فاطمه و ابوالفضل محبوب ترین اسم ها در میان ایرانیان

فاطمه و ابوالفضل محبوب ترین اسم ها در میان ایرانیان

در سه سال گذشته نام های فاطمه و ابوالفضل در صدر انتخاب خانواده های ایرانی قرار داشته است

سازمان ثبت احوال ایران اعلام کرده که فاطمه و ابوالفضل در صدر فهرست نام هایی قرار دارند که خانواده های ایرانی برای فرزندان خود انتخاب می کنند.

ابراهیم رشیدی مدیر کل دفتر آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال به خبرگزاری دولتی ایران- ایرنا گفته است که به ترتیب اسامی فاطمه، زهرا، زینب، هستی و مبینا پنج نام برتری است که خانواده های ایرانی در سال گذشته برای فرزندان دختر انتخاب کرده اند.

بنا به گفته آقای رشیدی، در بین اسامی پسران نیز به ترتیب ابوالفضل، امیر حسین، علی، امیر مهدی و مهدی بیشترین فراوانی را دارد و بیشتر خانواده های ایرانی از این پنج اسم برای فرزندان پسر استفاده کرده اند.

این سومین سالی است که ابوالفضل و فاطمه در صدر فهرست نام هایی قرار می گیرد که خانواده ها برای نامگذاری فرزندان خود از آن استفاده می کنند.

در یک دوره زمانی در ایران همواره نام "محمد" در صدر فهرست انتخاب نام ها قرار داشت اما اکنون حتی در بین پنج نام اول دیده نمی شود.

طبق آمارهایی که سازمان ثبت احوال از سالهای 1380 تا 1385 منتشر کرده همواره اسامی فاطمه و زهرا در صدر فهرست انتخاب خانواده های ایرانی برای نامگذاری دختران قرار داشته اما در میان اسامی پسران همواره تغییراتی وجود داشته است

در حالی که در سال 1380 علی و محمد در صدر فهرست اسامی پسران متولد این سال قرار دارند و ابوالفضل در رتبه نهم قرار دارد اما در سال 1385 ابوالفضل به صدر این فهرست راه یافته و بعد از آن امیرحسین و مهدی در رتبه های بعد قرار دارند. در همین سال اسامی علی و محمد در رتبه های چهارم و پنجم جای دارد.

معضل انتخاب اسم

انتخاب اسامی برای فرزندان در سالیان اخیر همواره محل بحث بوده و ادارات ثبت احوال از ثبت برخی اسامی خودداری و مردم را به گزینش نام های مذهبی تشویق می کنند.

در ادارات ثبت احوال لیستی از "نام های ایرانی و اسلامی" وجود دارد و به خانواده ها توصیه می شود که از میان آنها برای فرزندان خود اسم انتخاب کنند هر چند سازمان ثبت احوال می گوید که ایرانیان ملزم نیستند که از میان نام های موجود در ادارات ثبت احوال برای فرزندانشان اسم انتخاب کنند.

سازمان ثبت احوال معتقد است که در برخی مواقع والدین نام های نامانوس برای فرزندانشان انتخاب می کنند و این سازمان برای حفظ کرامت افراد و دسترسی آسان به نام های رایج لیستی را در ادارات ثبت احوال گذاشته است تا والدین در صورت سردرگمی در انتخاب نام فرزند، از میان نام های موجود یکی را انتخاب کنند.

از نظر سازمان ثبت احوال، انتخاب نام هایی که "موجب هتک حیثیت مقدسات اسلامی" می شود و انتخاب "عناوین، القاب و نام های زننده مستهجن یا نامتناسب با جنس" ممنوع است.

اسامی مانند "ملک الدوله، خان، شوکت الملک و سطانعلی" ممنوع است و استفاده از نام ماشاء الله برای زنان و انتخاب اشرف و اکرم برای مردان ممنوع است.

مسلمان ایرانی - ایران - شیراز
عمومی ترین نام جهان محمد است *** بیشترین فامیل در کشور محمدی
یکشنبه 12 مهر 1388

daiana - ایران - تهران
مسلمان ایرانی - ایران - شیراز. تو دختری یا پسر؟چند سالته؟
یکشنبه 12 مهر 1388

alisam - ایران - تهران
شخصیت این انسان ها از اسمشون خیلی زیباتره. من تصبی روی اسم ندارم ولی خودم دوست دارم اسم بچمو اسم اصیل ایرانی بزارم.ولی در هر صورت فاطمه و ابو الفضل هم زیبا می باشند.چون ذهن انسان را به سوی انسان های پاک می بره واین زیباست.
یکشنبه 12 مهر 1388

مسلمان ایرانی - ایران - شیراز
daiana - ایران - تهران . من پسرم. بیست و خورده ای
یکشنبه 12 مهر 1388

asir@.P - فرانسه - پاریس
همچین میگن انتخابی!! من که میخواستم برای بچه ام اسم بگذارم یک کتاب گذاشتن جلوم گفتن اگر تو این کتاب باشه مجازه!!
یکشنبه 12 مهر 1388

mafia_top - آمریکا - جکسون ویل
کسی میدونه نام عرشیا ایرانی هست یا عربی؟ به نظرتون قشنگه؟ معنیش یعنی چی؟
یکشنبه 12 مهر 1388

black chador - امریکا - ولدن
ببینیم سال اینده چه اسمهایی برنده میشن. مسلمان ایرانی: یکی از دلایل استفاده زیادی محمد اینه که در بعضی از کشورهای اسلامی دولت بطور معمولی اسم وسط همه نوزادان پسر را محمد ثبت میکنند.
یکشنبه 12 مهر 1388

persian-girl - دانمارک - کپنهاگ
خسته شدیم از این نامهای تکراری عربی وحشی . شما که ضور میکنید دولت اشغللگر به جز نام خسته کننده اسلام اسهالی نمی گزارند نام اریای قدیم خودمون بزاریم مرگ بر جمهوری اسلام اشغا لگر
یکشنبه 12 مهر 1388

asir@.P - فرانسه - پاریس
18 سال پیش اسم انتخاب کردم مجاز نبود 8 سال بعدش مجاز شد.یاد فتوای ماهی ازوون بروون می افتم
یکشنبه 12 مهر 1388

ashka - فرانسه - پاریس
حالا کدوم این آمارهای رژیم فاسد اسلامی درسته که این دومی اش باشه؟
یکشنبه 12 مهر 1388

zagros_FINLAND - فنلاند - هلسینکی
به قول آقای مشیری فاطمه یعنی شتری که بچه شو شیر میده،ما ایرانی‌ هستیم عرب که نیستیم مگه عربا رو بچه شون اسم ایرانی‌ میزارن !!؟؟؟ مگه اسمهای ایرانی‌ نشان فرهنگ و قدمت ما نیست، مگه ما کم داریم اسم قشنگ و با مسمی که اسم عربی‌ بذاریم ، وقتی‌ تو مملکتی همه چیز ریا و تظاهر شده، بعضی از مردم هم از روی نادانی و تظاهر باید اسم عربی‌ رو بچه شون بزارن اما خوشبختانه این خیلی‌ کم شده ، امیدوارم روزی بیاد که ایرانی‌ اسما عرب بیا بان گرد و تازی رو که بغیر نا بودی و غارت کشورمان کاری نکردن ، نگذارند.
یکشنبه 12 مهر 1388

shanul - المان - هامبورگ
اسمهای عربهای تازی و متجاوزان به خاک و جان و مال و ناموس ایرانیان شده محبوب ترین اسم ها در میان ایرانیان!!!! ادم واقعا متاسف میشود.
یکشنبه 12 مهر 1388

amo danial - نروژ - اسلو
اثر بخشی نام اصیل و نیک در روحیه و روان شخص در سنین کودکی و نوجوانی بسیار موثر است و شخص احساس غنا و پر بودن میکند. افرادی که در این دوره از زمان از نامهای عربی برای نامگذاری فرزندان خود استفاده میکنند یا از تیره عرب هستند و یا از عقل و خرد محرومند.
یکشنبه 12 مهر 1388

baas - هلند - روتردام
عمومی ترین نام محمد است چون بیسوادی وخرافات غوغا میکند .در ضمن محمد خیلی به کودکان علاقه داشت.
یکشنبه 12 مهر 1388

baas - هلند - روتردام
مطمئن هستید که انها ایرانی هستند وسید نیستند
یکشنبه 12 مهر 1388

sia_1983 - انگلیس - لندن
چو با تخت منبر برابر شود، همه نام بوبکر و عمر شود...
یکشنبه 12 مهر 1388

فضول میرزا - سوئد - استکهلم
حالا خدا رحم کرده است که در مواقع لزوم، افتخارا میگوییم که ما از نژاد آریائی و از نواده های کورش کبیر هستیم! ما اینقدر اسامی اصیل و افتخارآفرین ایرانی داریم آنوقت میدویم دنبال اسامی عربی!؟. آهای ملت، تا زمانی که دو دستی به مظاهر اعراب چسبیده اید هر بلائی که سرتان بیاید حقتان است. ما که جایمان امن و وسایل عیش و نوشمان فراهم است! خود دانید.
یکشنبه 12 مهر 1388

darya_24 - بحرین - بحرین
واقعا زیباست فاطمه و ابوالفضل
یکشنبه 12 مهر 1388

Hoja Verde - ایران - تهران
مردم متاسفانه چسبیده اند به نام های عربی.چه خوب میشد همه نام های فارسی و ایرانی برای خود برمی گزیدند.امیدوارم روزی نام های فارسی جای نام های عربی رو بگیره.
یکشنبه 12 مهر 1388

persianshadow1 - انگلستان - برایتون
این یک دروغ بزرگه!! من با هر کی تو ایران حرف میزنم اسم بچه هاشونو از نامهای اصیل پارسی انتخاب میکنند.
یکشنبه 12 مهر 1388

ARTEMIS-SW - سوئد - مالمو
وقتی ایران..ال ایران باشد طبیعی است نام دشمنان فر هنگ و منش ایرانی رواج یابد ..تعدادی نام دختر و پسر قضاوت باشما. دختر..ایرانی....ماندانا...رکسانه..پریچهر اتوسا.ارتمیس..اناهیتا. ناهید. امیتیس.اذرمیدخت..پوراندخت..//. عربی....خدیجه فاطمه صغری کبری رقیه کلثوم سمیه. پسر .ایرانی..داریوش..کورش. بردیا..اریو..رستم..مانی .مزدک..بابک..خشایار.اردوان. بهرام.کیوان.مهرداد../. پسر..عربی..یدالله .اصغر باقر.اسدالله..علی..ابوالفضل.. مسلمان ایرانی؟؟افتخار کن که نام قاتلین اجدادت بیشترین رواج را در ایران بلا زده دارد ..کسی که به اشغالگران کشورش افتخار کند ایرانی نیست. همین.
یکشنبه 12 مهر 1388

amo danial - نروژ - اسلو
با مرگ اسلام و خرافه گرانانی مانند تو در ایران خورشید ایران زمین با رضایت و غرور طلوع خواهد کرد.
یکشنبه 12 مهر 1388

arian1 - ایران - ابادان
متاسفانه بعضی از هموطنان هیچ غرور ملی ندارند ویا اصولا اهمیت چندانی به انتخاب اسم فرزندانشان نشان نمی دهند . مثلا کسانی هستند که اسم فرزندشان را اسکندر انتخاب می کند در حالی که اسکندر دشمن ایرانیان بود وبه کشورمان حمله کرد .
یکشنبه 12 مهر 1388

aydak - سوئد - مالمو
mafia_top - آمریکا - جکسون ویل . با توجه به اینکه حرف ع در زبان فارسی وجود نداره و کلماتی که ع دارن از زبان عربی وارد شدن، عرشیا هم در صورتی که املاش درست باشه باید عربی باشه و احتمالاً ریشه اش هم عرش است
یکشنبه 12 مهر 1388

طاطا - ایران - ایران
چرا دروغ میگی بشر؟ آخه کی دیگه توی این دوره وزمونه اسم پسرش رومیذاره ابولفضل. احتمالا آماری که اینا دارند مربوط میشه به کسانی که معتقد به این اسمها هستند وبقیه مردم پشم تشریف دارند و الا محال است که این اسم دررتبه اول باشه
یکشنبه 12 مهر 1388

aydak - سوئد - مالمو
من که این خبر را باور نمی کنم! فکر می کنم اینطوری میخوان به مردم تلقین کنن که این اسمها قشنگ و محبوبند..
یکشنبه 12 مهر 1388

samanx93 - ایران - رشت
الان دیگه همه نامهای ایرانی انتخاب میکنن . مرگ بر عرب . اگه من نام عربی داشتم الان عوض میکردم . نام های اصیل ایرانی خیلی زیبا هستن. به امید پاک شدن همه نام های عربی از شناسنامه ایرانیان
دوشنبه 13 مهر 1388

zebelkhan - آمریکا - سن خوزه
این هم یکی از نکبتهایی است که به واسطه دین سراسر فریب و شیادی اسلام گریبان ایرانیان را گرفته. البته اگر ساده لوحی تاریخی بعضی از ما ایرانیان نبود، ‌این دین سراسر دروغ و فرهنگ عربی هرگز در میان ما ایرانیان پا نمی گرفت. زمانی که امام گدا رضا قدم شومش را بر سرزمین ما گذاشت، ‌عده کثیری از ایرانیان پای برهنه دنبال اسب آن گدا زاده میدویدند که به خیال احمقانه خودشان ثواب اخروی ببرند! حتی زمانی که رضا انها را منع نمود انها همچنان پا برهنه دنبال اسب آن مجنون میدویدند! بدبختی از این بالاتر! وقتی کسی خود را (مسلمان ایرانی) میداند و نه حتی (ایرانی مسلمان)‌ میتوانید به عمق خودباختگی فرهنگی و عرب زدگی و عرب زادگی برخی از ایرانیان پی ببرید. دینی که تنها حاصلش بدبختی و فلاکت و جنگ و جهل و خرافه برای بشریت بوده فاطمه و ابولفضلش باید اسم ایرانی باشد؟ ننگ بر عرب زادگان فرومایه که لباس ایرانی بر تن دارند!
دوشنبه 13 مهر 1388

آنتی اسلام - ایران - اهواز
{{سازمان ثبت احوال ایران اعلام کرده که فاطمه و ابوالفضل در صدر فهرست نام هایی قرار دارند که خانواده های ایرانی برای فرزندان خود انتخاب می کنند....}} لابد سازمان ثبت و احوال محمود احمدی نژاد اعلام کرده!!!
دوشنبه 13 مهر 1388

black chador - امریکا - ولدن
مسلمان ایرانی - ایران - شیراز. بلاگ جدیدم را بخون و نظرت رو برام بنویس. نامه ای هست که به سیستانی نوشتم. https://blackchador.blogspot.com/2009/10/dear-ayatollah-sistani.html
دوشنبه 13 مهر 1388

sabzmovement - ا - تهران
. حالا کدوم این آمارهای رژیم فاسد اسلامی درسته که این دومی اش باشه؟ . . و ادمکش
دوشنبه 13 مهر 1388

basijy_rahbar - ایران - تهران
مزخرفه اسمهای عربی.خدارا شکر که من از اسمهای مزخرف عربی نیست.
دوشنبه 13 مهر 1388

METRADAT - انگلستان - لیدز
من اسم ح خانگیم را می گذارم برای اونها مناسبتر هست.
دوشنبه 13 مهر 1388

saharrr - امریکا - فلوریدا
ببخشید ولی فاطمه و ابوالفضل واااقا اسم های جواتی هستن
دوشنبه 13 مهر 1388

shahin 12 - انگلیس - چشر
این امار 100 در صد دروغه الان حتی تو روستاها هم از این اسمها استفاده نمیکنند
دوشنبه 13 مهر 1388

***mehregan*** - ایران - تهران
mafia_top - آمریکا - جکسون ویل...سلام دوست عزیز.ارشیا صحیح است نه عرشیا...ارشیا به معنی تخت پادشاهی و اریکه سلطنت است.عرشیا یک اسم مندراوردی است.موفق باشید
دوشنبه 13 مهر 1388

Alborz-71 - ایران - سوئد
این هم یکی دیگه ا ز دروغهای شاخ دار. تا انجائی که من دیدم کسانی که چنین نامهائی دارند از د ست پدر مادرشان خیلی ناراحت هستند.
دوشنبه 13 مهر 1388

pouriya - ایران - رودسر
شمائی که تا این حد سنگ نامهای تازی را به سینه میزنید- آیا محض نمونه میتوانید تنها فقط یک مورد عربی را نشان دهید که یک نام ایرانی برای خود برگذیده باشد؟؟؟؟
دوشنبه 13 مهر 1388

tamara .s - انگلیس - لندن
شما فکر میکنید اسمای عربی یعنی فقط علی ومحمد وزهرا...........در صورتی که اسامی عربی هستند که خیلی در ایران متداول و کسی هم فکر عربی بودنش نیست مثل الهام .عاطفه.سحر.لعیا . لیلا. امل .مونا وبخاطر روان بودن در بیان خیلی استفاده میشه
دوشنبه 13 مهر 1388

samythekid - آلمان - گیسن
نتیجه میگیریم که مایی که به اسلام و عربا فحش میدیم در اقلیت هستیم و اکثریت ملت ایران متاسفانه هنوز عقب افتاده و جاهل هستن و اسم عربی‌ و اسلامی واسه بچه‌های ایران میگذارند.
دوشنبه 13 مهر 1388

سنجاقک - انگلیس - انگلیس
غلط کردید که اسمهای محبوبی هستند آشغالها ...به این مردم بدبخت اجازه اینکه یک اسم دیگه بگذارند را مگه میدید
دوشنبه 13 مهر 1388

mahboobeh - بلژیک - بروکسل
اره اگر فقط واسه یک مشت ایرانی بی شعور و کودن این دو تا اسم تک باشد.
دوشنبه 13 مهر 1388

blueberry64 - ایران - تهران
قبلا که گفته بودن محمد و فاطمه بیشترینه!! اسامی ایرانی خیلی قشنگ هستن! و گذاشتن این نامهای اصیل و زیبا لیاقت میخواد..
دوشنبه 13 مهر 1388

مسلمان ایرانی - ایران - شیراز
1. برای من چند مسئله وجود دارد که اگر از کسی جواب منطقی بگیرم چه الان و چه هر موقع دیگری همینجا قول میدهم که دست از اسلام بکشم و دیگر حرفی از اسلام نیاورم. فعلا دوتای آنرا در اینجا مطرح میکنم که اگر لازم شد چندتای بعدی را هم مطرح خواهم کرد. اگر هم به فرض کسی بتواند همه ی آنها را جواب دهد یکی از آنها هست که به هیچ عنوان کسی نمیتواند جواب دهد. چون 100% برای من مسجل است. 1- برای من ثابت کنید که حضرت محمد (ص) با ایرانیان دشمن بوده است. اولا حمله ی اعراب به ایران عمدتا در زمان عمر اتفاق افتاد. دوم اینکه فقط به من بگویید دشمنی {{ حضرت محمد ص }} با ایرانیان چه بود نه کس دیگری. عمر که به ایران حمله کرد هدفش 100% برای کسب غنایم بود و اگر هم احیانا برای گسترش اسلام بود ، بهانه ای بیش نبود. دلیل حمله ی آنها به ایران به خاطر موقعیت استراتژیک و داشتن منابع گران قیمت فراوان بود. اگر هم به فرض جای ایران یک کشور دیگری مثل ژاپن چین امریکا انگلیس حتی یک {{{{ کشور عربی }}}} بود باز هم به ایران حمله میکرد.
دوشنبه 13 مهر 1388

مسلمان ایرانی - ایران - شیراز
2. البته من نمیگویم که عمر با ایرانیان دشمنی داشت یا خیر. چون اطلاعات تاریخی بیشتری ندارم تا بدانم دشمنی آنها با ایرانیان از چه زمانی بوده است. 2- عده ای میگویند چون اسلام یک دینی است که از سرزمین عربستان شکل گرفته است ، پس هر کس هم که مسلمان باشد او یک عرب است!!!!!! ( ماششششالله عجب منطقی!!!! ) پس اگر اینطور است چون دین زرتشت یک دین ایرانی است پس هر کسی از هر ملیتی زرتشتی شود او یک ایرانی است!!*** . بد نیست این چند کامنت بعدی را هم بخوانید. *** محمد هرگز به شمشیر کشی و گرفتن غنایم از بیرون عربستان دستور نداده بود. 80٪ از جنگجویان عرب در حمله به ایران اساسا مسلمان نبودند ( استاد شجا الدین الشفا ) . *** حمله جنگی اعراب به ایران چنانکه مورخان سرشناسی از دوران خودمان چون سعید نفیسی و ذبیح الله صفا و عباس اقبال به صراحت شده اند انگیزه دینی که به جهانگشایی عرب نسبت داده شد در ارتباط با انگیزه های تاراج و غنیمت!! در درجات پائین تری قرار داشت. زیرا به تذکر تقریبا همه پژوهشگران تا کنون هیچ دلیلی ارائه داده نشده است که خود محمد به چنین ششیرکشی ها و غنیمت گیرها بیرون از عربستان دستور داده باشد.
دوشنبه 13 مهر 1388

مسلمان ایرانی - ایران - شیراز
3.به نوشته تاریخ طبری؛ در بامداد همان شبی که ابوبکر در گذشت و عمر به خلافت نشست؛ خلیه تازه هنگام نماز صبح از مسلمانان خواست که برای نشر اسلام! به سوی دیار پارسیان روند؛ ولی سه روز پیاپی این دعوت را تکرار کرد و کسی داوطلب این کار نشد؛ زیرا همگی مرعوب قدرت و شوکت ایرانیان بودند. در بامداد روز چهارم خلیفه بر منبر رفت و گفت که ایهاالناس حجاز جای ماندن شما نیست. زیرا در اینجا تنها می توانید گیاه و خوراک شترهایتان را بجویید !!!!! در صورتیکه در بیرون از حجاز سرزمینهای بسیار ثروتمندی در انتظار شمایند که خدای تعالی! وعده تصاحب انها را به مصطفی داده است. پس بشتابید تا بر خزائن کسری دست یابید و چنین فرصتی را از دست ندهید.
دوشنبه 13 مهر 1388

مسلمان ایرانی - ایران - شیراز
. 4...... ولی نشان داد که حتی مطلع ترین عربها بیشتر از {{ جمله بسم الله الرحمن الرحیم چیزی از قران نمی دانستند.!!!!!!!!!!}} در ارزیابی این واقعیت پرنس سائیتانی در سالنامه اسلام خود متذکر شده است که اصولا. بیش از 80٪ از جنگجویان عرب که در جنگ های قادسیه و جلولا شرکت داشتند خودشان هم مسلمان نبودند.!!!!!! و. حتی باطنا با اسلام دشمنی نیز داشتند. زیرا اینها همان کسانی بودند که در جنگهای رده با قوای خلافت جنگیده و شکست خورده بودند.!!!!!! انچه انگیزه واقعی تازش تازی بوده است غارت بوده است و بس [ و نه گسترش دین اسلام!! ]. کتاب پس از 1400 سال نوشته ی شجاع الدین شفا.
دوشنبه 13 مهر 1388

مسلمان ایرانی - ایران - شیراز
خدمت دوستان عزیز عرض کنم اگر من در کامنت اول آن حرف را زدم چیزی بود که شنیده بودم و عنوان کردم ولی این دلیل نمی شود ( به فرض اینکه حقیقت دارد ) آنرا نادیده بگیریم. من علاقه ی زیادی به فرهنگ و هنر و تاریخ و تمدن پارسی دارم. هر گاه که لازم باشد به موسیقی گوش میدهم ، موسیقی مینوازم ( سنتور ) ، کراوات میزنم تخت جمشید و پاسارگاد میروم حافظیه و سعدی میروم بهترین تفریح های سالم را میکنم. به اسامی ایرانی هم علاقه ی زیادی دارم. مثلا با نامزدم قرار گذاشته ام که نام پسرم را ارشیا بگذارم. اگر دختر باشد باز هم برایم فرقی ندارد که اسم ایرانی باشد یا عربی یا هر چیز دیگر. ممکن است برخلاف تصور ذهنی عده ای از دوستان کسانی مثل من را افرادی دگم و خشک مذهب بدانند ولی اگر من را ببینید و معاشرت کنید هرگز این فکر را نخواهید کرد. این را هم که میبینید مسلمان هستم راهم را در آن پیدا کرده ام که آنرا انتخاب کرده ام و اگر هم زمانی بدانم که این راه درست نیست و راه بهتری وجود دارد راه دیگر را انتخاب خواهم کرد ولی فعلا اسلام چیزی است که آنرا را آگاهانه انتخاب کرده ام و به آن پایبند هستم.
دوشنبه 13 مهر 1388

مسلمان ایرانی - ایران - شیراز
black chador - امریکا - ولدن . ممنون از آن اطلاعاتی که دادید. چشم در اولین فرصت خواهم خواند. موفق باشید دوست عزیز
دوشنبه 13 مهر 1388

ehsan_2nd_time - یوکی - لندن
سازمان ثب و احوال عمرا همچین غلطی کرده باشه . این حتمن خبریه که دولت اسلام ستیز محمود بی مخ از خودش بافته
دوشنبه 13 مهر 1388

ukguy4u - بریتانیا - لندن
من چقدر از این دو تا اسم تنفر دارم . این همه اسم ایرانی زیبا هست .
دوشنبه 13 مهر 1388

fateheghale - امریکا - چپل هیل
mafia_top - آمریکا - جکسون ویل . عرشیا عربی هستش ولی ارشیا فارسی هست ومعنیشم میشه تخت و اورنگ پادشاهی.اسم خیلی قشنگیه
دوشنبه 13 مهر 1388

Hoja Verde - ایران - تهران
zebelkhan - آمریکا - سن خوزه. تو که آیین زرتشت رو هم قبول نداری چطور این همه اسم ریشه ی ایرانی-زرتشتی دارند را قبول داری.آیین زرتشت که باعث بدبخت شدن مردم و جنگ و خونریزی نگردید.اینو در پاسخ به کامنت هایی که در پست های قبلی میگذاشتی گفتم تا بدونی سخنانت با هم تضاد داره. البته با این سخنت موافقم که گفتی چرا ((مسلمان ایرانی)) دستکم خود را ((ایرانی مسلمان)) نمی نامد.
دوشنبه 13 مهر 1388

OmidParsi - ایران - تهران
بعد از انقلاب ملت ایران که باور کرده بودن دوران طلایی اسلام و مسلمونی فرا رسیده با شور و شوق تمام نام ائمه و یاران پیامبر و ...را روی فرزندانشون می گذاشتن یعنی در واقع یک ارتباط عاطفی جدید بین مردم و باورهای مذهبی و دینی گل کرده بود امروزه با توجه به نمونه هایی که من و شما می بینیم مردم کمتر از اسامی مذهبی و عربی استفاده می کنن که دلیلش می تونه گندکاری آقایون حاکم بر این مملکت باشه و ظلمی باشه که در حق نام های اصیل ایرانی کردن . بیشتر ما یادمون هست که تمام نقش منفی فیلم ها و سریال ها نام پادشاهان و سرداران ایرانی بود و نقش مثبت ها نام ائمه و پیامبران.البته این موضوع به دلیل کلیشه ای شدن کمتر دیده می شه .
دوشنبه 13 مهر 1388

vahid22 - آلمان - هامبورگ
ای خاک بر سر ما!!!فقط همینو میتونم بگم با زبلخان هم کاملا موافقم ولی متاسفانه تو ایران واقعیته هنوز سفره ابوالفضل می ندازند!غیر از اینکه بسیاری از این اسمهای عربی بد معنی هستند این موضوع نشون دهنده اینه که ما حالا حالاها گرفتاریم!!مسلمان ایرانی ترو خدا برو یکم مطالعه کن با افتخار نگی مسلمونم،میدونی مسلمون یعنی چی:دروغگو!بچه باز،زن ستیز،خرافاتی ...
دوشنبه 13 مهر 1388

gogoli - ایران - تهران
ARTEMIS-SW - سوئد - مالمو .... بابا تو دیگه کی هستی؟ نمیشه حرفتو بدون فحش دادن و توهین بزنی؟ کجا بزرگ شدی؟
دوشنبه 13 مهر 1388

nimaaa - امریکا - نیویورک
mafia_top - آمریکا - جکسون ویل. دوست عزیز عرشیا هم خانواده و مترادف کلمه عرش هست که میشه بمعنای اسمانی در واقع این اسم ریشه عربی و اسلامی داره
دوشنبه 13 مهر 1388

nimaaa - امریکا - نیویورک
mafia_top - آمریکا - جکسون ویل. دوست عزیز عرشیا هم خانواده و مترادف کلمه عرش هست که میشه بمعنای اسمانی در واقع این اسم ریشه عربی و اسلامی داره
دوشنبه 13 مهر 1388

$persian$ - ایران - تهران
من که عمرا از نام های عربی روی بچه هام بزارم مگه خودم تاریخ و فرهنگ ندارم که اسم این صحرانوردایه سابق رو بچه هام بزار اگه پسر دار بشم اسمش رو میزارم آرشام و اگه دختر اسمش رو میزارم آتوسا
دوشنبه 13 مهر 1388

huka - نیوزلند - ولینگتون
zagros_FINLAND - فنلاند - هلسینکی . ]چه ربطی داره، تازه شتردر خیلی موارد بر انسان شرف داره چون خداوند به شتر و زیتون قسم خورده تازه خیلی از انسانها هستند که از نعمت شیردادن محروم هستند .در ضمن اون آقای مشیری معنی فامیلی خودش اگر از ریشه ((ش ر ی) بنگریم به معنی ((فروخته شده می باشد))!!!. در ضمن مطلب بالا کاملا غلط می باشد زیرا طبق نظر سنجی سایت ویکی پدیا محبوبترین اسم در جهان ((مریم)) maryمی باشد. محبوبترین اسم ها در روسیه به ترتیب ایوان -الکساندر و واسیلی. محوبترین اسم در انگلستان و امریکا ((جک))jack. در چند سال گذشته هم در ایران بیشترین نام گذاری ها به ترتیب نیما شهرام و محمدحسین و امیر حسین بوده است.
دوشنبه 13 مهر 1388

مازیار - الیران - یاسیچ
با درود به همگی. متاسفانه در رسانه ملی ما اسمهای ایرانی اصیل را در نقش های منفی ( دزد ُمعتاد ُفساد اخلاقی ُ مضحک .....)جای می دهند و اسمهای عربی که ایرانی را عجم : کودن و نادان می دانند و حسین ابن ابی طالب در کتاب بهار مدینه دستور می دهد ایرانیان دشمن اعرابنند به سختی شکنجشان
دوشنبه 13 مهر 1388

IRAN ZAMEN - نروژ - روگنان
منظور شما کدام ابوالفضل است بیدست یا با دست. فاطمه هم که از دوران کودکی مریض بوده و در سن پائین فوت می کند. بقول این عزیز سنجاقک - انگلیس - انگلیس ..غلط کردید که اسمهای محبوبی هستند آشغالها ...
دوشنبه 13 مهر 1388

jamsil - کره - سئول
مسلمان ایرانی - ایران - شیراز .سلام دوست عزیز .خیلی وقت نبودی .الان که زیارتتان کردم خوشحال شدم.موفق باشید.
دوشنبه 13 مهر 1388

jamsil - کره - سئول
blueberry64 - ایران - تهران .کاملا با نظر جنابعالی موافقم .انانی که توهین میکنند عنقریب به خاک مذلت می نشینند.تاریخ عبرت است برای انانی که فهم وشعور دارند. .
دوشنبه 13 مهر 1388

mehraeen - ایران - تهران
mafia_top - آمریکا - جکسون ویل . هر نام و واژه ای که دارای حرفهای ث - ح - ع - غ - ص - ض - ط - ظ - ء داشته باشد عربی است یا معرب است . یعنی وارد زبان عربی شده و به شکل عربی تغیر یافته. البته نمی دانم عرشیا درست هست یا ارشیا
دوشنبه 13 مهر 1388

mehraeen - ایران - تهران
نام شاهپور - را میدانم ممنوع هست
دوشنبه 13 مهر 1388

khorzookhan - ایران - تهران
black chador - امریکا - ولدن دوست عزیز اگرچه مخاطب شما من نبودم اما از روی کنجکاوی به وبلاگتان سر زدم و نامه را خواندم بسیار زیبا بود اما دوست دارم پاسخ سوالتان را از ایشان بنا به دید خودم بدهم. دلیلش بسیار ساده است چون ایشان به حرفهایی که خودش می زند اعتقادی ندارد
دوشنبه 13 مهر 1388

delmorde - سوپد - یوتبوری
مرگ بر انهائی که خود را ایرانی می نامند و از اسامی بیگانه بخصوص عربی و بویژ اسامی دزدان مدینه استفاده می کنند. ننگ و نفرین بر شما ته مغزان باد که بجز تحجر پرستی و تعصب کورکورانه چیزی نمیدانید و در نفهمی و جهالت خواهید مرد.
دوشنبه 13 مهر 1388

khorzookhan - ایران - تهران
black chador - امریکا - ولدن قسمت دوم . و با توجه به کبر سنی که دارد ده سال زندگی در کنج عافیت را به زندگی ابدی نزد حوریانی که خودشان وعده می دهند ترجیح می دهد .لطفا به ایشان یادآوری کن که سکوت همین معنا را برای ما میدهد
دوشنبه 13 مهر 1388

33pooles - المان - دورتموند
-www.youtube.com/watch?v=bmnCABzkIt4 - اداره ثبت احوال ببین و خجالت بگش
دوشنبه 13 مهر 1388

***mehregan*** - ایران - تهران
tamara .s - انگلیس - لندن مونا اسم عربی نیست.اسم فرانسویه.و اگر اشتباه نکنم به معنی عشق منه. لطفا اگر اشتباه میکنم عزیزانی که به فرانسوی مسلط هستند تصحیح کنند.
دوشنبه 13 مهر 1388

alireza.ch - سوییس - نوشاتل
مسلمان ایرانی - ایران - شیراز. آقا اگر مرد بحث باشی من در خدمت هستم حتی اگر لازم باشد سال ها در مورد این اندیشه (اسلام) بحث کنیم و از دل بحث و استدلال مطلبی بیرون بیاوریم که به درد هر دو ما بخورد.اگر دلت خواست بحثی را به میان اندازیم. اگر دوست داشتی ایمیل من در تالار گفتمان هست. ولی اگر شرط تو برای وارد شدن در بحث این است که کسی پاسخ این سوال های تو را بدهد عرض کنم که از دیدگاه ایدئولوژیک به قدری ایراد به این اندیشه وارد است که از نظر من حمله اعراب به ایران اصولا نقطه ضعف این دین نیست چه به قول شما می توان گناه این تجاوز را نه بر گردن بنیان گذار این دین بلکه بر گردن اخلاف وی انداخت. بنابر این به هیچ وجه در پی آن نباش که ابتدا کسی بر تو ثابت کند که مسوولیت تجاوز اعراب به خاک ایران بر عهده این آیین و اندیشه تالی آن است :-) اگر در ذهن خودت چنین شرطی را گذاشته ای پس در پی کشف حقیقت نباش و همواره مسلمان بمان :-)
دوشنبه 13 مهر 1388

گویا - ایران - تهران
اسم خوب گذاشتن روی بچه مستلزم تحقیق و وقت گذاشتن زیاد هست . این اسمها که اصلاٌ فکر کردن نمیخواد و کسانی هم که الان گفتم الان به کسی بر نخوره این اسمها را میزارن اصل فکر نمیکنن یک چیزی شنیدن . بیخیال
دوشنبه 13 مهر 1388

aydak - سوئد - مالمو
mehraeen - ایران - تهران . دوست عزیز غ در این گروه نیست، مثالش هم: باغ، مغ، تیغ،. اما شما (ذ) و(ق) را از قلم انداختین که در زبان فارسی وجود ندارند البته سایر زبانهای ایرانی مثل ترکی آذری و فکر میکنم کردی ق دارند.
دوشنبه 13 مهر 1388

artosh - ایران - تهران
کذب محضه . این رو میشه به راحتی فهمید. ماهی 1بار هم اسم ابوالفضل به گوشمون نمیخوره.
دوشنبه 13 مهر 1388

ARTEMIS-SW - سوئد - مالمو
gogoli - ایران - تهران . گوگول مگولی تو از کجا پیدات شدـــــ این سایت فیضیه نیست خدا روزیت را در عربستان وطنت فراهم کند .
دوشنبه 13 مهر 1388

shahin.sabz - اتریش - لینز
artemis من با نظرت کاملا موافقم نمیدونم چرا همه نه ولی اکثر خلافکارا اسماشون همین تیپه.مسلمان ایرانی اینجا خیلی نمیشه توضیح داد ولی اینو بدون 1.دینی که همه جا به زور شمشیر وارد شدبا جنگ.2.قدرتمند که شدن برای بقیه که یهودی و مسیحی بودن 2شرط گذاشتن یاباج یا قبول دین اسلام.3.بدون عمر وفادارترین یار و متعصبترین کس نسبت به اجرا دستورات محمد بود4.بخاطر عقده طولانی از پارسها که الان هم هست سعی به نابودی فرهنگ ما کردن برا همین از دانشمندان قبل اسلام خبری نیست تو اون زمان ما اولین ضرب سکه اولین پست نامه سازمانی اولین نوع قانون بشر احترام به ادیان دیگر حتا در زمان تصرف کشور دیگر اهنگسازها و حتا زنان باردار به نوعی بیمه داشتند پولی جهت کمک هزینه و کنیزی برای کمک تا هنگام زایمان.و.. 4.بیشتر کسایی که جرات حمله داشتند حدود80% مزدور حرفه ایی بودند.
دوشنبه 13 مهر 1388

مسلمان ایرانی - ایران - شیراز
1. black chador - امریکا - ولدن. درود به شما دوست عزیز. اول لازم میبینم که از شما بابت ارسال این نامه تشکر کنم. این نامه از طرف همه ی ایرانیان بود نه از طرف آقای black chador - . هر چه که از این نامه ها به مراجع نوشته شود تاثیر بهتری خواهد داشت. اتفاقا من خودم برای چند تن از مراجع نامه ای تقریبا با همین مضمون نوشتم و ایمیل کردم. اما مشکل اصلی اینجاست که اکثر این مراجع درباری هستند و غلام حلقه به گوش خامنه ای. مراجعی که منطقی فکر میکنند و سکوت را جایز نمی دانند بسیار اندک هستند مثل آیت الله صانعی و منتظری خراسانی و شاید یکی دو نفر دیگر. چیزی که شما نوشتید گفته ی هر ایرانی باید باشد. الان بهترین زمان برای این شعار است سکوت هر مسلمان خیانت است به قرآن .
دوشنبه 13 مهر 1388

مسلمان ایرانی - ایران - شیراز
2. black chador - امریکا - ولدن. این وظیفه ی دینی هر مسلمانی است تا در زمانی که ببیند رهبرش از وظایف خود تخطی میکند به او اخطار دهد. ولی در این زمان مجلس خبرگان رهبری که می بایست به رهبر دستور دهد و غلطهای املایی اش را به وی گوشزد کند از اون حقوق میگیرد و اگر هم نماینده ی مجلس خبرگانی از رهبر انتقاد کند ، به جای اینکه نماینده، رهبر را ببخشد ، رهبر میگوید من او را بخشیدم!!!! ( مثل جریان آیت الله دستغیب شیرازی.. ) .. شما در نامه یتان دلایل منطقی آورده بودید و با توجه به مستنداتی که ذکر کرده بودید بطور غیر مستقیم سکوت وی را خیانت به ایران و اسلام دانسته بودید.امیدوارم که نامه های کسانی مثل شما تاثیر مثبت خود را بگذارد. موفق باشید
دوشنبه 13 مهر 1388

مسلمان ایرانی - ایران - شیراز
jamsil - کره - سئول . سلام دوست عزیز. حال شما خوبه؟ ممنون از اینکه به یاد بنده بودید. متاسفانه مدتی برایم کاری پیش آمده بود سعادت همراهی شما عزیزان را در سایت نداشتم. با آرزوی بهترین ها برای شما و دیگر دوستان عزیز.
دوشنبه 13 مهر 1388

ایرونی - ایران - تهران
ARTEMIS-SW - سوئد - مالمو . تو مثل اینکه بیش از حد ایرانی هستی بژی جان. شبیه بچه ای هستی که تازه میخواهد زبون باز کنه و همه چی رو به هم می بافه تا خودی نشون بده
دوشنبه 13 مهر 1388

مسلمان ایرانی - ایران - شیراز
***mehregan*** - ایران - تهران . درباره ی چیزی که شما عنوان کردید ، دو نوع اسم داریم یکی مونا و یکی منا. که منا اسم عربی است که شنیده ام میگویند نام خدا هم است. البته بیشتر به معنی آرزو است. اما باز هم شنیده ام که مونا اسم فرانسوی است و به معنی الهه ی عشق میباشد. موفق باشید
دوشنبه 13 مهر 1388

gogoli - ایران - تهران
ARTEMIS-SW - سوئد - مالمو........... آخیش بالاخره پیدات شد؟ کجا بودی بی تربیت؟! ... اتفاقا اگه افتخار بدی بیای اینجا بعنوان جایزه نیم کیلو فلفل قرمز میریزم تو دهنت فحش دادن یادت بره! راستشو بگو از عربها چه خاطره بدی داری؟
دوشنبه 13 مهر 1388

مسلمان ایرانی - ایران - شیراز
بله من مرد بحث هستم و مثل شما اگر لازم باشد سالها دنبال آن خواهم بود ( همانطور که سالها در پی آن بوده ام). فقط بگویید در چه حیطه ای مطلب را عنوان کنیم. من نمیدانم علت دشمنی این افراد با اسلام چیست؟ تا حالا که میگفتند اسلام به ایران حمله کرد دلیل دیگرشان چیست؟** از جمله ی حمله ی اعراب به ایران و توضیحاتی که دادید فهمیدم که دنبال بحث منطقی هستید. من نمیگویم کسی چیزی را برای من ثابت و همچنین من را قانع کند. منظور من این است که نظرات دیگران را هم بدانم تا نتیجه گیری بهتری کنم. یعنی همان بحث سینرژی... یعنی توان نیرو و فکر دو نفر در یک ارتباط موثر بیش از مجموع توان هر یک از آن ها بصورت جداگانه است. یعنی دو به علاوه ی دو نمی شود چهار بلکه می شود بیشتر از چهارتا. 2+2>4 **** . هر کسی به من جواب منطقی بدهد قبول خواهم کرد. شما جواب منطقی بدهید باقی را به دست من بسپارید. اگر کسی را بخواهم گول بزنم خودم را نمی توانم گول بزنم.
دوشنبه 13 مهر 1388

پاینده ایران - ژاپن - اساکا
اونهایی که با افتخار اسامی عربی برای بچه هاشون انتخاب میکنند ایرانی نیستند هیچ حقی هم برای اظهار نظر کردن راجع به مسائل ایران رو ندارند. ننگتان باد.
دوشنبه 13 مهر 1388

samythekid - آلمان - گیسن
مسلمان ایرانی - ایران - شیراز . قضیه خیلی‌ ساده است. اگر محمد دستور حمله به ایران یا سرزمینهای خارج از عربستان را نداد به این دلیل نبود که دلش نمیومد یا از روی شرف و انسانیت بود، بلکه چون هنوز اونقدر مسلمونا در زمان محمد قدرت نداشتند و با حمله‌های کوچکتر به سرزمینهای عربستان در زمان محمد اغازگر وحشیگری شدند، تا کم کم قدرتشان زیاد شد و به فکر ایران و سایر کشور‌ها افتادند. مطمئن باش اگه عمر محمد قد میداد خودش شمشیر به دست به طرف ایران راه می‌افتاد. حالا اگر انصاف داری اسلام رو بگذار کنار.
دوشنبه 13 مهر 1388

مسلمان ایرانی - ایران - شیراز
shahin.sabz اتریش. 1. من نمیگویم اسلام با زور شمشیر به ایران وارد نشد میگویم چرا علت دشمنی برخی از افراد اینست که چون اسلام با این حربه به ایران وارد شده است، پس دین خوبی نیست؟ 2. اگر مسیحیان و یهودیان مسلمان هم می شدند باز هم میبایستی به حاکم اسلامی پول میدادند. حتی آنهایی هم که از اول مسلمان شده بودند هم میبایستی مبالغی تحت عناوین خمس زکات و.. میدادند. حتی جالبتر اینکه حاکم اسلامی میبایست بطور مستمر مبلغی پول را به افراد غیر مسلمان می دادند یعنی مسلمانان سهمی نداشتند ولی غیرمسلمانان سهم داشتند!! 3. بله عمر خدمات زیادی به اسلام و پیامبر ص کرد من هم هرگز همچین حرفی نزدم. 4. من هم به تاریخ و هنر و فرهنگ و تمدن کشورم افتخار میکنم و هر چه که بیشتر از آن می دانم بیشتر بر خودم می بالم. 5. شما چند نفر از دانشمندان ایرانی قبل از ورود اسلام به ایران را ذکر کنید. ایران در آن زمان روشنفکر و مهندس و محقق و.. داشت ولی دانشمند نداشت ( متاسفانه ). بعد از شکل گیری اسلام دستوراتی منی بر یادگیری و آموزش داده شد ولی ایرانیان بودند که برخلاف اعراب دست به آموختن زدند و دانشمندان و شاعران و. تحویل دادند
دوشنبه 13 مهر 1388

shabnam anti mammad! - استرالیا - سیدنی
اینم مثل بقیه آمارهای دولت این مرتیکه احمدی نژاد. هر کی باور کنه که راسته یک جاییش ایراد داره..
دوشنبه 13 مهر 1388

i.am.the.world - لو کزامبورک - اش
مسلمان ایرانی- عزیز شیرازی: بزرگوار: جواب سئوالهایی که کرده ایی چه حاصلی میتواند داشته باشد؟ شما چند مطلب از چند کتاب و مورخ اورده اید و با نوع نگاه خودتان تحلیلی بر ان داشته اید. با همین روش نیز قطعن کس دیگری از راه میرسد و میگوید: بفرما این جواب! و با این روش این بحث از درازای عمر نوح فراتر میرود. اینطور نیست؟ عزیز گرامی: تاریخ پر از مجعولات و نگاههای جهتدار و مشکوک است؛ وانگهی زندگی دارد از کنارمان میلغزد و هر لحظه اش سرشار از اموختنیها و درک است؛ حیف نباشد که سر در غبار و قبرستان تاریخ فرو بریم و انرا انگیزه چر و بحثهای بی پایان و ازارنده کنیم؟ انچه در این سایت و دیگر سایتها در مورد دین و بیدینی میبینید مگر چیزی بجز تکرار مکررات چند مورخ و نویسنده و کتابهای این و ان است؟ متاسفانه این دوستان ما نمی بینند که اسلام ستیزیشان فقط یک واکنش به دولت اسلام مداری است که در ایران حکومت میکند؛ و چنان از بدسرشتی و تبهکاری اسلام میگویند و...
دوشنبه 13 مهر 1388

i.am.the.world. - لو کزامبورک - اش
...و مینویسند که گویی اگر از فردا تمام مساجد و حسینیه ها را به اتشکده و یا کنیسه و کلیسا تبدیل کنند؛ ایران جنت عظمی و بهشت برین خواهد شد! یک فروهر و یا صلیب هم به گردن انداخته اند که بله؛ مشکل حل شد!! مرتبن هم یا زنده باد و مرده باد را صیحه میکشند و یا اگر کسی موافق و درخور نگاه این جماعت حرف نزد؛ کتاب دائره المعارف حاج حسین شریعتمداری را باز میکنند و کلی بارش میکنند. خودتان نقد و حاضر ببینید. گوسفندهایمان را رها کردیم! بله بزرگوار: نوشته اید راهتان را در اسلام یافته اید. خوب معنی این جمله را من نمیدانم. شاید مقصود شما امنیت ذهنی است که در این باور یافته اید. با نوشته اید که به ان پایبند هستید که باز جمله پر ابهام و ترس اوری است. بیشترین جنایات و قتل و شکنجه ها در دنیا ریشه در پایبندی و اعتقاد دارد. منظور شما قطعن به این مرحله نمیرسد. شادی و خوشبختی شما و نامزدتان را ارزو دارم. متین و با مدارا باشید.
دوشنبه 13 مهر 1388

i.am.the.world - لو کزامبورک - اش
ارتمیس عزیز و بزرگوار: نازنین از ایران به شما که در یکی از شهرهای خوش اب و هوای سوئد و در 30 کیلومتری کپنهاگ زندگی میکنید؛ بدگویی یا بد زبانیتان را مرتبن گوشزد میکنند؛ این واقعن برای شما قابل تاملتر از تاریخ اسلام نیست؟ نمیدانم. شادباشید.
دوشنبه 13 مهر 1388

amo danial - نروژ - اسلو
gogoli - ایران - تهران. امثال شما با افکار زهراگین خود که برای سیراب ساختن اندیشه های ناپاک که در مغز معیوب تان لانه کرده به هر حیله ای برای فرار از واقعیت دست میزنید. تو تمثال خمینی رو در ماه دیدی و محمودک هاله نور.
دوشنبه 13 مهر 1388

black chador - امریکا - ولدن
khorzookhan - ایران - تهران. ممنون از نظرت مثبت شما. امیدوارم مسلمانان دیگر چشمشون باز بشه به لطمه سنگینی که خلیفه خامنه ای و شاهزاده مجتبی به دینشون زدن. من خودم دینم طبیعت هست ولی کسانی که خو د را مسلمان واقعی میدونن باید بدونن که نصف ادمهای دنیا اسلام اوساما و تروریستها را میشناسند و نصف دیگر اسلام علی چکه ای و چهل دزد قاتلش.
دوشنبه 13 مهر 1388

black chador - امریکا - ولدن
مسلمان ایرانی - ایران - شیراز. ممنون از نظرت. امیدوارم مردم ایران دست جمعی علیه این قاتلین و دزدهای بیشرف به دنیا شکایت کنند. به امید روزی که منه بی دین بتونم راحت در خیابانهای ازاد ایران دست در دست با دوستان مسلمان. یهودی. مسیحی و بهایی برای حفظ طبیعت راه برم.
دوشنبه 13 مهر 1388

asir@.P - فرانسه - پاریس
تا انجائی که من میدونم منا فرانسوی نیست.بیشتر شبیه اسمهای اسپانیول و یا ایتالیائیه.
دوشنبه 13 مهر 1388

tamara .s - انگلیس - لندن
من 2 سال فرانسه زندگی کردم و لی کلمه مونا فرانسوی نیست حتی کلمه ای به این نام ندارن چرا ( مون ا ما )دارن یا مون شقی بمعنی عزیزم در کل مون بمعنی مای انگلیسی مالکیت ولی مونا یا منا که به انگلیسی یکجور نوشته میشه در عربی معنی داره ولی من نمیدونم
دوشنبه 13 مهر 1388

tamara .s - انگلیس - لندن
مسلمان ایرانی -ایران-شیراز. نه عزیزم منا بمعنی ارزو نمیتونه باشه امل یعنی ارزو ومونا یا منا مطمئن نیستم ولی فکر کنم یعنی از ما یا با ما
دوشنبه 13 مهر 1388

***mehregan*** - ایران - تهران
asir@.P - فرانسه - پاریس. tamara .s - انگلیس - لندن .زمانی که سریال هرکول پوآرو از تلویزیون پخش میشد تکه کلام پوآرو که بلژیکی بود و فرانسوی صحبت میکرد.مونا می بود.من روی این اصل فکر کردم که مونا کلمه فرانسویه.البته قبلا هم شنیده بود.
دوشنبه 13 مهر 1388

Hoja Verde - ایران - تهران
مسلمان ایرانی -ایران-شیراز. درود بر شما دوست گرامی.اگه مایل بودی میتونی با من هم درباره ی دین گفتگو کنی.
دوشنبه 13 مهر 1388

elora - نروژ - اسلو
اینکه اسمهای اینجوری بیشترند به خاطر سنت مذهبیه و فکر کنم بیشتر در روستاهای ایران این اسامی رو انتخاب کنند.اسامی اروپایی هم نود درصد ریشه مذهبی داره.اسمهای نروژی هست که به معنی خرس و سنگ و این چیزهاست.به نظر من اسم باید جدید باشه مطابق با شخصیت بچه.
سه‌شنبه 14 مهر 1388

gogoli - ایران - تهران
amo danial - نروژ - اسلو......... عمو جون تند نرو. زود هم به آدم انگ نزن. تورو خدا به کامنتهای امثال خودت نگاه کن ببین چه نکته مثبتی توشون میبینی؟ چه حرف تازه ای زدن؟ چه استدلالی کردن؟ فقط فحش و نژاد پرستی. شما که خارج زندگی میکنین دیگه چرا؟
سه‌شنبه 14 مهر 1388

vahid22 - آلمان - هامبورگ
i.am.the.world. - لو کزامبورک - اش. نه عزیز من حرف ما این نیست که آخوند بره کشیش بیاد یا خاخام یا موبد!!اساس اگه کمی مطالعه داشته باشی می فهمی دین دکانه هر دینی ،اسلام از همه بدتر شیعه از همه آشغالتر!. مسلمان ایرانی !مشکل اسلام فقط حمله اعراب به ایران نیست که شرط دست برداشتنت از این دین کثیفه! با کمی تحقیق پی میبری که از ریشه خراب است!!
سه‌شنبه 14 مهر 1388

مسلمان ایرانی - ایران - شیراز
i.am.the.world. -. درود به شما دوست جان. ببینید دوست عزیز بعضی از مطالب هستند که نسبی هستند و ممکن است به نظر کسی آن کار درست باشد و به نظر عده ای دیگر غلط. در این گونه موارد هر مقدار هم که بحث شود به قول شما عمر نوح میخواهد که درباره ی آن به نتیجه گیری رسید. بعنوان مثال ما میگوییم که بدلیل اذیت و آزار عربها نسبت به پیامبر ، پیامبر حق داشته اند که تعدادی از آنها را بکشند ولی عده ای دیگر میگویند نه خیر نباید این کار را میکردند. این مسائل نسبی است و خیلی از افراد نمیتوانند آنها را هضم کنند ولی عده ای قبول میکنند. تا به حال هم فکر نکنم که مورخی وجود داشته است که بدون سو گیری خاصی مطالبش را به رشته ی نگارش در اورد. کلیات تقریبا درست است ولی در جزئیات میتوان شکاک بود. به قول شما حیف است که عمر با ارزشمان را صرف این بکنیم که فلان کس چه کار کرد فلان کس چه کار نکرد. تنها چیزی که مهم است اینست که از گذشته درس بگیریم و در حال زندگی کنیم و به فکر آینده باشیم و برای آن برنامه ریزی کنیم. متاسفانه عده ی زیادی عقلشان جلوی چشمشان است وهرآنچه را که می بینند قبول میکنند و فکر میکنند که آن درست است.
سه‌شنبه 14 مهر 1388

مسلمان ایرانی - ایران - شیراز
... من اگر بخواهم این حکومتی که در ایران است را شبیه حکومت اسلامی بدانم آنرا اسلام ایرانی میدانم نه آن اسلام واقعی. عزیزم البته این هم درست است که دین نباید وارد حیطه ی عمومی شود چون اگر وارد شود همه چیز که مهمترین آن سیاست است ، دستخوش تغییر می شود و تاریخ نشان داده است که هر کجا از دین سوءاستفاده شده است بدترین نتیجه ها را داده است. تقریبا یکی از مهمترین دلایل سقوط هر حکومتی افراط روحانیون و مغ و آخوند و.. بوده است. عزیز جان هر کسی میتواند در زندگی خودش راهی را انتخاب کند و همچنین راه کسی که دوست دارد را انجام دهد. به قول معروف در برف پایش را جای پای آن شخص بگذارد و آن شخص را الگوی خودش بداند. پایبندی ام به اسلام انجام دستورات آن است ( البته تا جایی که بتوانم ) و نه در انجام کارهای خلاف بلکه کارهای عرفی و قانونی. ممنونم که وقت گرانباهیتان را به بحث با اینجانب دادید. آرزومند آرزوهای شما و کسانی که دوستشان دارید.
سه‌شنبه 14 مهر 1388

gogoli - ایران - تهران
vahid22 - آلمان - هامبورگ ........ گوتن تاگ دوست گرامی! میشه یک کشور بیدین رو به من معرفی کنی؟ اگه به دموکراسی معتقدی چرا به حق مردم برای پرستش خدای خودشون احترام نمیذاری؟ میدونستی مذهب شیعه به عقیده خیلی از متفکرین نوعی واکنش ایرانیان نسبت به هجوم و سلطه خلفای عربه؟ میشه بپرسم منبع تحقیقیتت چی بوده؟
سه‌شنبه 14 مهر 1388

مسلمان ایرانی - ایران - شیراز
. samythekid - آلمان - گیسن. شما تشریف ببرید تحقیق کنید ببینید چه تعداد از جنگهای پیامبر (ص) تهاجمی بوده است و چه مقدار تدافعی!.
سه‌شنبه 14 مهر 1388

مسلمان ایرانی - ایران - شیراز
Hoja Verde - ایران - تهران . درود و عرض ادب خدمت شما دوست محترم. باعث افتخار بنده است که با شما هم کلام شوم. هر موقع که صلاح بدانید من در خدمتم. با آرزوی بهترینها
سه‌شنبه 14 مهر 1388

مسلمان ایرانی - ایران - شیراز
tamara .s - انگلیس - لندن . تشکر از شما. موفق باشید
سه‌شنبه 14 مهر 1388

bidin - ایران - ارومیه
٧٠ میلیون خس و خاشاک رو هم حساب نکردن٠
سه‌شنبه 14 مهر 1388

siavashoma - انگلستان - منچستر
همانطوریکه خیلی جوانهای امروز از عملکرد پدرانشون بیزارند .من قول میدهم همین ابوالفضلها ارزوی بریدن دست دوم ابوالفضل و فاطمه ها هم حد اقل اسمشونو عوض میکنند و میگن مارو به اسم دیگه ای صدا کنید . دین ماهییت خودشو کاملا نشون داد فقط ازش هموطن کشی و تجاوز انتظار نداشتیم که اونهم خامنه ای پیر سگ شرعی دانست ولی با اسمهای اسلامی .برای شکنجه و قتل تنبیه اسلامی وبرای شکنجه تجاوز فتح المبین. پس اگه سال پیش این اسمها بوده تا 20 سال دیگه ابوالفضل ها کاری کاری میکند که ابوالفضل بن عباس پیششون هیچ و بی ارزش باشد.انزمان خیلیها احمقانه عمل میکردند و در قرن 21 و 22 کار احمقانه جلوی اسلحه انسان نتنهادست بلکه جان خود را از دست میدهد .اگر انزمانها اسلحه ای بود امکان نداست 72 نفر بجنگ حتی 720نفربروند چه برسد به جنگ هزاران نفر. جالب اینجاست جنین کار احمقانه ای باعث گریه شیون هزاران نفر در دنیا میشود . ودول جهان از دیدن این مناظر ودلیل ان سعی در بهره برداری ذخائر ما دارند و ما را خطرناک میدانن
سه‌شنبه 14 مهر 1388

farhad1124 - امارات - دبی
مسلمان ایرانی - ایران - شیراز . سلام برادر خدا قوت کامنتهات رو هر پستی که باشه از دست نمیدم اسلام پیروز است یا علی موفق باشید
چهار‌شنبه 15 مهر 1388

farhad1124 - امارات - دبی
zebelkhan - آمریکا - سن خوزه . میگن دروغگو کم حافظه ست تو که گفته بودی توهین یکی از ابزار مسلموناست در ضمن محض اطلاعت یه جامعه شناس بهت معرفی میکنم تا بلکه یکم بیشتر دغ کنی(( اسلووی ژیژاک )) برو در مورد نظرش درباره اسلام و ایران بخون بلکه آنتی بیوتیکی باشه برای ویروس بی خداییت میدونم که تو اینقدرها هم اهل مطالعه نیستی آقای کپی پیست اینو برا اونایی که کامنت خون هستن نوشتم در ضمن یادت باشه من کیم رد و بدل کردن کامنت بین من و تو قبل از انتخابات یادت بیاد دری وری بخوای جواب بدی همشون رو میزارم وسط هر چند پر رو تر از این حرفها هستی یادت باشه هدف من از جواب دادن به کسی مثل تو رو کردن چهره واقعی تو و امثال تو هستش که به لطف خدایی که چش دیدنشرو نداری 100 درصد در مورد تو یکی موفق بودم -اسلام پیروز است.
چهار‌شنبه 15 مهر 1388

مسلمان ایرانی - ایران - شیراز
farhad1124 - امارات - دبی . سلام عزیز دل برادر. آقا ما ارادت خاصه ای نسبت به شما داریم. باعث افتخار بنده است که قابل میدونید و کامنتهای بنده رو میخونید. کسانی مثل این فرد که گفتید مدتهای زیادی است که بدجور دارن می سوزن این هشدار مسئولان سایت هم بدجورتر سوزانده اینها رو. اسلام پیروز. علی یارتان
چهار‌شنبه 15 مهر 1388

vahid22 - آلمان - هامبورگ
gogoli - ایران - تهران . عزیز من گرفتاری!!منظور من از دین دین سیاسیه الان غیر از ایران و چند کشور عقب مونده دیگه هیچ حکومتی دینی تو دنیا نیست!شیعه دلیل وجودیش هر چی باشه مزخرفترین مذهبه!!اگه کسی واقعیت های تاریخی و خرافات و افسانه های بی ارزش قرآنو بگه توهینه؟؟.
پنج‌شنبه 16 مهر 1388

gogoli - ایران - تهران
vahid22 - آلمان - هامبورگ ....... آهان! که اینطور!
جمعه 17 مهر 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.