سفر وزیر امور خارجه ایران به پایتخت آمریکا

سفر وزیر امور خارجه ایران به پایتخت آمریکا

آمریکا می گوید که به منوچهر متکی برای بازدید از دفتر حافظت منافع ایران در واشنگتن مجوز داده است

آمریکا تایید کرد که منوچهر متکی، وزیر امور خارجه ایران به واشنگتن پایتخت آمریکا سفر کرده است. هم زمان، هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا به ایران درباره احتمال انزوای بیشتر هشدار داد.

پی چی کراولی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه، 30 سپتامبر، اعلام کرد که وزیر امور خارجه ایران برای بازدید از دفتر حفاظت منافع ایران در واشنگتن به این شهر سفر کرده است.

دفتر حفاظت منافع ایران در سفارت پاکستان در واشنگتن واقع است.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا تاکید کرد که منوچهر متکی در واشنگتن با مقام های آمریکایی دیدار نخواهد کرد.

منوچهر متکی برای شرکت در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد به شهر نیویورک سفر کرده بود.

دیپلمات های ایرانی در جریان سفرهای خود به نیویورک که به سازمان ملل مربوط است، اجازه ندارند از شعاع 40 کیلومتری مقر این سازمان خارج شوند بنابراین سفر آقای متکی به واشنگتن نمی تواند بدون اجازه مقام های آمریکایی صورت گرفته باشد.

او روز سه شنبه در نیویورک موضع گیری های کشورهای غربی علیه مرکز اتمی قم که ایران اخیرا وجود آن را به آژانس بین المللی انرژی اتمی اطلاع داده را اشتباهی استراتژیک خواند.

اما همتای آمریکایی او، هیلاری کلینتون روز چهارشنبه در نیویورک بار دیگر به ایران در مورد تغییر سیاست اتمی این کشور هشدار داد.

او تاکید کرد در صورتی که ایران به تعهدات بین المللی اش عمل نکند، با انزوا و فشار بین المللی بیشتر مواجه خواهد شد.

گروه 1+5 پنجشنبه یکم اکتبر در شهر ژنو سوئیس با ایران وارد مذاکره خواهد شد.

نمایندگان ایران برای شرکت در گفتگوهای هسته ای با گروه 1+5 به سوئیس سفر کرده اند.

مذاکره کنندگان ایران به ریاست سعید جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی و سرپرست مذاکرات هسته ای، برای مذاکره پیرامون فعالیت ها و برنامه های اتمی جمهوری اسلامی تهران را به مقصد ژنو، محل برگزاری مذاکرات، ترک کرده اند.

نمایندگی گروه 1+5 در مذاکرات ژنو را، مدیران سیاسی وزارت خانه های خارجه پنج کشور عضو دایم شورای امنیت - آمریکا، روسیه، چین، بریتانیا، و فرانسه- همراه با نمایندگان کشور آلمان و اتحادیه اروپا برعهده خواهند داد.

رئیس جمهوری ایران پیشنهاد کرده است که مذاکرات کشورش با پنج عضو دائمی شورای امنیت و آلمان، تا سطح سران اتقاء یابد.

sarbaz007 - المان - المان
منوچ رفتی دستمال یزدی یادت نره
پنج‌شنبه 9 مهر 1388

Negah* - المان - فرانکفرت
دفتر حفاظت منافع ایران در سفارت پاکستان در واشنگتن در حقیقت لانه جاسوسی ایران در واشنگتن است این اقای متکی هم از دزدان و کاسه لیسان درجه اوله... دریای خزر رو داد روسیه خلیج فارس رو بخشید به اعراب اسم خلیج فارسو به دستور اعراب از نقشه محو کرد حالا رفته در این دفتر قول وقرارشو بده وحتما میخواد اون ثروت میلیاردی ملت ایران رو که سالهاست دولت امریکا در بانکها بایکوت کرده پس بگیره و با قبیله غارتگران ودزدان همردیفش وعمامه بسران دروغگو وریا کار وریس جمهور مجهول العقل و روران پریش تقسیم کنند.
پنج‌شنبه 9 مهر 1388

1k adame sadegh - کانادا - تورنتو
حالا کجا را دیدی اینها دنبال سوراخ موشند.همینائی که مرگ بر امریکا میگفتند. اینها کارشون از دستمال یزدی هم فرا تر رفته جای دوست و دشمن را هم نشان میدهند به موقعش که برسه. چیزی نمونده که کله پا بشن
پنج‌شنبه 9 مهر 1388

invincible - آمریکا - مینستا
سلام به همگی عزیزان:. قبلا مخالفین به ولایتی و دیگر وزرای رژیم گرج فرنگی گندیده و تخم مرغ گندیده زدند حالا هم باید به متکی‌(معاون هیتلری نژاد) باید بزنن،البته خودتون بهتر میدونید که این یک کار سمبلیک هست که مخصوصا رنگ قرمز در تخم مرغا زمان پخش شدن فردو مثل جنایت کارها نشون میده،در ضمن هموطنان هر چه میتونید به دفتر هیلری کلینتن و نمایندگان کنگره،و سنا و اوباما میل بزنید و رژیم رو محکوم کنید موفق و پیروز باشید!!! خونه سرخ شهدا و رنج اسیران ضامن پیروزی مردم ایران است!!!!
پنج‌شنبه 9 مهر 1388

hirowa - ایران - هیرو
اه اه اه .. حالم بهم خورد .. برای ادامه ی حیات حالا دست به دامن آمریکا شدی .. پس 31 سال گلوی مردم جر خورد واسه شعار مرگ بر آمریکا همش کشک بود دیگه؟؟؟احتمالا با باج دهی های مکرر این نابغه ی میمون صفت به عالم وآدم از این به بعد شعار بعد از تکبیر نماز مرگ بر مریخ و مرگ بر نپتون و پلوتون و سایر اجرام آسمانی خواهد بود :)) ولی خدا رو شکر خیلی کیف داره که خوار و خفیف شدن احمدی نژاد رو ببینیم و به پررویی هاش بخندیم
پنج‌شنبه 9 مهر 1388

persian-girl - دانمارک - کپنهاگ
مرگ بر خامنه ای. مرگ بر جمهوری اسلامی رر کلیتش محمود عنتر و اخونداش مرگ بر امریکا مرگ بر انگلس مرگ بر روسیه مرگ بر چین مرگ بر کسانی گ ضد مردم پارس مرگ بر فرانسه هاهها ها ها دورود بر مردمه اهورامزدای ایران
پنج‌شنبه 9 مهر 1388

great dariush - ایران - تهران
یاران سبز روز جمعه دربی سبز یادتان نره. ما باید از هر موقعیتی که پیش می یاد استفاده کنیم و هر جا که پا می ذاریم اونجا رو سبز کنیم.به امید آزادی ایران و ایرانی از چنگال اهریمن زمان(ا.ن و خ.ر)
پنج‌شنبه 9 مهر 1388

ali1355 - افغانستان - کابل
رفته نامه آقای خامنه ای را بده . راستی . آقای حجاریان قبل از اعلام حکم آزاد شده تا سخنرانی خاص در میان داشنجویان بکند تا انها را دلسرد کند اگر خاص صحبت نکند حکم تغییر پیدا خواهد کرد این روشی برای سرکوب دانشجویان توسط خودی ها هست
پنج‌شنبه 9 مهر 1388

immigrant sea bird - انگلستان - وست ساسیکس
پس چی شد این که می خواست علیه امریکا به خاطر ربوده شدن دانشمندای هسته ایش شکایت کنه. واقعا فیلمین اینا.البته وزیر احمقی نژاد بهتر از این نمیشه
پنج‌شنبه 9 مهر 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.