مخالف ممنوعیت تظاهر به روزه خواری، تهدید به قتل شد

مخالف ممنوعیت تظاهر به روزه خواری، تهدید به قتل شد

تظاهرکنندگان بیکار، قبل از سپیده دم در انظار عمومی به خوردن و آشامیدن پرداختند

یک مراکشی که برای تغییر قانون ممنوعیت تظاهر به روزه خواری در ایام ماه رمضان فعالیت می کرد می گوید در ظرف یک هفته 100 بار تهدید به قتل شده است.

رادی عمر به بی بی سی گفت کسانی که برای تغییر این قانون فعالیت می کنند مخالف اسلام نیستند بلکه طرفدار آزادی های فردی هستند.

در حال حاضر 6 نفر که هفته گذشته قصد غذا خوردن در انظار عمومی را داشتند توسط پلیس مراکش دستگیر شده و در بازداشت به سر می برند.

رادی عمر درخواست آزادی این عده را کرده است.

وی می گوید در زندان با این عده خوش رفتاری شده ولی در مدت زمان روزه داری به آنها غذا نداده اند.

این گروه که برای رعایت آزادی های فردی تلاش می کند در سایت فیس بوک خود، دارای بیش از 1200 عضو است.

هفته گذشته این گروه در اعتراض علنی به قانون ممنوعیت تظاهر به روزه خواری، قصد خوردن غذا در ایستگاه ترن محمدیه در نزدیکی شهر کازابلانکا را داشتند ولی ماموران پلیس آنان را متفرق کردند و آنان نتوانستند برنامه خود را عملی کنند.

رادی عمر می گوید از آنجا که اعضای گروه نتوانستند برنامه خود را اجرا کنند مرتکب جرمی نشده اند و بازداشت آنان موجه نبوده است.

آقای عمر گفت هنوز اتهام خاصی به دستگیرشدگان وارد نشده است.

به موجب قوانین مراکش غذا خوردن در انظار عمومی در ماه رمضان در ساعات رسمی روزه داری قدغن است و تظاهر به روزه خواری می تواند به مجازات تا 6 ماه زندان منجر شود.

msforugh - ایران - تهران
به کسی ربطی نداره که کی غذا بخوره یا نخوره . اتفاقا اون کسی که جلوی روزه خورها رو میگیره داره تظاهر میکنه که من روزه هستم . اگه حرف اینه !! خوب باید تمام مسلمون ها توی کشورهای غیر مسلمون یک ماه بروند توی مملکت خودشون تا مبادا روزه شان باطل شود
سه‌شنبه 31 شهریور 1388

emperatur - اکراین - پلتاوا
اینم از مضرات دین ما
سه‌شنبه 31 شهریور 1388

siavashoma - انگلستان - منچستر
اگه ایران بودن کشته شده بودن. ازادی فردی تو ایران معنی نداره . تو خارج بانک میزنی از دست پلیس فرار میکنی تو ایران ادامس بجوی در رمضان باید فرار کنی .
سه‌شنبه 31 شهریور 1388

ansuye tanhayee - ایران - اصفهان
هیچ جای اسلام نگفته کسی که دینش اسلام نیست نباید در ماه رمضان غذا بخوره کاش اسلام رو اونطور که بوده به دیگران معرفی می کردن . اسلام به عقاید همه احترام گذاشته ولی اینا دارن به زور عقاید خودشون رو (هر چند غیر منطبق با اسلام ) به زور به مردم تحمیل می کنن این نتیجه نا اگاهی نسل قبل از ماست.
سه‌شنبه 31 شهریور 1388

alireza25 - ایران - تهران
امان از علمای مذهبی ریاکار.
سه‌شنبه 31 شهریور 1388

bluestar - ایران - تهران
قوانین هر جامعه ای باید محترم شمرده شوند. در هر جامعه انجام یک سری کارها در ملا عام ممنوع است.
سه‌شنبه 31 شهریور 1388

darius mis - انکلستان - لندن
یادم میاد خیلی وقتا پیش که تازه فقط دو روز از ماه رمضان گذشته بود .توی خیابان دوست قدیم ام را بر حسب تصادف دیدم.بعد از احوال پرسی از ماشینش که کنار خیابان پارک بود مقداری آجیل به من تعارف کرد.من بی حواس ودوستم شروع به خوردن و حرف زدن کردیم که ماشین گمیته (گشت ثارالله) از راه رسید.وما را گرفت .یکی از آنها از دوستم پرسید چه میخوری دوستم با دستپاچگی کاملا پیدا گفت هیچی قربان بعد یکدفعه رویش را به طرف من کرد و با تلخی و اخم گفت تو چی ؟قسم میخوری که چیزی نخوردید ؟ نه بگو(قسم بخور) به مولا یم علی که چیزی نخوردی؟ . من هم با کمی تعلل گفتم برادر حالا چرا قسم.اره چند دانه آجیل من نمی دانستم وخوردم .اقای که شما باشید .مرا با شدت سوار ماشینشان کردند و مرا به گمیته بردند.و تا بعد از ظهر انروز در بازداشت اقایان بودم.البته بعدا با دادن تعهد وامظاه ازاد شدم(با ور کنید راست میگم) مذاهب خرافی بدبختی هایش مال مردم جامعه است .
سه‌شنبه 31 شهریور 1388

مهرتابان - ایران - تهران
من به روزه اعتقاد دارم و از 17 سالگی ماههای رمضان روزه گرفتم البته با تصمیم خودم اما معتقدم که روزه داری یک مساله شخصی است و افراد روزه دار نباید در کار بقیه دخالت بکنند و با قانون منع روزه خواری در ایران مخالفم چرا که در( قرآن آمده :هیج اجباری در دین نیست) و این نوع رفتار کاملا متحجرانه و از نوع اسلام طالبانی می باشد.ضمنا این را هم بگویم که من یکشنبه روزه دار بودم و خیلی از ایرانیها یکشنبه روزه داشتند و در اصل دیروز یعنی 2شنبه عید فطر بود.
سه‌شنبه 31 شهریور 1388

farzadirani - مالزی - سایبرجایا
به چه حقی یک عده رو به جرم غذا خوردن دستگیر میکنند و تو قفس میندازن. اسلام گندش رو در اورده با این قوانین حیوانیش خاک تو سر طرفداران این برخوردها
سه‌شنبه 31 شهریور 1388

mehrab_alborzi - ایران - تهران
emperatur - اکراین - پلتاوا -------- دوست عزیز هر چیزی را به پای دین ننویس خطای من را به پای خودم بنویس نه دین . در دین اسلام و در قران سوره بقره ایه 256 بطور صریح میگه در قبول دین زور و اجباری نیست . حالا اگر حکومتی انرا منع کند این ایراد دین نیست . اسلام دین ازادی و تحقیق است نه زور و زورگویی . اسلام امده تا با ظلم بجنگ نه اینکه خودش ظلم کند . تعابیر و تفاسیر شخصی را به پای دین نگذارید . با عرض پوزش از شما ولی لازم دیدم که بگویم . پیروز و سافراز باشید .
سه‌شنبه 31 شهریور 1388

زندگی زیبا - ایران - آبادان
واقعا کار جالبی کردند کسی که روزه بگیره مهم نیست کسی جلویش چیزی بخوره یانه یک آزادی شخصی که به کسی ربطه نداره
سه‌شنبه 31 شهریور 1388

quietboy - ایران - تهران
انسان محکوم به ازادی است (ژان پل سارتر)
سه‌شنبه 31 شهریور 1388

kadkhoda saeid_uk - انگلیس - منجستر
این دین مال عرباست خیرو شرش مال خودشون اگه اسلام نبود دنیا الان تو صلح و ارامش بود هر چی ما میکشیم از این عربا میکشیم با این اسلامشون که فقط واسه خودشون امد نه ما ایرانیهای که همه چیزمون با بقیه ملتا فرق میکنه.
سه‌شنبه 31 شهریور 1388

FarTaj - کانادا - مونترال
این مراکشی‌ها چه قوانین بدی دارند،آدم رو زندان میکنند اگه روزه خواری کنند. لوووول..... به موجب قوانین مراکش غذا خوردن در انظار عمومی در ماه رمضان در ساعات رسمی روزه داری قدغن است و تظاهر به روزه خواری می تواند به مجازات تا 6 ماه زندان منجر شود
سه‌شنبه 31 شهریور 1388

vahid22 - آلمان - هامبورگ
ای خاک بر سر هر چی متحجر مسلمونه!
سه‌شنبه 31 شهریور 1388

SarayeAzadi - انگلیس - لندن
من نمی دونم روزه داران برای خدا روزه میگیرن یا برای دیگران؟ اصلاْ شاید من ضعف کردم یا به هر دلیلی فشار خونم بالا پایین شد و نیاز دارم که در ماشین یا خیابان نوشیدنی یا دارویی بخورم اونموقع باید برم زندان؟! .. این دیگه چه فرم خداپرستی ست؟ آیا این تجاوز آشکار به حریم افراد نیست؟ بابا بخدا نادانی و بی شعوری هم حد و اندازه داره؟
سه‌شنبه 31 شهریور 1388

anita14 - هلند - دهانهاخ
من هم دراینجا با این مشکل مواجه شدم
سه‌شنبه 31 شهریور 1388

Iraj Berlin - المان - ‌برلین
بخش یک: سخنی با مسلمانان محترم : برخی از دوستان گله مندن که چرا به دینشان توهین یا حتی تعرض میشه. ببینید ما در یک دوره دینداری اجباری حکومتی زندگی میکنیم. همیشه فشار زیاد یک واکنش خیلی زیادی رو بدنبال خودش میاره. خیلی از ایرانیان علاقه ای به یک زندگی طبق احکام اسلامی ندارن و میخوان روش زندگی خودشون رو داشته باشن بدون اینکه قصد کوچک کردن مومن هارو داشته باشن. دین یک امر تجویزی نیست بلکه اعتقادی از روی بینش شخصی. تجربه جوامع ازاد به ما اینرو میاموزه که دین همیشه ادمهارو در زندگی همراهی میکنه و از بین بردنی نیست. جوامع اروپائی تجربه دینسالاری در قرون وسطی پشت سر گذاشتن و به این نتیجه رسیدن که دین رو باید به عبادتکاه و سیاست رو به پارلمان برد که این ضمانت کنده احترام به هر دو امر هست.
سه‌شنبه 31 شهریور 1388

Iraj Berlin - المان - ‌برلین
بخش دو : در اخر یک سئوال انتقادی: شما که بر حق نگران بی احترامی به دینتان هستید پس چرا به تندروهای مسلمان عراقی یا افغانی یا به تروریست های القا عده اعتراض نمیکنید چون توهینی که اونها همه روز به دین شما میکنن بمراتب بدتر و مخرب تر از دیدگاهای کاربران این سایت هست .رویهمرفته ما باید یاد بگیریم در فردای ازادی کنارهم وباهم زندگی کنیم زیرا چاره ای جز این نداریم. quietboy - ایران - تهران دوست عزیزخیلی زیبا گفتی.
سه‌شنبه 31 شهریور 1388

atoosairan - بلژیک - کنوکه
. emperatur - اکراین - پلتاوا . نگو دین ما،اسلام که مال ما نیست.
سه‌شنبه 31 شهریور 1388

punisher - ایران - شیراز
مگه اونجا هم اسلام ناب محمدی دارن.....؟؟؟؟!!!!!
سه‌شنبه 31 شهریور 1388

ARTEMIS-SW - سوئد - مالمو
bluestar - ایران - تهران . باز تو شروع به نویسی کردی روزه و اسلام رسم ایرانی نیست مال عربستان کوفتیه تازیزاده.
سه‌شنبه 31 شهریور 1388

ADNAN ŞENSES - تورکیه - ایستانبول
لعنت به اسلام سیاسی که هر کشور عقب مونده ای باهاش دست به یقه هست . به امید الله .
سه‌شنبه 31 شهریور 1388

blueberry64 - ایران - تهران
دوستان قوانین تخیلی و متحجرانه و کوته فکرانه رو به اسلام نسبت ندید. ایران دیگه اسلامی نیست سیاستی شده. منم روزه میگیرم اما فقط به خاطر خودم و خدا نه مردم. در کنار این به هیچ عنوان روزه نگرفتن و خوردن دیگران رو به خودم مربوط نمیدونم. چون آزادی حق هر انسانی هست.
چهار‌شنبه 1 مهر 1388

33pooles - المان - دورتموند
در انظار عمومی یک معشک شیر شتر و 101 عدد سوسمار خوردند یا بلعیدند. به همین خاطر زندان
چهار‌شنبه 1 مهر 1388

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.