گلایه از برخی انتقادها از عملکرد ارتش ایران در زمان جنگ

گلایه از برخی انتقادها از عملکرد ارتش ایران در زمان جنگ

سرلشگر حسین حسنی سعدی، معاون هماهنگ‌ کننده ستاد کل نیروهای مسلح ایران، ضمن گلایه از نادیده گرفتن نقش نیروی زمینی ارتش در زمان جنگ عراق-ایران گفت: "اخیرا یکی از مسئولان نهادها در خطابه‌ای اظهار داشت که نیروی زمینی در جنگ نتوانست حتی یک تپه را تسخیر کند که این کمال کم‌لطفی و بسیار دردناک بود."

بر اساس گزارش خبرگزاری ایلنا سرلشگر حسنی سعدی با بیان اینکه نیروی زمینی ارتش با نیروهای توپخانه و هوانیروز خود در هشت سال جنگ "حتی لحظه‌ای استراحت و آرامش نداشت"، افزود: "بار سنگین مسئولیت جنگ بر عهده نیروی زمینی ارتش بود."

آقای حسنی سعدی این سخنان را در همایش " فرماندهان و مدیران دفاع مقدس" اظهار کرده است.

معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیروهای مسلح همچنین با بیان این‌که روز گذشته (شنبه 26 سپتامبر) به عنوان "روز سرباز" نامگذاری شده است، اضافه کرد: "در بیان رشادت‌ها و فداکاری‌های این دسته از رزمندگان کوتاهی‌های فراوانی شده است. زیرا سربازان وظیفه، افسران و درجه‌داران وظیفه بودند که همواره در خط مقدم تیر به سینه دشمن می‌زندند که نباید نقش آنها کم رنگ جلوه داده شود. بلکه باید منزلتی بالاتر از آنچه امروز بیان می‌شود برای آنها قائل شویم."

سرلشگر حسنی سعدهمچنین گفته است: "باید پرسید چه کسانی در هفته اول جنگ به خطوط مقدم جبهه رفته و در برابر دشمن اولین شهدا و اسرا را تقدیم انقلاب کردند. در حالی که سپاه هنوز گروهان و گردانی نداشت و در واقع تازه شکل گرفته بود نیروی زمینی ارتش بود که در برابر تجاوزات رژیم بعثی که با 12 لشگر زرهی و 45 تیم مستقل پشتیبانی کننده به خاک کشور تجاوز کرده بود، ایستاد و آن را تثبیت و سپس مواضع دفاعی کشور را مستحکم نمود."

وی اضافه کرد‍: "البته عناصری از سپاه در جبهه‌ها حضور داشتند که حضور و خدمات آنها را نادیده نمی‌گیریم و نفی نمی‌کنیم اما زمانی که هنوز سپاه انسجام‌یافته نبود و از طرف دیگر نیروهای دریایی و هوایی ارتش نیز ماموریت‌های دیگری داشتند بار مسئولیت سنگین جنگ بر عهده نیروی زمینی ارتش بود."

dannni - سوئد - استکهلم
سرلشگر حسین حسنی سعدی، وقتی افسا ر تون دادید بدست یکمشت بسیجی و سپاهی جبهه نرفته باید منتظر این هم شود در همین درگیریهای جند وقت پیش هیچ اظهار نظری از ارتش در باره سرکوب مردم توسط مجرمین ندیدیم/ یکمی تکون بخورید این همه خلبان یکی کودتا کنه مردم ان موقع پشت شماها میگیرند/ ارتش فدای ملت ملت فدای ارتش
دوشنبه 6 مهر 1388

33pooles - المان - دورتموند
کمال بی شرمی سال 64 در منطقه فکه و سرپل ذهاب سرباز بودم و با اینکه ارتش پشتیبانی خیلی خیلی کمتر از سپاه میشد با این حال نظم نظامی داشت که اگر امکانات مساوی تقسیم میشد خسارات جانی ومالی خیلی کمتر ی داشتیم .
دوشنبه 6 مهر 1388

arash88 - آمریکا - اورنج
عملیات بدر.شرق رود دجله.لشکر 21 حمزه من گروهبان وظیفه بودم.مسئولان نهادها ان موقع مشغول درست کردن پشکل بورانی در زیر لحاف و تسخیر تپه عمه جانشان بودند.
دوشنبه 6 مهر 1388

arash88 - آمریکا - اورنج
عملیات بدر.شرق رود دجله.لشکر 21 حمزه من گروهبان وظیفه بودم.مسئولان نهادها ان موقع مشغول درست کردن پشکل بورانی در زیر لحاف و تسخیر تپه عمه جانشان بودند.
دوشنبه 6 مهر 1388

bluestar - ایران - تهران
اگه ارتش نبود سپاه همون دو ماه اول دودستی کشور رو تقدیم میکرد.
دوشنبه 6 مهر 1388

tohid - ... - ...
سلام. از مشخصات تنگ نظری این است که همه بدی ها مال دیگران است و همه خوبی ها مال ما. این بیماری در سران حکومت ایران زمین شایع است و در بین عامه ( نیز تا حدودی ) راه یافته است. میگویند مردم بر خصلت رهبرانشنان می شوند. یاد نگرفته اند در یک زندگی جمعی ( جمهوری ) اگر خیری است از آن همه است و اگر شری است به پای همه. این ویژگی استبداد است که همه خوبی ها را از آن خود می داند و همه بدی ها را متوجه دیگران. پاینده باشید . دوست کوچک شما . توحید.
دوشنبه 6 مهر 1388

arashan - استرالیا - ملبرن
اره دیگی این هم دروغی جدید که به اون یکیها اضافه شد. بسیج که اون زمان کمبوت و تن ماهی جمع میکرد وقتی جوونها و افسرهای تعلیم دیده زمان شاه جونشونو میدادن برای حفظ ملکت. سباهم کمک میکرد ولی حداق کسانی که به سباه اون زمان ملحق میشدن شرف داشن و به این اخوندا زیاد رونمیدادن. الان سباه شده بر مفتخور و اوباش عرب برست. اگر بعد از انقالاب جنگ نمیشد اینا قدرتی نمیتونستند جمع کنند.. حیف که چند نثل سوخت..ایران سوخت..
دوشنبه 6 مهر 1388

iran-azad - ایران - تهران
سرلشگر حسین حسنی سعدی زمانی فرمانده صفر پنج کرمان بود آنقدر سخت گیر بود و بلایی به سر افسران و درجه داران و سربازان وظیفه آورده بود که وقتی برای بازدید در پادگان می آمد خیلی ها از ترس روبرو شدن با او فرار می کردند و قایم می شدند
دوشنبه 6 مهر 1388

persepolis52616 - ایران - تهران
سلام . نمیخواستم بگم ولی میگم....اگر نیروی هوایی و هوانیروز نبود ایران هم نبود....صدام در یک مکالمه با شاه حسین گفته بود فکر نمیکردم نیروی هوایی ایران اینقدر به ما ضربه بزنن....یادو خاطره خلبانهای نیروی هوایی گرامی...سرهنگ جوادپور(که الان درآمریکا هستن)مرحوم داریوش خاک نگار مقدم شهید ذوالفقاری-و....
دوشنبه 6 مهر 1388

شریف آباد - کانادا - تورونتو
حالا کار به کجا رسیده که امرای ارتش که توسط خود مقام عظما تعیین شده اند به گلایه افتادن . کجان اون امرای ارتش شاهنشاهی که چهارمین در دنیا بود و بعد از اینکه تمام سران تحصیل کردشونو به دستور آقا همون روزای اول انقلاب تیربارون یا به اصطلاح آقا ( آقای ارتشبد نمیخواهید آقا باشید) کردن . با همون ته مونده هاش تونست مقاومت کنه . الان ارتش ایران همشون آقا شدن و جرات اینکه یه کلمه حرف بزنن هم ندارن
دوشنبه 6 مهر 1388

aria-aria-nl - هلند - روتردام
این اشغالهای رژیم اسهالی هم چیز را واسه خودشون میخوان حرومزادهای لعنتی من خودم زمان جنگ سرباز نیروی زمینی سرفراز ارتش ایران بودم و 2 سال خدمتم در مناطق عملیاتی غرب کشور بودم و اکثر سربازان ما شهید راه خاک عزیز وطن و ملت ایران شدن وهمین سرهنگ حسنی سعدی رئیس ستاد نیروی زمینی بودند حالا این اخوندهای بو گندو نقش ارتش ملی ایران را انکار میکنند ای لعنت بر شما
دوشنبه 6 مهر 1388

33pooles - المان - دورتموند
پرسپولیس 52616 - ایران - تهران دوست عزیز دقیقا همینطور بود در دو ماه اول عراق خسارت سرنوشت ساز خوردند از هوانیروز ودر طول جنگ عراق زرهی خیلی قوی داشت که هوانیروز شگارشون میکرد .
دوشنبه 6 مهر 1388

IRAN ZAMEN - نروژ - روگنان
arashan - استرالیا - ملبرن . حرفتان گاملا درست است.
دوشنبه 6 مهر 1388

کلاغ سیاه - ایران - تهران
خاک بر سر شما فرماندهان ارتش که باعث شدید تمامی زحماتی را که ارتش (هوایی .دریایی و زمینی ) متحمل شدند و اینهمه شهید و جانباز دادند به اندازه ثلث سپاه و بسیج که تا مدتها نقش کیسه شن را ایفا میکردند به حقشان نرسند. اون از اون گروهبان گارسیا که 20 ساله فقط قطر بدنش اضافه شده و لالمونی گرفته بود (گرچه تازگی ها سر از پیله در اورده و گاه گداری افاضاتی میگوید )و این هم امثال شما که زحمت کشیدین وگلایه کردید .
دوشنبه 6 مهر 1388

shahram khosh maram - ایران - تهران
نقش ارتش به ویژه در اول جنگ فوق العاده بود. یک نظامی کارکشته و مدبر ارزشش گاهی از ده تا گردان هم بیشتر هست. البته سپاه و بسیج هم نقش مهم خود را داشتند و خیلی هم موثر بودند ولی به هیچ وجه نقش ارتش را نمیشود نادیده گرفت. روح همه شهدای جنگ شاد باشد. persepolis52616 - ایران - تهران دوست عزیز . کمی در مورد خلبانانی که نام بردید توضیح بدهید. خداوند انها را حفظ کند.
سه‌شنبه 7 مهر 1388

persepolis52616 - ایران - تهران
سلام دوستان. shahram khosh maram - ایران - تهران و بقیه. سرهنگ جوادپور از بهترین خلبانان اف5 نیروی هوایی و از اعضا تیم آکروجت بودن ایشون اول جنگ دوتا از هواپیماهای عراقی را سرنگون کردن و درجه سرهنگی از دست شهید فکوری دریافت کردن...مرحوم خاک نگار مقدم اینقدر در خلبانی اف4 قوی بودن که اساتید ایشان در آمریکا میگفتن تو از ماهم بهتری و اگر ایران با آمریکا بجنگه ما از جلوی تو فرار می کنیم ...شهید ذوالفقاری یک جنتلمن واقعی بود خلبان آر اف 4 که شناسایی و عکسبرداریه....پدرشون دیپلمات بودن وایشون با توجه به سابقه میتونستن پرواز نکنن ولی بقوی یکی از خلبانها آس و تکخال آراف4 ها فریدون ذوالفقاری بود....ایشون به دوزبان آلمانی وانگلیسی مسلط بودن....بسیاری دیگه از خلبانها هم بودن با یه سرچ اینترنتی میتوانید چیزهای زیادی گیر بیاورید
سه‌شنبه 7 مهر 1388

farhad1124 - امارات - دبی
خلبانان ایرانی همیشه بهترین بودید تاریخ را دوباره خواهند نوشت
سه‌شنبه 7 مهر 1388

shahram khosh maram - ایران - تهران
persepolis52616 - ایران - تهران . خیلی ممنون. من حتما در اینترنت سرچ میکنم . خداوند روحشان را شاد کند که به بزرگترین افتخار ممکن یعنی کشته شدن در راه وطن دست یافتند. امیدوارم خانواده و بازماندگانشان زندگی خوبی داشته باشند.
چهار‌شنبه 8 مهر 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.