پروازهای اکتشافی ایران جواب داد: کشف معدن اورانیوم در ونزوئلا

پروازهای اکتشافی ایران جواب داد: کشف معدن اورانیوم در ونزوئلا

در حالی که کشورهای غربی از روز جمعه و طی اقدامی هماهنگ، دور جدید فشارهای خود برای توقف فعالیت هسته ای ایران را آغاز کرده اند، مقامات ونزوئلا از کشف معادن غنی اورانیوم توسط متخصصان ایرانی در مناطق غربی کشورشان خبر دادند.

به گزارش عصر ایران، رودولفو سانز وزیر معادن ونزوئلا در مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: ایران با کمک به ونزوئلا در انجام پروازهای زمین شناسی برای تحلیل های شیمیایی خاک منطقه به این نتیجه رسید که درقسمت جنوب شرقی ایالت بولیوار و مناطق غربی سانتا النا دی اوآیرن، منابع اورانیوم موجود است.

وی در مورد ثبت این معادن گفت: در مورد اینکه منابع اورانیوم کشف شده واقعا غنی هستند یا خیر، هنوز نمی توان نظر قاطع داد زیرا برای دستیابی به این موضوع باید وقت بیشتری بگذاریم اما واقعیت اینجاست که در قدم اول، معادن مذکور را کشف کرده ایم.

ایان کلی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز چندی پیش از همکاری کشورمان با کاراکاس ابراز نگرانی شدید کرده بود که هوگو چاوز رییس جمهور ونزوئلا نیز در پاسخ به او گفت: ایران خودش به اندازه کافی اورانیوم دارد و نیازی به واردات این ماده از ونزوئلا ندارد.

چاوز افزود: همانطور که فعالیت نظامی اتمی را محکوم می کنیم، انتظار داریم با فعالیت صلح آمیز هسته ای ما همکاری شود و کشورهای صنعتی در میان راه ما سنگ اندازی نکنند زیرا دامن زدن به این امر ممکن است معادلات جهانی را به هم بزند.

در همین حال، مقامات بلند پایه آمریکا از توقف کامل همکاری های واشنگتن و کاراکاس خبر داده اند و ایان کلی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: زمانی که سران ونزوئلا تمایل بیشتری به ایران نشان می دهند، ما سهمی در این بین نخواهیم داشت زیرا ایرانی ها قصد ایجاد مشکل جدی در روابط کاراکاس و واشنگتن دارند.

ukguy4u - بریتانیا - لندن
به به به به. دو دیکتاتور گور خودشونو با دست خودشون کندن .
یکشنبه 5 مهر 1388

bluestar - ایران - تهران
دروغه
یکشنبه 5 مهر 1388

haghighatgo - آلمان - برلین
چقدر جالبه که غربی ها و اسرائیلی کلمه ای از اکتشافات حقیقی و واقعی شان به کسی نمی گویند ولی میمون ریشو انتر نژاد و یکی دیگر دلقک رقاص خونه ونزوئلائی از ثروت هاشون صحبت می کنند شبیه گوسفندی هستند که بلند بلند به گرگ ها خبر چاق و چله بودن گوسفندان رو میگوید!
یکشنبه 5 مهر 1388

iran-azad - ایران - تهران
بازهم بگردید شاید یک امامزاده هم پیدا کنید آخه از این امامان هوسباز بعید نیست در آن زمان برای صیغه کردن یک زن سرخپوست تا آمریکای جنوبی شنا کرده باشند
یکشنبه 5 مهر 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.