سه زن ایرانی برنده جایزه بنیاد لخ والسا شدند

سه زن ایرانی برنده جایزه بنیاد لخ والسا شدند

شادی صدر

رادیو زمانه : لادن و رؤیا برومند و شادی صدر برنده جایزه حقوق بشر سال ۲۰۰۹ بنیاد لخ والسا رئیس جمهوری پیشین لهستان شدند.

بنیاد لخ‌ والسا دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای از اعطای جایزه سال ۲۰۰۹ خود به این سه زن ایرانی خبر داده است.

این بنیاد اعلام کرده که جایزه ۱۰۰ هزار دلاری خود به همراه دیپلم افتخار را به خاطر «‌فعالیت‌های پیگیر و ستایش برانگیز» این سه زن، در راستای «پیشبرد آزادی بیان، موازین حقوق بشر و دموکراسی» در ایران به آنها اعطا کرده است.

بنیاد لخ‌ والسا در بیانیه خود از فعالیت‌های شادی صدر فعال حقوق زنان علیه مجازات‌هایی از قبیل «سنگسار» در ایران «تجلیل» به عمل آورده است.

این بنیاد در عین حال از فعالیت‌های لادن و رؤیا برومند برای مقابله با هر «نوع نژادپرستی، تبعیض و نقض حقوق بشر» در ایران تجلیل کرده است.

لادن و رویا برومند فعالیت‌های خود را در چهارچوب بنیادی به نام «برومند» انجام می‌دهند که به نام عبدالرحمن برومند پدر فقید این دو نفر تشکیل شده است.

در سال‌های اخیر، فعالان زن ایرانی به خاطر فعالیت‌های خود در زمینه‌های حقوق بشر، حقوق زنان، لغو مجازات اعدام و سنگسار در ایران، برنده بسیاری از جوایز معتبر حقوق بشری در جهان شده‌اند.

نسرین ستوده، پروین اردلان، شیرین عبادی و کمیپن یک میلیون امضا از جمله زنان و نهاد‌های مرتبط با فعالان حقوق زنان در ایران به شمار می‌روند که موفق به دریافت جایزه‌هایی شده‌اند.


اعطای جایزۀ حقوق بشر بنیاد لخ والسا به سه زن ایرانی

رادیو فرانسه : بنیاد لخ والسا، رئیس جمهوری پیشین لهستان، جایزۀ حقوق بشر سال ٢٠٠٩ خود را به سه تن از زنان مبارز ایرانی لادن و رؤیا برومند و شادی صدر اعطا کرد. بر اساس بیانیه ای که در روز دوشنبه به وسیلۀ بنیاد لخ والسا منتشر شد، دیپلم افتخار و مدال و جایزۀ یکصد هزار دلاری تعلق یافته به این سه زن به خاطر فعالیت های پیگیر و ستایش برانگیز آنان در راستای پیشبرد آزادی بیان، موازین حقوق بشر و دموکراسی در ایران به آنان اعطا شده است.

 در این بیانیه به ویژه از فعالیت ها ی شادی صدر و مبارزات این حقوقدان و روزنامه نگار مقیم ایران علیه مجازات های وحشیانه ای چون سنگسار تجلیل به عمال آمده است. بنیاد لخ والسا در عین حال از فعالیت های لادن و رؤیا برومند با هرنوع نژادپرستی و تبعیض و نیز نقض حقوق بشر در ایران تجلیل کرده است. فعالیت های لادن و رؤیا برومند در چهارچوب بنیادی به همین نام صورت می گیرد که به نام عبدالرحمن برومند پدر فقید این دو تن ایجاد شده است. افزون براین، بنیاد برومند در اقدامات خیریه نیز فعال است.

arian1 - ایران - ابادان
زنده باد شیر زنان ایران که با منفورترین وزشت ترین حکومت جهان مبارزه می کنند مرگ بر جمهوری شیطانی ولایت وقیح.
چهار‌شنبه 8 مهر 1388

bahareiran - ایران - ایران
باز هم بد نیست لهستان جای چنان مطرحی نیست ولی حداقل از هیچی بهتره
چهار‌شنبه 8 مهر 1388

dannni - سوئد - استکهلم
این شادی صدر به پسر شبیه تا دختر / به هر حال این جایزه لایق اشون و مبارکشون بشه
چهار‌شنبه 8 مهر 1388

persepolis52616 - ایران - تهران
سلام. یه پیشنهاد دارم به مسپولین سایت ایرانیان انگلستان....یه تاپیک یا خبر یا مقاله در جهت تقدیر از پرسنل نیروی هوایی و خلبانها بگزارید...اگه کسی خاطره ای چیزی هم داره بیاد تو کامنتا بنویسه...بعضی هاشون تو آمریکا یا جاهای دیگه هستن میتونید ازشون خبر بگیرید بخدا خیلی مظلوم بودن....خیلی هاشون میتونستن پرواز نکنن ولی رفتن و شهید شدن یا جانباز هستن.. بقیه دوستان حمایت کنید...ببینم به غیر از فحش به احمدی نژاد کار دیگه ای هم بلدید یا نه..(این کامنت را چند جای دیگه هم میگزارم)
چهار‌شنبه 8 مهر 1388

ehsasoeshgh - سوئد - گوتنبرگ
باعث افتخار برای همه زنان ایران
چهار‌شنبه 8 مهر 1388

Upsy Daisy - انگلستان - لندن
افرین امیدوارم شاد و سربلند باشند و به ارزوهاشون برسن.
چهار‌شنبه 8 مهر 1388

gol222 - سوپد - هلسینگبوری
درود به زنان ازاده ایران.واقعا درمملکتی که بربرها وادمخوارخون اشام حکومت میکنن شما کارغیرممکن راممکن کردید.زنده وپاینده باشید.درودبه همه جانباختگان راه ازادی.
پنج‌شنبه 9 مهر 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.