سرپرست وزارت آموزش و پرورش :حذف خلیج فارس از کتاب اول دبستان عمدی نبود

سرپرست وزارت آموزش و پرورش :
حذف خلیج فارس از کتاب اول دبستان عمدی نبود

سرپرست وزارت آموزش و پرورش از تصحیح نقشه ایران که در پشت جلد کتاب بخوانیم اول ابتدایی آمده است، خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، رمضان محسن پور در حاشیه مراسم رونمایی از کتابهای درسی که صبح روز سه شنبه در سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزش برگزار شد در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه چرا در نقشه ایران مندرج در پشت جلد کتاب بخوانیم اول ابتدایی خلیج فارس حذف شده است، گفت: این کار از روی عمد نبوده و اگر داخل کتاب را دیده باشید نقشه ای در آن موجود است که نام خلیج فارس نیز در آن آمده است. 

وی ادامه داد: نقاشی پشت جلد کتاب طراحی دانش آموزی است که سه جمله را با خط خود نوشته است و به همین دلیل نام خلیج فارس حک نشده که هیچ منظوری در این باره وجود ندارد.

سرپرست آموزش و پرورش در پاسخ به این سئوال مهر که آیا با حساسیتهای موجود و تبلیغات وسیع کشورهای عربی این سهل انگاریها توجیهی دارد، تصریح کرد: این تلقی برخی از همکاران شماست و ما حساسیت و دقت لازم را داریم و اهانتی نسبت به این موضوع نکرده ایم.

محسن پور درباره اینکه آیا این اشتباه در سال آینده تصحیح می شود، گفت: حتماً در سال آینده آن را تصحیح می کنیم.

وی درباره حذف نام پادشاهان نیز گفت: تغییر در کتابهای درسی باید به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش برسد و کسی نمی تواند به تنهایی محتوای کتابها را تغییر دهد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به رونمایی 41 کتاب درسی ادامه داد: در کتابهای جدید بیشتر به مهارت اندوزی و حذف حافظه محوری افراطی توجه شده است.

محسن پور در پاسخ به این سئوال که آیا قصد ندارید کتابهای آموزشی را حذف و به جای آن سرفصل درسی ارائه دهید، گفت: هیچ وسیله آموزشی جای کتاب را نمی گیرد و به نظر من کتاب رسانه ای است که نباید آن را حذف کرد.

shabnam anti mammad! - استرالیا - سیدنی
من نبودم دستم بود تقصیر آستینم بود..
سه‌شنبه 7 مهر 1388

darius mis - انکلستان - لندن
نامردهای دروغ گو اسم این را چی مگذارید .هیچ توضحی قابل قبول نیست .دست شما تبهگاران سیاهی و جهل خیلی وقته برای ملت فهیم ایران زمین رو شده.نابود باد نظام جهل وخرافه ج اسلامی .درود بر ملت بزرگ وشریف ایران.زنده و پاینده با خلیج همیشه فارس
سه‌شنبه 7 مهر 1388

khodemanitar - اسکاتلند - ابدین
پادشاهی 30 ساله خامنه ای تمام شد. دیگه همشون زیر ذربین هستند. کوروش بخواب که ملت بیدارشده اند. هر ایرانی هر جای دنیا هر کاری باشه انجام می ده که فرهنگ و تمدن ایرانی به یغما نره.
سه‌شنبه 7 مهر 1388

mahnadi - هلند - هارلم
سال آینده درستش میکنیم باور ندارید به مولا !!!!!!!!. آخه یکی نیست بگه مردک فکر میکنی با دسته کورا طرفی ؟؟؟؟؟؟؟؟. خاءن وطن فروش حکایت پوستر تبلیغاتی بازیهای کشورهای مسلمانه وهزار تا دروغ دیگه!!!
سه‌شنبه 7 مهر 1388

kiyawashsasani - کانادا - تورنتو
اگر دربکاربردن کلمهء رهبر دانش آموزی نوشت عنتر بازهم یکسال برای تصحیحش صبر میکردید ؟ چرا گناه بیعرضگی وبی لیاقتی و بیشعوریتان را بگردن نوباوگان ایرانی می اندازید .؟ رهبر پفیوزتان وقتی میگوید علم باید تحت نظر فقه باشد تو و امثال تو پفیوز حمار ابله را میگذارن که چنین اشتباهات فاحشی بکنید و موقع چاپ کتاب سرتون به هرچه نه بدترتون گرم باشه و از آخور ولایت بخورید . مردم صبح تاشب گلو پاره میکنند و جلوی هرسک تازی مدعی تملک خلیجَ فارس قدعلم میکنند و فریاد خلیج فارس میزنند آونوقت تو الدنگ بیشعور که سر پرستی طویلهء رهبری هم برات زیادیه مسپولیت سرپرستی نظام آموزشی مملکت را بدست میگیری و موضوع به این مهمی را فقط میگی عمدی نبوده . بذار وقتش بشه ملت چنان معنی عمدی و غیر عمدی را تو پاچهء تو و رهبر شیره ایت بکنن که تا خود صحرای سینا یک تیغ چهاردست و پا بتازید .
سه‌شنبه 7 مهر 1388

kamia1 - المان - کلن
عمدئ نبود!! اگاهانه بود. مرده شورتونو ببرن بئ نسب ها
سه‌شنبه 7 مهر 1388

sami_rad - انگلیس - لندن
اشغالهای وطن فروش.ننگ بر شما.
سه‌شنبه 7 مهر 1388

baas - هلند - روتردام
ای جیره خور عرب.
سه‌شنبه 7 مهر 1388

Hoja Verde - ایران - تهران
پدر سوخته ها پس چرا تا حالا نشده یک بار تو این کتاب های مسخرتون عکس خمینی جلاد نباشه؟
سه‌شنبه 7 مهر 1388

سلمک - ایران - تهران
ببخشید یه سوال چرا یه بار به صورت غیرعمدی سخنان امام خمینی از صفحه اول حذف نمیشه؟
سه‌شنبه 7 مهر 1388

IRAN ZAMEN - نروژ - روگنان
تا حالا شما دیده اید یک حرف درست از دهان اینها خارج شده باشد.
چهار‌شنبه 8 مهر 1388

alireza-perspolisi - ایران - بندرعباس
تا سال دیگه کی مرده کی زنده دستگاه چاپش عربی بوده گمونم تقصیر اینها نبوده که مرگ بر امریکا و اسراییل تو چاپ کتابها هم نفوذ کردن گمونم با رییس دولت بله تجارت میکنه بنده خدا برای عربها حالا بخاطه یه کلمه خلیج فارس بیا نونه خودش رو ببره ر بسته بلا بسته چاپش نمیکنه گور پدر خلیج فارس جیبشون خالی نباشه اخه کالاهای مرغوب د.خ.! ایرانی فقط عربها خلیج فارس مشتریشن که اینها هم زیاد دازن چاره ای نیست جز حذف این نام بی ارزش!
چهار‌شنبه 8 مهر 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.