حدود ۹۰ درصد ازدواج های غیابی یک سال اخیر به طلاق منجر شده

حدود 90 درصد ازدواج های غیابی یک سال اخیر به طلاق منجر شده

بیشتر ازدواج های غیابی دختران ایرانی عاقبت خوشی ندارد

بر اساس نتایج یک تحقیق دانشگاهی در ایران، حدود 90 درصد از ازدواجهای پستی در 15 ماه گذشته منجر به طلاق شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر گروه آسیب شناسی اجتماعی مقطع فوق دکتری دانشگاه شهید بهشتی که این تحقیق را انجام داده، اعلام کرده از 1920 مورد ازدواج از راه دور که اصطلاحا به آن پستی هم می گویند، انجام شده 1709 مورد آن منجر به طلاق شده است.

به گفته مجید ابهری، مسئول این گروه پژوهشی، در دو دهه اخیر بعضی اتفاقات موجب شده برخی از دختران به ازدواج های غیابی و پستی با امید به زندگی در کشورهای غربی تمایل داشته باشند.

به گفته وی، در این تحقیق معلوم شده که در موارد زیادی از این ازدواج ها، دختران یا با مشکلات قابل توجهی مواجه می شوند و یا با ابتلا به مشکلات روحی و روانی، کارشان به بیمارستانهای روانی کشیده می شود.

همزمان با افزایش تمایل برخی جوانان ایرانی به زندگی در کشورهای خارجی، ازدواج از راه دور یا ازدواج غیابی در ایران متداول شده است.

بسیاری از مردان ایرانی که سالهاست ایران را ترک کرده اند، به دلایل مختلف مایلند از میان دختران ساکن ایران، همسر انتخاب کنند. دختران زیادی هم بدون دیدن و شناختن دامادهای مقیم کشورهای خارجی، تنها با دیدن عکس آنها سر سفره عقد می‌نشینند و به عقد وکیل آنها در می آیند.

این افراد بعد از مدت زمانی - که گاهی طولانی می شود - مراحل اداری و قانونی لازم را می گذرانند و راهی کشور محل اقامت همسران ناشناخته خود می شوند تا با آنها زندگی مشترکی را آغاز کنند که هیچ چیز از آن نمی دانند.

پیشتر هم اعلام شده بود که آمار نشان می دهد، بیشتر اینگونه ازدواجها به جدائی می انجامد.

asir@.P - فرانسه - پاریس
تناقضات زیادی در ایده الها و رفتار ما وجود داره.اکثر ایرانیهای خارج هنوز ایران 30 سال پیشو تصور میکنن و فکر میکنن جوونهای ما هیچ تغییر و تحولی در طرز فکرشون بوجود نیومده و خانمها تو اشپزخانه و اقایون سالار خانه باقی موندن.هر چند که جوونها هنوز سعی میکنن هم خرو بخوان هم خرما اکثر خانمها ازادیهای خودشونو میخوان توقع دارن شوهرشون خرجشونو بده و خودشون هم درامد خودشونو دارن که البته به کسی مربوط نیست!!!!.اقایون هم میخوان تنها تصمیم گیرنده برای خانم باشنو خانم هم لباساشونو بشووره/ اتو /و خوراک شبو اماده کنه ولی میکن خواهان خودکفائی زناه هستن توافق سر این مسائل در زمان ما ممکن نیست
چهار‌شنبه 8 مهر 1388

amtin - آلمان - برلین
از دختران سایت عذر میخوام اما به نظر من دختران ایران جزو کم خردترین دختران دنیا هستند که در پسزان فقط دنبال "پول" ، "قد بلند" و "کلاس گذاشتن" هستند و این ازدواجهای غیابی درصد کمی از این طرز فکر باطل است. البته این از گناه حاکمان و فرهنگ غلط ماست که اینقدر ظاهربین شده ایم . دختر ایرانی با دیدن یک ماشین خوب و موهای بزک کرده و یک شلوار لی تنگ سریع کاخی از آرزوها می سازه و جالبه تصور میکنن خیلی هم زرنگ هستند و اکثرا یا با طلاق مواجه میشن یا با تجاوز و سوء استفاده و نهایتاً افسردگی و پرخاشگری. (همیشه استثناء هست لطفا متعصبانه قضاوت نکنید)
چهار‌شنبه 8 مهر 1388

iran-azad - ایران - تهران
اگر در ایران هم قوانین و رفتارهای اجتماعی مردم مثل غرب تغییر کنه خیلی از زن ها از شوهرهاشون طلاق می گیرند من خیلی از زنها رو می شناسم که از زندگی زناشویی خود ناراضی اند ولی چاره ای جز ادامه زندگی ندارند من فکر می کنم زنها مسائل رو خیلی خوب و عمیق درک می کنند حتی در بعضی موارد بهتر از مردها ولی بلد نیستند مثل ما مردها به همه نشون بدهند خیلی می فهمند بعد ما فکر می کنیم ابله هستند (خواهرم با لنگه کفش ایستاده روی سرم مجبورم کرد کامنت قبلی ام رو پاک کنم و این رو جاش بنویسم )
چهار‌شنبه 8 مهر 1388

asir@.P - فرانسه - پاریس
iran-azad - ایران - تهران. مردم از خنده. ولی همین هم نشون میده دنیارو مردها بتنهائی نمیچرخوونن.دم خواهرتون گرم
چهار‌شنبه 8 مهر 1388

عاشق وطن - ایران - تهران
مشکل فقط ازدواج غیابی نیست. ازدواج های دیداری هم خیلی هاشون منجر به طلاق میشه یا یه جورایی ناموفق. ازدواج غیابی که دیگه کاملا غیر عقلانیه. یکی از دلایل عمده اینه که اکثر خانمها و تعدادی از اقایون دید صرفا مادی به قضیه دارن. چشم و هم چشمی و پز دادن خواسته و نا خواسته به شکل فجیعی دامن گیر مردم ایران از هر قشری شده. از ابدارچی شرکتی شنیدم که میگفت دختر 18 سالش داره با یه راننده تاکسی ازدواج میکنه. گفتم تبریک میگم مرسل . با ناراحتی گفت کاش شوهر نمیکرد از من ماکروویو و ماشین لبسشویی و ظرفشویی و گاز فردارو مبلمان شیک میخواد منم ندارم که براش بخرم . این دید صرفا مادی متاسفانه دامن همه جامعه رو فرا گرفته و گریز از ان بسی دشوار است.
چهار‌شنبه 8 مهر 1388

immigrant sea bird - انگلستان - ساسیکس
ازدواج غیابی که واقعا اشتباه است اما چیزی که من دیدم نمیدونم چرا تمام روزنامه ها و مجلات و امارهای داخل ایران می خان بگن زندگی در غرب بده و اگه بری غرب بدبخت میشی. البته هیچ جا وطن ادم نمیشه اما نمیشه گفت همه مهاجرا بدبخت شدن. خیلی ها به موقعیت هایی دست یافتن که تو ایان نمیتونستن به دست بیارن.نباید همش نیمه خالی لیوانو دید. دخترای هم که فقط واسه خارج میان که معلومه بدش طلاق میگیرن دیگه
جمعه 10 مهر 1388

fall - ایران - تهران
گم شین بابااااااا . ازدواج های سنتی تون چی !؟ اون ها که صد در صد منجر به طلاق و افسردگی و کثافت و نکبت می شن . از بس که دروغگویی و نکبت و دورویی زیاد شده.
شنبه 11 مهر 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.