وزارت بهداشت ایران: دانش آموزان با هم روبوسی نکنند

وزارت بهداشت ایران: دانش آموزان با هم روبوسی نکنند

دولت ایران نگران شیوع آنفلوآنزای خوکی در مدارس است

یک روز مانده به آغاز سال تحصیلی مدارس، وزارت بهداشت ایران از دانش آموزان خواسته در اولین روز مدرسه با هم روبوسی نکنند.

نگرانی وزارت بهداشت، احتمال شیوع آنفلوآنزا در بین دانش آموزان است و محمود سروش مدیر مراقبت بهداشت مرزی وزارت بهداشت به خبرگزاری دولتی ایران - ایرنا گفته است: "دانش آموزان برای جلوگیری از ابتلا به ویروس آنفلوآنزا همواره دستمال کاغذی به همراه داشته باشند."

آقای سروش به والدین دانش آموزان توصیه کرده اگر در دانش آموزان علائمی مانند سرفه یا عطسه مشاهده کردند موضوع را به مدیران مدرسه اطلاع دهند و از فرستادن فرزندشان به مدرسه خودداری کنند.

به گفته آقای سروش، پرهیز از روبوسی، استفاده از لیوان شخصی و حفظ فاصله دو متر با کسانی که علائم سرما خوردگی دارند از جمله مواردی است که "والدین و آموزگاران مدارس حتما باید به دانش آموزان تذکر بدهند."

سه هفته پیش اعلام شد که زنی در شمال غربی ایران در اثر ابتلا به آنفلوآنزی خوکی در گذشته است که اولین مورد تلفات این بیماری ایران است.

این زن که 36 سال داشت در اثر ابتلا به ویروس "اچ 1 ان 1" جان باخت. گفته می شود وی ساکن مراغه در آذربایجان شرقی بوده است.

آقای سروش مدیر "برنامه آنفلوآنزا و مراقبت بهداشت مرزی" وزارت بهداشت گفت که قربانی "مبتلا به بیماری مزمن ریوی و معتاد به مواد مخدر" بود.

به گفته آقای سروش، این شخص برای مدتی در بیمارستان بستری و تحت مداوا بوده است اما به دلیل ضعیف سیستم ایمنی، ابتلای بیمار به آنفلوآنزای نوع آ (اچ 1 ان 1 یا همان خوکی) باعث مرگ وی شد.

بنابر آخرین آمار وزارت بهداشت 285 نفر در ایران به این ویروس مبتلا شده اند.

مقام های ایرانی نیز طی ماه های اخیر مکررا نسبت به شیوع گسترده این بیماری ابراز نگرانی کرده اند و در اقدامی پیشگیرانه سفرهای زیارتی به به مکه در طول ماه رمضان را منع کرده اند.

دکتر حسینعلی شهریاری، نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ایران، حدود دو ماه قبل پیش بینی کرد که ظرف دو تا سه سال آینده حداقل 10 میلیون نفر در ایران به آنفلوآنزای خوکی مبتلا شوند. او نسبت به احتمال تلفات بالای ناشی از آن در کشور ابراز نگرانی کرد.

آقای شهریاری به ویژه در مورد مواردی که شناسایی نخواهند شد، از جمله در مناطق دور افتاده، ابراز نگرانی کرد: "در خوشبینانه ترین حالت از هر 200 نفر مبتلا که شناسایی نشوند یک نفر فوت می کند و این موضوع با توجه به اینکه در مناطق دور افتاده مردم به مراکز درمانی دسترسی ندارند می تواند با شدت بیشتری رخ دهد."

او هشدار داد که علائم آنفلوآنزای خوکی شبیه به آنفلوآنزای معمولی است بنابراین ممکن است فرد به پزشک مراجعه نکند یا به علت تاخیر در مراجعه در مراحل خطرناک بیماری قرار گیرد.

سازمان جهانی بهداشت می گوید ویروس آنفلوآنزای خوکی به 160 کشور رسیده است و هنوز در مراحل ابتدایی است.

این سازمان می گوید تعداد مبتلایان به این بیماری در طی دو سال آینده ممکن است به 2 میلیارد نفر برسد.

punisher - ایران - شیراز
خوب نماز جمعه رو هم کنسل کنند اگه راست میگن....
سه‌شنبه 31 شهریور 1388

Neda02 - کانادا - تورونتو
روبوسی در روز دوم مدرسه چی؟ اشکال نداره؟ خدا می‌دونه چه هدفی را دنبال می‌کنند. رهبر بمیره قضیه کمی بودار نیست؟
سه‌شنبه 31 شهریور 1388

mr.king - بلژیک - انتورپن
Neda02 - کانادا - تورونتو . توهم فکر کنم چیزی واسه گفتن نداشتی اینو گفتی خوب مراقبتهای بهداشتی در همه جای دنیا همینجوریه
چهار‌شنبه 1 مهر 1388

iran-azad - ایران - تهران
کار بد هم با هم نکنند چون ایدز می گیرند
پنج‌شنبه 2 مهر 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.