روس ها هم به برنج هندی اعتراض کردند

روس ها هم به برنج هندی اعتراض کردند

در حالی که طی روزهای اخیر بحث‌های زیادی در خصوص غیراستاندارد بودن برنج‌های وارداتی از هند به کشورمان مطرح شده است، با نگاهی به وضعیت همسایه شمالی ایران متوجه می‌شویم که حتی روسیه نیز از چند ماه پیش نسبت به واردات برنج‌های غیراستاندارد هندی به مسوولان شبه قاره هشدار داده است.

به گزارش ایسنا، بر این اساس مقامات روسی تهدید کرده بودند، در صورتی که برنج‌های هندی از نظر داشتن باقی‌مانده سموم دفع آفات نباتی و فلزات سنگین استانداردهای لازم را رعایت نکنند، از واردات برنج‌های هندی به این کشور جلوگیری خواهند کرد.

جالب اینجاست که تهدید مقامات روسی فقط به برنج محدود نبوده و محصولاتی مانند بادام زمینی و کنجد را نیز شامل شده است.

بر اساس تحقیقاتی که از سوی دانشمندان هندی و آمریکایی انجام شده، مشخص شد که بیش از 300 هزار نفر از مردم بنگال و بنگلادش به دلیل مصرف آب و برنج حاوی سم آرسنیک به سرطان مبتلا شده‌اند. در نتیجه این دانشمندان در تلاشند تا با دستکاری ژنتیکی کاری کنند تا برنجی که در هند کاشته می‌شود قادر به جذب آرسنیک کمتری باشد.

گفتنی است، بیش از 80 درصد جمعیت دنیا به برنج به عنوان غذایی پایه وابسته هستند.

چندی پیش نیز اداره کل استاندارد استان تهران آلودگی 13 برند برنج وارداتی به فلزات سنگین از جمله سرب، روی و کادمیوم را تایید و اعلام کرد که برنج‌های وارداتی با نام‌های آریا، خاطره 181، مینو یک، پاندا، محسن، مه کلاسیک، آفرین، مژده، کریستال، جادوگر، کمال، ملکی و طوبا طلایی با استانداردهای بین‌المللی و داخلی مغایرت دارند.

ایران یکی از بزرگترین واردکننده برنج تولیدی هند محسوب می‌شود.
siavashoma - انگلستان - منچستر
حالا چی در ایران استاندارده که برنج باشه. ارسنیک رو بدن اون خامنه ای ه زود گورشو گم کنه و بره به درک پیش خمینی منفور . هی میگن سرطان داره و با شیره تریاک زنده مونده ولی این بی شرف تا ماهارو دق نده به درک واصل نمی شه. عجب گیری کردیم هااااااااا بخدا حرف مه میزنه قلب من می گیره. لعنت خدا بر این جانی که دلش برای ایرانی نمی سوزه.
جمعه 3 مهر 1388

IRAN ZAMEN - نروژ - روگنان
ناراحت هستند .نخرند.فکر می کنم عرق برنج روسها بد از اب در امده
جمعه 3 مهر 1388

rezanl - هلند - امستردام
فقط باسماتی تیلدا
جمعه 3 مهر 1388

darya_r - انگلستان - لیورپول
rezanlهلند- امستردام . چه جالب شما هم باسمتی می خورین ؟؟؟ ولی فقط قیافه اش خوب در می یاد عطر وبو نداره . برنج فقط برنج صدری گیلان که دستمون ازش کوتاهه
جمعه 3 مهر 1388

punisher - ایران - شیراز
هر چیزی که از زمین عمل بیاد / ایران مقام اول رو داره / بجز / موز و نارگیل و انبه و آناناس و میوه های استوایی..... برنج فقط برنج شمال / البته تو شیراز برنج محلی (کامفیروزی) و در اصفهان هم برنج محلی(لنجوون) طرفداران پروپا قرصی داره.....
جمعه 3 مهر 1388

ironwill - کانادا - کلگری
درسته باسماتی تیلدا فوق العاده است.
شنبه 4 مهر 1388

amishka - اذربایجان - باکو
برنج فقط برنج دمسیاه استانه اونم دودی باشه .نامبر وان
شنبه 4 مهر 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.