محکومیت یک وکیل دادگستری به ۲۸ ماه حبس

محکومیت یک وکیل دادگستری به 28 ماه حبس

نوروز : یک وکیل دادگستری که در جریان راه‌ پیمایی آرام مورد هجوم لباس شخصی ها قرار گرفته بود، زمانی که از خود دفاع کرد دستگیر و سپس به 28 ماه حبس محکوم شد.

این وکیل دادگستری که دانشجوی کارشناسی ارشد حقوق است، در جریان برگزاری یکی از راه پیمایی های آرام بعد از اعلام نتایج انتخابات، زمانی که از متروی آزادی خارج شد در خیابان شادمان مورد هجوم و ضرب و شتم لباس شخصی ها قرار گرفت.

او در برابر یکی از آنها از خود دفاع کرد، اما از آنجا که یک دوربین فیلمبرداری این صحنه را ضبط کرده بود، او پس از چند روز شناسایی و بازداشت شد.

وکیل او در اینباره می گوید: ما در دادگاه حاضر شدیم و زمانی که به موکلم اتهام تمرد در مقابل مامورین تفهیم شد به قاضی پرونده اعلام کردیم آیا شخصی که مورد عکس العمل موکلم قرار گرفته مامور بوده است؟ ‌اگر مامور است چرا در دادگاه حاضر نشده که دادگاه به این توضیحات اعتنایی نکرد و تنها با استناد به فیلم ضبط شده موکلم را به 28 ماه حبس محکوم کرد

از سوی دیگر، رییس کل دادگستری استان تهران امروز از صدور حکم برای بیست نفر از بازداشت شدگان حوادث پس از انتخابات خبر داد و گفت که این احکام هنوز قطعی نشده و متهمان حق اعتراض و تجدیدنظر خواهی دارند.

علیرضا آوایی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره‌ زمان برگزاری ششمین جلسه دادگاه افراد بازداشت شده در حوادث پس از انتخابات، اظهار کرد: احتمال می‌دهم که در این خصوص دادگاه‌های زیادی نداشته باشیم. شاید یکی دو جلسه بیشتر از این دادگاه‌ها باقی نمانده باشد؛ البته این دادگاه‌ها با رعایت ترتیبات قانونی برگزار خواهد شد.

darius mis - انکلستان - لندن
این نوع دستگیری ها همه غیر انسانی و غیر قانونی و نشانه های ضعف /100 نظام است .امید وارم که گزندی از طرف دزخیمان رژیم به این وکیل شجاع نرسد .
چهار‌شنبه 8 مهر 1388

kadkhoda saeid_uk - انگلیس - منجستر
تنها چیزی که اون مملکت نیست قانونه./تا حالا زندگی میلیون ها نفرو اینجوری سیاه کردن این اجنبی ها./
چهار‌شنبه 8 مهر 1388

poriyaye_vali - قطر - د
..اخه تو این مملکت قحطی رشته بود که رفتی حقوق خوندی..درکشورهای دیکتاتوری وکیل ووکالت یعنی چاپیدن مردم..بیشتر وکیلها تو ایران کارشون اینه..پول میگیرند ناحق رو حق. گناهکار رو بیگناه وظالم رو مظلوم جلوه میدن...خیلی از وکیلها فقط وفقط به فکر پول در اوردن اونم به هر قیمتی هستند
چهار‌شنبه 8 مهر 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.