60 میلیون نفر کشته شدند و چهار تریلیون دلار هزینه این جنگ محاسبه گردید.

بازسازی تلخ ترین تجربه بشریت , آیا دنیا جنگ جهانی دوم و ظهور و سقوط رایش سوم را فراموش خواهد کرد - 2

بازسازی تلخ ترین تجربه بشریت , آیا دنیا جنگ جهانی دوم و ظهور و سقوط رایش سوم را فراموش خواهد کرد - 3

mazear - انگلیس - لیدز
اره جنگ جهانی سوم در راه بینه ایران -اسرایل-امریکا-انگلیس-فرانسه-روسیه-لبنان و چین خدا بداده اخوندا برسه
پنج‌شنبه 16 مهر 1388

سید ابوالقاسم واعظ - اندونزی - جاکارتا
فقط تماشا کنید که فرهنگ و تمدن به چی می گوبند. ساختمان های مخروبه در جنگ بازسازی می شوند و الان بعد از هفتاد و اندی سال به همان شکل هستند. اما در مملکت گل و بلبل هر روز ساختمان ها را می کوبند و دوباره می سازند چرا که حاج گًره گوزٍ بشاش و بفروش هر روز دلش میخواهد یک مدل ساختمان بسازد.
پنج‌شنبه 16 مهر 1388

شب قطبی - امارات - دبی
هیچ چیزی برای نوع بشر مسرت بخش تر از صلح و آرامش نیست.به امید روزی که صلح و آرامش جهانی شود.
پنج‌شنبه 16 مهر 1388

saeed1 - کانادا - تورونتو
اینها همه نتیجه تندروی و خشونت هستند! امیدوارم که هیچوقت تکرار نشوند. نکته جالب در این عکسها این است که سعی کرده اند بافت شهرسازی را تغییر ندهند و به معماری اصلی آن وفادار بمانند. کاری که اخیرا هم شهرداری. تهران به آن اقدام کرده و میدان حسن آباد را بازسازی کرده اند.
پنج‌شنبه 16 مهر 1388

ashka - فرانسه - پاریس
این تصاویر بسیار زیبا مربوط به فرانسه است. چند نکته قابل تامل در این عکس ها وجود دارد:. ۱ـ بیشتر بناهای تخریب شده مرمت شدند و همان فرم معماری سنتی یا محلی خود را حفظ کرده اند. ۲ـ حتی ساختار خیابان بندی و فضای شهری هم پس از بازسازی عوض نشد. ۳ـ بسیاری از فروشگاه ها حتی بعد از ۷۰ سال همان جای سابق باقی مانده اند که بسیار از این جهت قابل توجه است. در حالی که در کشور ما هر ۲۰ سال بافت شهری و محلی کن فیکن می شود و حتی مصالح و نوع معماری هم تابع مد روز عوض می شود.
پنج‌شنبه 16 مهر 1388

karlos - فنلاند - هلسینکی
دلیل اصلی شروع جنگ جهانی دوم رقابت بین کشورهای انگلیس و فرانسه و المان بود.المان به عنوان پیشرفته ترین کشور صنعتی دنیا در ان دوره ،برای فروش کالاهایش احتیاج به بازارهای جهانی داشت که با ممانعت و کارشکنی انگلیس و فرانسه روبرو شد،زیرا این دو کشور استعمارگر تمامی بازارهای دنیا را بواسطه مستعمراتشان در دست داشتند.پشتیبان و حامیان اصلی هیتلر در این جنگ ، سرمایه داران یهودی بودند که در صورت پیروزی هیتلر سود سرشاری نسیبشان میشد ولی ارتش شوروی ان را ناکام نمود...
پنج‌شنبه 16 مهر 1388

shela - سویس - برن
بیشترین سهم در باز ساز ی المان زنان داشتند .فیلمی مستند در این مورد است که دیدنش خالی از لطف نیست.
پنج‌شنبه 16 مهر 1388

sarairani - انگلیس - کلچستر
این تجربه تلخ که قلب ادم موقع دیدنس می ایسته باید درس عبرتی واسه خامنه ای و دارو دستش باشه. درود بر ارامش
جمعه 17 مهر 1388

girnadeh - استرالیا - ملبورن
همه این عکسها باید باعث عبرت بشه . جنگ با خودش بدبختی و نیستی و خونریزی میاره . دنیا میلیونها ساله که داره به حرکت معمول و عادی خودش ادامه میده . این ما آدمها هستیم که با زیاده خواهیمون میخواییم اونو نابود کنیم
جمعه 17 مهر 1388

jamsil - کره - سئول
تمام جنگها خانمان سوز هستند.
جمعه 17 مهر 1388

aref_nk - ایران - تبریز
ما هم 8 سال جنگیدیم و امام جهاد سازندگیو تاسیس کرد . گور بابای امام که هنوزم ویرانی های منطقه های جنگ زده مونده . نه احمدی نه موسوی فقط تغییر نظام .
جمعه 17 مهر 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.