آیت‌الله خامنه‌ای: جمهور بودن نظام ناشی از اسلامی بودن آن است

آیت‌الله خامنه‌ای: جمهور بودن نظام ناشی از اسلامی بودن آن است

صدای آلمان : آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، در دیداری با نمایندگان مجلس خبرگان، اعتراضات پس از انتخابات را «حضور آشکارا و بدون پرده‌پوشی دشمن در بلواهای کاملا برنامه‌ریزی شده» خواند.

به گزارش خبرگزاری فارس، آیت‌الله خامنه‌ای در سخنان خود در مجلس خبرگان، احتمال جنگ نظامی را در شرایط کنونی کشور بسیار ضعیف ارزیابی کرد. وی در عوض گفت: «در مقطع فعلی، دشمن با یک جنگ روانی که جنگ نرم نامیده می‌شود، به مقابله با نظام اسلامی آمده است».

 

آیت‌الله خامنه‌ای ضمن تاکید بر «برنامه‌ریزی پیچیده و گسترده‌ی دشمن»، خواص و نخبگان جمهوری اسلامی را به هوشیاری و حفظ وحدت فراخواند. به گفته‌ی وی، «القای بن‌بست و سیاه‌نمایی» یکی از خطوط مخالفان است.

 

رهبر جمهوری اسلامی حضور گسترده در راهپیمایی روز قدس و نمازعید فطر را «نشانه‌های وحدت عمومی و همدلی مردم» نامید و گفت: «همه باید در مقابل این وحدت سرتعظیم فرود آورند». آیت‌الله خامنه‌ای به حضور گسترده‌ی مخالفان و معترضان و دادن شعارهای مغایر با شعارهای رسمی در راهپیمایی روز قدس اشاره‌ای نکرد.

 

«دست قدرت الهی»

 

به گفته‌ی آیت‌الله خامنه‌ای، با اینکه "توطئه‌ها و طراحی‌ها"ی مخالفان پیچیده‌تر شده، ولی نظام اسلامی تجربه‌ی سی سال مقابله با چالش‌های مختلف را دارد و اکنون بسیار قوی و مستحکم است. به باور وی، «انسان دست قدرت الهی را نیز مشاهده می‌کند».

 

رهبر جمهوری اسلامی خاطر نشان ساخت که جمهوری اسلامی دارای دو بعد مردمی و اسلامی است، ولی همزمان تاکید کرد که «مردمی و جمهور بودن آن نیز ناشی از اسلامی بودن نظام است». به گفته‌ی وی، تضعیف هر یک از این دو بعد، موجب تضعیف کل می‌شود. معترضان دولت را متهم می‌کنند که با تقلب گسترده در انتخابات ریاست‌جمهوری، آن را به «حکومت اسلامی» فروکاسته است.

 

آیت‌الله خامنه‌ای وظیفه‌ی ولایت در جامعه‌ی اسلامی را «حفظ کل این مجموعه» دانست و گفت که انحراف از اصولی مانند «معنویت و عدالت»، موجب انحراف از نظام اسلامی خواهد شد. این سخنان در حالی گفته می‌شود که بسیاری از شخصیت‌های سیاسی و مذهبی ایران، در حوادث پس از انتخابات، آیت‌الله خامنه‌ای را به عدم بی‌طرفی و موضع‌گیری به سود دولت احمدی‌نژاد متهم کرده‌اند.

 

آیت‌الله خامنه‌ای همچنین به «نخبگان و خواص» هشدار داد که مراقب "فتنه" باشند، زیرا «برخی اوقات سکوت و کنار کشیدن آنان، کمک به فتنه است». وی بار دیگر حضور میلیونی مردم در خیابان‌ها را در اعتراض به نتیجه‌ی انتخابات «بلواهای کاملا برنامه‌ریزی شده» خواند و گفت: «این توطئه شکست خورد و تیر دشمن به سمت خودش کمانه کرد».

 

«بیانیه‌ی مجلس خبرگان به تایید تمام اعضا رسیده»

 

به گزارش ایسنا، سید احمد خاتمی، عضو هیات رییسه‌ی مجلس خبرگان، پس از پایان اجلاس خبرگان گفت که محور بیانیه‌ی مجلس خبرگان به تایید همه‌ی اعضای آن رسیده است. احمد خاتمی در پاسخ به این پرسش روزنامه‌نگاران که آیا علت عدم حضور هاشمی رفسنجانی در نشست پایانی مجلس خبرگان، اختلاف بر سر بیانیه‌ی پایانی این مجلس بوده است، با رد این شایعه گفت، بیانیه به تایید تمام اعضا رسیده است.

 

احمد خاتمی افزود: «بند بند بیانیه را با آقای هاشمی رفسنجانی در میان گذاشتیم و در مورد آن‌ها مشورت کردیم و ایشان با بیانیه موافق بودند و اگر موافقت و امضای ایشان نباشد، چون رییس مجلس هستند، نمی‌توان بیانیه را خواند».

 

به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رییسی، معاون قوه‌ی قضاییه و یکی دیگر از اعضای مجلس خبرگان، نیز در جمع خبرنگاران تاکید کرد که تمام اعضای خبرگان با بیانیه‌ی پایانی خبرگان موافق بودند.

 

باید یادآوری کرد که هاشمی رفسنجانی پیش از قرائت بیانیه‌ی اخیر مجلس خبرگان، محل جلسه را ترک کرده و پس از وی هاشمی شاهرودی، ریاست این جلسه را برعهده گرفته بود. شماری از ناظران سیاسی، علت ترک جلسه را مخالفت رفسنجانی با بیانیه‌ی مجلس خبرگان ارزیابی کرده بودند. در این بیانیه، مجلس خبرگان پشتیبانی قاطع خود را از موضع‌گیری آیت‌الله خامنه‌ای در برابر اعتراضات مردم اعلام کرده بود.

شیدای تو - هندوستان - بنگلور
ای بابا این که بازم توهم زده !!! دشمن کحا بود ؟ تو خودت دشمن درحه بک مردمی...
جمعه 3 مهر 1388

siavashoma - انگلستان - منچستر
باز این لجن چرت گفت. اصلا ایران جمهوری نیست . ایران حکومت اسلامی ضد بشری است.
جمعه 3 مهر 1388

juvel - نروژ - اسلو
اگه تو که خیره سره بابات رهبره اسلامی هستی اینقدر دروغ گو / نیرنگ باز /حقه باز و شارلاتان هستی دیگه از یه ادمه معمولی چه انتظار . برو در خلوت و خودترو یه جوری خلاص کن .همه دنیا شناختنت .
جمعه 3 مهر 1388

خیام - استرالیا - ملبورن
خوشحالم از اینکه عضویت منو قبول کردید.
جمعه 3 مهر 1388

artosh - ایران - تهران
در هر سخنرانی جناب دامه برکاته بیش از 50 بار لفظ دشمن به کار برده میشه. به یه مطلب جالب در یک وبلاگ برخوردم که دیدم بد نیست اینجا لینکش رو بگذارم تا دوستان دیگر هم مطالعه کنند. ویژگی های چهارده گانه فاشیسم رو مطالعه کنید : . (https://nazarkhah.blogfa.com/post-41.aspx)
جمعه 3 مهر 1388

ali moosavi - ایران - ایران
ها ها ها.شوخیه خوبی بود.زنده باد ایران وایرانی با هر اعتقادی و پرچم سه رنگ شیروخورشید نشان همیشه برافراشته باد..ما هستیم...
جمعه 3 مهر 1388

bluestar - ایران - تهران
فعلا که نه جمهوری داریم و نه اسلامی
جمعه 3 مهر 1388

alireza.ch - سوییس - نوشاتل
ای شیشکی ی ی ی ی :-) از کی تا بحال سر اسلام از جمهوری هم در آمده است؟ :-) گدا علی عزیز رحمتی بر تن و بدن افلاطون در گور بنما!
جمعه 3 مهر 1388

shanul - المان - هامبورگ
مرگ بر سید علی خامنه ای جنایتکار کثیف.
جمعه 3 مهر 1388

طاطا - ایران - ایران
بدبخت توهم دورانت به سراومده . این اراجیف هم کمکی بهت نمیکنه. سالهاست آرزوی نابودی جمهوری اسلامی رو میکنم وقتی به اون لحظه فکر میکنم میترسم از شادی زیاد سکته کنم وطعم خوش آزادی رونچشم.همیشه به عکس العمل اون لحظه فکر میکنم. ولی یه چیزی رو جدا ازشوخی خوب میدونم اون لحظه برای دوستان ویاران شهیدم میگریم
جمعه 3 مهر 1388

Neda02 - کانادا - تورونتو
باز همان داستان کهنه دشمن. سال‌هاست که واژه دشمن تکیه کلام و دست‌آویز خامنه‌ای و زیر دستانش است. حال این که چطور دشمن چطور در مغز همه از مسولان حکومتی و نظامی گرفته تا همه اقشار اجتماع نفوذ کرده و به راحتی مقاصدش را عملی می‌کند بماند. این که مسولان هر واقعه‌ای را به دشمن فرضی نسبت می‌دهند و از این طریق از خود را رفع مسولیت می‌کنند به راستی شعور هر ایرانی هوشمند را تحقیر می‌کند. همیشه بعد از هر رسوایی یا شکست، خامنه‌ای و سایر مسولان رده بالا، مردم شریف ایران را فاقد بینش و آگاهی فرض می‌کنند و با استفاده از رسانه‌های وابسته و تحت کنترل، آن اتفاق ناگوار را به دشمن نسبت می‌دهند. به نظر می‌رسد که این دشمن فرضی تنها زاییده تخیلات ذهن بیمار آن‌ها نیست و برای تحمیق و ایجاد خفقان بیشتر طراحی و خلق شده است.
جمعه 3 مهر 1388

Bare hasti - المان - هامبورگ
اسلامیش هست جمهوریش نیست ..اخه این دوتا با هم در تضادند....
جمعه 3 مهر 1388

arash88 - آمریکا - اورنج
(هوای صدا داری که از انتها خارج میشود)به ریش رهبر فرزانه و معظم.
جمعه 3 مهر 1388

kamia1 - المان - کلن
خاک بر سر ملاتاریا! مردم فروش
جمعه 3 مهر 1388

fredoparto - انگلستان - آکسفورد
و اسلامی بودن آن ناشی از اسهالی بودن آن است. جناب خایه منی، این چرت و پرتها را برو در مساجد که یک مشت ابله و غلام حلقه به دوش رژیمت نشسته اند بر زبان کثیفت بیاور. تمام مردم ایران احمق نیستند که حرفهای صدتا یک غاز تو را که پشیزی نزد عاقلان ارزش ندارد قبول کنند. تو با وقاحت کامل از رژیم خونخوارت دفاع می کنی و باید هم این کار را کنی، چون هیچ بقالی نمی گوید که ماست من ترش است. بنابراین مشتریهای رژیم اسهالیت پای تلویزیونهایشان نشسته اند و بر افکار رهبر احمق و چلاقشان که تصور می کند مردم هالو هستند درود می فرستند. راستی از قول ملت ایران به کسی که طهارتت را می گیرد بگو که لیاقتش همان است.
جمعه 3 مهر 1388

PIROZII MEHAN - انگلستان - لندن
مرگ بر خامنه ای اشغال واقعا فکر کرده با خداومحمدنسبتی داره
جمعه 3 مهر 1388

Johnny Daller - انگلستان - لندن
این باز هم خوابنما شد و چرت کفت. زنده باد مبارزه بحق ملت ایران علیه رژیم اسلامی
جمعه 3 مهر 1388

black chador - امریکا - ولدن
علی چکه ای بهتره بره پوشکش عوض کنه. طرف خودشو به احمقی زده.عجب شیطانی هست دیگه دست خومینی بچه باز را از شیطانی بودن از پشت بسته. مردیکه ارزوی سلطنت شاهزاده مجتبی را به گور اسهالی مفرستیم.
جمعه 3 مهر 1388

mehrdad85 - ایران - تهران
اینجا فقط جمهوریه !!! یعنی هر کی به هر کی !!!
جمعه 3 مهر 1388

ARTEMIS-SW - سوئد - مالمو
مرگ بر تو اسلامت جمهوری مسخره ات.
جمعه 3 مهر 1388

AsaL Barbie - کانادا - ونکوور
خفه!
جمعه 3 مهر 1388

immortal1977 - هلند - امرسفورت
bluestar - ایران - تهران . برای تو و امثال تو همون دیکتاتوریه اسلامی کافیه.تو تازی زاده طرفدار محمد چوپون رو به دموکراسی و از این مکتب ها. اصلا دین(مخصوصا اسلام) چه سنخیتی با دموکراسی و حتی جمهوری داره ,نمیدونم
جمعه 3 مهر 1388

parviz1 - انگلستان - کترینگ
این مرتیکه واقعا مشنگ تشریف داره.میلونها ایرانی تف به این جیبری رژیم اسهالی کردن مرتیکه مشنگ بس کن و خشم ملت را جدی بگیر و تا دیر نشده کاری کن و نگذار برای قدرت طلبی و بقای خودت ملت ریشه نه تنها فقط رژیم اسهال را سرنگون بلکه سر هر چی ملا و مزدور رژیم را هم بالای دار کنن. شرم کن و بیش از این جفنک نگو مرتیکه شیره ای مافنگی مشنگ جنایتکار دزد وطنفروش ..
جمعه 3 مهر 1388

punisher - ایران - شیراز
مرده شور هر چی اسهاله ببرن / باعث دل پیچه میشه.....به امید روزی که دیگه اسهال نباشه....
جمعه 3 مهر 1388

bluestar - ایران - تهران
immortal1977 - هلند - امرسفورت - هنوز فهمیدن برات زوده
جمعه 3 مهر 1388

زندگی زیبا - ایران - آبادان
مردتیکه شیره ای خیلی حرف میزنه خوب مثل سگ هم از احمد نژاد( ان) میترسه
جمعه 3 مهر 1388

sankari - فندلاند - تامپره
artosh - ایران - تهران . به ادرسی که نوشته بودی سر زدم خیلی جالب بود تقریبا تمامی خصوصیات ذکر شده در مورد سید علی گدا مصداق دارد بجز وطن پرستی چون او وطن را به فلسطین ولبنان فروخته ومیفروشد.
شنبه 4 مهر 1388

آرزو آرزو - ایران - تهران
مرگ بر منافقهای خود فروشی که چشم دیدن این انقلاب و رهبری را ندارن و این ارزو را به گور خواهند برد
شنبه 4 مهر 1388

$persian$ - ایران - تهران
immortal1977 - هلند - امرسفورت . خداییش رو بخوای بگی دین یعنی دسته بندی گروه بندی هیچ ربطیم به دموکراسی نداره حساب 2.2تا 4تاست
شنبه 4 مهر 1388

kooye daneshgah - ایران - تهران
من کافر آن خدائی هستم که توی حیوان صفت نشانه و آیتش هستی. همه چیزمون رو ازمون گرفتی و اسلام رو تا دسته کردی تو پاچه مون. به جای دشمن و معنویت و اسلام و کوفت و زهرمار یه کم هم از زندگی و آینده امثال من هم حرف بزن. تو نه تنها شرایط رهبری که حتی شرایط آدم بودن رو هم از دست دادی. کاش هیچ وقت سروکارم با امثال توی حیوان صفت نمی افتاد. جبر جغرافیائی چه کرد با ما !
شنبه 4 مهر 1388

ساعت 12 - ایران - تهران
خامنه ای تیغ سوسمار نشانی است که تنها رگ جوانان رشید و آزاده ایرانی را می زتد.باز هم حرف احمقانه ای از این خر خرفت که فکر میکنه که چقدر حرفهایش حکیمانه و محیر العقول و فلسفی است!!!!؟؟؟به خر گفتند رییستون کیه گفت اونی که از همه خرتره(این آخری از فرمایشات گهربار خودم بود).
شنبه 4 مهر 1388

IRAN ZAMEN - نروژ - روگنان
این علی گدا باز حرف زد. هی نشه می کند و هی حرف می زند.مدک بمیر با ان اسلامت
شنبه 4 مهر 1388

Johnny Daller - انگلستان - لندن
آرزو آرزو - ایران - تهران. ببینیم و تعریف کنیم . . درود بر انقلاب. زنده باد مبارزه بحق ملت ایران علیه رژیم اسلامی
شنبه 4 مهر 1388

vahid22 - آلمان - هامبورگ
این اصطلاح جمهوری اسلامی از ابداعات خمینی گوربگوریه!اسلام میگه حکومت فقط مخصوص خداست ونمایندگانش روی زمین یعنی مهدی موهوم! و در دوران غیبت!!کرم خاکی، خایه منی بطور دائم العمر رهبره!یه مسلمون به من بگه این سیستم با جمهوریت و دموکراسی چطوری قابل جمع شدنه؟؟
شنبه 4 مهر 1388

33pooles - المان - دورتموند
حالا نمیشه فقط بنویسید که مردتیکه پشمالو چی زر زر کرده باید حتما عگسش را هم دید . نطق کردن این و مموت به اندازه کافی درداور هست با عگسشان چندین برابرش نکنید .
شنبه 4 مهر 1388

adnan shenses - تورکیه - ایستانبول
حرومزاده
یکشنبه 5 مهر 1388

immortal1977 - هلند - امرسفورت
bluestar - ایران - تهران . بابا جوجه مزدور مسجد نشین چرا مغلطه میکنی? اگه میخوای کل کل کنی این راهش نیست .حالا خود دانی ;)
یکشنبه 5 مهر 1388

IRAN ZAMEN - نروژ - روگنان
آرزو آرزو - ایران - تهران. نابود باد ان رهبر و ان انقلاب اسهالیت.ارزوی نابودی اینها را مردم می کنند.ریشه اسلام در ایران خشگ خواهد شد.
یکشنبه 5 مهر 1388

ساعت 12 - ایران - تهران
ای رهبر پشمالو ـ تو منگولی یا هالو؟
یکشنبه 5 مهر 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.