وزارت بهداشت ایران کاسه داغتر از آش شد : ایران: برنج هند سالم است/ هند: برنج ما فاسد است

وزارت بهداشت ایران کاسه داغتر از آش شد :
ایران: برنج هند سالم است - هند: برنج ما فاسد است

بعد از اینکه سازمان استاندارد روز گذشته ادعای قبلی خود را مبنی بر فاسد و غیر استاندارد بودن برنج وارداتی پس گرفت ،امروز موسسه تحقیقات کشاورزی پنجاب هند اعلام کرد که برنج این کشور به سم آرسنیک آلوده است. 

به گزارش خبرنگار اقتصادی جهان هفته گذشته موسسه استاندارد اعلام کرد که 13 نوع برنج وارداتی به سم ارسنیک آلوده هستند که با واکنش وزارت بهداشت مبنی بر سالم بودن این برنج ها مجبور به عقب نشینی شد. 

در همین رابطه رسانه نوشتند که این قبیل اظهارات ضد و نقیض فارغ از اینکه شائبه زد بند های اقتصادی را به ذهن می رساند باعث بلاتکلیفی مردم در استفاده از برنج و بی اعتمادی آنها به نهادهای نظارتی می شود. 

همین امر باعث شد روز گذشته سازمان استاندارد بعد از چند روز مقاومت مجبور به عقب نشینی شود و در نهایت نظر مافوق خود یعنی وزارت بهداشت را بپذیرد که برنج وارداتی سالم بوده و سمی نیست. 

این در حالی است که امروز خبری منتشر شد مبنی بر اینکه مرکز تحقیقات کشاورزی هند برنج خود را سمی به آرسنیک دانسته است. 

رییس مرکز تحقیقات کشاورزی پنجاب هند در واکنش به محدودیت واردات برنج ایران به دلیل آلودگی آن به سم آرسنیک اذعان کرد، مناطق زیادی از پنجاب مرکز اصلی آرسنیک، کادمیوم و سایر فلزات است و اگر در این مناطق کشت و زرع صورت گیرد، بی شک محصولات تولیدی شامل این ترکیبات سمی خواهد بود. 

در همین رابطه یک کشاورز هندی به پایگاه اینترنتی ای ان آی هند گفت ، ما از دولت هند می خواهیم تا برای این مشکل اساسی چاره اندیشی کند . ما نگران آن هستیم که برنج ما در بازار هند بدون خریدار بماند . 

بر اساس این گزارش ، قیمت برنج باسماتی 1121 در هند به شدت کاهش یافته و قیمت هر کیلوگرم از این نوع برنج از 110 به کمتر از 85 روپیه رسیده است . قیمت برنج سلا از 75 به 60 روپیه کاهش یافته است . 

از سوی دیگر روسیه نیز واردات برنج هندی و پاکستانی را محدود کرده است.

با این وضعیت پرونده برنج وارداتی نتنها بسته نشده است بلکه وارد فاز جدیدی تری شده است.آیا وزارت بهداشت ایران کاسه داغتر از آش شده است یا دایه مهربانتر از مادر؟

sam2009 - آلمان - آمدن
در اسلام ضد بشر دروغگویی مثل آب خوردن است و این خانم وزیر وحید دستجردی هم تنها دغدغه امروزش حفظ صندلی وزارت است و سلامت ایرانیان برایش بی ارزش و بی مفهوم است و براحتی دروغگو میگوید تا مبادا احمقی نژاد فردا عذرش را بخواهد کلا در اسلام لجن زده ومتعفن هرکس که بخواهد پیشرفت کند و باید براحتی دروغ بگوید شیادی کند و جعل مدرک بکند از پیدایش اسلام تا الان نمونه فراوان بودند اند مانند سلمان فارسی که در خاک زرتشت متولد شد و دامن یهود تربیت یافت اما با پست و مقامی که از محمد گرفت به زرتشت و یهود پشت کرد و دروغ و ناسزا گفت
سه‌شنبه 7 مهر 1388

msforugh - ایران - تهران
باید دید خودشان چه برنجی میخورند
سه‌شنبه 7 مهر 1388

baas - هلند - روتردام
هند ایران خمینی و دیگر هیچ.
سه‌شنبه 7 مهر 1388

montaghed - آلمان - کلن
وزارت بهداشت ایران دلش به حال سلامتی مردم که نمی سوزه کارشناسان هرزه و مزدور این وزارتخانه حواسشون پیش زیر میزی هایی هستش که با گرفتن اونا هر سیاهی رو سفیدش کنن.
سه‌شنبه 7 مهر 1388

kamia1 - المان - کلن
مملکت ما موش ازمایشگاهئ شده. همه یه جورائ به ماها حال میدن!!
سه‌شنبه 7 مهر 1388

Ezhaq - ایران - تهران
عجب!
سه‌شنبه 7 مهر 1388

مسلمان ایرانی - ایران - شیراز
وزیر بهداشت قبلیمون هلو بود این یکی هم که دیگه گلابی تشریف داره!
سه‌شنبه 7 مهر 1388

33pooles - المان - دورتموند
وای به وقتی که بگندد نمک
سه‌شنبه 7 مهر 1388

nazi4353 - ایران - آبادان
ملت عزیز چرا برنج می خورید هوا داره کم کم سرد میشه شکمهاتون رو عادت بدید به انواع آشها و سوپها و سیب زمینی آب پز . چرا بیخودی پولتون رو هدر میدید و سم وارد بدن خودتون می کنید تازه یه مزیتش هم اینه که دیگه به انواع و اقسام آنفلانزای خوکی و گاوی و غیره هم مبتلا نمی شید البته همه این برکات از وجود مبارک و میمون و شامپانزه نمای مموتی دیگه
سه‌شنبه 7 مهر 1388

bazyan1350 - هلند - ماستریخت
سلام. منهم با نظر مسولین ایرانی موافقم برنجا کاملا سالم بودند و این شایعه هم که هند راه انداخته کار دشمنان است که پول دادند تا برنجهای خودشان را سمی اعلام کنند. ای اسراییل و سایر دشمنان چی میکشیم ما از دست شماها.
سه‌شنبه 7 مهر 1388

mah1 - ایران - تهران
منو یاد ا.ن میندازه. ا.ن: لبنان امیدش به منه. لبنان: جونه مادرت چیکار کنیم دست از سر ما بر میداری؟!
سه‌شنبه 7 مهر 1388

vahid22 - آلمان - هامبورگ
sam2009 - آلمان - آمدن کاملا باهات موافقم
سه‌شنبه 7 مهر 1388

pokalu - المان - دورتموند
مسلمان ایرانی - ایران - شیراز . ههههه آفریـــــــــن
سه‌شنبه 7 مهر 1388

amir-amir - کانادا - تورنتو
سبیلش حتما از جائى چرب شده است
سه‌شنبه 7 مهر 1388

arya47 - ایران - کرمان
هیچ نطارتی بر واردات نیست گوشت واراداتی در ماه رمضان که آلودگی تب کنگو داشت جان یک دختر جوان را در رفسنجان گرفت.
سه‌شنبه 7 مهر 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.