کاخ سفید خواهان گشایش فوری و کامل مرکز اتمی قم شد

کاخ سفید خواهان گشایش فوری و کامل مرکز اتمی قم شد

کاخ سفید آمریکا خواهان این شد که ایران مرکز اتمی قم را فورا و به طور کامل به روی بازرسان بین المللی بگشاید و مدارک مربوط ساخت این مرکز را در اختیار آژانس بین المللی اتمی قرار دهد.

رابرت گیبز، سخنگوی کاخ سفید، روز دوشنبه (28 سپتامبر) این درخواست را مطرح کرد.

او هچنین خواهان این شد که بازرسان آژانس بتواند با پرسنل فعال در مرکز غنی سازی قم که هنوز آغاز به کار نکرده است، دیدار داشته باشند.

به گفته رابرت گیبز، این درخواست کشورهای عضو گروه 1+5 از ایران در مذاکرات این گروه با ایران در ژنو خواهد بود.

مذاکرات پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد و آلمان با ایران پنج شنبه این هفته در ژنو سوئیس برگزار خواهد شد.

سخنگوی کاخ سفید گفت که گشایش فوری و کامل مرکز اتمی قم به روی بازرسان آژانس و ارائه مدارک مربوط به آن و نیز مصاحبه با پرسنل آن حداقل کاریست که ایران می تواند بکند.

علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، پیشتر گفته بود که کشورش به بازرسان بین المللی اجازه خواهد داد که از مرکز غنی سازی جدید در حوالی قم بازدید کنند.

در همین رابطه، هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا، تاکید کرده است که ایران باید تمام برنامه های اتمی اش را به روی بازرسان بین المللی باز کند.

او روز یکشنبه هشدار داد که اگر آمریکا و سایر اعضای گروه 1+5 جواب های مورد نظرشان را از ایران نگیرند، تحریم ها علیه ایران را تشدید خواهند کرد.

به گزارش روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز، آمریکا در گفتگوهای هسته ای از ایران خواهد خواست تا سه ماه دیگر به بازرسان بین المللی اجازه دهد از مراکز اتمی این کشور، بخصوص از مرکز غنی سازی قم بازدید کنند و به سوال های مربوط به تلاش احتمالی برای دستیابی به سلاح های هسته ای پاسخ دهد.

نیویورک تایمز همچنین از درخواست آمریکا برای مصاحبه بازرسان بین المللی با دانشمندان اتمی ایران که در طرح های هسته ای "۱۱۰" و "۱۱۱" فعالیت کرده اند، خبر داده بود.

به نوشته این روزنامه، این دو طرح از طرح های اتمی فوق سری ایران هستند که سازمان های اطلاعاتی آمریکا پس از نفوذ به شبکه کامپیوتری ایران در سال ۲۰۰۷ از وجود آنها خبردار شدند.

ایران که بر صلح آمیز بودن برنامه اتمی اش تاکید دارد، وجود چنین طرح هایی را کذب محض می داند.

sadafi - المان - مونیخ
ماست یا کاخ سفید؟؟؟؟؟
سه‌شنبه 7 مهر 1388

IranBozorgMehr - ایران - اهواز
درود هم میهنان. اگر حتا این تهدیدها از سوی آمریکا همه بازی های پشت پرده هم که باشد، روزی خواهد رسید که بهانه ای باشد برای جنگ و خراب کردن کشورمان تا همانند افغانستان و عراق و دیگر کشورها ایران را وابسته تر از امروز کند. ما تا زمانی که حکومت تازی در ایران را سرنگون نکنیم، هر دم زمان بهانه ای است برای آغاز جنگ و تکه تکه کردن ایران. آیا کدام ایرانی است که برای میهن خود چنین بهانه ای به دست دشمنانش بدهد؟ ما میدانیم، آنکس که خود را مسلمان می نامد، دل سیاهش برای اسلام سیه بخت می تپد، نه برای ایران زمین. آنکه در دل عشق به مردم ایران و سرزمین و فرهنگ ایران دارد یک ایرانی آزاده است. درود به فرهنگ ایرانی!
سه‌شنبه 7 مهر 1388

kamia1 - المان - کلن
مرده شور همتونو ببره که همتون سرتون تو یه اخور
سه‌شنبه 7 مهر 1388

Negah* - المان - فرانکفورت
امریکا که از زیر وبم همه کارهای زمامداران ایران با خبر است این بازی موش وگربه برای چیست که هم خودشو بازی گرفته وهم مردم ایران را اقای اوباما این چه سودی است که برای شماکشتار و نابودی هزاران هزار ایرانی بی اهمیت است وبا این رژیم سازش میکنید ؟.
سه‌شنبه 7 مهر 1388

vahid22 - آلمان - هامبورگ
انتری نژاد خیال کرده با یه بچه عقب افتاده ذهنی طرفه!!!میگه:ما یکسال زودتر اعلام کردید بما جایزه بدید!!!
سه‌شنبه 7 مهر 1388

hosein_3456 - ایران - سینقان
خوبه عالیه اگه به قول اربابانتان بمب هم بسازیم خوبیش اینه کسی جرات نداره چپ به ما نیگا کنه . اگه هم پولی خرجش شده که از شکم زن و بچه ما بوده چش به شما اجنبی ها . شما حاضر نیستید یک دلار هم از هزینه ویک اندتون (weekend) کم بشه برا ایران.
سه‌شنبه 7 مهر 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.