واکنش ایرانیان مقیم آمریکای شمالی به سفر محمود احمدی نژاد به نیویورک

واکنش ایرانیان مقیم آمریکای شمالی به سفر محمود احمدی نژاد به نیویورک

از امروز هزاران نفر از ایرانیان سراسر آمریکا و کانادا وارد نیویورک می شوند تا نسبت به حضور آقای محمود احمدی نژاد در سازمان ملل متحد اعتراض کنند. حضور سالانه ایرانیان در برابر سازمان ملل برای اعتراض به سخنرانی احمدی نژاد البته موضوع تازه ای نیست، و در چهار سال گذشته چند صد ایرانی همواره این اعتراضات را تداوم بخشیده اند، ولی آنچه که اعتراضات امسال را از بقیه جدا می کند کثرت تعداد شرکت کنندگان در این اعتراضات و تداراکاتی است که این بار برای آوردن ایرانیان از سایر نقاط دیده شده است.

وال استریت ژورنال در مقاله ای که هفته پیش انتشار یافت گزارش داد که یک گروه از کانادایی های ایرانی تبار قصد دارند از تورنتو خود را با دوچرخه به نیویورک برسانند تا در اعتراضات شرکت کنند. همچنین بسیاری از ایرانیان از سراسر آمریکا با کرایه کردن اتوبوس و سازماندهی مسافرت های دستجمعی، در صدد این هستند تا از قافله عقب نمانند. به عنوان مثال دانشجویان ایرانی دانشگاه های مریلند، جورج میسون، و پنسیلوانیا اتوبوس هایی را به این منظور کرایه کرده و دست به تبلیغ وسیعی زده اند تا تعداد هرچه بیشتری را با خود همراه کنند.

ایرانیان ساکن آمریکا، برخلاف اقلیت های دیگر، معمولا به عنوان یک گروه یکپارچه عمل نمی کنند. این امر به دلیل وجود اختلافات سیاسی نشات گرفته از انقلاب سال ۱۳۵۷ است. اما امسال به دلیل انعکاس خیزش حرکتی که بنام «جنبش سبز» در جهان معروف شده است، به نظر می رسد که بالاخره هزاران تن از ایرانیان آمریکای شمالی نیز توانسته باشند دستکم در مورد آکسیون اعتراضی علیه سفر آقای احمدی نژاد به نیویورک اختلافات خود را کناری نهاده و دست به عمل مشترک بزنند.

وال استریت ژورنال تعداد ایرانیانی که امسال در این حرکت اعتراضی در نیویورک شرکت می کنند را هزاران تن برآورد کرده است. از طرف دیگر اعتراضات کوچکتری در سایر شهرهای آمریکا و اروپا از قبیل لس آنجلس، سانفرانسیسکو، شیکاگو، پاریس، آمستردام، برلین، هامبورگ، مونیخ، و لندن تدارک دیده شده است.

یکی از گروه هایی که به مناسبت سفر محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری اسلامی ایران، از مردم برای شرکت در اعتراض به سیاست های دولت ایران در برابر مقر سازمان ملل در نیویورک آماده می کند «صداهایی برای ایران» نام دارد. این گروه در اعلامیه ای که با عنوان «هفته عمل - نه به احمدی نژاد، آری به حقوق بشر» منتشر کرده است خواستار شده رئیس جمهوری اسلامی ایران مسوول «جنایاتی» شناخته شود که بر مردم ایران رفته است.

گروه «صداهایی برای ایران» روزهای ۳۱ شهریور و اول و دوم مهرماه (۲۴-۲۲ سپتامبر جاری) را برای رسانیدن صدای مردم ایران به جامعه بین المللی، حمایت از حقوق بشر در ایران، و مردود دانستن سیاست های سرکوب گرانه دولت ایران انتخاب کرده است.

یکی از سازماندهندگان این گروه، شیلا جعفری، به خبرنگار وال استریت ژورنال گفته بود «این وظیفه ماست که یکپارچه بلند شویم و در همبستگی با مردم ایران نشان دهیم که در نظر ما این دولت مشروعیت ندارد.»

سایر گروه های ایرانیان مقیم آمریکا نیز برای رسانیدن آنچه که «صدای مردم ایران» نامیده اند دست به تدارکاتی زده اند. از این میان می توان به جنبش سبز (هادی قائمی، اکبر گنجی)، گروه «شورای ملی آمریکائیان ایرانی تبار» ( NIAC )، و گروه موسوم به «کاروان ها» اشاره کرد.

«صداهایی برای ایران» اعلام کرده است که خواهان برگزاری بزرگترین اقدام بین المللی در حمایت از حقوق مردم ایران در یک نقطه است. در اعلامیه «صداهایی برای ایران» اسامی برخی از شرکت کنندگان به این شرح آمده است: کریس هجز (نویسنده کتاب «فاشیستهای آمریکایی»)، دنیس هالیدی ( مقام سابق سازمان ملل در امور انساندوستانه)، فاطمه حقیقت جو (نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی)، مسیح علی نژاد (خبرنگار اصلاح طلب)، حمید دباشی (استاد دانشگاه کلمبیا) و رییس ارلیک (نویسنده و خبرنگار).

گروه «صداهایی برای ایران» در اعلامیه خود از مردم آمریکا خواسته است از حقوق بشر در ایران حمایت کنند. این اعلامیه می گوید: «به شکنجه، قتل و تجاوز نه بگوئید. به آزادی بیان و اجتماعات آری بگوئید. به دادگاه های فرمایشی خاتمه دهید. همه زندانیان سیاسی و عقیدتی را آزاد کنید، و مجرمان واقعی را مسوول بشناسید. ندا و سهراب و همه قربانیان خشونت های دولتی را بیاد آورید. از مراجه رسمی بخواهید تا احمدی نژاد را مسوول نقض فاحش حقوق بشر بدانند. با جنگ و تحریم های اقتصادی مخالفت کنید.»

تماس با یکی از اعضای این گروه برای اطلاع بیشتر از نظرات آنها بدون پاسخ ماند. همچنین تماس با مسوول مطبوعاتی هیات نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در نیویورک به منظور اطلاع دقیقتر از برنامه آقای احمدی نژاد درسفر نیویورک بی نتیجه ماند.

برنامه هفته عمل گروه «صداهایی برای ایران»، طبق اعلامیه این گروه، شامل نمایش فیلم و برگزاری راه پیمایی ها و تجمعات مختلفی است که در طی سه روز به شرح زیر انجام خواهد گرفت.

نمایش فیلم کوتاه «ایران زنده است» درساعت شش و نیم بعد از ظهر روز سه شنبه ۳۱ شهریور (۲۲ سپتامبر) در تقاطع خیابان های چهل و هفتم و خیابان دوم نیویورک.

تجمع اعتراضی در ساعت دوازده و نیم بعد از ظهر روز چهارشنبه اول مهرماه (۲۳ سپتامبر) در برابر مقر هیات نمایندگی ایران در نیویورک (محل اقامت احمدی نژاد).

راهپیمایی از محل تجمع (در برابر مقر هیات نمایندگی ایران) به سمت سازمان ملل در ساعت سه بعد از ظهر روز چهارشنبه.

تظاهرات اعتراضی در بیرون ساختمان سازمان ملل در ساعت چهار بعد از ظهر روز چهارشنبه.

طبق برنامه از پیش اعلام شده سازمان ملل، قرار است آقای احمدی نژاد در ساعت پنج در مجمع عمومی این سازمان سخنرانی کند. تظاهرات اعتراضی اعلام شده تا پایان سخنرانی وی ادامه خواهد داشت.

راهپیمایی و حمل طومار سبز از روی پل بروکلین روز پنجشنبه، دوم مهرماه (۲۴ سپتامبر) ساعت ده صبح.

منبع : مسعود عالمی , صدای آمریکا

Parastoo06 - استرالیا - سیدنی
سید علی خامنه ای به ترکی روضه میخواند. https://www.youtube.com/watch?v=5iiE82gD8Sg
سه‌شنبه 31 شهریور 1388

باقلوا - ایران - ایران
دوستان ایرانی و غیر ایرانی مقیم آمریکای شمالی . سلام به همه تون . حرفام رو چون طولانی هست در دو قسط مینویسم . این 4 ماه رو ما داخل ایرانی ها تلاش کردیم تا صدای اعتراضمون رو دنیا بشنوه . دیگه بیشتر از این از دستمون بر نمیومد . موج خفقان و فیلترینگ و جاسوسی دولت امان همه رو گرفته . رعب و وحشت در ایران حاکم شده . تلفن نداریم . اینترنت نداریم . بی پناهیم. حالا تو این چند روزه نوبت شما هاست ! نشون بدید که چقدر . وطن پرست هستید . مخصوصا تصاویر شهدا و شکنجه شده ها و تصاویر وحشیگری دولت ایران و پلیس ها و لباس شخصی ها رو تو سایز بزرگ چاپ کنید و به همه نشون بدید . فیلم و کلیپ تکثیر کنید و بین همه پخش کنید . اونایی که نمیتونن برن نیویورک حداقل به بقیه که میتونن برن خبر بدن . به همه دنیا نشون بدید که اینا چه به سرمون آوردن . آبرو برای هیات مزدور و خود فروخته ایران نذارید . بذارید غیر از خدا دنیا هم صدای مظلومیت ما رو بشنوه .
سه‌شنبه 31 شهریور 1388

باقلوا - ایران - ایران
. خدا پشت و پناه همه تون باشه . در ضمن اختلافات رو حداقل موقتا کنار بذارید . سلطنت طلب و اصلاح طلب و بقیه دست به دست هم بدید و به حمایت از ما برخیزید . در همینجا از مسولین این سایت هم تشکر میکنم . نیتشون رو فقط خدا میدونه . نمیدونم گرایش سیاسی شون واقعا چیه اما در ایام کشتار و سرکوب مردم در کودتای انتخاباتی ما امیدمون فقط به شما بود . اجرتون با خدای بزرگ .
سه‌شنبه 31 شهریور 1388

باقلوا - ایران - ایران
. خدا پشت و پناه همه تون باشه . در ضمن اختلافات رو حداقل موقتا کنار بذارید . سلطنت طلب و اصلاح طلب و بقیه دست به دست هم بدید و به حمایت از ما برخیزید . در همینجا از مسولین این سایت هم تشکر میکنم . نیتشون رو فقط خدا میدونه . نمیدونم گرایش سیاسی شون واقعا چیه اما در ایام کشتار و سرکوب مردم در کودتای انتخاباتی ما امیدمون فقط به شما بود . اجرتون با خدای بزرگ .
سه‌شنبه 31 شهریور 1388

Ezhaq - ایران - تهران
زنده باد ایران آزاد درود بر هموطنان خارج از کشور شما هر کجا که باشید در دل ما جا دارید٬خاک ایران برای شماست.
سه‌شنبه 31 شهریور 1388

rezanl - هلند - امستردام
دوستان داخل ایران ما در بیرون جمهوری اسلامی را به نفس تنگه انداخته و ابروی ولایت فقیه را به حراج گذاشته ایم!!!!!!!!!. کسی سنتی هم نمیدهد چون ما انرا بی ارزش کرده ایم. ما میمانیم و صدای شما را به جهانیان میرسانیم
سه‌شنبه 31 شهریور 1388

mafia_top - آمریکا - جکسون ویل
دوستان درسته که راه زیاده ولی منم به خاطر فداکاری های دوستان داخل ایران که جونشون رو گذاشتن کف دستشون خیلی ها تو زندان زیر شکنجه هستند و .. کم ترین کاری که میتونم کنم اینه که برم نیویورک با بلندترین صدا بگم مرگ بر احمدی نژاد.
سه‌شنبه 31 شهریور 1388

kaveh52 - ایران - تهران
mafia_top - آمریکا - جکسون ویل . زنده باشید . دستتون درد نکنه بیش از این هم نمی خواهیم . به یاد شهدای سبز این بابا نه اینجا نه اونجا نباید آسایش داشته باشه .
سه‌شنبه 31 شهریور 1388

arsene lupin - ایران - برزخ
نوبت شما هموطنان مقیم امریکا و اطراف هستش. شما کارتون خیلی راحت تر از ما هستش. هر چه تعدادتون بیشتر باشه انعکاس جهانی بیشتره. لطفا روز سخنرانی دیکتاتور جمع بشید.... تا میتونید تبلیغ کنید تا جمعیت بیشتری بیاد.
سه‌شنبه 31 شهریور 1388

Shafafnews - ایران - ایران
دوستان ساکن امریکا و کانادا ، ، ایرانیان باغیرت دور از وطن ، حال نوبت شماست که میهن پرستى و آزادگى را فریاد بزنید . گویا احمدى نژاد با ایرانیان و همچنین با دانشگاهیان نیز دیدار دارد، به این مراسم ها بروید و جنایات او و حکومت را فریاد بزنید . ما منتظر برخورد یک کفش یا گوجه با این نکبت هستیم .
سه‌شنبه 31 شهریور 1388

قلدر - ایران - تهران
اگه می شد همین الان هواپیما میگرفتم میومدم نیویورک.
سه‌شنبه 31 شهریور 1388

kianoosh-uk - انگلیس - شفیلد
تخم مرغ رنگی یادتون نره بچه های امریکا....حسابی ازش پذیرائی کنین....
سه‌شنبه 31 شهریور 1388

Alireza88 - ایران - تهران
دوست عزیز و خوبم mafia_top - آمریکا - جکسون ویل . مطمئن باش کار بسیار بزرگی میکنی. تشکر و قدردانی ما بدرقه راهتان باد.
چهار‌شنبه 1 مهر 1388

ommol - انگلستان - لندن
باقلواجون - تهران - ایران - ما نوکر همه شما برو بچه های با حال ایران هستیم . به خدا گلومونو اینجا روبروی سفارت ایران تو لندن پاره کردیم انقدر داد زدیم و به آخوندها فحش دادیم
چهار‌شنبه 1 مهر 1388

cc5 - ایران - تهران
هموطنان عزیز خارج از کشور همونطور که میدونید ما تو ایران جونمون رو کف دستمون گذاشتیم و اعتراض کردیم حالا نوبت شماست ...غیرت و مردونگی ایرانیتونو به دنیا و این بی شرفای بی همه چیز نشون بدین ...ایرانی هر جا هست سربلنده...زنده باد ایرانی...میدونم سربلندمون میکنید
چهار‌شنبه 1 مهر 1388

masih - ایران - تهران
به یاری سبزتان نیازمندیم .خواهشا شعار ها همان شعارهای داخل ایران باشد .اجازه ندهید انگ صهیونیستی به جنبش مردم بزنند .التماس میکنم از تظاهر کنندگان صهیونیست دوری کنید چرا که اینها منتظر همچین چیزی هستند تا اعتراضات داخلی رو سر کوب کنند.از همینجا قدوم مبارکتان را میبوسم .برای ایرانی آزاد همه دست به دست هم دهیم
چهار‌شنبه 1 مهر 1388

123esfand - ایران - تهران
ما امروز به یاری سبزتان نیازمندیم پس نا امیدمان نکنید
چهار‌شنبه 1 مهر 1388

amosalar - آمریکا - لسانجلس
چقدر بعضئ از شما .بیشتر ادمهایئ که تو تضاهرات لسانجلس بودند یهودی بودند ولئ توی نادان هنوز کوته فکری کلیمی مسیهی مسلمان یهودی هیچ فرقی در این جنبش ندارند ایران ماله ماست به امید ازادی . ااا ا
چهار‌شنبه 1 مهر 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.