ابراز تمایل مجدد ایران برای ملاقات با سران ۱+۵

ابراز تمایل مجدد ایران برای ملاقات با سران 1+5

منوچهر متکی می گوید ایران آماده است شکل و سطح گفتگوهای ژنو ارتقا یابد

منوچهر متکی وزیر خارجه ایران ابراز تمایل کرد مذاکرات هسته ای با گروه 1+5 به سطح سران ارتقا پیدا کند و موضوعات بیشتری را در بر گیرد.

محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران نیز روز چهارشنبه پیشنهاد کرده بود مذاکرات این کشور با پنج عضو دایم شورای امنیت و آلمان به سطح سران ارتقا پیدا کند.

وزیر خارجه ایران روز پنجشنبه در سازمان ملل متحد یکبار دیگر این اظهارات را تکرار کرد.

او گفت ایران با یک "دستور کار روشن و برنامه عمل" وارد مذاکرات ژنو شده و آماده است که شکل و سطح این گفتگوها تقویت شود.

او پیشنهاد کرد کمیته های مختلف برای پوشش موضوعات مختلف امنیتی، اقتصادی و سیاسی تشکیل شوند.

وزیر خارجه ایران مشخصا اشاره ای به مسئله غنی سازی اتمی که موضوع مذاکرات ژنو است نکرد.

او در این کنفرانس خبری تاکید کرد که ایران گزارش کلیه تاسیسات اتمی خود را به آژانس بین المللی انرژی اتمی ارائه کرده است.

مقام های گروه 1+5 روز پنجشنبه با سعید جلیلی دبیر کل شورای عالی امنیت ملی ایران در ژنو ملاقات و درباره برنامه های اتمی ایران گفتگو کردند.

مقام های آمریکایی و ایرانی برای اولین بار طی سه دهه گذشته بطور دوجانبه در حاشیه این نشست ملاقات کردند.

گروه 1+5 عبارت است از آمریکا، روسیه، بریتانیا، فرانسه، چین و آلمان.

nasim irani - اتریش - وین
سلام به مسولین سایت....این قاتل رابه چه عنوان امریکاپذیرفت وبااوبه مذاکره نشست؟؟؟؟اینها نشان می دهدکه همه سروته یک کرباس اید.برای شما ستم ملت دربند مهم نیست منافع شخصی خودتان رادنبال می کنید.وقتی قاتلی مثل احمدی کوتولونژاد دورغگوی آدمخوار متجاوز به سازمان ملل می رودوازمیکروفونی استفاده می کند که حقوق بشررا باید قبول داشته باشد،دیگر چه امیدی به سازمان ملل هست وچه امیدی به عدالت؟؟؟؟؟؟؟زهی فکرخام اگرخیال کرده باشیم اینها واسه حقوق بشرقدمی بردارند.تااین کوتولوی دلقک منافع آنهاراتامین می کند،جایش محفوظ است!٬به امید ایرانی آباد وبه امید آزادی اسیران دربندمان
شنبه 11 مهر 1388

kamia1 - المان - کلن
مذاکرات بر سر تداوم و ماندن رژیم اسلامئ
شنبه 11 مهر 1388

siavashoma - انگلستان - منچستر
مایه ننگ منه ایرانیه که وقتی از سران صحبتی میشه باید احمدی نژاد نماینده ایران باشه. این کوتوله دروغگو ریشوی ظاهرا دوش نگرفته حال منو با حرف زدناش و ژستهای دروغینش به ههههههمممممممم میزنه. خدایاااااااااا کمکمون کن. اخه تا کی بی ابروئی.
شنبه 11 مهر 1388

razmandeh - سوئد - استکهلم
منظورش از اینکه مذاکرات به سطح سر ان ارتقا پیدا کند ،: این بود که باید سر خامنه‌ای احمدی‌نژاد، رفسنجانی‌، تمساح یزدی، و همه اعضائ کابینه را تقدیم گروه ۵+۱ کنیم کار درست میشود . البته این اولین باری است که من با آقای متکی‌ هم عقیده هستم . سر همه اینها هم اگر کم است باز هم سر اضافی وجود دارد این سر‌ها که باید برن زیر خاک چه بهتر که تقدیم اینگلیسو آمریکا بشن که خودشون اوردنشن خودشون هم زحمت بردنشو بکشن . . . .
شنبه 11 مهر 1388

Atheist-0 - کانادا - ونکوور
این روباهان خیلی دست پاچه شدند و فکر کردند با خم وراست شدن در حاشیه مذاکرات فورا اینها را به کاخ سفید دعوت میکنند و با گرفتن چند تا عکس جایگاه خودشون را تثبیت خواهند کرد. غافل از اینکه این اول کاره و وقتی خم شدی باید همه عواقب انرا هم متحمل بشی تا به انجا برسی که با سران بتونی بنشینی. تو را بخدا یک نگاه دقیق به این متکی بندازین ایا این بخواب میدید روزی در واشنگتن باشه؟
شنبه 11 مهر 1388

baas - هلند - روتردام
ملاقات با 1+5 ای .
شنبه 11 مهر 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.