تشریح موجود ۴/۴ میلیون ساله شبیه به انسان

تشریح موجود 4/4 میلیون ساله شبیه به انسان

تصویری ساختگی براساس یافته های فسیلی از آردی

پژوهشگران مشخصات یک موجود کهن شبیه انسان که می تواند از اجداد مستقیم ما باشد را تشریح کرده اند.

ارزیابی این موجود 4/4 میلیون ساله به نام آردیپیتکوس رامیدوس طی مقاله ای توسط دانشمندان در نشریه "ساینس" انجام شده است.

تیم محققان می گویند حتی اگر این موجود از اجداد مستقیم انسان نباشد، چگونگی تکامل انسان از جد مشترکش با شامپانزه را روشن تر می کند.

فسیل های آردیپیتکوس رامیدوس ابتدا در سال 1992 در اتیوپی پیدا شد اما ارزیابی اهمیت آن 17 سال طول کشید.

مهم ترین نمونه این فسیل ها اسکلت ناقص یک موجود ماده است که بر آن نام "آردی" نهاده اند.

تیم بین المللی محققان استخوان های مهمی از جمله جمجمه با استخوان فک و دندان، بازوها، دست ها، خاصره، لنگ و پاها را پیدا کردند.

اما پژوهشگران همچنین قطعاتی را یافته اند که می تواند به حداقل 36 موجود منفرد آردیپیتکوس تعلق داشته باشد.

پروفسور تیم وایت از دانشگاه کالیفرنیا در برکلی که از محققان ارشد این پروژه است گفت که تحقیقات گروه موشکافانه بوده است.

او به نشریه ساینس گفت که تمیز کردن استخوان ها و بعد مطالعه و مقایسه آن با سایر فسیل های شناخته شده آفریقا و سایر نقاط سال های سال وقت گرفت.

پروفسور وایت گفت: "این یک فسیل معمولی نیست. یک شامپانزه نیست. انسان نیست. این به ما نشان می دهد که زمانی در گذشته چه بوده ایم."

زندگی روی درخت

این فسیل در حدود 230 کیلومتری شمال شرقی آدیس آبابا پایتخت اتیوپی کشف شد.

گفته می شود برخی از مشخصات اسکلت این موجود منعکس کننده مشخصات قابل مشاهده در گوریل های بسیار کهن است؛ همچنین آثاری از گونه های انسان نما که بعدا ظاهر شدند در آن دیده می شود.

دانشمندان می گویند که آردی با قدی 120 سانتیمتری در بالا رفتن از درختان مهارت داشته است، اما همچنین روی دو پا راه می رفته است. با این حال کف پاهایش مثل انسان امروزی قوسدار نبوده، که نشان می دهد نمی توانسته در فواصل طولانی راه برود یا بدود.

پروفسور اوئن لاوجوی از دانشگاه کنت در اوهایو به بی بی سی گفت: "نصف زندگی اش روی درختان می گذشته است؛ در درختان لانه می کرده و گهگاهی هم آنجا غذایش را می خورده است، اما وقتی پایین می آمده صاف راه می رفته تقریبا همانطور که من و شما قدم برمی داریم."

محققان می گویند اینکه این موجود 4/4 میلیون سال قبل در ناحیه ای که جنگلی بوده زندگی می کرده است تا حدودی مشکل زاست. تصور می شد که تکامل اولیه انسان حداقل تا حدودی ناشی از ناپدید شدن درختان و تشویق آنها به راه رفتن بر زمین بوده است.

پروفسور وایت گفت: "این موجودات در زیستگاهی جنگلی زندگی می کرده و می مرده اند، نه در یک دشت باز (ساوانا)."

و چون بسیاری از مشخصه های آردیپیتکوس رامیدوس در میمون های امروزی در آفریقا دیده نمی شود، احتمال دارد که این جد مشترک، از لحاظ زمانی خیلی عقبتر از آنچه تاکنون تصور می شد می زیسته است - شاید هفت یا نه میلیون سال پیش.

تکامل سریع

این تیم در پاسخ به اینکه آیا آردیپیتکوس رامیدوس جد مستقیم ما بوده است یا نه، گفت برای پاسخگویی به این سوال باید فسیل های بیشتری از نقاط مختلف و متعلق به دوره های زمانی مختلف جمع آوری و بررسی شود.

دانشمندان در سندی که به مقاله آنها در نشریه ساینس ضمیمه شده نوشته اند: "ما برای دادن پاسخی مطمئن به این سوال در آینده نیازمند کشف فسیل های بسیار بیشتری از دوران 3-5 میلیون سال قبل هستیم."

"اما اگر آردیپیتکوس رامیدوس عملا گونه ای نباشد که جد انسان مستقیما به آن برسد، باید ارتباط نزدیکی با آن داشته باشد، و در ظاهر و تطبیق پذیری شبیه آن بوده باشد."

بدوی بودن ظاهر آردیپیتکوس رامیدوس در مقایسه با آسترالوپیتسین ها - گروهی از هومینیدها در آفریقا که از لحاظ زمانی کمی به ما نزدیک تر بوده اند - کارشناسان را شگفت زده کرده است.

به خصوص فسیل یک آسترالوپیتکوس آفرنسیس موسوم به "لوسی" که در سال 1974 پیدا شد به علت توانایی آن در راه رفتن ارتباط نزدیکی با انسان دارد.

پروفسور کریس استرینگر از موزه تاریخ طبیعی لندن اظهار نظر کرد که برای آنکه آردیپیتکوس رامیدوس روی خط مستقیمی از دودمان انسان بنشیند همچنین لازم است که تغییرات تکاملی سریعی روی داده باشد.

او به بی بی سی گفت: "آسترالوپیتکوس چهار میلیون سال قبل ظاهر شد بنابراین تصور این است که پیشرفت تکامی در 4/4 میلیون سال قبل باید بیشتر (از آردیپیتکوس رامیدوس) می بوده باشد."

او افزود: "خوب باید گفت که شاید تغییرات خیلی سریع هم ممکن باشد یا اینکه آردیپیتکوس ممکن است نوعی بازمانده تاریخی از یک مرحله قدیمی تر تکامل باشد. شاید هم چیزی شبیه به آسترالوپیتکوس در 4/4 میلیون سال قبل در جای دیگری در آفریقا پیدا کنیم."

جاناتان آموس - گزارشگر علمی بی بی سی

blueberry64 - ایران - تهران
wooooow عجب بابابزرگی داشتیم!!!
دوشنبه 13 مهر 1388

bach abadan - ایران - آبادان
اصلش اصلش را که رئیس دولت است میتوانید بدون هیچ مشکلی روش حتی آزمایش هم بکنید برای تکمیل تحقیقاتان . زیادم دور نیستش همین خیابان پاستور اقامت دارند.یکراست هم ببرینش انیسیتو پاستور برای آزمایش دی.ان.ای.
دوشنبه 13 مهر 1388

فضول میرزا - سوئد - استکهلم
من فکر نمیکردم احمدی نژاد اینقدر مسن باشد!
دوشنبه 13 مهر 1388

ehsan_2nd_time - یوکی - لندن
اخیرا مقاله های جالب علمی در سایت درج میشه که جای تشکر از مسئول سایت داره . منکه عادت دارم هر روز باید به این سایت سر بزنم . دیروز مقاله مربوط به مریخ و زندگی فرازمینی رو خوندم که خیلی لذت بردم و امشب هم این مقاله کشف شامپانزه 4 ملیون ساله. خیلی ممنون ازتون
دوشنبه 13 مهر 1388

Iraj Berlin - المان - ‌برلین
من یک جانور میشناسم که روی دوپا راه میره نیشش تا بناگوش بازه و لباسهای بزرکتر از اندازه اش میپوشه .پژوهشگران میگن این میمون ادم نما پیش از همو ساپینس وهموارکتوس در شنزارهای عربستان زندگی میکرد و دنبال سوسمار و ملخ میدوئیده و قدش کمتر از 150 سانتیمتر بود. یک نمونه این فسیل زنده در ایران پیدا شده ودانشمندان ایرانی میخوان انرا بگیرن و به خانه اش پس بفرستن. ولی از بوی گند بسیار زیاد کسی توان نزدیک شدن به او را نداره. بهرحال یک فداکار ازجان گذشته باید پیدا بشه تا این جانور به هم باشان خود بپیونده.
دوشنبه 13 مهر 1388

Atheist-0 - کانادا - ونکوور
خیلی مایلم نظری بشنوم از کسانی که به کتابی معتقدند که میگوید بشر شش هزار سال پیش از گل افریده شد و روح در بینیش دمیدند.
دوشنبه 13 مهر 1388

Hoja Verde - ایران - تهران
پس آدما اولش اینجور بودن!!!میمون بودند کم کم شدن آدم.تو این میان احمدی نژاد هنوز آدم نشده!
دوشنبه 13 مهر 1388

vahid22 - آلمان - هامبورگ
قابل توجه مسلمونا:حالا هی بگید 7000 سال پیش خدا یه مجسمه گلی درست کرد فوت کرد توش شد آدم!!
دوشنبه 13 مهر 1388

آنتی اسلام - ایران - اهواز
حالا مسلمانها زود می پرند وسط و میگن: دیدید! دیدید! در قرآن هم این گفته شده بود!!! بروووو بابا. اگر این خبر صحت داشته باشه ( که داره) اون حضرت آدم و حوا که همش دروغ از آب درمیاد. چه برسه به دین اسلام و محمد و مذهب شیعه و مهدی و .......خجالت هم خوب چیزیه.
دوشنبه 13 مهر 1388

میرهاشمی - ایران - صدرآباد
حالا بهتون ثابت شد این ا.ن چقدر رگ و ریشه داره و با اصل و نصبه.
دوشنبه 13 مهر 1388

nazi4353 - ایران - آبادان
چرا همیشه میگن ممکنه انسانها از نسل میمون باشن تا حالا چند مورد شده که آدمهایی رو دیدم که ببخشیدها فکر کنم از نسل خر یا موش بودن باور کنید قیافشون به قول داداشم عین کره الاغ یتیم بوده یا مثلا شباهت زیادی به موش صحرایی داشتن به نظرم بد نباشه یه تحقیقی هم راجع به اجداد این طفلی ها بشه
دوشنبه 13 مهر 1388

juvel - نروژ - اسلو
پس بالاخره تونستند اجداده احمدی نژاد رو شناسائی کنند .
دوشنبه 13 مهر 1388

kadkhoda saeid_uk - انگلیس - منجستر
استقفرلله
دوشنبه 13 مهر 1388

90min - ایران - ابادان
کپی برابر اصل اقای دکتر تبریک مثل جدت میمونی مثل سیبی که از وسط به دو نم کردن
دوشنبه 13 مهر 1388

IRAN ZAMEN - نروژ - روگنان
با پیدا شدن این موجود انسان نما در 4 میلیون سال پیش. ثابت می شود داستانهای پیدایش فقط برای خواب کودکان است.
دوشنبه 13 مهر 1388

persian-girl - دانمارک - کپنهاگ
خود احمدی عنتره عجب نیاکانی داشته. راستی بالا رفتن احمدی میمون رو دیدید از درخت تماشای دالغکه ایول
دوشنبه 13 مهر 1388

negin135 - اسراپیل - تل اویو
blueberry64 - ایران - تهران . این دفعه مامان بزرگ از اب در اومد و نه بابا بزررگ
دوشنبه 13 مهر 1388

edi_no - نروئ - وست اگدر
چرا مئ پریدبه دین اسلام سایر ادیان هم ادم و هوا را قبول دارند .
دوشنبه 13 مهر 1388

ساعت 12 - ایران - تهران
به نظر من اینکار زشتی بود که محمود احمدی نژاد را لخت و عور نشان داده اند.
دوشنبه 13 مهر 1388

ادیب - ایران - تهران
بیخود نیست اسم این ماشین عقب افتاده رو توی ایران آردی گذاشته اند .
دوشنبه 13 مهر 1388

khonnas - امارات - ابوظبی
من که فکر می کنم انسان اولین خیلی قدشون بزرک بوده بعدن روی زمین خلقت نشدن که شکل میمون داشته باشند ولی بر اثر طبیعت زمین شکل انسان تغیر کرده
دوشنبه 13 مهر 1388

cheshm ghermez - ایران - یافت اباد
edi_no - نروئ - وست اگدر. از لهجت معلومه که افغان هستی.به خاطر همین اسلامه که رفتی نروز پول سوشیال میگیری کار سیاهم میکنی
دوشنبه 13 مهر 1388

Ya_Ali - المان - کلن
بسم الله الرّحمن الرّحیم . سلام علیکم. 1). Atheist-0 - کانادا - ونکوور. دوست گرامی مطلبی که شما ذکر کرده اید به نقل از تورات است که البته کتابی مقدس می باشد . این کتاب سرشار از تعالیم و رهنمودهای زیبا و نیز حاوی شریعت و احکام برای انسان می باشد . اما یک نکته را فراموش نکنید که متأسفانه این کتاب بزرگ دستخوش مقداری تحریفات نیز شده است . حال اگر بخواهید مطلب اصلی درج شده که مربوط به انسانهای پیش از حضرت آدم(ع) می باشد را از منطر دین برای شما باز می کنم . در متون دینی خلقت حضرت آدم(ع) به 25 حدود هزار سال بر می گردد . البته 12 هزار و همانطور که خودتان نیز اشاره کردید 8 هزار سال نیز عنوان شده اند که خود بنده به 25 هزار سال یقین دارم . اما یکی از مشکلات افرادی که به فسیل ها و نشانه های حیات شبه انسان بر می خورند و دچار تزلزل در دین می شوند این است که گمان می کنند دین ابتدای حیات و آفرینش را خلقت حضرت آدم(ع) می داند و این کاملاً اشتباه است . از خود قر آن و با کمی تفکر و تعقل می توان در یافت که چنین نیست .
دوشنبه 13 مهر 1388

Ya_Ali - المان - کلن
2). در سورهء مبارکه البقره آیات 30 تا 33 می خوانیم که :. وَإِذْ قَالَ رَبُّکَ لِلْمَلاَئِکَةِ إِنِّی جَاعِلٌ فِی الأَرْضِ خَلِیفَةً قَالُواْ أَتَجْعَلُ فِیهَا مَن یُفْسِدُ فِیهَا وَیَسْفِکُ الدِّمَاء وَنَحْنُ نُسَبِّحُ بِحَمْدِکَ وَنُقَدِّسُ لَکَ قَالَ إِنِّی أَعْلَمُ مَا لاَ تَعْلَمُونَ 30. وَعَلَّمَ آدَمَ الأَسْمَاء کُلَّهَا ثُمَّ عَرَضَهُمْ عَلَى الْمَلاَئِکَةِ فَقَالَ أَنبِئُونِی بِأَسْمَاء هَؤُلاء إِن کُنتُمْ صَادِقِینَ 31. قَالُواْ سُبْحَانَکَ لاَ عِلْمَ لَنَا إِلاَّ مَا عَلَّمْتَنَا إِنَّکَ أَنتَ الْعَلِیمُ الْحَکِیمُ 32. قَالَ یَا آدَمُ أَنبِئْهُم بِأَسْمَآئِهِمْ فَلَمَّا أَنبَأَهُمْ بِأَسْمَآئِهِمْ قَالَ أَلَمْ أَقُل لَّکُمْ إِنِّی أَعْلَمُ غَیْبَ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضِ وَأَعْلَمُ مَا تُبْدُونَ وَمَا کُنتُمْ تَکْتُمُونَ 33
دوشنبه 13 مهر 1388

Ya_Ali - المان - کلن
3). زمانی که پروردگار تو به ملائکه گفت من در زمین جانشینی قرار خواهم داد (فرشتگان) گفتند آیا کسی را (جانشینت) قرار می دهی که در آن (زمین) فساد می کند و خونها می ریزد و ما تو را به حمدت تسبیح می کنیم و تقدیست می نماییم . (پروردگارت) گفت من می دانم آنچه را که شما نمی دانید . 30. و تمام اسماء را به آدم آموخت و سپس به فرشتگان عرضه کرد . و فرمود اگر راست مى‏گویید از اسامى اینها به من خبر دهید . 31. گفتند منزهى تو ما را جز آنچه (خود) به ما آموخته‏اى هیچ دانشى نیست تویى داناى حکیم . 32. فرمود اى آدم ایشان را از اسامى آنان خبر ده و چون([آدم) ایشان را از اسماءشان خبر داد فرمود آیا به شما نگفتم که من غیب آسمانها و زمین را مى‏دانم و آنچه را آشکار مى‏کنید و آنچه را پنهان مى‏داشتید مى‏دانم . 33
دوشنبه 13 مهر 1388

Ya_Ali - المان - کلن
4). از این آیات در می یابیم که فرشتگان علم غیب ندارد و از آینده نیز بی اطلاع هستند . اما این فرشتگان از کجا می دانستند که انسان در زمین فساد و خونریزی می کند . آیا قبل از خلقت حضرت آدم(ع) شبه انسان هایی در زمین زندگی می کردند که ملائکه با دیدن آنها به فساد و خونریزی انسان آگاه شده بودند . جواب این سوالات را از ثقل دیگر اسلام یعنی اهل بیت(ع) نقل می کنم .
دوشنبه 13 مهر 1388

Ya_Ali - المان - کلن
5). جابر بن عبدالله از امیر المؤمنین ـ علیه السّلام ـ نقل می‌نماید که چون از حضرت سوال شد که آیا قبل از حضرت آدم ـ علیه السّلام ـ کسی در زمین و آسمان خلق شده بود که عبادت خدا نماید؟ فرمود: آری خداوند پس از خلق زمین و آسمان ملائکه را خلق نمود که بین طبقات آسمان در طیران و پرواز بوده و خدا را تقدیس می‌کردند. پس در روی زمین نیز جنیانی را خلق نمود که خلق آنها از خلق ملائکه پایین‌تر بود. پس خداوند خلقی پایین‌تر از جنیان نمود، خداوند موجوداتی را خلق نمود که روح و بدن داشتند ولی بال نداشتند، می‌خوردند و می‌نوشیدند اینان نسناس بودند ولی انسان نبودند. نسناس به همراه جن بر روی زمین سکونت داشتند تا اینکه دو گروه یعنی نسناس و جنیان عصیان خدا نمودند و به فساد و خونریزی پرداختند، و حتی خدا را منکر شدند .
دوشنبه 13 مهر 1388

Ya_Ali - المان - کلن
6). جابر بن یزید از امام باقر ـ علیه السّلام ـ در مورد آیة سؤال نمود. حضرت ـ علیه السّلام ـ فرمودند: گویا تو گمان می‌کنی خداوند تنها این عالم را آفریده است و گمان می‌کنی خداوند غیر از شما بشر دیگری نیافریده است بخدا سوگند خداوند هزار هزار عالم آفریده است و هزار هزار آدم و تو در آخرین این عالم و از آخرین این آدم‌ها هستی.
دوشنبه 13 مهر 1388

Ya_Ali - المان - کلن
7). ابوحمزه ثمالی می‌گوید از امام سجاد ـ علیه السّلام ـ شنیدم که می‌فرمود: «.. آیا گمان می‌کنی که خداوند خلقی غیر از شما نداشته است، آری به خدا قسم هزار هزار آدم و هزار هزار عالم خلق نموده و تو به خدا قسم در آخر آن عالم هستی.». والسّلام
دوشنبه 13 مهر 1388

mr. fair - انگلستان - منچستر
آقایون خرس قطبی و دوستان عرب نشین در این مواقع حرفی برای گفتن ندارند؟ طبیعی مغزشون ارور میزنه در این مواقع به امید روزی که ریشه موهوم گرایی از جهان برچیده شه
دوشنبه 13 مهر 1388

hamesheh bahar - انگلستان - لندن
ساعت 12 - ایران - تهران باور کن لباس پوشیده یا لخت یه گ.. است!
دوشنبه 13 مهر 1388

mohsen sh - ایران - شهریار
خدا وکیلی بعض احمدی نژاده
دوشنبه 13 مهر 1388

mr. fair - انگلستان - منچستر
Ya_Ali - المان - کلن اگه به این خزعبلات عقیده داری تو اروپا چیکار میکنی بابا به خدا این جا بلاد کفره من نمی دونم از دست مسلمونا به کجا باید پناه برد همه اروپا رو به کثافت کشیدند ادعای اسلامشونم یه جای خرو پاره کرده خوب برید تو همون تولتها(کشورها)ی عزیز اسلامی زندگی کنید دیگه
دوشنبه 13 مهر 1388

مانفرد - ایران - بندر
یا علی از کلن . شبها میری تو کازینوهای کلن و زیبا روی و سبو ..... بعدش کاسه داغتر از هرچی آخوند هستی ؟. قسم حضرت عباستو قبول کنم یا دم خروستو؟
دوشنبه 13 مهر 1388

Ya_Ali - المان - کلن
سلام علیکم . mr. fair - انگلستان - منچستر. مانفرد - ایران - بندر. اگر در مورد موضوع یا در مورد توضیحات بنده در صورت امکان سوال یا سخنی منطقی و عقلایی دارید بفرمایید تا در حد دانش خود در خدوتتان باشم . والسلام
دوشنبه 13 مهر 1388

آنتی اسلام - ایران - اهواز
هاهاها خیلی جالبه!!!!!!!!! اولین کامنت من رو در بالای صفحه بخونید!! خوندید!!!؟؟؟؟؟ حالا کامنت یا علی! Ya_Ali HEY ALI رو بخونید!!1 عجب رویی دارند این مسلمونها. اوف اوف اوف!
دوشنبه 13 مهر 1388

shd-yazd - ایران - یزد
Ya_Ali - المان - دمت گرم با اینکه در یک کشور غیر مسلمانی هنوز از اعتقاداتت دست نکشیدی. .
دوشنبه 13 مهر 1388

bij - المان - المان
Ya_Ali گرام، قبل از اینکه به استنادات غیرواقعیت بپردازم میل دارم به یکی دو نکته اشاره کرده باشم: الذاریات 56 و فاطر 15 و الملک 67 در این سه ایه الله به مخلوقاتش احتیاج دارد یا بر عکس؟! (جن و انس را جز برای پرستش خود نیافریده ام.) * (ای مردم، همه شما به الله نیازمندید. اوست بی نیاز و ستودنی.) * (آن که مرگ و زندگی را بیافرید، تا بیازمایدتان که کدام یک از شما به عمل نیکوتر است و اوست پیروزمند و آمرزنده.) چند نمونه از تناقض در ادعای خلقت خارج از مهملات جن و پری که زاییده ذهن اعراب بدویند و در ١٠٠ سال پیش ایران هم، به داستانهای خیالی بیشتر نزدیک بوده اند چه رسد به عصر اطلاعات!!! احزاب 150: آیا زمانی که ما فرشتگان را آفریدیم، آنها ـ یعنی مشرکان ـ شاهد بودند؟؟! چنین سؤالاتی برای عقل انسان ١٤٠٠ سال پیش هم شک برانگیز بود بطوریکه اعتراضات به محمد در نوشتارهای تاریخی مسلمین مشاهده میشود. ...
دوشنبه 13 مهر 1388

bij - المان - المان
2) .. انعام 101: چگونه ممکن است خدا فرزندی داشته باشد، حال آنکه همسری نداشته؟ با هجویات نمیشود فلسفه بافی کرد که مصلحین دینی سعی بر ان داشته اند! اگر چنین سوالی برایت شک برانگیز، مانند عرب بدوی نیست پس ادعایی که فرشتگان را دختران خدا و عیسی را پسر خدا بدانند بر باطل بودن این منطق «غیرمنطقی الهی» صحه میگذارد! Ya_Ali گرام، مشکلات در این دین عدیده است همانکه مدعی تحریف نشدنی بودن قران باشی، خود را با پای خود به بن بست کشانده ای! مهملات اصل قضیه نیستند بل جنایی بودن ان کتاب و تاریخش انرا در مقایسه با ادیان دیگر در مبحث خاصی قرار میدهد که با وجود اینترنت بهتر میتوان با انتقاد از ان به روشنگری پرداخت. به انچه میخوانی با اندیشه و نه با احساساتت برخورد داشته باش! با احترام!
دوشنبه 13 مهر 1388

edi_no - نروژ - وست اگدر
cheshm ghermez - ایران - یافت اباد خسته نباشی بهت تبریک میگم که فهمیدی افغانی ام. اروپا اومدن من ربطی به اسلام نداشته
دوشنبه 13 مهر 1388

Ya_Ali - المان - کلن
سلام علیکم . bij - المان - المان. فکر می کنم موضوع جیز دیکری است نه اسلام . و نه علت خلقت . در مورد موضوع هستم در خدمتتان . البته سوالات شما پاسخ داده شده اند و اگر واقعا دنبال حقیقت باشید جوابهایتان را خواهید یافت . والسلام .
دوشنبه 13 مهر 1388

sash - ایران - ایران
Ya_Ali - المان - کلن . درود خداوند بر تو امیدوارم با این اعتقادات راسخت در زندگیت موفق باشی.
دوشنبه 13 مهر 1388

sash - ایران - ایران
آنتی اسلام - ایران - اهواز . تا به حال در عمرم آدمی را مثل تو ندیدم که این همه چرت وپرت بگوید لطفا یه کمی هم اون مغزت بکار بنداز.
دوشنبه 13 مهر 1388

100%persian - هلند - دن هلدر
دروود / از بردن اسم این قاتل متنفر هستم /کلن-آلمان/ لطفا به این سوال پاسخ دهید که طبق چه مدرکی میگوئید که تورات تحریف شده /2- لطفا از توهمات مالیخولیایی بچه باز عرب دلیل نیاورید / بدروود
دوشنبه 13 مهر 1388

Javid_Melat - ایران - شیراز
ا یشالا که گربه است
دوشنبه 13 مهر 1388

bij - المان - المان
Ya_Ali گرام، ((موضوع جیز دیکری است نه اسلام)) دقیقن! برای همین مهملات از ان کتاب را بعنوان فاکت استفاد نکن چون بقول تو موضوع چیز دیگری است همانا تحقیقات علمی در ارتباط با یافته های باقیمانده از گذشته چون فسیلها!
دوشنبه 13 مهر 1388

Javid_Melat - ایران - شیراز
Ya_Ali - المان - کلن -اولاً افاضاتی که شما می فرمایید به قول علماء جزء منقولات است نه معقولات که توی یک بحث علمی جایی ندارند! فقط نوعی سفسطه است ثانیاً من شخصاً با آدمهایی امثال شما (معتقد و مکتبی )زیاد نشت و برخاست داشتم شما ها همیشه مودب و آرام و خونسرد و با یک لبخند ملیح روی لب به نظرمیرسید و آدمهایی هم فریب این ظاهر میخورند ولی روی دیگر شماها که مردم این روزها اون را به وضوح دیدند اینه که در موقع احساس خطر علناً دروغ میگید ( به نام تقیه و حجت شرعی و .. ) و با هزارو یک دلیل شرعی! که همش سفسطه و بازی با کلمات است (حجت شرعی و فتوِی و مهدور الدم و کافرو ... ) مثل آب خوردن آدم میکشید و از خونریزی لذت میبرید! حنای شما و امثال شما دیگه برای ملت ایران رنگی نداره !
دوشنبه 13 مهر 1388

Ezhaq - ایران - تهران
احمدی بابا اومده برات چی.. چی توز اورده. تشکر، مقاله خوبی بود. جالبی این مقاله این بود که هر خطی که می خواندم، به یاد کوتوله پشمالوی خودمان می افتادم.
دوشنبه 13 مهر 1388

blueberry64 - ایران - تهران
دوستان عزیز لطفا به. Ya_Ali - المان - کلن. یا امثال ایشون توهین نکنید. خوب ایشون هم اعتقادات خودشو داره که محترمه . اخه تو این فضای محدود نمیشه به بحثی چنین عمقی وریشه ای پرداخت. سراخربه توهین و کل کل بیهوده و متهم کردن طرف مقابل به سفسطه می انجامد. پیروز باشید و شاد عزیزان
سه‌شنبه 14 مهر 1388

Hoja Verde - ایران - تهران
Ya_Ali - المان - کلن. اونوقت مگه امام علی علم و غیب داشته؟ از کجا اینارو میدونسته؟
سه‌شنبه 14 مهر 1388

sayna_a_2006 - ایران - سربندر
آنتی اسلام - ایران - اهواز این موجود احتمالا از اجداد صهیونستی اسراییلی یهودی شما باشن . برید جشن بگیرید که هویتتون اشکار شد . دیگه به بی هویتی متهم نیستید.
سه‌شنبه 14 مهر 1388

آنتی اسلام - ایران - اهواز
. sash - ایران - ایران دوست گرامی؛ اول اینکه شما با این آیدی که عمرش فکر نمی کنم بیشتر از نیم ساعت باشه و هیچ اعتباری نداره ؛وقتی 4 تا بزرگتر صحبت میکنند شما بدون پوشش نپر وسط. دوم اینکه سعی کن همیشه در حد همین 2 کلمه حرف بزنی چون از شما معلومه مثل استادتان یا علی وقتی کلام بیش از حد بلغور کنی تِر زدنهایتان شروع می شود.
سه‌شنبه 14 مهر 1388

آنتی اسلام - ایران - اهواز
1. از سری بحث های ناتمام من و استاد: Ya_Ali - المان - کلن. ألَمْ نَجْعَلِ الْأَرْضَ مِهَادًاآیا زمین را گهواره‏اى نگردانیدیم (6) زمین کجاش گهواره است؟؟؟!!!! میره ومیاد؟!!! یعنی حرکت رفت و برگشتی داره؟!!!. وَالْجِبَالَ أَوْتَادًا ﴿7﴾ و کوهها را [چون] میخهایى [نگذاشتیم] (7). اون بیسوادی که این رو گفته فکر میکرده کوهها مثل میخ رفتن توی زمین و زمین رو نگه داشتند تا زمین نیوفته توی آسمون. Ya_Ali - المان - کلن. "اوتاداً": تشبیه بلیغ است، بمعنی: کالأوتاد، بمعنی: مانند وتد. «اوتاد» جمع وَتـَد و وَتِد است، بمعنی: تکه چوب یا فلز میخ مانندی که بخش بزرگتر آن در زمین یا دیوار کوبیده می شود و بخش کوچکتری از آن بیرون می ماند. (بیشتر برای بستن طناب چادر مورد استفاده قرار می گیرد). نکته آیه: کوهها مانند وتد می مانند: کوههای سنگی بخش بیشترشان در درون زمین است و بخش کمتری از آنها بیرون از زمین. آنچه ما از این کوهها می بینیم در واقع بخش بالائی آنهاست.
سه‌شنبه 14 مهر 1388

آنتی اسلام - ایران - اهواز
2. و این دانش البته با قیاسهای جاذبه ای در بلندیها و پائینیهای زمین بدست می آید. لایه بیرونی زمین که روی آن زندگی میکنیم و قاره ها و اقیانوسها را در بر میگیرد و در جائی از آن کوه و در جائی دیگر آن دشت است از تعدادی صفحه های بزرگ و کوچک تشکیل شده که در سمت و سوهای گوناگون در حرکت هستند. کوههای سنگی توازن و تعادل و یکپارچگی این صفحه های در حال حرکت را حفظ می کند. و به این ترتیب کوههای سنگی هم از نظر شکل مانند وتد می مانند و هم از نظر کارکرد. آنتی اسلام - ایران - اهواز. این چه میخی هست که خدا برعکس کرده توی زمین؟؟!!! اگر اینجوری باشه که شما میگین، نوک قله کوه باید توی زمین باشه نه بیرون!! اونهایی که عاقل هستند این گفتگو رو میبینند و تصمیم میگیرند. الان قرن 21 هست حواستون رو جمع کنید. !!. جواب استاد؟!!!! 100 سال بعد!
سه‌شنبه 14 مهر 1388

آنتی اسلام - ایران - اهواز
از سخنان گهر بار استاد گرانقدر " یا علی!" : ((بشر تمام علم را مدیون اسلام و قران و اهل بیت است؟!!! )) لینک: https://www.iranianuk.com/article.php?id=34432
سه‌شنبه 14 مهر 1388

آنتی اسلام - ایران - اهواز
(فاطی فیل - سربندر) من افتخار میکنم که این موجود از اجداد من باشه. این بهتره تا اینکه از کسانی بدنیا اومده باشی که خواهر و برادر بودند! و پیامبرانت به دخترانشون و خواهر هاشون رحم نمی کردند ( ابراهیم که با خواهرش نزدیکی کرد و محمد که به یک بچهء 6 ساله تجاوز کرد و....) در ضمن میدونم که الان بخاطر رئیس جمهور شدن احمدی نژاد دل توی دلت نیست؛ اما این مژده رو بهت بدم که همین روزها کله پا هستین. لنگ در هوا.
سه‌شنبه 14 مهر 1388

Ya_Ali - المان - کلن
سلام علیکم . shd-yazd - ایران - یزد . sash - ایران - ایران . تشکر از شما عزیزان . شما لطف دارید .
سه‌شنبه 14 مهر 1388

Ya_Ali - المان - کلن
100%persian - هلند - دن هلدر . بنده فقط عقیدهء خود را گفتم و چون موضوع چیز دیگری است نمی خواهم نه تورات را زیر سوال ببرم چون خود من به تورات تا حد زیادی اعتقاد دارم و نه این بحث را راه بیاندازم . اما چون در گفته های خود این مسئله را عنوان کرده ام با یک شاهد علت عقیدهء خود را بیان می کنم . در عهد قدیم کتاب دوم تواریخ ایام باب 34 سخن ازیافته شدن دوباره تورات است که معلوم میشود تورات در نزد بنیاسرائیل نبوده و مفقود شده بود و تازه معلوم نیست نسخه یافت شده در آن زمان نسخه صحیح تورات باشد یا نه. به علاوه تورات اصلی کتاب حضرت موسی بوده است و تورات کنونی مسلما کتاب آن بزرگوار نیست زیرا در باب34 سفر تثنیه و نیز در باب 36 سفر پیرایش شرح وفات و دفن حضرت موسی است و معلوم میشود که این مطالب پس از حضرت موسی به تورات اضافه شده است و تورات دستکاری شده است .
سه‌شنبه 14 مهر 1388

Ya_Ali - المان - کلن
bij - المان - المان . بنده در مورد همین موضوع و به درخواست یکی از دوستان دیدگاه اسلام که اتفاقاً با موضوع کاملاً مرتبط است را عنوان کردم .
سه‌شنبه 14 مهر 1388

Ya_Ali - المان - کلن
Javid_Melat - ایران - شیراز . تهمت هایی به بنده زده اید که اگر درست باشند امیدوارم خدای من مرا اصلاح کند و ببخشاید . اما اگر تهمت شما ناروا باشد بنده که از شما گذشتم و امیدوارم خداوند هم از شما بگذرد . اما دوست عزیزم از شما می خواهم در مورد سخن گفتن راجع به دیگران کمی احتیاط و دقت کنید . زیرا حق الناس است .
سه‌شنبه 14 مهر 1388

Ya_Ali - المان - کلن
Hoja Verde - ایران - تهران . بله داشته اند . اما برای آنکه بتوانم جوابی قانع کننده و مستدل برای اثبات حرفم برایتان بیاورم بایستی بدانم که شما چه عقیده ای دارید . تا عقاید شما را پایه قرار دهم و با آنچه خودتان قبول دارید حرفم را اثبات کنم . البته این مسئله هم از موضوع خارج است . اما انگار بین عزیزان حاشه بر متن مقدم است .
سه‌شنبه 14 مهر 1388

Ya_Ali - المان - کلن
آنتی اسلام - ایران - اهواز . اولاً بنده استاد کسی نیستم بلکه محضر عزیزان شاگردی می کنم . در ثانی از آنجایی که طبق عادتتان که هنوز ترک هم نکرده اید نوشته های بنده را تکه تکه شده درج کرده اید . زمین گهواره ای می باشد . نگاهی به حرکت وضعی زمین بیاندازید . البته توضیحات کامل داده شده است و چون این قسمت را حذف کرده بودید به اختصار عنوان کردم که برای کسی که تا مقطع راهنمایی درس خوانده باشد کفایت می کند . در مورد این که بشر تمام علم را مدیون اسلام است نیز از خود دانشمندان مطرح و تاریخدانان غربی برایتان با ذکر منبع و حتی صفحهء کتابهایشان سند آورده بودم که باز هم تکه تکه شده درج نموده اید . خواهش می کنم این قدر از موضوع خارج نشوید تا بنده نیز بتوانم بیشتر از دانش شما استفاده کنم دوستان گرامی .
سه‌شنبه 14 مهر 1388

sash - ایران - ایران
آنتی اسلام - ایران - اهواز . اولا عمر آیدی من بیشتر از یکسال است ثانیا بحث کردن با ادمی چون شما فقط اتلاف وقت است.
سه‌شنبه 14 مهر 1388

Ezhaq - ایران - تهران
sayna_a_2006 - بیت رهبری - سر بند. باز از تیمارستان فرار کردی تازه بستری شده بود. مدتی نبودی می دانم خیلی بی خبری احمدی جونت باز رئیس جمهور شد البته صندوقهای رای را می بردند سر چاه مستراح جمکران که رنگشان عوض بشه. داشت یادم می رفت دوستای عزیزت، کلی زدند کشتند تجاوز کردند، بعد گفتند همه آنها خار و خاشاک هستند. می گم، زیادی بو می دی نکنه در بیت رهبری بستری بودی حالا 206 سر بند اتفاقات زیادی افتاده که دوستای خر مقدس عزیزت برات تعرف می کنند. امیدوارم زیادی هیجان زده نشدی که بستری بشی.
سه‌شنبه 14 مهر 1388

bij - المان - المان
Ya_Ali گرام، سوال این بود ((بشر شش هزار سال پیش از گل افریده شد..)) جواب تو فاکت اوردن از قران با ذکر موهوماتی چون ((نسناس و جنیان))!!! من نیز در کامنتم با اشاره به تناقضات، از همان کتاب فاکت اوردم که تو با احساسات و حکم دادن از روی دل در اشتباهی! Ya_Ali گرام، تو از ((هزار هزار آدم و هزار هزار عالم)) مینویسی بدون هیچگونه دلیل و برهان علمی برای این و ان نسناسان و جنیان خارج از منقولات مقدست! هیچ مادر و پدر عاقلی بعد از 8-9 سالگی فرزندشان از واقعی بودن داستانهای خیالی و بچه گانه برای انان صحبت بمیان نمیاورند!!!
سه‌شنبه 14 مهر 1388

bij - المان - المان
Ya_Ali گرام، نگران اطلاع رسانی آنتی اسلام نباش چون ادرس بحثتان را هم در این تاپیک داده! اگر من بدون مراجعه به ان صفحه نوشته های تو را ((تکه تکه شده)) بخوانم مشکل من و ناظران خواهد بود! با احترام!
سه‌شنبه 14 مهر 1388

Javid_Melat - ایران - شیراز
Ya_Ali - المان - کلن - من قصد تهمت زدن به شما را نداشتم فقط می خواستم شما و امثال شما ( مسلمانان معتقد و متعهدو عاشق علی وحسین) را با چهره دومتان که شایدخودتان هم از آن بی خبر باشید آشنا کنم شما به علت تعلیمات مذهبی که در کودکی با آن بزرگ شده اید و شاید هم خاطرات خوبی از آن داشته اید دچار نوعی دو گانگی شخصیت هستید از یک طرف مهربان هستید اما روح دوم نهفته درون شما تشنه انتقام است انتقام از ابن ابوبکر و عمرو عثمان و معاویه و یرید و ابن ملجم و ... و این کینه نهفته درون شما اگر با قدرت و اقتدار همراه شود تبدیل به هیولایی می شو د که از انسانهایی که با عقیده شما همراه نیستند در ذهن خود از آنها معاویه و یزید و منافق و.... میسازید و با خون آنها آبی به آتش کینه های درونی تان میرزید ( منظور من کل متدینین به ادیان است مخصوصا ادیان ابراهیمی از یهودیان تا شیعیان)
سه‌شنبه 14 مهر 1388

آنتی اسلام - ایران - اهواز
Ya_Ali - لینک همهء حرفهات رو آرشیو کردم استاد. برای آیینهء عبرت که به کسانی که گمراه شدند و در دام دین و مذهب افتادند نشان دهم. لینک همین حرفات رو هم به قول دوست عزیز (bij - المان - المان) همین بالا گذاشتم. و در آخر یک سوال: کدام یک از دانشمند غربی گفته {{ من علم و دانشم را مدیون ائمهء اطهار و بخصوص 5 تن آل عباء و اسلام و قرآن و... هستم ؟!!}} ذکر "نیم" مورد کافی است.
سه‌شنبه 14 مهر 1388

آنتی اسلام - ایران - اهواز
sash - آفرین خوب میکنی. سعی کن در حد همون کپنت صحبت کنی.
سه‌شنبه 14 مهر 1388

Javid_Melat - ایران - شیراز
sayna_a_2006 - ایران - سربندر - اسراییلی ها اینقدر جوانمرد هستند که به زندانیان فلسطینی تجاوز نکنند ! من نمیدونم شماها ارث پدرتون را از یهودیان میخواین !!!
سه‌شنبه 14 مهر 1388

sash - ایران - ایران
آنتی اسلام - ایران - اهواز . می دونی کوپن خودت چیه؟ من بهت می گم فحش-توهین و بی احترامی به دیگران .کوپن من هر چی باشه از کوپن تو خیلی بهتره.
سه‌شنبه 14 مهر 1388

ساعت 12 - ایران - تهران
Javid_Melat - ایران - شیراز :من قصد تهمت زدن به شما را نداشتم فقط می خواستم شما و امثال شما ( مسلمانان معتقد و متعهدو عاشق علی وحسین) را با چهره دومتان که شایدخودتان هم از آن بی خبر باشید آشنا کنم .... آفرین به این تعبیر زیبا و روانکاوی بسیار تیزهوشانه و عاقلانه شما ، بدون شک یکی از زیباترین و بهترین و حقیقی ترین تعبیرها در شرح حال ملت خدافراموش کرده و بت پرست ایران( بت امام، پرست و بت عرب،پرست و بت مرده،پرست)را شما عنوان کرده اید.موفق باشید دوست عزیز و تیز هوشم ، به شما افتخار می کنم.
چهار‌شنبه 15 مهر 1388

100%persian - هلند - دن هلدر
دروود/؟؟؟آلمان-کلن/کتاب در خانه خداوند بوده اما در آن زمان یهودیان 12 قوم بوده اند در آن زمان خانه خداوند را کاهنان خدمت میکردند و مسئولیت و پاسداری آن مکان در اختیار قوم های مختلف قرار میگرفته/ کتاب مقدس شامل عهد قدیم که از آدم تا عیسی هست و توسط پیامبران مختلف نوشته شده/ و عهد جدید که برای عیسی مسیح هست-اگر توانستید یک جلد کتاب مقدس کامل را از یک کلیسا تهیه کنید و بخوانید / آدرس بدهید خودم برایتان بفرستم / بدروود
چهار‌شنبه 15 مهر 1388

آنتی اسلام - ایران - اهواز
Javid_Melat - دمت گرم. عجب حرفی. اما متاسفانه این خانم ( همون فاطی فیل ..)اصلاً تلویزیون نداره و توی درودهاتهای سربندر زندگی میکنه. هنوز نفهمیده جمهوری اسهالی چه گندی زنده.
چهار‌شنبه 15 مهر 1388

Ya_Ali - المان - کلن
سلام علیکم . - . bij - المان - المان . - . دوست گرامی شما اگر می توانید آیه ای از قران در مورد اینکه خلقی در روی زمین قبل از خلقت حضرت آدم(ع) نبوده بیاورید . آنچه شما تناقض می نامید اشتباه یا تناقض در قران نیست . بلکه جهل شما در فهم آیات می باشد . لطفاً جهل خود را به قران نسبت ندهید . مانند آنتی اسلام که در مورد حرکت وضعی یا گهواره ای زمین نا آگاه است و جهل خود را به قران نسبت می دهد . - . یک سوال از شما دارم و آن این است که شما از کجا می دانید که بنده با احساسات و از روی دل نظر می دهم یا به چیزی عقیده دارم . حتماً جواب ندهید . - . این که "هزار هزار آدم و هزار هزار عالم وجود داشته است" یک حقیقت است . برای اثبات یک حقیقت به ابزار و همانطور که گفتید استدلال نیاز است . دلیل و برهان علمی این حقیقت نیز در بالای همین صفحه و نیز در دیگر یافته های علمی موجود است . - . بنده از حقایق موجود سخن گفته ام و داستانی نگفته ام . لطفاً داستانی که بنده آورده ام را بگویید . - . امیدوارم همهء خوانندگان مثل شما عاقل باشند و به آن صفحه مراجعه کنند . - . والسلام .
چهار‌شنبه 15 مهر 1388

Ya_Ali - المان - کلن
سلام علیکم . - . bij - المان - المان . - . اتفاقاً اسلام دین اعتدال است . به هنگام نرمی ز نرمی حریرم - به گاه درشتی درشتم چو کوهان . ما در کنار رحمت و رافت اسلامی . شدت نیز داریم . اما هر کدام در جای خود . در زمان گذشت می گذریم و در هنگام جهاد به پا می خیزیم . اما اینکه کی باید بگذریم و کی جهاد کنیم هر کدام شرایط و چارچوب خود را دارد که آنها را نیز اسلام معرفی کرده است و شخص نمی تواند بر پایه تشخیص خود قدم بر دارد البته بیشتر در مورد جهاد . اما گذشت نیز باید در جایگاه خود صورت گیرد . زیرا ترحم بر پلنگ تیز دندان - ستمکاری بود بر گوسفندان . - . از آنجایی که هر کس مسئول اعمال خویش می باشد اگر خواستید بنده می گویم که خود شخص بنده چه زمانی به جهاد بر می خیزم و چه زمانی گذشت را ظلم به خود طرف یا دیگران می پندارم . البته با استناد به قوانین اسلام حقیقی . زیرا همانطور که گفته شد اتخاذ تصمیم با ذهنیت و توهم گرایی شخص نیست .
چهار‌شنبه 15 مهر 1388

Ya_Ali - المان - کلن
سلام علیکم . - . Javid_Melat - ایران - شیراز . - . اتفاقاً اسلام دین اعتدال است . به هنگام نرمی ز نرمی حریرم - به گاه درشتی درشتم چو کوهان . ما در کنار رحمت و رافت اسلامی . شدت نیز داریم . اما هر کدام در جای خود . در زمان گذشت می گذریم و در هنگام جهاد به پا می خیزیم . اما اینکه کی باید بگذریم و کی جهاد کنیم هر کدام شرایط و چارچوب خود را دارد که آنها را نیز اسلام معرفی کرده است و شخص نمی تواند بر پایه تشخیص خود قدم بر دارد البته بیشتر در مورد جهاد . اما گذشت نیز باید در جایگاه خود صورت گیرد . زیرا ترحم بر پلنگ تیز دندان - ستمکاری بود بر گوسفندان . - . از آنجایی که هر کس مسئول اعمال خویش می باشد اگر خواستید بنده می گویم که خود شخص بنده چه زمانی به جهاد بر می خیزم و چه زمانی گذشت را ظلم به خود طرف یا دیگران می پندارم . البته با استناد به قوانین اسلام حقیقی . زیرا همانطور که گفته شد اتخاذ تصمیم با ذهنیت و توهم گرایی شخص نیست . - . با عرض معذرت از بیج که اشتباهی به نام ایشان درج شد
چهار‌شنبه 15 مهر 1388

Ya_Ali - المان - کلن
ساعت 12 - ایران - تهران . - . آیا با شنیدن نام هایی چون ادیسون یا آینشتاین (همان انیشتن خودمان) باز هم گوینده را به مرده پرستی متهم می کنید . انسانهایی در طول تاریخ بوده اند که حق آن است که مورد تقدیر و سپاس قرار بگیرند و حتی بارها و بارها در روز . حال اگر شما به علت عدم شناخت از افرادی چون حضرت امیر المومنین(ع) یا فرزند گرامی ایشان امام حسین(ع) و خدماتشان به انسان با شنیدن نامشان این گونه افراد را به مرده پرستی و .. متهم می کنید ایراد از شما به صورت مستقیم نیست . بکله ایراد از شما به صورت غیر مستقیم و به خاطر نا آگاهی شما می باشد . - . والسلام .
چهار‌شنبه 15 مهر 1388

Javid_Melat - ایران - شیراز
. مدام در گوششان زیارت عاشورا خوانده شود و به آنها بگویند که انتقام خون امام حسین هنوز گرفته نشده یا این که امام زمان وقتی . ظهور کند جهت انتقام عایشه را از قبر بیرون میآرد تا به او تازیانه بزند یا اینکه امام زمان برای گرفتن انتقام خون اجداد و جده خود عمر و ابوبکر وغیره و ذالک را از دم تیغ میگذراند( انتقام و انتقام و انتقام تا بینهایت و خون و خون و خون تا عرش خدا) . چرا شیعه اینقدر تشتنه انتقام است به راستی چرا؟ چرا شما حد اقل مانند مسیحیان و یا بهاییان ترویج صلح . و بخشش نمی کنید مثلا مذموم یک سخن از پیامبر بهاییان در مورد احترام . به عقاید دیگران این است که اگر همه بهاییان کشته شوند برای او دلپذیر تراست تا اینکه آنها بخواهند به اختلافات دینی بین ملتها دامن بزنند. اما بر عکس شیعه هیچ گونه روح سازشی با بقیه عقاید ندارد فقط خود را میبیند و فقط برای خود حق حیات قایل است و بقیه یا باید بمیرند یا برده آنها باشند یا مانند باصطلاح یک سگ . نجس با آنها رفتار شود. این همه ترویج خشونت برای چیست؟
چهار‌شنبه 15 مهر 1388

Javid_Melat - ایران - شیراز
Ya_Ali - المان - کلن -- درست است شما رافت هم دارید اما این مهربانی و رافت فقط مخصوص باصطلاح خودی هاست. و مشمول مثلا بیخدایان یا خداباوران غیر دینی یاکافران یا بهاییان و ... نمیشود رافت و مهربانی شما کالایی است که فقط به درد خوتان میخورد نه بیگانگان . سوال دیگر این است که چرا مسلمانان دچار توهم خود بزرگ بینی هستند و . فکر می کنند خونشان از بقیه انسان ها رنگینتر است و بنا براین برای خود امتیازاتی قایل هستند که برای دیگران قایل نیستند من با نمونه تبعیض در بهای . خون یک مسلمان و یک غیر مسلمان ( دیه در اسلام) حال شما میگویید ما گوش و چشم بسته از قوانین اسلام تبعیت کنیم ! قوانینی انباشته از تبعیض و بی عدالتی
چهار‌شنبه 15 مهر 1388

Javid_Melat - ایران - شیراز
ساعت 12 - ایران - تهران و آنتی اسلام - ایران - اهواز --از هر دوی شما عزیزان بخاطر توجه به این مباحث تشکر میکنم وهمینطور از Ya_Ali - المان - کلن که با صبر و حوصله به ما پاسخ میدهند البته امیدوارم کاسه صبرشان لبریز نشود!
چهار‌شنبه 15 مهر 1388

Javid_Melat - ایران - شیراز
Ya_Ali - المان - کلن- یک توضیح در موردسخن شما در مورد مرده پرستی -اگر هنگام صحبت از گذشتگان با تعصب از آنها نام ببریم اشتباه ست مثلا اگر کسی بگوید پس از گذشنگ چند صد سال باید از چنگیرخان مغول انتقام بگیریم حرفی است بیهوده ما در عوض باید به فرزندانمان تاکید بر اثرات زیانبار جنگ و خشونت کنیم و از سودمند بودن صلح و سازش بگوییم نه اینکه مثلا به آنها گفته شود پیامبر اسلام را زنی یهودی کشته و ما باید از یهودیان انتقام بگیریم یا اینکه یهودیان ذاتا انسانهایی شرور هستند یا اینکه پهلوی فاطمه دختر اسلام را عمر خلیفه دوم جریحه دار کرده پس باید ما از آنها که سالها پیش مرده اند انتقام بگیریم این یعنی ترویج خشونت و این سخنان بر ضد صلح جهانی است ( مگر هدفی بالاتر از صلح جهانی برای افراد بشر متصور است ).
چهار‌شنبه 15 مهر 1388

Javid_Melat - ایران - شیراز
Ya_Ali - المان - کلن -تاکید من بیشتر روی ترویج خشونت است مگر کودکان معصوم که در یک خانواده مذهبی شیعه به دنیا میآیند چه گناهی کردند که باید. مدام در گوششان زیارت عاشورا خوانده شود و به آنها بگویند که انتقام خون امام حسین هنوز گرفته نشده یا این که امام زمان وقتی . ظهور کند جهت انتقام عایشه را از قبر بیرون میآرد تا به او تازیانه بزند یا اینکه امام زمان برای گرفتن انتقام خون اجداد و جده خود عمر و ابوبکر وغیره و ذالک را از دم تیغ میگذراند( انتقام و انتقام و انتقام تا بینهایت و خون و خون و خون تا عرش خدا) . چرا شیعه اینقدر تشتنه انتقام است به راستی چرا؟ . اما بر عکس شیعه هیچ گونه روح سازشی با بقیه عقاید ندارد فقط خود را میبیند و فقط برای خود حق حیات قایل است و بقیه یا باید بمیرند یا برده آنها باشند یا مانند باصطلاح یک سگ . نجس با آنها رفتار شود.
چهار‌شنبه 15 مهر 1388

آنتی اسلام - ایران - اهواز
1. دنبالهء بحثهای ناتمام من و استاد یا علی!! . آنتی اسلام- ایران -اهواز یک سوال: جزیه چیست و منظور از آیهء 29 سورهء توبه چیست؟. Ya_Ali - المان - کلن-. 1. باید بر آنان سخت گرفته شود تا مالیات خود را بپردازند . 2. آیه مربوط به عصر خود پیامبر(ص) است یا زمانی که یک حاکم عادل اسلامی حکومت را در دست دارد . که بعد از ایشان امام علی(ع) تنها کسی بود که حاکم عادل بود و بعد از ایشان دنبال حاکم عادل نگردید تا ظهور امام مهدی(عج) . 3. سیستم مالیات گرفتن از قبل اسلام تا به امروز در تمام جهان اجرا می شود . و در تمامی کشور های جهان بخشی از مالیات صرف قوای نظامی و تدافعی (برخی خونخواران تهاجمی) آن کشور می شود . اگر کمی با دقت به نوشته ها نگاه می کردید . حد اقل این سوال سوم را نمی نوشتید . کافی بود نگاهی به دنیا بیاندازید و ببینید که همه جای دنیا از مردم مالیات می گیرند و کسی نیست که مالیات خود را ندهد . و اگر کسی بخواهد مالیات ندهد در تمام دنیا با آن شخص برخورد می شود
چهار‌شنبه 15 مهر 1388

آنتی اسلام - ایران - اهواز
2. {{ جزیه تنها یک نوع کمک مالى است ، که از طرف اهل کتاب در برابر مسئولیتى که مسلمانان به منظور تاءمین امنیت جان و مال آنها به عهده مى گیرند، پرداخت مى گردد.}}. آنتی اسلام - ایران - اهواز: (در جنگ بنی قریضه سی و شش اسب بود و نخستین غنیمتی بود که مطابق سهم تقسیم شد و خمس آن گرفته شد و در جنگهای دیگر مطابق آن رفتار شد و برای اسبان بی سوار سهم مقرر نشد مگر دو اسب. آنگاه پیامبر سعدبن زید انصاری را با گروهی از اسیران قوم بنی قریظه سوی نجد فرستاد که در مقابل آن اسب و سلاح خرید!!!!!!!!!!)) تاریخ طبری ص 1091. این یعنی اینکه محمد اسیران جنگی را که از این قوم به اسرارت گرفته بود جای اسلحه عوض کرد و تازه خطهای بعد از این مطلب را که بخوانید نوشته است زنهای یهودی را صیغه خود کرد. {{ محمد برده فروشی میکرد.}} چه جور میتواند تاءمین امنیت جان و مال، یهودیان و مسیحیان و ... را کند؟.
چهار‌شنبه 15 مهر 1388

آنتی اسلام - ایران - اهواز
3. آنتی اسلام - ایران - اهواز ×در رابطه با این جمله شما:{{ آیه مربوط به عصر خود پیامبر(ص) است یا زمانی که یک حاکم عادل اسلامی حکومت را در دست دارد . که بعد از ایشان امام علی(ع) تنها کسی بود که حاکم عادل بود و بعد از ایشان دنبال حاکم عادل نگردید تا ظهور امام مهدی(عج) }}این جمله مربوط به شیعیان است و بنابر این اگر هم این جمله درست باشد با یک حساب سر انگشتی و خیلی ساده آماری، بیش از یک میلیارد و 453 میلیون نفر مسلمان در 64 کشور سکونت دارند که از این میان، بیش از 206 میلیون تن آنان، شیعه و از پیروان مکتب اهل بیت(ع) هستند. تکلیف یک میلیارد و صدو نود وسه میلیون نفر دیگر که به مهدی و علی هیچگونه اعتقادی ندارند و حتی از علی متنفر هستند نسبت به این آیه چیست؟ . Ya_Ali - المان - کلن× بیش از یک میلیارد و 453 میلیون نفر مسلمان در 64 کشور سکونت دارند که از این میان، بیش از 206 میلیون تن آنان، شیعه و از پیروان مکتب اهل بیت(ع) هستند. تکلیف یک میلیارد و صدو نود وسه میلیون نفر دیگر که جمع و تفریق هم بلد نیستید . جناب با عقل و با خرد.
چهار‌شنبه 15 مهر 1388

آنتی اسلام - ایران - اهواز
4. ××{{آنتی اسلام - ایران - اهواز×من ریاضیاتم ضعیف است قبول دارم و شما 100% درست میگویید . آمار جمعیت مسلمانان را به راحتی میتوان در اینترنت پیدا کرد. اما شما هرجایی که جواب ندارید در بحث فرار میکنید. در ضمن این یک عدد نجومی است از مسلمانانی که مثل گ... ف ن د حرفهای آدمهایی شبیه تو را گوش میدهند. خوش باش. حرفهای ما در آرشیو www.iranianuk.com باقی میماند. و در آینده هرکس به صحبتهای ما توجه کوچکی داشته باشد اگر لیاقت داشته باشد حقیقت را پیدا میکند. ....}}} وبحث ما در همین جا تمام شد!!!!!!!!. لینک: https://www.iranianuk.com/article.php?id=34307
چهار‌شنبه 15 مهر 1388

bij - المان - المان
Ya_Ali گرام، قبل از هر چیز انتظار از دو طرف بحث میرود که از این شاخه به ان شاخه نپرند که خوشبختانه در کامنت اخرت در جواب من این مهم خدشه دار نشد اما به اصل دیگر بحث صدمه وارد کردی انهم پیش قضاوت در حکم دادنت است ((جهل شما در فهم آیات)) که باز (حکم دادن از روی احساسات) است! در مورد نادانی من و تو در طی بحث میتوانیم در یک موضوع خاص اشاره ای داشته باشیم و اطلاعات لازمه را در اختیار هم مکاتبه ای در بحث قرار دهیم. من برای اولین بار با تو به بحث نشسته ام پس قضاوتمان با نوشته هایمان در این صفحه است! * مشکل تناقض در قران (یا به عبارتی گفته های جمع اوری شده محمد در زمان خودش در ارتباط با اعمال او و محیطش) با راه حل متشابهات بشکلی بعد از مرگ او سرهم بندی شد. اینکه یکی مثل محمد در دو زمان یا عمل متفاوت، دو حکم متناقض بدهد قابل هضم میتواند باشد به شرطی که شرایط ان حکم در اندو زمان متفاوت هم درج یا گفته شود تا شنونده ان زمان را در بهت و حیرت نیافکند!! صرفنظر از اینکه محمد در یک زمان دردو ایه متوالی متناقض میگوید ...
چهار‌شنبه 15 مهر 1388

bij - المان - المان
٢) .. کدام جهل؟! وقتی بارها محمد در قرانش از ساده گویی قران دم میزند تا برای عامه حجاز انهم 1400 سال پیش قابل فهم باشد. من سوال میکنم کدام دلیل علمی برای ادعای موهوماتی چون جنیان داری؟ جواب تو ((آیه ای از قران در مورد اینکه خلقی در روی زمین قبل از خلقت حضرت آدم نبوده بیاورید)) من به این نوشته ها در مجموع به دلایل گوناگون انتقاد دارم حال تو از من میخواهی از ان دلیلی برایت بیاورم!! خواهشمندم جواب سوال مرا بده! چون در ٧ کامنتت دراول این صفحه هیچ دلیل علمی ذکر نشده!! دومن من چرا دوباره یک مثال دیگر برای تناقضات قران بیاورم وقتی کتابی نسبتن منطقی و جالب با موضوعات متنوع چند سطری مهملات را در یکی دو صفحه دارا باشد قبل از چاپ حتمن از طرف ناشر به نویسنده برگشت داده میشود تا تصحیح شود و اگر ناشر چشمها را بروی این خطاها بست این خوانندگان و منتقدین ادبی هستن که نویسنده و ناشر را مواخذه خواهند کرد!!!
چهار‌شنبه 15 مهر 1388

آنتی اسلام - ایران - اهواز
5. Ya_Ali - المان - کلن) حواست رو خوب جمع کن. اینجا زمینش خیلی سفته. هرجا از این اراجیف و خزعبلات بنویسی؛ می گذارمشون جلوت تا جلوی ملت بیشتر ضایع بشی؛ با اینکه میدونم چقدر پوست کلفتی! :-)). حرفهای تو دقیقاً مثل آخوندهای روضه خون و پاممبری است. اون گنده گنده هاشم اینجا زانو زدند؛ شما که دیگه هیچ داداش! چی ی ی ی. بهت توصیه می کنم بری مطالعاتت رو کلاسیک کنی. چونی خیلی ملا مکتبی بحث میکنی و 1000 جور میشه پیچوندت. به همون خدایی که می پرستیش و قبولش داری دلم برات میسوزه و دلسوزتم.
چهار‌شنبه 15 مهر 1388

bij - المان - المان
Ya_Ali گرام، ((اسلام دین اعتدال است . به هنگام نرمی ز نرمی حریرم - به گاه درشتی درشتم چو کوهان . ما در کنار رحمت و رافت اسلامی . شدت نیز داریم ..)) با کدام ایات ایه های مکی(محمد تقدس شکن در حال تبلیغ دینش) یا ایات مدنی(محمد به قدرت رسیده و غیرخودی نمیشناسد مگر در *یوغ اسلام*)؟! ((اعتدال)) برای خودی که هنر انسانی نشد چه رسد به ادعای خدایی!!! Ya_Ali گرام، ((درشتی درشتم چو)) یک جانی مشکلیست که انسانها از غیرمسلمان گرفته تا هم کیش غیرخودی با ان در عذابند و دقیقن این مشکل، ان دین را به سراشیبی غیرانسانی بودن در بدو شروعش رهنمود ساخته تا از ان دین وحشت برای غیرخودی بسازد!!! با احترام!
چهار‌شنبه 15 مهر 1388

آنتی اسلام - ایران - اهواز
1. Ya_Ali - دروغگو؛ بحث سر حرکت وضعی زمین بود یا میخ هایی که خدا بر عکس فرو کرده توی زمین؟ منظورم همون کوه هاست. خوبه که حرفات رو کپی پیست کردم و لینک رو هم بهت دادم عجب آدم بی چشم و رویی هستی تو!!!!! شما گفتی : {{"اوتاداً": تشبیه بلیغ است، بمعنی: کالأوتاد، بمعنی: مانند وتد. «اوتاد» جمع وَتـَد و وَتِد است، بمعنی: تکه چوب یا فلز میخ مانندی که بخش بزرگتر آن در زمین یا دیوار کوبیده می شود و بخش کوچکتری از آن بیرون می ماند. (بیشتر برای بستن طناب چادر مورد استفاده قرار می گیرد). نکته آیه: کوهها مانند وتد می مانند: کوههای سنگی بخش بیشترشان در درون زمین است و بخش کمتری از آنها بیرون از زمین. آنچه ما از این کوهها می بینیم در واقع بخش بالائی آنهاست.}} .
چهار‌شنبه 15 مهر 1388

آنتی اسلام - ایران - اهواز
2. Ya_Ali - من هم گفتم: {{ ...این چه میخی هست که خدا برعکس کرده توی زمین؟؟!!! اگر اینجوری باشه که شما میگین، نوک قله کوه باید توی زمین باشه نه بیرون!!!!}} چرا دروغ میگی؟!! کجا راجع به گهواره بودن بحث کردیم؟! تازه همونم چرت و پرت جواب دادی. خوبه که حرفهامون همین بالا است. در ضمن اینقدر خودت و اون تازی نامه رو بالا و تافتهء جدا بافته و غیر قابل درک معرفی نکن. لازم به دروغگویی نیست. هرکدوم از کسانی که اینجا نظر مخالف میدن؛ حد اقل چند باری بار اون تازی نامه رو خوندن. تو جاهل هستی و نمی فهمی که این همه آیهء قتاله ( دست و پا و گردن و ... قطع کردن و کشتن و...) رو نمیبینی!! دینت بدرد خودت میخوره اینقدر باش پُز نده. هاهاهاها
چهار‌شنبه 15 مهر 1388

Ya_Ali - المان - کلن
سلام علیکم . - . Javid_Melat - ایران - شیراز . - . می توانم از شما بپرسم که شما به چه چیز معتقد هستید و کدام را قبول دارید ؟ خداوند ؟ دین دیگری ؟ علم ؟ یا .. ؟ . - . والسّلام .
چهار‌شنبه 15 مهر 1388

آنتی اسلام - ایران - اهواز
انسانهایی که جواب منطقی برای سوالهای علمی ندارند؛ همیشه دنبال یکی چیزی میگردند تا به اون "اعتقاد" پیدا کنند ( بقول خداباورها!) و اون رو بپرستند، و از زیر بار تحقیق و کشف حقیقت شونه خالی کنند! چرا هیچوقت یک مسلمان نرفته که تحقیق کنه و ببینه نظریهء " تکامل" داروین درسته یا غلط؟ جمعیتتون که کم نیست؟!!! به قول خودتون یک میلیاردو نیم هستین!! لنگ رو گذاشتین روی لنگ؛ زیرشلواری پوشیدین؛ توی خونه هاتون توی سر زن و بچه میزنید؛ یه کتاب هم به اسم قرآن ( تازی نامه) گرفتین دستتون، و میگین همه چیز توی همین کتابه، و باقی چیزها کشکه و پشمه!!!! هرکسی هم یک چیزی اختراع کنه یا کشف کنه، زودی میپرین و سط و داد میزنید : این توی قرآن نوشته شده بود؛ این توی قرآن بود خودم دیدم!!!
پنج‌شنبه 16 مهر 1388

Javid_Melat - ایران - شیراز
Ya_Ali - المان - کلن- من در یک خانوده شیعی که نسل اندرنسل از علمای دین بودند -که به قول خودشان خدمات شایانی به اسلام ارزانی داشتند -به دنیا آمده ام و اما از همان ابتدا ذهنی کنجکاو داشتم و به دنبال حقیقی فرای تعلیمات رسمی و خانوادگی بودم بنابر این وقتی از شیعه سخن می گویم دقیقامی دانم درباره چه چیز صحبت میکنم---- اما در مورد اعتقادم پرسیدی من به وجدان پاک بشرو حقیقت و عدالت و راستگویی معتقدم و می دانم که برای رسیدن به حقیقت نیازی به داشتن دین خاصی نیست هر فرد از افراد بشر با تفکر صحیح و بدون تعصب می تواند به حقیقت برسد-- مهم این است که تو به حقیقت ایمان داشته باشی این مهم نیست که انسان مسلمان یا مسیحی یا بی دین یا باخدا یا بیخدا باشد مهم این است که آزاده باشد و حقیقت را فدای دین یا اعتقادات رسمی خود نکند!
پنج‌شنبه 16 مهر 1388

Javid_Melat - ایران - شیراز
Ya_Ali - المان - کلن --" اگر دین ندارید لا اقل آزاده باشید" این سخن امام حسین است اما من معتقدم که " آزاده باشید هر چند دیندار هستید" این کلام با شرایط فعلی جهان سودمند تر است - چه خوب میشدکه همه آزاده بودند و چه دینداران( زردشتیان - مسیحیان- یهودیان -بهاییان -شیعیان - سنی ها و بودایی ها و...) و چه بیخدایان ( طبیعتگرایان -خردگرایان - شکاکان -و.... )همه این اسامی مرزهایی است که ما ایجاد کردیم و به دست خودمان هم برداشته میشود فقط یک مرز میماند و آن بشریت است و تکریم ذات مقدس انسان .
پنج‌شنبه 16 مهر 1388

Javid_Melat - ایران - شیراز
آنتی اسلام - ایران - اهواز. ((انسانهایی که جواب منطقی برای سوالهای علمی ندارند؛ همیشه دنبال یکی چیزی میگردند تا به اون "اعتقاد" پیدا کنند ( بقول خداباورها!) و اون رو بپرستند، و از زیر بار تحقیق و کشف حقیقت شونه خالی کنند!)) این جمله شما قابل تامل است چقدر خوب میشد همه بدون تعصب به آن فکر کنند البته نه به صورت لحظه ای بلکه در طول زندگی.
پنج‌شنبه 16 مهر 1388

Ya_Ali - المان - کلن
Javid_Melat - ایران - شیراز . - . نگفتید به خدا ایمان دارید . چون فطرت و عقل و .. آدمی را به خالق متعال رهنمون می کنند . - . دوست گرامی آن لینکی که جناب آنتی زده بودند را ببینید و بعد چون اصرار دارید که شبهات قران را مطرح کنید . به آن دسته از آنها که در همان لینک جواب داده شده نگاهی بیاندازید و سپس بقیهء شبهات را عنوان کنید . - . والسّلام .
جمعه 17 مهر 1388

آنتی اسلام - ایران - اهواز
1. Ya_Ali - از سخنان استاد یا علی:{{انسانهایی در طول تاریخ بوده اند که حق آن است که مورد تقدیر و سپاس قرار بگیرند و حتی بارها و بارها در روز . حال اگر شما به علت عدم شناخت از افرادی چون حضرت امیر المومنین(ع) یا فرزند گرامی ایشان امام حسین(ع) و خدماتشان به انسان با شنیدن نامشان این گونه افراد را به مرده پرستی و . متهم می کنید ؟!}} استاد بزرگوار، 1-ما از ادیسون ها و انشتین ها تقدیر میکنیم ولی آنها را تقدیس ( مقدس) نمی کنیم!
جمعه 17 مهر 1388

آنتی اسلام - ایران - اهواز
2. Ya_Ali - این هم از اراجیف مولای متقیانتان است در کتاب نهج البلاغه! {{ای مردم ،زنها از ایمان و ارث و خرد کم بهره هستنداما نقصان ایمان آنها به جهت نماز نخواندن و روزه نگرفتن است در روزهای حیض و جهت نقصان خردشان آن است که در اسلام گواهی دو زن به جای گواهی یک مرد است و از جهت نقصان نصیب و بهره هم،ارث آنها نصف ارث مردان می باشدپس از زنهای بد پرهیز کنیدو از خوبانشان بر حذر باشید و در گفتار و کردار پسندیده از انها پیروی نکنید تا در گفتار و کردار ناشایسته طمع نکنند}} این چرت و پرتها چی هستند؟!!! یا این یکی که نوبره ) دین زن ستیز!) {{ترک مشورت با زنان به جهت ناتوانی اندیشه و اراده و تصمیم آنها در امور }} پس خانم مادلی آلبرایت و یا خانم کاندینا لیزارایز یا مارگارت تاچر و یا بینظیر بوتو ( که ترور شد) یا آنگلا مرکل و... همه ابله بودند؟!! اما علی قاتل باهوش بود؟!! حواست رو جمع کن قرن 21 است. اینقدر مهمل نگو!
جمعه 17 مهر 1388

آنتی اسلام - ایران - اهواز
3. Ya_Ali - زدم توی حالت؟!! نوش جانت. :-))
جمعه 17 مهر 1388

Ya_Ali - المان - کلن
سلام علیکم . - . Javid_Melat - ایران - شیراز . - . خانواده و نسل در شکل گیری عقاید یک انسان عاقل نقشی ایفا نمی کنند بلکه تجربیات و دانش و آگاهی هر شخص نسبت به پیرامون خویش اعتقادات یک انسان را باید بسازند . عقیده موروثی نیست . اکتسابی است . - . اما فرمودید به وجدان و حقیقت و .. که در مجموع به عنوان "فطرت" شناخته می شوند و همچنین "علم" و "تفکر و تعقل" که از پایه های شناخت می باشند . هم فطرت یا وجدان به انسان کمک می کند که خوب را از بد تشخیص دهد و هم عقل و هم علم . - . همهء این فاکترها مانند یک فازمتر انسان را منوجه حقیقت یعنی خوب یا بد بودن چیزی کند . شما تمام اسلام را قبول دارید جز اعتدال . دین نیز یکی از این فازمترها می باشد که اگر مطمئناً اصل دین و از جانب خداوند باشد فازمتری بس دقیق است . زیرا همهء موارد دیگر در طول زندگی انسان روی به تکامل دارد . اما دین ثابت است . زیرا حق است . البته درست می گویید انسان بدون دین (به آن شکل که منظور شماست) نیز می تواند انسان باشد
جمعه 17 مهر 1388

Javid_Melat - ایران - شیراز
Ya_Ali - المان - کلن -- همه ادیان نزد من تقریبا مساوی هستند من به دین برتر اعتقاد ندارم - و حرف حق را از هر دینی میپذیرم اما حرف ناحق را از هیچ دینی قبول ندارم معیار هم تفکر و وجدان خود قرار میدهم ( معیار من تساوی و برابری انسانها و عدم تبعیض بین دینداران و بیدینان (بقول مسلمانان : مومنان و کفار ) میباشد اما وقتی به دین اسلام و اغلب ادیان نگاه میکنم مومنان برتری بر کفار دارند این با معیارهای من پذیرفتنی نیست ---- در مورد اعتقاد به خدا پرسیدی - این هم بستگی به این دارد که چه تعریفی ازخدا ارایه دهید اگر خدا را استعاره برای همه خوبیها بدانیم بله من مومنان صادق به او هستم ولی اگر خدا را شخصی تصور کنید که مانند پادشاهی جبار به بندگانش نگاه میکند تا هر کسی بهتر برای او چاپلوسی ( بقول مومنان عبادت و سجده و .. ) کند نه من چنین خدایی یا بهتر بگویم چنین شخص متکبری را قبول ندارم هر چند مالک جان من باشد.
جمعه 17 مهر 1388

Javid_Melat - ایران - شیراز
آنتی اسلام - ایران - اهواز- در آیات قرآن و سایر کتب مقدسه به مطالبی بر میخوریم که برای هر انسان آزاده (( در زمان حال )) نفرت انگیز میباشد. ازطرف دیگر مطالبی میبینیم که با معیارهای این زمان هنوز ((دلپذیر و ستایش برانگیز)) هستند .اما این سخنان زیبا باعث نمیشوند ما آن -به قول شما- اراجیف را هم بپذیریم . نظر شما درست است حرف نا حق را نباید از هیچ شخصی پذیرفت این معیار تشخیص ((انسانهای آزاده )) است.
جمعه 17 مهر 1388

آنتی اسلام - ایران - اهواز
Ya_Ali - المان - کلن از سخنان استاد یا علی:{{ اما دین ثابت است . زیرا حق است}} پس چرا طبق این آیه تو که مسلمان هستی و دین شما هم به قول خودت " ثابت است چون حق است" عمل نمی کنی؟ آیهء 29 سورهء توبه: با کسانى از اهل کتاب{ مسیحی؛ یهودی؛ زرتشتی؛ بهایی؛.....} که به خدا و روز بازپسین ایمان نمى‏آورند و آنچه را خدا و فرستاده‏اش حرام گردانیده‏اند حرام نمى‏دارند و متدین به دین حق نمى‏گردند کارزار کنید{ جنگ کنید} تا با کمال خوارى به دست‏خود جزیه دهند.) یا نکنه طبق همون اصل ثابت بودن دین؛ این کار رو هم میکنید.؟!! برای همینه که میگن: مسلمان تروریست. چرا نمیگن : مسیحی تروریست؟! یا یهودی تروریست؟! یا بهایی تروریست؟! و......
جمعه 17 مهر 1388

آنتی اسلام - ایران - اهواز
Ya_Ali - المان - کلن از سخنان استاد یا علی:{{ اما دین ثابت است . زیرا حق است}} پس چرا طبق این آیه تو که مسلمان هستی و دین شما هم به قول خودت " ثابت است چون حق است" عمل نمی کنی؟ آیهء 29 سورهء توبه: با کسانى از اهل کتاب{ مسیحی؛ یهودی؛ زرتشتی؛ بهایی؛.....} که به خدا و روز بازپسین ایمان نمى‏آورند و آنچه را خدا و فرستاده‏اش حرام گردانیده‏اند حرام نمى‏دارند و متدین به دین حق نمى‏گردند کارزار کنید{ جنگ کنید} تا با کمال خوارى به دست‏خود جزیه دهند.) یا نکنه طبق همون اصل ثابت بودن دین؛ این کار رو هم میکنید.؟!! برای همینه که میگن: مسلمان تروریست. چرا نمیگن : مسیحی تروریست؟! یا یهودی تروریست؟! یا بهایی تروریست؟! و......
جمعه 17 مهر 1388

azita14may - انگلستان - نیوکاسل
به پیج مشترک (آنتی اسلام - ایران - اهواز === Ya_Ali - المان - کلن ) خوش آمدید (((:
شنبه 18 مهر 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.