متهم به بهانه فروش آپارتمان دختران جوان را فریب می داد و از آنان مبالغ میلیونی می گرفت

متهم به بهانه فروش آپارتمان دختران جوان را فریب می داد
و از آنان مبالغ میلیونی می گرفت

یک مرد شیاد با پرسه زدن در چت روم ها دختران جوان را شناسایی می کرد و پس از ریختن طرح دوستی با آنان نقشه خود را برای کلاهبرداری به اجرا درمی آورد. این مرد 35ساله پس از اعلام شکایت های متعدد هنگامی که برای اغفال طعمه جدیدش به یک کافی شاپ رفته بود، بازداشت شد.

طرح شکایت

مردادماه امسال چند دختر جوان به دادسرای ناحیه 4 تهران رفتند و از فردی که خود را یکی از مدیران ارشد شرکت نفتی پاسارگاد معرفی و از آنان کلاهبرداری کرده بود، شکایت کردند. آنها که شکواییه های جداگانه یی را تنظیم کرده و از وجود مالباختگان دیگری اطلاع داده بودند اظهارات مشترکی را بیان و اعلام کردند متهم به بهانه فروش آپارتمان از آنان مبالغی بین 20 تا 30 میلیون تومان دریافت کرده است. یکی از این دختران توضیح داد؛ «در یک چت روم با پسر جوانی آشنا شدم و چند روزی با هم گفت وگوی اینترنتی داشتیم تا اینکه پیشنهاد داد از نزدیک یکدیگر را ملاقات کنیم. من هم این خواسته را پذیرفتم و به این ترتیب دوستی من و آرش شروع شد. او جوان موقر و ثروتمندی بود و همیشه سوار بر یک ماکسیما سر قرار می آمد. بعد از چند جلسه اعتمادم نسبت به آرش جلب شد. او یکی از مدیران شرکت نفت پاسارگاد بود و فرد قابل اعتمادی به نظر می رسید برای همین وقتی پیشنهاد داد برایم یک آپارتمان بخرد، قبول کردم.» این مالباخته ادامه داد؛ «آن طور که آرش می گفت شرکت شان در حال واگذاری چند واحد آپارتمانی در غرب تهران به کارکنان خودش بود و او می توانست با توجه به موقعیت شغلی و نفوذش یکی از آپارتمان ها را برای من بخرد. قیمت هر واحد مسکونی فقط 30 میلیون تومان بود و البته شرکت به خریداران مسکن سهام می فروخت و مابقی پول خانه را از سود سهام کسر می کرد. این فرصتی استثنایی و بی نظیر بود برای همین 30 میلیون تومان را فراهم کردم و به آرش دادم اما از آن به بعد دیگر خبری از او نشد و فهمیدم اصلاً چنین فردی در آن شرکت نفتی کار نمی کند.» بقیه مالباختگان نیز به همین شیوه در چت روم ها با آرش آشنا شده، با او در یک کافی شاپ قرار گذاشته و فریب ادعاها و خودروهای گران قیمت او مثل ماکسیما و آزرا را خورده بودند. بنا به گفته شاکیان، آرش بعد از گرفتن پول از آنها قراردادی نیز منعقد می کرد که البته هیچ ارزش قانونی نداشت.

تحقیقات پلیس

کارآگاهان پایگاه چهاردهم پلیس آگاهی پس از آنکه پرونده را تحویل گرفتند به چهره نگاری از متهم پرداختند، سپس محدوده جغرافیایی را که متهم معمولاً در آنجا تردد می کرد و با طعمه هایش قرار می گذاشت به صورت نامحسوس زیر نظر گرفتند و سعی کردند با توسل به ترفندهای دیگر پلیسی ردی از مرد کلاهبردار پیدا کنند. سرانجام روز 18 شهریورماه خبر رسید آرش دختر دیگری را نیز اغفال کرده و قرار است ساعت 17 او را در یک کافی شاپ در خیابان ولیعصر، نرسیده به خیابان فاطمی ملاقات کند. به این ترتیب متهم سر بزنگاه بازداشت شد. او این بار با یک پراید به محل قرار رفته بود و در بازرسی از خودرو وی یک لپ تاپ و تعدادی سربرگ و مهر جعلی شرکت پاسارگاد پیدا شد. آرش 35ساله ابتدا خودش را بی گناه می خواند اما همه شواهد و مدارک علیه او بود به همین خاطر او بالاخره بعد از چندین روز بازداشت شد و جزییات نقشه تبهکارانه اش را افشا کرد و گفت وقتی به شرکت خصوصی یکی از بستگانش که طرف قرارداد شرکت پاسارگاد است، رفته بود، یک نامه اداری شرکت نفت را به دست آورد و با جعل آن فعالیت های مجرمانه اش را شروع کرد.

سرهنگ عباسعلی محمدیان رئیس پلیس آگاهی تهران در این باره گفت؛ تاکنون شش شاکی در این پرونده شناسایی شده اند، اما با توجه به اطلاعات به دست آمده از رایانه متهم که در آن نشانی های اینترنتی افراد مختلف به همراه شماره های تماس آنها کشف شده است به احتمال زیاد تعداد افرادی که از سوی این فرد مورد سوءاستفاده مالی قرار گرفته اند، افزایش پیدا خواهد کرد و کارآگاهان در حال حاضر در حال شناسایی دیگر مالباختگان این پرونده هستند. سرهنگ عباسعلی محمدیان افزود؛ در بررسی های به عمل آمده توسط کارآگاهان مشخص شد این فرد هیچ گونه شغل یا مسوولیتی در شرکت پاسارگاد ندارد و صرفاً با جعل عنوان و معرفی کذب خود به عنوان یکی از مدیران ارشد آن، اقدام به کلاهبرداری از شهروندان کرده است.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت همچنین گفت؛ خودروهای گران قیمتی که متهم سوار بر آنها در محل ملاقات حاضر می شد همه کرایه یی بودند.

سرهنگ عباسعلی محمدیان در پایان اظهار داشت؛ از کلیه مالباختگانی که با این شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند دعوت می شود برای طرح شکایت و تشکیل پرونده به شعبه چهارم بازپرسی دادسرای ناحیه 4 تهران یا اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

poriyaye_vali - قطر - ام صلال
این مال باخته ها همشون حقشونه که این بلا سرشون بیاد ...اخه پولی رو که با هزار بدبختی تهیه میشه با چه ضمانتی وچه اصولی به یک شیاد میسپارند..چقدر بعضیا ابلهند..چون دیدم سوار بر ماکسیما بود یعنی پولداره..مسخره..در هر کاری اگه قراره پولی پرداخته بشه باید همه جوانب را در نظر گرفت وتحقیق وتفحص کرد همچنین باید از چندین مرجع معتبر مشاوره گرفت
دوشنبه 13 مهر 1388

abay77 - آلمان - فرانکفورت
دمت گرم حقشون بود
دوشنبه 13 مهر 1388

کدوتنبل - ایران - تهران
باهمین پولا رفته شمال کنار دریا
دوشنبه 13 مهر 1388

blueberry64 - ایران - تهران
کدوتنبل - ایران - تهران // اگه با این پولاست پس چرا انقدر بد تیپ?? چه طعمه های چیز مغزی !!! که گول این درب و داغونو میخوردن.. لوووول.. با پیراهن و شوار پارچه ای کلاه کپ گذاشته!!!! ووی ووی امان از افراد ساده دل
سه‌شنبه 14 مهر 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.