طائب از بسیج به اطلاعات سپاه منتقل شد

طائب از بسیج به اطلاعات سپاه منتقل شد

خبر آنلاین :  گزارش سایت پرچم که در محافل سیاسی متعلق به هاشمی ثمره شناخته می شودحجه الاسلام طائب فرمانده نیروی مقاومت بسیج که پس از رفتن مصلحی به وزارت اطلاعات از جمله گزینه های ریاست سازمان اوقاف و امور خیریه به شمار می رفت در حال ترک سمت خود در نیروی مقاومت بسیج است.

بر این اساس، با ادغام نیروی مقاومت بسیج در نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که از جمله طرح های سردار جعفری برای تحول در ساختار سپاه بود حجه الاسلام طائب از این نیرو خداحافظی کرده و جلسه تودیع وی در ابتدای هفته آینده برگزار می شود.

همچنین، با ادغام بسیج و نیروی زمینی سپاه، نیروی مقاومت زمینی سپاه پاسداران تشکیل و اصلی ترین گزینه برای فرماندهی این نیروی جدید التاسیس سردار محمدرضا نقدی می باشد. هر چند نام گزینه های دیگری چون سردار نجات و سردار پاکپور فرمانده فعلی نیروی زمینی سپاه نیز شنیده می شود. سردار نقدی رئیس سابق ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و معاون پشتیبانی ستاد کل نیروهای مسلح در حال حاضر می باشد.
حجه الاسلام طائب نیز به عنوان معاون اطلاعات سپاه پاسداران منصوب می شود.

حسین طائب در سال 1342 در تهران متولد شد و پس از طی دوران تحصیلی ابتدایی و متوسطه در مدارس محله 17 شهریور تهران، به جرگه طلبگی پیوست و دروس حوزوی را در حوزه‌های علمیه تهران، قم و مشهد تا سطح خارج سپری کرد. . طائب در سال 1361 به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد و فعالیت خود را از سپاه منطقه 10 تهران آغاز کرد و در ادامه دارای مسئولیت های متعددی در سپاه استانهای قم و خراسان رضوی بود. وی مدتی معاون هماهنگ‌کننده دفتر رهبر انقلاب و همچنین مدت بیش از سه سال معاون فرهنگی سپاه و نیز فرمانده دانشکده فرهنگی دانشگاه امام حسین(ع) بود.

طائب علاوه براینکه سابقه حضور در وزارت اطلاعات در زمان ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی را در کارنامه خود دارد مدتی نیز رئیس اداره اطلاعات سپاه بود. وی داماد حجه الاسلام حسینی (مدرس مشهور اخلاق در خانواده) نماینده سابق مردم تهران می باشد.


برکناری حسین طائب از فرماندهی بسیج و انتقال وی به سپاه

موج سبز آزادی : بعد از اینکه به کرات در رسانه‌های مختلف از جمله موج سبز آزادی نقش حسین طائب به عنوان فرمانده بسیج در سرکوب‌های بعد از انتخابات پرده برداشته شد و نیز پس از اینکه مهدی کروبی نیز در افشاگری شجاعانه خود درباره ترانه موسوی، نقش حسین طائب در سرکوب‌ها و حضورش در بازجویی‌ها را علنی نمود، باخبر شدیم که جناب طائب از فرماندهی بسیج مستضعفین برکنار و به یک نهاد مهم در سپاه (که هنوز هویتش احراز نشده) منتقل گردیده است.

این اتفاق بیش از هر چیز همگان را به یاد انتقال سعید مرتضوی از مقام دادستانی کل تهران به معاونت دادستانی کل کشور می‌اندازد. البته از یک دولت برآمده از کودتا بیش از این هم انتظار نمی‌رود که مهره‌های سرکوبگر خود را به جای محاکمه کردن ارتقا می دهد. اما نباید از نظر دور داشت که این ارتقاء یافتن‌ها و جابجایی‌های صوری گرچه توفیری در نقش پشت پرده این افراد در آنچه پیش از این جابجایی‌ها نیز بدان مشغول بودند، ندارد، اما برای سبزها به مثابه یک پیروزی است.

جابجایی مرتضوی، شخصی که حضورش در یکی از حساس‌ترین پست‌های قضائی کشور، منجر به خفقان در عرصه مطبوعات کشور و دستگیری عزیزترین فرزندان این آب و خاک شده بود، به مقامی که علی رغم عنوان پرطمراقش، هیچ یک از این اختیارات را به وی نمی‌دهد، در نتیجه فشارهای رسانه‌ای و بازتاب بین‌المللی میسر شد و برای سبزها اتفاقی میمون و مبارک بود. حال چنین اتفاقی درباره حسین طائب نیز رخ داده است و آنان که دست بالاتر را در قدرت داشتند گویا بالاخره فهمیدند که گره خوردن نام بسیج که از سال‌های دفاع مقدس تا به امروز، میرحسین موسوی از آن به عنوان مدرسه عشق یاد کرده بود، با نام کودتاگری چون حسین طائب چندان به نقع نظام نیست.

با حضور حسین طائب در بسیج و ارتباطات نزدیک وی با افرادی چون محقق که سردستگی نیروهای لباس شخصی را عهده‌دار است، نفوذ لباس شخصی‌ها به نهاد بسیج شدت گرفت و تشخیص بسیجی حقیقی از بسیجی درووغین را برای همگان دشوار کرد. از عوارض حضور طائب در مقام فرماندهی بسیج این بود که نام بسیجی را در اذهان مردم مخدوش کرد.  در این بین بسیجیان مخلص و جان برکفی که در سال‌های تلخ جنگ از جان و مال و خانواده خویش گذشتند و برای دفاع از کیان میهنشان به جبهه‌های نبرد شتافتند، قربانیان اصلی این عزل و نصب‌های ناسنجیده بودند.


بی‌شک روزگاری می‌رسد که افرادی چون حسین طائب باید تاوان خون شهدای بیگناه سبزی که برای گرفتن رای خود به خیابان آمده بودند و با سینه‌ای دریده از آتش گلوله‌‌های بسیجیان غیرواقعی مسلح برای همیشه در گورستان بهشت زهرا آرمیدند را بدهد. شاید نه در دوره عمر دولت مستعجل کودتا، اما آن روز بی‌شک فرا خواهد رسید که وعده خداوند حق است.

کورش پارسی - امریکا - سانتاباربارا
به امید خدا دفعه ی بعد به گورستان منتقل خواهد شد.
جمعه 10 مهر 1388

lolita lolita - ایران - مشهد
برادر بسیجی‌! "رگت" رو پس میگیرم!
جمعه 10 مهر 1388

punisher - ایران - شیراز
این مزد سرکوب ملت ایرانه که داره میگیره / قبل از اون هم مرتضوی گرفت....
جمعه 10 مهر 1388

darius mis - انکلستان - لندن
گرگ میش .میش دارد گرگـــــ مزاید /باز من در مرز بیداری خواب ٬خوابی سخت وهشتناگ میدیدم ٬/ ابر میبارید آتش ٬آتش باریده خون میشد .خون جوشان خروشان را ٬/ روان بر خاک می دیدم ٬/من در آن موقع چه بودم؟ یا کجا بودم؟ نمدانم !هم خود آگاه ٬ هم از خود جدا بودم :
جمعه 10 مهر 1388

ارسلان - مالزی - سایبرجایا
این اقا تحصیلاتش سیکل مرتیکه ادم کش
جمعه 10 مهر 1388

haghighatgo - آلمان - برلین
چه برکتی از امام زمان و چه برکتی از فرانسه و انگلیس برای این ریشوی اراذل عمامه بسرناذل شده است - از اداره ای به اداره دیگر نقل مکان می کند می کشد و نماز می خواند و حقوق و مزایا هم می گیرد در شرکت ها و بانک ها شریک است مقادیر هنگفت میلیون دلاری هم در بانک خارج ذخیره دارد اگر خدائی و آفریننده این موجود در کار باشد روزآخرت خودش در صف اول متحمان نا عدالتی نسبت به بنده گانش است و باید محاکمه شود!!
جمعه 10 مهر 1388

razmandeh - سوئد - استکهلم
عمامه آت را بر سر سگ‌ و عبایت را بار پشت خر خواهیم نهاد. و خودت را به مرز عراق برای جمع آوری مین می‌بریم. با تمامی‌ آخوندهای موجود در کشور می‌توان میدانهای مین باقی‌ مانده از جنگ ایران و عراق را یک روزه پاک سازی کنیم . !!مرگ بر خامنه‌ای و تمامی‌ آخوندها!!. .
جمعه 10 مهر 1388

kamia1 - المان - کلن
قیافه رو ترو خدا,,خونخوارئ از چشماش میباره! جفتیش هم که انگار اگه الان خون بهش نرسه سکته رو زده..
جمعه 10 مهر 1388

siavashoma - انگلستان - منچستر
بر چشمان نفرت انگیزتان لعنت. قاتلان جوونهای دسته گل ایران .خامنه ای ننگ بر تو وحامیانت.
جمعه 10 مهر 1388

elyas0121 - ایران - مازندران
راستی طائب همون کسی هست که ترانه موسوی قلابی را تو تلویزیون به همه قبولوند. و دامادش حسینی(معلم اخلاق )همون کسیه که باهاش همکاری کرد و ترانه موسوی شماره2 را که زن برادرش میشد و در کانادا زندگی می کرد و مشابهت اسمی داشت در اخبار ایران نمایش داد. تا مردم عوام فکر کنن این یک توطئه و دروغه. ولی جالب اینجاست که با ترانه مووی تماس تلفنی گرفتندو تو تلویزیون فقط خانوادشو نشو دادن. به نظر شما اگه ترانه موسوی واقعا زنده است و در کانادا زندگی میکنه چرا دولت برای ادعای خوش از طریق سفارت کانادا از ترانه فیلم نگرفتند برای اینکه مردم رو به ادعای دروغ کروبی قانع کنند!!!
جمعه 10 مهر 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.